Toshiba vyvine nové akumulátory: nabíjení bude trvat jednu minutu

Diskuze čtenářů k článku

Vl..k  |  04. 04. 2005 07:47

"Další výhoda bude spočívat v prodloužené životnosti: po tisíci nabíjecích cyklech ztratí akumulátor méně než jedno procento své kapacity."
Řídíte? Baví vás kupovat každých cca 6 let novou aku? Tak si kupte dražší, ale s vyšší životností.
Víte, co je na světě auťáků? A v každém je velká baterka. To je ten správnej kšeft, a ne nějaké blešky do foťáků či notebooků :))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel Kahovec, Karel Kahovec  |  02. 04. 2005 20:57

Na Živě si z nás zřejmě udělali apríla s těmi automobilkami nebo něco špatně pochopili. Fakt je, že zprávu o těchto nových baterkách zveřejnily jiné servery už dřív, třeba Digimanie 31.3., včetně fotografií. Prezentovaný prototyp není žádná autobaterie - má 600 mAh. Tedy právě něco do foťáků a jiných přenosných přístrojů.
Řekněme, že při účinnosti akumulátorů 80% musíte dodat do 600 mAh baterky asi 36 A po dobu jedné minuty, abyste ji nabili na 80%. To snad není žádný problém z hlediska výkonu (cca 130 W), problém je leda v tom, jak připojit baterku k nabíječce - s co nejmenším přechodovým odporem spoje. V praxi by samozřejmě asi stačilo nabíjet třikrát až pětkrát pomaleji a je po problému - plně si nabijete baterku do foťáku za pět minut, počáteční proud 12-15 A, postupně klesá - a je to.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dj  |  02. 04. 2005 18:33

Jo jo Japoncici, to jsou hlavy:) Toshiba je super!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AZOR  |  02. 04. 2005 03:34

ono to takové bum neni, už rok jsou na trhu 15ti minutové nabíječky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  01. 04. 2005 18:49

Moje nabíječka mi nabije 2000mAh články za 60 minut. Po ukončení nabíjení mají teplotu asi 45˚C. To znamená, že se ohřejí asi o 25˚C za hodinu. Během té hodiny ovšem částečně vyzařují do prostoru (tím se chladí). Pokud bychom je nabíjeli pouhou minutu ohřály by se o 25*60=1500˚C. To je ovšem teorie. Pochopitelně při takto vysoké teplotě ztrácejí svoje teplo velmi intenzivně sáláním, takže by této teploty nedosáhly, ale už z toho je vidět, že by se musel použít účinný aktivní chladič a dobrá teplovodivá pasta (nejlépe stříbrná). Také akumulátorky by musely mít hladké styčné plochy, aby zde nevznikaly ztráty nedokonalým přenosem tepla na chladič.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  01. 04. 2005 20:10

Z tvych akumulatorku by pri vetsi teplote unikl plyn a tim by prisly o velkou cast sve kapacity. Takze staci o nejakych 10-20 stupnu vetsi teplota...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jan Fiala, Jan Fiala  |  01. 04. 2005 20:14

Z tvych akumulatorku by pri vetsi teplote unikl plyn a tim by prisly o velkou cast sve kapacity. Takze staci o nejakych 10-20 stupnu vetsi teplota...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MRP  |  01. 04. 2005 21:52

Ty ses ale bedna. Podle tebe vezmou uplne normalni akumulatory a jen zvetsej nebijeci proud? lol
Mel by sis precist 3. odstavec a pochopit ho tzn. jen nadpis nestaci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  01. 04. 2005 16:12

Nebylo tech aprilovych clanku uz dost ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rce., Rce.  |  02. 04. 2005 00:00

Asi ne, vidíš co se jich nachytalo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dundee  |  01. 04. 2005 15:58

Pane Kadlec, odkud jste? Vazne si myslite, ze by cestina mela byt Vas hlavni vyjadrovaci jazyk?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Azazel  |  01. 04. 2005 16:22

alespoň nezapomíná "hacky a carky", narozdíl od někoho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  01. 04. 2005 17:00

Jen pro vasi informaci, sice zijeme v roce 2005 a jsme obklopeni "dokonalymi technologiemi" ale "feftin byt porad problem" (zejmena v microsoftich produktech) a je slusne psat bez hacku a carek.

Neverite? Podivejte se do microsoftich newsgroups, mailinglistu napr. Grisoftu a Esetu (antiviry), nebo ruznych jinych diskusnich skupin a zjezi se Vam i chlupy Vaseho domaciho milacka ktere mate na kalhotach z ranniho louceni. Je jedno jakym prohlizecem, mailovym klientem a operacnim systemem se tam podivate, vzdy tam bude spousta necitelnych sr.cek.

Tento problem se tyka i software, specializovanych komercnich aplikaci. Namatkove CAD a DTP systemu radove v desetiti az statisicovych cenach za licenci (jmenovite Acrobat 6.0CE), takze bych to nechal plavat .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  01. 04. 2005 18:47

Váš prohlížeč snad nezvládá kódování windows-1250? Pokud ne, možná by to chtělo změnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  01. 04. 2005 18:52

Ano můj prohlížeč skutečně nezvládá kódování windows-1250. Píšu v kódování ISO-8859-2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  01. 04. 2005 19:06

Muj prohlizec tohle kodovani zvlada naprosto perfektne.

Ten problem se tyka IE verze 5.5 a 6.0 vc. OE a projevuje se na W98SE, NT4, W2k (jine jsem nemel k dispozici) , ale windowsarum to evidentne nevadi a radi lusti cizi prispevky v konferach ;-D.

Myslite ze vymenou prohlizece naucite spravne cesky takovy Acrobat 6.0CE, nebo nejaky CAD??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  02. 04. 2005 19:06

Pokud zvládá váš prohlížeč kódování perfektně, není důvod proč nepsat do diskuzí na Živě bez háčků a čárek.

Co sem pořád taháte CAD a Acrobata? Já o nich vůbec nemluvil! Nemůžu za to, že neumí česky, stěžujte si u Adobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky  |  02. 04. 2005 21:41

Ale je, rika se tomu ohleduplnost, nejsem totiz "windowsar" .

CAD a Acrobat byl prikladem toho, ze je rok 2005 a "feftin byt porad problemem" a to nejen na diskusnim foru zive ale i v "lokalizovanych" aplikacich za tezke penize .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  03. 04. 2005 12:37

Takže nejste schopen psát do této diskuze s diakritikou?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  04. 04. 2005 08:15

Je mi upřímně líto blbečků Vašeho typu .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  06. 04. 2005 15:27

No vidíte, jak to jde. Prostě sousta lidí sem píše bez diakritiky z lenosti a vymlouvá se na ohleduplnost (prostě keci).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Peter Lehotsky, Peter Lehotsky  |  06. 04. 2005 15:37

Vole, ty musis byt pekny magor .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lingua  |  01. 04. 2005 17:07

keby ešte tak ONANCOVALA tak to by som bral he he he ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Sphinx  |  01. 04. 2005 18:11

no dunde tvym urcite ne. Nebo si nechodil do skoly kdyz se probiralo 5tym padem oslovujeme volame?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
piki  |  01. 04. 2005 18:51

My sme v slovenčine 5. pád zrušili a máme pokoj, he he he ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Joker, Joker  |  01. 04. 2005 13:51

Tak tentokrát je Živě celkem pozadu, tuhle zprávu už jsem četl snad na všech ostatních IT serverech
...a na všech se taky řešil nabíjecí proud

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  01. 04. 2005 16:07

Když vezmeš, že baterka v záložním zdroji se nabíjí několik hodin, pak dojde k výpadku a při plné zátěži u těch levných UPS je baterka za 5 minut prázdná.  A nezničí se. Nabíjení a vybíjení jsou reciproční procesy. Takže se taky nezničí, když bych ji za 5 minut zase natlouk zpátky. Mluvím o nezničení - ne o zkrácení životnosti.  Takže si dovolím tvrdit, že i současné baterky jsou schopné být nabity za velice krátkou dobu. Jenže platí ta divná pravda, že do té baterky musím naládovat nějaký náboj, který se spočte proud x čas.  Takže když nějakou baterku normálně nabíjím 10 hodin proudem 0,5 A, tak ji nabiju za 1 hodinu proudem 5 A. Jenže průšvih: když to chci nabít za jednu minutu (tj. za šedesátinu hodiny), tak ten proud musím 60 x  zvětšit a to je 300 A. Takže problém minutového nabíjení není v tom, jestli si to baterka nechá líbit, ale v tom, jak do ní narvu potřebný proud. A  při daném napětí z toho vychází i potřebný výkon - např. pro 6 V baterku bych potřeboval  6 x 300 = 1,8 kW. A to nepočítám ještě s účinností té nabíječky - pokud by měla např. 85%, byl by to příkon 2,12 kW.
Už chápeš, proč se diskutuje problém nabíjecího proudu?  Dovedeš si představit tu cestovní nabíječku?
Rovněž tak závěr článku, že ta baterka bude nejdřív použita v automobilním průmyslu, je nesmyslný.  V normálním autě nikdo nepotřebuje nabít baterku za minutu - já tedy tu mojí v autě nenabíjím externí nabíječkou nikdy:  vždy na to stačí dobíjení z alternátoru za jízdy a po 5 letech (když se už jízdou nedobije) to ani externí nabíječka dlouho nezachrání - je třeba koupit novou. No a v elektromobilu (kde by to bylo potřeba rychle dobít) je ten nabíjecí proud nekonečný problém. U baterie o kapacitě 1000 Ah je potřeba pro hodinové nabíjení proud 1000 A. Tak ho ještě 60 x zvětši, abys to měl za minutu natlučený....   
To asi někdo chce představit projekt "elektrobezínky":  Dochází ti šťáva? Zajeď si do "elektrobezínky", za minutu "natankuješ", zaplatíš a pokračuješ s plnou (a nemusíš myslet na to, abys to přes noc nezapomněl dobít)....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bilbo  |  01. 04. 2005 17:09

No dejme tomu ze mam 4 tuzkovky (1.5V) s kapacitou 2200 mAh ... takovy se bezne prodavaj. Kdybych je mel behem minuty nabit na 80% tak by nabijecka musela mit vykon 160W ... skoro jak tri zarovky. Rek bych ze tak rychle to nejde nabijet asi taky i proto, ze by se pri ztratach co pri nabijeni vznikaj ty baterky asi roztavily :O)

No on je to stejne april :o)

Ad elektromobily - jo, nabijeni a hlavne skladovani elektricke energie je problem .... nabijet by sly treba pres noc, spis je problem ze v elektromobilu je treba 200Kg vahy v bateriiich a ani ty moc dlouho nevydrzej .... normalni auto se spalovacim motorem a beznou nadrzi (60 litru nebo tak nejak) dojede dal ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MRP  |  01. 04. 2005 22:12

"Takže problém minutového nabíjení není v tom, jestli si to baterka nechá líbit, ale v tom, jak do ní narvu potřebný proud." - Nevim jestli si v posledni dobe videl naky akumulatory na planete Zemi, ale zatim je vetsi problem furt donutit akumulator, aby vydrzel velky vybijeci i nabijeci proudy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Marty  |  01. 04. 2005 13:46

Podľa posledných správ sa už začala výstavba verejných nabíjacích staníc na Slovensku. Jedna bude v Mochovciach a druhá v Jaslovských Bohuniciach.
 
Obe stanice budú umiestnené hndď vedľa rozvádzačového poľa reaktora, pretože sa zistilo že silné gama-žiarenie urýchľuje nabíjací proces...
 
Ešte že je dnes 1.4. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xox  |  01. 04. 2005 12:48

Čiže 12V autobatéria s kapacitou 55 Ah bude nabitá do 80% za 1 minútu prúdom 2,64 kA - taká nabíjačka, to už hej, a tie nabíjacie káble najlepšie z medenej pásoviny

... a zo siete 230 V bude cucať vyše 137 A - nič príjemné pre domové ističe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud, Vebloud  |  01. 04. 2005 13:10

Taky me to napadlo, informacni hodnota zase skoro zadna.
Docela by me zajimalo, jak velkou kapacitu to dokaze za tu minutu nabit.

Vebloud

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepa  |  01. 04. 2005 13:21

Toto jsou ale všechny informace, které Toshiba uvolnila. Zkus si psát novinky sám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
apex  |  03. 04. 2005 13:35

Baterka ma kapacitu 600mAh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud, Vebloud  |  04. 04. 2005 15:41

Předpokládám, že to bude při napětí 4,7V, takže mi to vychází na nabíjecí proud 37A! To je docela síla, to už by chtělo třífázovou zásuvku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vebloud, Vebloud  |  04. 04. 2005 15:37

Pisatele článku mohlo napadnot, že to někdo bude řešit, stailo napsat větičku:"Kapcitu baterie, pro kterou tento údaj platí ovšem Toshiba neuvolnila."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Edison  |  01. 04. 2005 15:12

Nejenom jističe, ale co takhle elektroměr, hliníkový kotouč by z něj vyletěl jak vyhozený disk diskařem na Mistrovství světa v hodu diskem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Worm, Worm  |  01. 04. 2005 18:41

No a v Temelíně by museli přihodit do reaktoru lopatu navíc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Remca., Remca.  |  01. 04. 2005 23:55

To mi připomnělo jeden starý film:
Hrdinové prchají v parní lokomotivě.
-Už nás dohánějí, honem, lopatu pod kotel.
...
-Ty blbče, čím teď budeme přikládat!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MRP  |  01. 04. 2005 22:05

je fakt ze si nedokazu ani predstavit nabijet tuzkovy baterie 100A:)))))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
elyt  |  01. 04. 2005 12:47

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Thomas  |  01. 04. 2005 17:32

kdyz to jde takhle . . .
http://www.varta-consumer.cz/content.php?path=/15minutes&domain=www.varta-consumer.cz
tak proc ne 15x rychleji
ale stejne je 1.4.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor