Třetí dimenze pro hodnocení výsledků vyhledávání

Společnost Microsoft společně s výzkumníky z několika předních světových univerzit vyvinula nový systém hodnocení relevance odkazů ve vyhledávačích. Ten by mohl pomoci vylepšit algoritmy používané k hodnocení výsledků vyhledávání. „Většina vyhledávacích strojů dnes používá dvojdimenzionální přístup, kdy porovnává požadavky uživatelů s obsahem a strukturou odkazů stránky. Na základě vyhodnocení těchto informací pak vrací výsledek hledání. Hledali jsme způsob, jak pro zkvalitnění vyhledávání přidat ještě třetí dimenzi – samotného uživatele,“ říká Eugene Agichtein, výzkumník Skupiny pro získávání dat, vyhledávání a navigaci společnosti Microsoft.

Celkem třináct výzkumných projektů z této oblasti představí Microsoft příští týden na 29. výročním International Association for Computing Machinery’s Special Interest Group on Information Retrieval (ACM SIGIR 2006) v americkém Seattlu. V projektu „Poznávání modelů uživatelské interakce pro předvídání preferencí ve výsledcích webového vyhledávání“ nastiňují výzkumníci nové techniky pro sledování uživatelova chování i po kliknutí na odkaz nabízející výsledek vyhledávání. Za účelem zkvalitnění relevance hledání se z několika hledisek vyhodnocuje čas setrvání uživatele na stránce a jeho chování na ní.

Jiný z výzkumných projektů ukazuje, jak použít informace od uživatelů k vylepšení vyhledávacích algoritmů. Vědci dosáhli zvýšení přesnosti vyhledávání o 31 % tím, že do algoritmu promítli poznatky získané z 3 000 vyhledání a 12 milionů uživatelských interakcí.

Zdroj: ZDNet

Diskuze (12) Další článek: Předinstalovaný Linux v noteboocích Lenovo

Témata článku: Microsoft, Interest, Dimenze, Preference, Zvýšený obsah, Vyhledávání, Seattle, Relevance, Nabízející uživatel, Hodnocení, Výsledek vyhledávání

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší