Tesla uvolňuje všechny patenty na elektroautomobily

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 116

Názory k článku

avatar
15. 06. 2014 18:04

Tak snad už jim to nezatrhnou jako General Motors v roce 1994 ..Viz dokument KDO ZABIL EKTROMOBIL :) Kdyby tenkrát nezničili ty modely EVE ONE o kterém jsem dal na youtube celý film ( bohužel je zakázaný k vuli obsahům 3rd.. :) ale najděte si to pokud chcete..) je to zajímavé co si USA dovolila..vezme vám auto a normálně ho v poušti v tichosti sešrotuje :) a To nepočítám ty baterie co jsme mohli mít :) Sebrali dokumentaci spálili :) Místo toho máme podělané SUV o které nikdo nestál :) Existuje jen pár EVE ONE V USA nekde v podzemním muzeu ale oni se ho i TAK BÁLI že mu vyškubali VEŠKEROU ELEKTRONIKU !!!! Viz. http://elektromobil.vseznamu.cz/nej-elektromobily-ve-svt/... ... http://www.csfd.cz/film/225582-kdo-zabil-ele... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2014 12:07

Diky Elonu Muskovi muzeme nakouknout do budoucnosti drive, nez by prirozene prisla sama. A to at uz v technice, tedy elektrickych autech, tak v business modelu a to muzeme videt napr. uvolnenim patentu. Nikola Tesla by byl hrzdy kdyby se toho dozil, protoze on byl take proti patentovani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2014 12:05

než budete reagovat: DOPORUČUJI každému si přečíst celý článek: ...analýza nákladů a přínosů této politiky v roce 2010 z pera klimatického ekonoma Richarda Tola ukázala, že by ročně přišla zhruba na 210 miliard eur.
Zadání do klimaticko-ekonomického modelu RICE odhaluje, že tato politika do konce století sníží růst teploty o pouhých 0.05°C... http://www.project-syndicate.org/commentary/the-myth-of-gr... ... sice zelený
Lomborg ... which seeks to study environmental problems and solutions using the best available analytical methods...
ale používá selský rozum a kritické myšlení!!!
ZARÁŽÍ mne že nikde u nás nečtu napž o viz níže zajímavá "green" business lobby!!!

The Dirty Little Secret Behind Electric Cars? http://video.foxbusiness.com/v/2226612790001/the-dirty... ...
Green Cars Have a Dirty Little Secret http://online.wsj.com/news/articles/SB100014241... ...


Do Green Cars Have a "Dirty" Little Secret?

http://www.foxbusiness.com/on-air/willis-report/blog... ... vidím to spíš cestou postupného snižování hmotnosti automobilů a snižování spotřeby u ceny auta bych uvítal
orientační celkovou cenu při ujetí např. 300 000 km (při nynější ceně paliva) a třeba i celkovou míru znečištění

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2014 11:10

V případě, že by výrazně vzrostl počet elektromobilů, tak stát okamžitě napálí vysokou spotřební daň na elektřinu, protože výpadek příjmů z paliv bude brutální.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět

Takze duvod, proc po 50 letech porad dominuje spalovaci motor jsou zas jen ty blbe patenty?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
13. 06. 2014 01:29

dokud budou ZlDl ovladat obchod s ropou, spolecne s rucnikarema, Bush a jeho rodina a automobilky budou hazet klacky pod nohy studentum (Wv, BMW, McDes . .nedavno) kvuli tomu ze maji miliony patentu na spalovaci motory, tak se toho nidky nedockame
. .Mimochodem v Lodnyne dnes jezdi stejne mnozstvi aut jako pred 10ti lety, stejne mnozstvi ridicu, emise sklenikovych plynu klesly o hodne, prumerna spotreba o tolik ne, papirova prumerna spotreba a spalovani CO2 o hodne, ale NOx je v nekterych dnech vyssi nez v Pekingu . . skvele rozhodnuti politiku a zavedeni myta . .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 06. 2014 01:05

Obávám se, že elektromobily nemají vůbec budoucnost - nedávejte mínus hned, ale až si to přečtete:
1) Baterky obsahují spoustu drahých/vzácných materiálů. Někde jsem dokonce četl, že na zemi není dostatek Lithia do baterek, kdyby se tím chtěly teď nahradit všechna auta
2) za zásadní problém nepovažuji ani tak dojezd (stejně 99% lidí jezdí do práce atd v rámci max 100km), ale jejich ŽIVOTNOST. Kdo si koupí auto za mega, když mu baterka chcípne za 5let? Auto není jak mobil co se mění po 3letech...3) rychlo nabíjení - tady zase určitě dostanu spoustu připomínek jako "novější baterky to vyřeší" - ne nevyřeší, tohle je fyzika. Ikdybychom předpokládali, že baterky můžeme nabít za 1minutu, tak je strašný problém dostat do auta tím konektorem tuto energii. A to nemluvím o problémech s jejím zpracováním (dobíjecí elektornika). Proud můžeme zvýšit tak na řekněme 100A max. Napětí se dá bezpečně použít tak 1kV max. To máme 100KW. Což o to, výkon to je pěkný, ale pokud chceme nabít 100kWh baterku, tak to prostě bude tu hodinu trvat. A to tyhle výkony jsou jen maximum co by dal nějakej proprietální nabíjecí systém. Teď si představte domácí přípojku - většina rodinných domů má 25A jističe 3fáze. To je celkem 25*3*230=17kW výkonu. Nic moc co? Z toho odečteme něco pro vlastní spotřebu baráku a máme řekněme 15kW na nabíjení... Z toho se bude 100KwH baterka nabíjet 6Hodin. Ok, to by snad nai nevadilo, pokud se bude nabíjet přes noc v garáži. Jenže to lidi třeba v bytech co parkují auto před barákem? Ti nebudou mít kde nabíjet vůbec.
4) Tomuhle se nevyhnem tak jako tak, ale pro představu - Auta mají strašnou spotřebu energie v globálním výsledku. Pokud bychom vzali celkovou spotřebu cca 7miliard litrů benzínu+nafty a zhruba výhřevnost 33MJ/litr, tak to je ročně 64166666MWH, což dělá průměrný výkon 7325MW. To je 7bloků temelína, co by bylo potřeba vystavět JEN V ČR, abychom pokryli spotřebu jen na auta. A to se neberou účinnost přenosu, konverze atd (ikdyž zase elektormotory asi budou ve výsledku úspornější než spalovací motory)... Sranda co?
Podlě mě mají mnohem realističtějí budoucnost auta normálně na benzín (nebo neříkal bych tomu benzín, ale kapalné uhlovodíkové palivo), který se nebude vyrábět z ropy, ale z CO2 ze vzduchu+vody+energie z nočního proudu z atomových elektráren. Výhodou bude že se ta energie využije jak je ptořeba (v noci). Auta budou levný, jednoduchý, tak jak je známe teď. A nebude se must řešit problém baterek a podobných věcí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (15)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 06. 2014 23:55

Prave vcera som pozeral Top Gear, kde testuju Nissan Leaf a Peugeot iOn - cestovali niekde do Lincolnu a tam im to skapalo kedze v okoli nie su ziadne nabijacie stanice. Museli potom cakat 13 hodin kym sa auto znova nabilo. Existuje rychlo nabijanie za pol hodinu ale bateria su znicene do 3 rokov. Novy set stoji 7000 libier. Pokial sa nezmeni nieco s bateriami/uloziskom elektriny, elektricke auta sa masovo nikdy velmi nerozsiria.PS: na tie patenty sa urcite pozriem, urcite tam bude nieco zaujimave..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
12. 06. 2014 23:37

Najlepsiu recenziu na Tesla S som cital od Oatmeal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2014 23:12

Konečně jedna americká firma, která má jasnou představu, k čemu jsou dobré patenty. Přeji Tesla Motors hodně úspěchů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 06. 2014 21:21

Tesla S se mi velmi líbí. Překvapilo mě jak moc jsou elektromobily například v Amsterdamu rozšířené. Tesla i jiné značky, o kterých jsem neměl vůbec zdání, že už elektromobily vyrábí, zde mají připravené dobíjecí stojany na parkovištích - a to přímo v centru a jeho širokém okolí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (23)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2014 21:08

Jen aby se po uvolnění těch patentů neukázalo, že je to v podstatě stejné, jako někdejší elektromobil Františka Křižíka?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2014 20:41

Ted o vikendu jsem na svatbe poprve v CR videl Tesla Model S - nadherny kousek
https://twitter.com/martinsuchan/status/47526... ... Pevne tak doufam, ze se tento tah Muskovi vydari a elektromobily se konecne zacnou rozsirovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2014 20:23

Tesla Pardubice ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 06. 2014 20:12

Tesla nevyrábí automobily, spíš myslíte Tesla Motors, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2014 20:04

Tesla je hodně luxusní značka automobilů na elektrický pohon, dokonce luxusnější než Mercedes, BMW, Porsche. Na vlastní oči jsem viděl na silnici u nás i Rolls-Royce, Bentley a Ferrari, ale americkou Teslu ješne ne !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
12. 06. 2014 19:49

nadpis: Tesla uvolňuje všechny patenty na elektroautomobily
první odstavec: ... připravuje uvolnění některých patentů pro podporu aut na elektřinu.tak počkat všechny nebo některé :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor