The New York Times připravuje zpoplatnění svého webu

The New York Times připravuje zpoplatnění svého webu

Minulý rok zavedla mediální korporace News Corp. Ruperta Murdocha zpoplatnění britských deníků The Times a The Sunday Times. Návštěvnost rapidně klesla, ovšem zbývající čtenáři platí. Zda se tento krok vyplatil, to ví jen Murdoch, ale k podobnému kroku se nyní chystá vydavatel deníku The New York Times. Plánuje zpoplatnění jen části obsahu a předplatné nebude dražší než 20 dolarů měsíčně.

Vydavatelé novin zažívají těžké časy. Odbyt tištěných titulů klesá a jejich webové verze nepřináší tak vysoké zisky, jak se to dařilo „s papírem“. Podle některých reklama nemůže stačit na zajištění kvalitního zpravodajského servisu na webu, který by měl stejnou úroveň jako tištěné vydání. A proto se pokouší jít cestou zpoplatněného obsahu. Dlouhodobě se placený obsah na internetu daří provozovat jen u finančních titulů, pokusy o zpoplatnění obecného zpravodajství většinou skončily neúspěchem.

Cena webového předplatného The New York Times bude těsně pod 20 dolarů na měsíc. Týdenní předplatné tištěného deníku vyjde na $11,70 a kdo si předplatí tištěnou verzi, má zároveň přístup i k placenému obsahu na webu.

Diskuze (14) Další článek: Ballmer a Obama: Čína musí zničit softwarové pirátství

Témata článku: Web, Tim, Placený obsah, New York Times, York, Obecné zpravodajství, New York, Deník, The New York Times, Times, Britský deník


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 9 bezdrátových reproduktorů

Jak ovládnout Instagram

Test levných 27" herních monitorů

Jak se zbavit nepotřebných věcí na internetu