Pokud budou doporučení od známých personalizovat moje hledání, tak je to nesrovnatelně větší otrava než tlačítko "Like". Tlačítko "Like" můžu ignorovat, nemusím na Facebook lézt, je mi to jedno, nic podstatného pro mě neovlivňuje. Pokud ale začne tlačítko +1, které budou používat lidi z Contact Listu nebo lidi, se kterými jsem si někdy něco napsal (byť třeba jen jeden e-mail), ovlivňovat pořadí výsledků mého hledání, bude to pro mě konec používání Google služeb. Nebudu mít totiž nervy na to, abych se kvůli neovlivněnému hledání neustále odhlašoval a pak se kvůli službám (mailu atd.) znovu přihlašoval.Skutečně mě ve výsledcích vyhledávání nezajímá, že, jak uvádí Google, lidi, kteří hledali kavárnu v nějaké destinaci, nejvíc klikli na +1 u téhle. To způsobí dva problémy:- méně známé, ale třeba dobré kavárny, budou ve výsledcích znevýhodněny
- zvýhodněny budou pouze populární a mainstreamové věci (a, jak je vidět třeba na "populární hudbě", mainstream se nerovná kvalitní).Připadá mi to spíš jako jakýsi crowdsourcing experiment pro pořadí výsledků ve vyhledávači. A nevidím na tom absolutně žádné pozitivum.Samozřejmě, pokud by to výsledky nijak neovlivňovalo, bylo by to OK, nicméně o tom silně pochybuju, protože potom by to byla funkce naprosto k ničemu (pochybuju, že by si lidé navzájem prolézali svoje Google Profiles, a sledovali, co zrovna Pepa Vomáčka doporučuje za odkaz, nehledě na to, že na to je tu už dávno třeba StumbleUpon).