TILE64: rodina mnohojádrových procesorů

Diskuze čtenářů k článku

tim kutil taylor  |  22. 08. 2007 09:56

Je to fakt pecka!

Asi jeste chvili pockam s nakupem novyho desktopu. Nejakou dobu se svym duronem 800 jeste vydrzim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  22. 08. 2007 10:06

No myslim ze na tohle bys do desktopu cekal dlouho Pro bezne desktopy to neni moc vhodny procesor a neverim ze by pro nho nekdy byly nejake desktopove motherboardy - navic co bys tam nacpal za OS? Musel by sis sam od nuly poskladat nejaky UNIX-Like system.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tim kutil taylor  |  22. 08. 2007 10:25

pisou, ze na tom provozuji linux v2.6, stejne jako ja na svym duronu. Verim, ze debian rozsiri svych 14 architektur o dalsi. Phda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
j  |  22. 08. 2007 11:20

Mozna to nebude primo tohle, ale vypada to ze rozsireni pocitacu s alternativnimi CPU se nam blizi, a pokud na tom pobezi linux, nemam problem;) Ostatne je to pro linux dobry zpusob jak se sirit take.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 12:16

možná by to šlo na klasickém MB,

http://www.tilera.com/products/boards.php

ale spíše jako internetový server, nebo něco takového

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
eee  |  22. 08. 2007 09:25

Vivat linux .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MT  |  22. 08. 2007 09:08

Jen drobnost - 10x vyšší výkon není uváděn pro každé jádro, ale pro celý procesor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 09:27

Nejsem si 100% jist, neboť je to v souvislosti i s příkonem, pak by vyšel příkon pro Xeona cca 600 Watt, ale ten má řádově 50 Watt. Takže by to mělo být spíše srovnání jader Tilery vs. Xeonu.

„The TILE64 processor contains 64 full-featured, programmable cores -- each capable of running Linux -- and delivers 10X the performance and 30X the performance-per-watt of the Intel dual-core Xeonv „

Výkon se získává právě extrémní rychlostí komunikace a nepotřebností severního mostu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
me  |  22. 08. 2007 09:50

Dulezite je neprehlednout jednotku vykonu, "vykon na watt". Uvedene porovnani nic nerika o absolutnim vykonu procesoru Xeon anebo TILE64. Porovnani absolutnich vykonu bude zrejme obtizne a bude velmi zalezet na konkretnim nasazeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR  |  22. 08. 2007 09:51

Ta anglicka veta je nevhodne napsana a svadi to si myslet, ze jde o 1 jadro. Je nesmysl, aby (prinejmensim obecne) bylo kazde jadro 10x vykonnejsi, nez cely Xeon.

I jedno jadro Xeon/Opteron bude vykonnejsi, nez jedno jadro tohoto, ktere ma pouze 3 vypocetni jednotky bez dalsi sofistikovane podpory. Xeon/Opteron jich maji kolem 6-9 a spoustu podpurnych jednotek (schedulery, predictory atd.) + vyssi frekvenci.

Kouzlo Tilery je prave ve velkem mnozstvni jednoduchych uspornych jader.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 11:14

Počet jednotek má vliv, ale počet dokončených operací v jednom taktu taky a Tilera to stihne v jednom kroku.

Pokud vezmu z té věty výpočetní výkon, tak je podezřele velký, ale spotřeba je ještě větší nesmysl, spíše jsem volil jak jsem volil, ale silně mi to připomíná hradlové pole, kdo se o ně více zajímal, ty umí „počítat“ taky v jednom kroku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR  |  22. 08. 2007 11:51

No jo, ale ty jednotky u Intel/AMD taky dokonci 1 operaci/takt. Takze ty jednotky Tilery byt rychlejsi proste nemuzou. GPU jendotky taky nejsou rychlejsi a ani jednotky Cellu. Nemuzou udelat za 1 takt vic operaci, nez 1 !!

Tilera uvadi vykon celeho cipu na 192 GFlops = 3 GFlops / jadro = presne 3 vypocetni jednotky.

Xeon/K10 na 3 GHz ma cisty vypocetni vykon jednoho jadra (pocitam jen FP ADD a MUL) presne 24 GFlops (3 GHz * 4 slozky vektoru [128b = 4x32b] * 2 jednotky [FADD, FMUL]). A to je 8x vic, coz presne odpovida predpokladum.

Myslite, ze v Intelu/AMD jsou takovi blbci, aby udelali jadro s 3x vetsi frekvenci a ~20x vetsim mnozstvim tranzistoru, ktere by bylo 10x pomalejsi, nez jedno jadro Tilery ?!?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobris  |  22. 08. 2007 12:03

Kde jste se docetl o tech 192 GFlopsech? Aneb kde je psano ze to jsou FP jednotky?

Navic ani tech 192 integer operaci neni pravda: 900MHz * 64 * 3 = 172.8 GIPS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 12:14

http://www.tilera.com/products/processors.php

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobris  |  22. 08. 2007 12:18

Sorry, ale tam nic o Flopsech nepisi pouze o:

192 billion operations per second (32-bit) - ale jak jsem psal ani tohle neni pravda

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubor Z.  |  22. 08. 2007 12:21

Jenže tam se nepíše o 192 GFLOPS, ale o 192 GIPS, což je zatracený rozdíl. Jestli vůbec jedno jádro Tilery nějakou FPU jednotku má, tak bude její výkon dost mizerný.

Ten procesor bude rychlý pouze v jistém úzkém okruhu nasazení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xR  |  22. 08. 2007 12:57

Ano, omlouvam se. Nebylo tam presne specifikovano o jake operace jde, tak jsem vzal ty narocnejsi.

Rozdil v integer operacich bude ovsem jeste mnohem vyssi. Takze na faktu, ze jedno Intel/AMD jadro je mnohem vykonnejsi, nez jadro Tilery, se nic nemeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 13:24

Možná měl autor na mysli 60 Watt Xeon, 20 Watt Tilera, tj. 3x, pak by 10x větší výkon celého procesoru odpovídal 30x lepší efektivitě, ale taky 30x většímu počtu jader,a tedy 3x menšímu výkonu jádra Tilery.

(drobné jsem nepočítal)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubor Z.  |  22. 08. 2007 13:43

Tak nějak to marketing Tilery mohl zamýšlet...

Z toho pak logicky vyplývá, že v tom nejlepším možném případě pro Tileru dosahuje jedno její jádro třetiny výkonu normálního Intel/AMD jádra. A ve všech dalších případech ten výkon jednoho jádra bude daleko daleko horší (osobně bych řekl, že tristní bude zejména výkon v FP operacích).

Čili Tilera nahání jakýsi relativní výkon počtem jader, jenže to bude vzhledem k jejich množství a jednoduchosti využitelné jen ve velice úzké skupině aplikací. Čili nic pro desktop, ale někam do serverů, kde na to budou přímo optimalizované aplikace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 15:22

Tak nějak je to zřejmě zamýšleno, pokud by někdo použil MB AMD 4x4 a namísto tří grafických karet použil tři desky „PCI Express Plug-In Card“,

http://www.tilera.com/products/boards.php

http://www.tilera.com/pdf/ProductBrief_TILExpress_V1.pdf

doplnil slušným softwarem, mohl by to být velmi zajímavý server, ale i ústředna. 8 jader AMD jako obsluha 192 jader pracovních na Linuxu, až 40 x Gigabit Ethernet (4x MB + 3x 12 Tilera PCI Express Plug-In Card).

jen sen?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lubor Z.  |  22. 08. 2007 15:36

Otázkou je, pro koho to je zajímavé... Asi ne každý potřebuje doma tak specifický drtič integer operací, navíc s výkonem rozprostřeným do obtížně využitelných 64 jader.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
22. 08. 2007 15:54

jak jsem psal server, který by toho mohl vcelku dost hostovat a jeho výkon by byl úžasný, ale jako domácí PC asi nic moc, jedině, že by někdo dopsal software a uměl desku použít jako koprocesor.

Rozhodně je to zajímavé a něco podobného jsem již popisoval.

http://www.svethardware.cz/art_doc-FD49BE828647EB1BC12572CA003E60D8.html

je vidět, že US VŠ nezahálejí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor