Továrny AMD a Infineon v bezpečí

Diskuze čtenářů k článku

bobr  |  16. 08. 2002 22:46

Skoro to vyznelo , jako by to byla skoda, ze. To by bylo sousticko pane "Sup" co?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  16. 08. 2002 12:13

HALELUJAAA !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halen  |  15. 08. 2002 20:42

Je to dobrý, Austin je od Drážďan asi 8000 km. Tam snad velká voda nehrozí. Sakra, jak je možný, že Durony se pořád ještě vyrábějí v Austinu. Všichni na PC-Tuningu pořád tvrdí, že né. Plnej přechod na flash memory tam plánujou až na konci Q3/02 Tady malinkej výňatek z nejfrekventovanějších otázek na AMD a odkaz.
http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_1276_1204%5E1020,00.html#8088

Q:Is the AMD Duron processor manufactured at AMD’s Fab 25 in Austin, Texas? What process technology is used?
A:The AMD Duron processor is currently manufactured at Fab 25 in Austin, Texas. However, Fab 25 will be fully converted to Flash memory products by the end of Q302. The mobile AMD Duron processor is manufactured on AMD’s advanced 0.18 micron process technology.
Takže procesory se vyrábějí i v Austinu, dokonce i mobilní. Než budete něco tvrdit, ověřujte !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  15. 08. 2002 22:15

Ale Halene, AMD má fakticky jedinou továrnu na procesory. Stejně to nezachráníš, Intel má teď čtyři 0,13um, z toho jednu s 300 mm wafery a do konce roku naveze do D1C 90nm technologii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
q  |  15. 08. 2002 23:01

jen skoda ze intel v tech ctyrech nedokaze vyrabet tak dobre cpu jako AMD!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  15. 08. 2002 23:06

Řekl bych, že v současnosti vyrábí lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  16. 08. 2002 00:44

Mno, lepší - čím se to měří? Frekvencí? Topivostí? Ochranou? V tom vyhrává Intel, ano. Hustotu integrace mají ale chabou. V tom je technologie AMD podstatně lepší. S tím se samozřejmě veze i počet CPU na jeden křemíkovej koláč.  Intel plýtvá křemíkem! Proto je zákonitě dražší.  A ještě něco - chystá Intel taky SOI?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  16. 08. 2002 12:36

Pentia 4 mají v současnosti vyšší výkon, toť k otázce, čím jsou lepší.

Pro zákazníka je lepší, když je čip větší, protože se pak snadněji odvádí teplo. Intel samozřejmě SOI také chystá, ale vlastní variantu, dokonalejší než má AMD. Uvedení se plánuje asi za dva tři roky. Prozatím to není nutné, když mají náskok ve výrobní technologii cca 1 rok.

Integraci má Intel taky lepší, jeho tranzistory jsou menší a rychlejší než ty, které má AMD. Velikost hradla u 0,13um Intelu je 60nm a u AMD 80nm. Navíc Intel značně postoupil v zmenšování SRAM buňky, tudíž bude moct integrovat na čip více cache než konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
halen  |  16. 08. 2002 14:23

A takhle to je, když se dohaduje příznivec AMD s příznivcem Intela. Ano, nejvýkonnější P4 mají vyšší výkon než nejvýkonnější standardně taktovaný Athlon. Hustotou integrace jsem neměl na mysli velikost tranzistorů nebo hradel. Měl jsem na mysli, kolik tranzistorů je schopno umístit na 1 mm čtvereční AMD a kolik Intel. Jádra AMD jsou prostě "hustší". Ale nemá cenu to moc rozebírat. Dnes jsem zakoupil Athlona XP1600+ serie AGOIA. Za 2700,- Hned jsem ho pustil na FSB 153 MHz a je z něj tedy Athlon XP1900+ Napájení default, teplota 49°C normál, 64°C po hodině BurnK7. Jinak doporučuju mrknout na www.overclocking.cz do sekce procesory. Jeden maník za Slovenska tam točí ThoroughBreda XP2200+ jako XP2600+ při 1,65V Uvidíme, jak půjdou točit nové TBredy 2400+ a 2600+ Za pár dní jdou na trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zde  |  18. 08. 2002 16:17

Intel samozřejmě SOI také chystá, ale vlastní variantu, dokonalejší než má AMD.


Soudruzi, my ty kapitalisty nejen dozeneme, ale i predhonime! Misto zastaralych polovodicu budeme vyrabet primo celovodice!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LiMi  |  18. 08. 2002 23:43

jojo, Intelaci s tim nic neudelaj, AMD ma proste lepsi procesory, ikdyz Intel ma procesor s vyssi frekbenci... ale gigahertze nejsou vsechno

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Halen  |  16. 08. 2002 00:37

Já vim, ale musel jsem si rejpnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaveM  |  15. 08. 2002 15:22

sory ale posr.. se mi to tak to je tady 3x

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaveM  |  15. 08. 2002 15:19

co to kua je hyperkonkurencni ? to je vyraz z noveho ekonomickeho slovniku ?

jo konkurencni v tyle kategorii = jenom intel jesli se nepletu :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  15. 08. 2002 15:52

Hyper-konkurenční se vztahovalo k Infineonu, ne k AMD. A znamená to, že na trhu panuje až příliš silné konkurenční prostředí, tak silné, že se i velké firmy mohou při menším zaváhání položit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaveM  |  15. 08. 2002 15:19

co to kua je hyperkonkurencni ? to je vyraz z noveho ekonomickeho slovniku ?

jo konkurencni v tyle kategorii = jenom intel jesli se nepletu :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
DaveM  |  15. 08. 2002 15:18

co to kua je hyperkonkurencni ? to je vyraz z noveho ekonomickeho slovniku ?

jo konkurencni v tyle kategorii = jenom intel jesli se nepletu :o)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sajgon  |  15. 08. 2002 15:16

Tady Orel tady Orel, je logicke, ze tovarnam 50km od brehu nebezpeci nehrozi;))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eagle  |  15. 08. 2002 15:46

Jak víte, že továrna AMD je 50 km od břehu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sajgon  |  15. 08. 2002 18:17

Jo sory ja se sekl, 5Km.;) Vim to byl jsem tam a ticho;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubos  |  15. 08. 2002 12:43

Tak toto sa mi nezda, ze by americka firma mala jedinu tovaren na procaky v Nemecku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zdenek  |  15. 08. 2002 13:40

V clanku je uvedeno ze je to jedina tovarna AMD vyrabejici procesory a tak to taky je. Ta druha je v USA a vyrabi hlavne flash pameti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor