Vzhledem k tomu, že existuje řešení (reálně existuje a funguje, ne jen jako idea), které umožňuje i starším aplikacím běh na displejích s vysokým rozlišením a všechny prvky jsou plynule a hlavně předvídatelně zvětšeny, texty jsou přitom čisté (pokud využívá aplikace systémové API pro vykreslení písma), tak s vaším tvrzením nesouhlasím. Systém za to může.To řešení existuje na MacOS X, je funkční, pro aplikace transparentní (systém jim podstrčí informaci o virtuálním rozlišení třeba 1400x900 a sám to pak vykreslí, aniž by to aplikace nějak tušila), zpětně kompatibilní (což je u MacOS skoro malý zázrak). Na tom mackovi si staré aplikace v pohodě fungují a ani neví, že displej je FullHD, 4K, 8K nebo třeba 16K a nové aplikace mají možnost využít nových vlastností. Bohužel Windows jdou úplně jinou cestou a i když to pro win 8 hodně překopali, do dobrého a použitelného řešení to má pořád daleko, navíc je vyloženě nutná přímá podpora aplikací, takže některé věci budou nefunkční či hnusné pořád. :(Fakt je to pak hodně citelný rozdíl, když máte displej s vysokým rozlišením a v MacOS si snadno nastavíte, jak má prostředí vypadat a od té chvíle to opravdu funguje, zatím co na Windows se prostě polovina věcí rozpadne. A naštve to o to víc, když ty nejhorší věci jsou Office přímo z dílny MS (konkrétně MSO 2010, novější už jsou v pohodě, ale proč platit upgrade?).Jinak já jsem rád, že konečně ty displeje přišly, byly už dávno potřeba. Jen MS jako obvykle nechal všechno vyhnít do poslední chvíle, i když o tom, že hires bude nutné řešit, se ví už dobrých deset let.