Total Commander 9.0: po dlouhé době nová verze, dva panely mají stále co říct

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 229

Názory k článku

29. 11. 2016 08:07

Tady je to jak ve flamu mezi windowsákama a linuxákama

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 11. 2016 13:41

...toto je vždy to isté v diskusii o Total Commanderi. Určite niekomu môže stačiť zabudovaný Explorer/Finder, ale pre veľa ľudí je dvoj-panelový správca súborov NUTNOSŤ, ak chceme byť efektívni. Osobne pracujem v oblasti kde máme rovnaké súbory v desiatkach jazykov a robiť s nimi kadejaké sofistikované premenovania, presúvania v adresárovej štruktúre, porovnávania... to by som asi ozaj musel nahrať video aby niektorí pochopili. Jeden nápad - ako nakopírujem v Exploreri jeden súbor do 100 adresárov naraz? (hej potrebujem to často) A potom po spracovaní tých adresárov zase všetky zmazať, hmm? Ako zbalím 100 adresárov do 100 samostatných ZIPov? Ako nájdem najnovší súbor v nejakej štruktúre? Ako nadefinovanou skratkou zoberiem do clipboardu plnú sieťovú cestu? (nie namapované písmeno) Na Azure nahrám súbory ako? (plugin) Ext4 partíciu prečítam ako? (plugin) 7-zip spravím ako? (plugin) Alebo aj obyčajné "tu mi spusti DOS". A mohol by som pokračovať. Mimochodom, táto verzia mala veľa RC ale trpezlivo som čakal na oficiálny release - súborový manažér musí byť totálne spoľahlivý. A ten blbý stredný pás a nové ikony som samozrejme hneď vypol, my profíci sme konzervatívni. Ešte jeden edit: práve som zbalil niektoré adresáre a niektoré súbory ("nelogický" ručný výber) do zipu a teraz ich chcem zmazať, ako na to? Stlačím "/" a mám rovnaký výber ako naposledy. OK, moc kecám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
28. 11. 2016 10:53

Když už dva panely tak MC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  28. 11. 2016 10:37

Když se dívám na to GUI, tak si na všechny funkce a zkratkové klávesy vzpomenu ještě z dob MS-DOSu, ale přiznám se, že netuším, k čemu bych to používal dnes. K hromadnému zpracování souborů a na FTP už mám dávno jiný SW a co mi chybí zásadního u těchto manažerů, je to, co mám v Průzkumínkovi - do levého okna si můžu dávat aktuální složky, úplně stejně jako kdysi v Finderu na Macu a vidím je pak ve všech dialogových oknech všech používaných SW. Možná někomu vyhovují napevno ty dvě okna. GUI je sice opravdu strašlivý (jako Gimp nebo Audacity), ale to je opravdu vedlejší...
Sice nemám potřebu posledních 30 let tyhle manažery používat, ale stejně by mě zajímalo, k čemu konkrétně to používá někdo, kdo nedělá grafiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 11. 2016 21:19

Zrovna dnes jsem byl nucen TC použít. Mám W8.1. Mám složku, kde je 3000 souborů stejného typu a celková velikost složky je několik GB. V názvu souborů jsou údaje, podle kterých by se dali soubory filtrovat. Mezi těmito soubory bylo rozeseto cca 20 souborů, které všechny obsahovaly uprostřed názvu určité stejné slovo. Průzkumník Windows nebyl schopen tyto všechny soubory vyhledat, přesto že jsem hledal pouze v této složce a věděl jsem, že tam jsou. A ještě jsem na výsledky hledání čekal! V TC jsem ve zlomku vteřiny jedním kliknutím nalezl všech 18 souborů s naprosto jistotou. Vím, jak moc je TC užitečný, ale že explorer.exe nezvládá ani tak primitivní úlohy, to jsem až dodnes netušil. A nejhorší na tom je, že běžný uživatel by třeba ani nevěděl, že výsledky vyhledávání v klasickém průzkumníku jsou neúplné a považoval by tyto výsledky za konečné!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 11. 2016 20:35

Na Total Commander nedam dopustit pro FTP a vyhledavani souboru na Windows. Bohuzel nativni file search je i na Windows 10 tragicky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 11. 2016 17:53

Že bych na to zase po X letech mrknul, jestli už TC náhodou nezačíná dotahovat Altap Salamander? Posledně byl TC hodně pozadu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 11. 2016 13:15

To, že je souborový manažer typu TC přežitek je jasná věc, o tom není třeba diskutovat.Nicméně nejvíce na tomhle mě baví to, když jsou skalní zastánci TC nuceni pracovat na PC, kde není. To je pak paráda tyhle borce sledovat, jak jsou úplně v řiti a svoji práci odvedou asi tak 3x pomaleji, než normální uživatel, který používá prostředky daného OS. Možná by stálo za to udělat i video.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 11. 2016 13:01

To by jeden neřekl, kolik flamu vyvolá zmínka o jednom obyčejném, dlouho používaném prográmku...Ale připomnělo mi to jiný blogový zápisek:
https://blog.root.cz/svatas/uz-jsem-stary-aneb... ...
A diskuse pod nim taky slušná. Nejvíc se mi líbilo asi toto:Koneckonců je mi to zcela jedno, jenom si všímám, když stojím za zády toho studenta a pozoruji jeho práci, že při tom svém přetahování ikonek:a) je významně pomalejší a méně efektivní
b) je schopen zrůdností typu přetahování binárek FW pro ARM myškou v Exploreru, aniž by ho napadlo, že polovinu souborů třeba nevidí, protože mají nastaven nějaký atribut
c) vůbec nechápe smysl dvou panelů - odněkud někam a pořád se točí v jednom okně - a já za ním šedivím
d) je vysoká korelace mezi schopnostmi studenta a používáním nástrojů typu TC/shell

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 11. 2016 08:38

Dva panely a celkově TC je pro mě úplně k ničemu. Nepřehledné, spousta funkcí k ničemu a když tam něco hledám, ta většinou nenajdu nebo najdu tak po 5 minutách. U správce souborů by se mi naopak líbilo dělení cesty do sloupců, jak to má například finder na macu nebo třeba dolphin na fedorových distribucích, ale pro windows jsem žádný takový nenašel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 22:54

Takhle odfláknutý článek jsem již dlouho neviděl. "Autor" asi neví jak přeložit seznam změn. Tak to ho opravdu lituji. A ti co zde píší, že Total Commander nepoužívají, tak neví o čem je řeč. Kopírovat přes jedno okno nebo přes dvě okna je o něčem zcela jiném. Při kopírování v průzkumníku si nejdříve musíte najít složku z které chcete kopírovat a kopírovat soubory. Pak si musíte v průzkumníku najít složku kam ty soubory budete chtít kopírovat. V dvouoknové manažeru máte nastavení ihned okna odkud a kam a jen kopíruje soubor po souboru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 21:38

Komu vyhovuje manažer ve Windows, ať ho používá. Komu ne, ať používá nějaký třeba dvouokénkový. Všechny vycházejí z Norton Commanderu a je dobře, že se moc nemění. Používám FreeCommander a pooužívám ho už automaticky, zpaměti. Kdyby se tam cokoli změnilo, "zmodernizovalo" budu dělat chyby. Pravdou ale je, že já dělám s počítači už od CP/M a MSDOSu. Kdo začal později, už si zvykl na jiné ovládání a asi mu vyhovuje. Řekl bych, že je mnoho způsobů jak se soubory a složkami pracovat a proti gustu... Každý by měl pracovat tak, jak umí. Vzhled programu je v tomto případě naprosto nepodstatný, je to jen pracovní nástroj, ne prezentace. A jako perličku - ještě někde mám Mikro commander, který umí všecny základní operace jako Norton, ale má velikost 46kB. Evidentně psaný v assembleru. Jen neumí novější češtinu. Ale vešel se na kteroukoli i skoro plnou disketu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 20:15

Zrovna Total Commander lepší vzhled nepotřebuje. Jsem rád že ikony složek doteď byly odlišný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
26. 11. 2016 18:53

TC je strašně vošklivej, zlatý textový rozhraní MC. Ve woknech radši používam explorer. :) Problém TC je že se snaží integrovat tolik věcí že se mi to zdá nepřehledný. Mam radši jednorázový aplikace jako Filezilla Winrar Putty Geany Notepad CMD.Větší množství dat organizuji pouze při záchraně dat za použití Hirense nebo Ubuntu a to mi stačí integrovanej správce souborů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 17:29

Už 23 let pořád stejně odporná sračka s uživatelskym rozhranim z Windows 3.1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (10)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 17:28

nechapu jak nekdo muze prijit s tim, ze Pruzkumnik staci. To bylo slabe i pro holky fakturantky ve firme kde jsem byl. Nicmene ja od totalcmd presel na doublecmd - vyhovuje mi mit to vsude stejne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2016 17:02

Průzkumník stačí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 15:19

Ještě jsem ho neviděl, ale vsadím se, že pořád nespravili zalamování na šířku celého okna v Listeru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2016 14:22

OMG, není nad Windows Commander.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Nevidím důvod, proč na operace typu otevřít dokument, zkopírovat/přesunout jeden obrázek/složku, přejmenovat něco nebo něco odstranit vytahovat Total Commander. Je to jako lovit králíka tankem. Tím chci říct, že mi v anketě chybí možnost "používám oboje v závislosti na situaci".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 12:58

Naštěstí jsou nastavit i staré ikony. S těmi novými ikonami to vypadá jako některá z free napodobenin TC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2016 12:20

TC není dokonalý, ale je špička v práci se soubory, je to velice mocný nástroj. Kdo ho haní nebo říká, že ti co ho používají zaspali dobu, nevědí o čem mluví, má možností, které různé Průzkumníky vůbec nenabízejí. Patří mezi ně práce s archivy jako složkami čtení - zápis, porovnávání souborů podle obsahu, rozdělování - slučování souborů, pokročilé nastavování parametrů, možnost interně přiřadit souboru jinou aplikaci, synchronizaci, hromadné přejmenování s mnoha možnostmi, obrovské možnosti v dalších nastaveních (interní prohlížeč různých souborů vč. fotek, způsob kopírování, nezobrazení vybraných souborů, změna binární - decimální soustavy u velikosti), pokročilé vyhledávání a další práce s těmito soubory, ověřování a tvorba kontrolních součtů, extrémní možnosti přizpůsobení GUI ... je toho moc.
http://abload.de/img/cap00898ihsdv.png...
Lepší appku neznám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 10:50

Z dvojpanelovych file managerov pouzivam najviac midnight commander, kedze casto pracujem na roznych serveroch so subormi. MC je skvely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2016 10:45

Já bych místo vzhledu vyzdvihl jednu novou funkci, a to je automatická změna zobrazení podle adresáře. Volal jsem po tom už před několika lety a konečně jsem se dočkal. Teď mám nastaveno, že ve složce se staženými soubory mám řazení podle času, jinde podle přípony a jinde podle času, takže už žádné Ctrl-F5/F3, všechno se děje samo :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 10:22

Total Commander jsem používal ve Windows. Nyní používám Double Commander a Dolphin a jsem spokojenější. Na MacBooku mi stačí Finder, ale Dolphin je prostě několikanásobně lepší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
PM
26. 11. 2016 10:17

znam spoustu lidi co to pouzivaji, vesmes na wxp, obvykle jen kvuli neochote se prizpusobit nove ergonomii a pokroku. vetsinou starsi lide

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (12)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 10:06

Myslel jsem ze kdyz uz upravi gui tak to bude povedenejsi. Ale nadruhou stranu, kdyz jsem jeste TC pouzival, tak kvuli funkci ne vzhledu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2016 09:55

Total Commander je super, ale nejvíc mě iritují systémové dialogy pro otevírání/ukládání souborů/složek. Hledal jsem nějakou záchranu a s Listary se to dá celkem přežít. Dokonce jsem si ho i koupil. http://www.listary.com/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 09:08

Toto je jeden z programu, bez lterych by to proste neslo. Myslim, ze zustanu u starsi verze :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (6)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2016 09:01

S PC kde není TC v podstatě nejsem schopen pracovat. Takže ano, zaplatil jsem a mám TC nebo předchůdce už dlouhá desetiletí a nikdy jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 08:58

TC som pouzival na windows roky. Este stara skola, zvyknuty z Norton Commandera.
Potom som presiel na Mac, a hladal som vhodny "dvojpanelac" ktory by bol na urovni TC. Zial, ziadny vhodny a kvalitny som nenasiel. Tak som sa zakusol do Finderu a zvykol si nan.
Po case zistujem, ze mi dvojpanelac vobec nechyba. Doba je ina, a moja zbierka fotiek a fotoalbumov uz neznamena presuvanie JPG suborov do priecinkov, ale pohodlna praca a organizovanie v Photos.app. Ale tie jpegy odtial mozem kedykolvek vytiahnut, ak chcem.
Taktiez kedysi hudba na pocitaci znamenalo "empetri" subory nahrane v priecinkoch (ako albumy). To je tiez minulost - vsetko mam organizovane v iTunes ako skutocne albumy a pesnicky so vsetkymi moznymi meta-datami. Takze uz ziadne presuvanie MP3 suborov. Ale taktiez ich mozem odtial kedykolvek vybrat. A taktiez uz nejake empetrojky netreba riesit - su tu streamovacie sluzby typu Spotify.
Takze potreba vyrazneho organizovania suborov, ich presuvania, ukladania do priecinkov, je minulost a dvojpanelace postupne stracaju zmysel. Mozno sa ich akurat drzia zubami-nechtami stari konzervativni "pececkari".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
26. 11. 2016 08:28

Tyhle dvoupanelové manažery už léta nepoužívám a zjevně nejsem sám, když jejich vývoj tak vázne. Mělo to obrovský význam v době DOSu možná do doby XPéček, ale dnes mi přijde, že standardní úlohy spojené s organizováním souborů lze řešit stejně rychle a efektivně prostředky operačního systému.
Buď si uděláte zástupce často používaných složek, nebo si napíšete dávku. Možná taky nastala situace, kdy organizování souborů už není pro uživatele tak důležité.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (90)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
26. 11. 2016 06:07

Nejlepsi file manager je zase o kus lepsi. Diky Chrisi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor