Obávám se, že elektromobily nemají vůbec budoucnost - nedávejte mínus hned, ale až si to přečtete:
1) Baterky obsahují spoustu drahých/vzácných materiálů. Někde jsem dokonce četl, že na zemi není dostatek Lithia do baterek, kdyby se tím chtěly teď nahradit všechna auta
2) za zásadní problém nepovažuji ani tak dojezd (stejně 99% lidí jezdí do práce atd v rámci max 100km), ale jejich ŽIVOTNOST. Kdo si koupí auto za mega, když mu baterka chcípne za 5let? Auto není jak mobil co se mění po 3letech...3) rychlo nabíjení - tady zase určitě dostanu spoustu připomínek jako "novější baterky to vyřeší" - ne nevyřeší, tohle je fyzika. Ikdybychom předpokládali, že baterky můžeme nabít za 1minutu, tak je strašný problém dostat do auta tím konektorem tuto energii. A to nemluvím o problémech s jejím zpracováním (dobíjecí elektornika). Proud můžeme zvýšit tak na řekněme 100A max. Napětí se dá bezpečně použít tak 1kV max. To máme 100KW. Což o to, výkon to je pěkný, ale pokud chceme nabít 100kWh baterku, tak to prostě bude tu hodinu trvat. A to tyhle výkony jsou jen maximum co by dal nějakej proprietální nabíjecí systém. Teď si představte domácí přípojku - většina rodinných domů má 25A jističe 3fáze. To je celkem 25*3*230=17kW výkonu. Nic moc co? Z toho odečteme něco pro vlastní spotřebu baráku a máme řekněme 15kW na nabíjení... Z toho se bude 100KwH baterka nabíjet 6Hodin. Ok, to by snad nai nevadilo, pokud se bude nabíjet přes noc v garáži. Jenže to lidi třeba v bytech co parkují auto před barákem? Ti nebudou mít kde nabíjet vůbec.
4) Tomuhle se nevyhnem tak jako tak, ale pro představu - Auta mají strašnou spotřebu energie v globálním výsledku. Pokud bychom vzali celkovou spotřebu cca 7miliard litrů benzínu+nafty a zhruba výhřevnost 33MJ/litr, tak to je ročně 64166666MWH, což dělá průměrný výkon 7325MW. To je 7bloků temelína, co by bylo potřeba vystavět JEN V ČR, abychom pokryli spotřebu jen na auta. A to se neberou účinnost přenosu, konverze atd (ikdyž zase elektormotory asi budou ve výsledku úspornější než spalovací motory)... Sranda co?
Podlě mě mají mnohem realističtějí budoucnost auta normálně na benzín (nebo neříkal bych tomu benzín, ale kapalné uhlovodíkové palivo), který se nebude vyrábět z ropy, ale z CO2 ze vzduchu+vody+energie z nočního proudu z atomových elektráren. Výhodou bude že se ta energie využije jak je ptořeba (v noci). Auta budou levný, jednoduchý, tak jak je známe teď. A nebude se must řešit problém baterek a podobných věcí.