Tesla je připravena na to, že její auta budou jezdit sama. Stačí doladit software a zákony

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 62

Názory k článku

21. 10. 2016 14:36

Tu sa zase zišlo "expertov" na autá a autonómne systémy...- TESLA je dlhodobo stratová, a investori odchádzajú ? Ak by to tak bolo, tak budú o tom písať na celom svete. TESLA leží v žalúdku niekoľkým koncernom, zvlásť GM, ktoré má silnú podporu od vlády, a to znamená, že robia svoju prácu dobre.
Diskusná otázka: je v poriadku, ak ropné korporácie dostávajú miliardy $$$ na podporu biznisu ? TESLA by tiež nemusela byť závislá na investoroch, keby dostala hoci len polovicu tých "ropných" peňazí...
- Google je ďaleko napred v oblasti autonómnych vozidiel ? TESLA vozy od prvého momentu začali zbierať dáta z ciest a situácii na nich, a tých pár fatálnych nehôd sa stalo hlavne preto, že vodič nedával pozor. A s vylepšeným HW a neurónovou sieťou to učenie a predvídanie pôjde ešte lepšie...
Diskusná otázka: je pravda, že aj pri zapnutom Autopilotovi má vodič auta dávať pozor a držať ruky na volante ?
- TESLA pracuje s "white hat" hackermi, aby boli ich vozy bezpečnejšie, viď nedávno, pred príchodom AP 8.0 ešte fixli dieru, ktorou mohli útočníci prevziať kontrolu nad vozom, aj to museli byť fyzicky blízko auta, lebo na diaľku sa žiadny útok nepodaril (zatiaľ)...
- "Shadow Mode" pri novom Autopilotovi a jeho HW - myslím, že pointa je, že systém vyhodnocuje výhradne svoje "predpokladané" zásahy do vedenia vozidla, nezávisle na rozhodnutí vodiča (na druhú stranu súhlasím, že AP bude ešte nejakú dobu chýbať ten "humánny" faktor, kde si vyberáme "menšie zlo", ale od toho tu má byť práve neurónová sieť)...
- a súhlasím, že nejaký systém V2V rozhodne chýba, a urýchľoval by niektoré akcie teslamotorsclub.com a teslarati.com sú výborné webové portály

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
21. 10. 2016 09:37

Vzhledem k to neuronove siti, doufam, ze nebude auto samo troubit na hezke slecny, kdyz zrovna majitel poveze manzelku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
21. 10. 2016 08:18

Postrádám nějakou zmínku o sdílení informací mezi auty.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 10. 2016 07:41

ja jsem take pripraven ze me auta budou jezdit sama. Mi staci jen zacit vyrabet auta a doladit software, zakony nepotrebuji.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
21. 10. 2016 01:20

Musk je expert ve výrobě keců. Ale co, slibem nezarmoutíš. Hlavně když to platí erár.Systém autonomního řízení musí mít určitou spolehlivost, než ho bude možné používat. Dosáhnout 90% je snadné, posledních 10% bude trvat roky, možná desítky let. Google má 10 let náskok a je spíš v polovině.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 10. 2016 23:47

Tesla S a další modely této inovativní automobilky jsou pozoruhodné a technologicky obdivuhodné vozy, i když zatím příliš drahé pro běžného motoristu. Autonomnímu ovládání vozu jistě patří budoucnost, ale rozhodně by měla zůstat volba i klasického manuálního ovládání vozu, jakožto hlavního smyslu koupě vozu - tedy potěšení z jízdy a z vlastního ovládání vozu !Osobně ale bych měl nyní husinu po těle nechat se pasivně vézt nějakým autopilotem, i sebelepším. V běžném provozu nastávají denně tisíce neočekávaných situací a s hrůzou čekat, jak se ve zlomku sekundy v netypické situaci zachová robot / autopilot, jestli to tentokrát zase vyjde nebo člověk zahyne kvůli chybné kalkulaci v troskách vozu je deprimující představa. Aby provoz byl v budoucnosti opravdu maximálně bezpečný, musely by mít povinně všechny budoucí auta nějaký alespoň protikolizní systém. V dnešních podmínkách můžete jet autonomním vozem, ale stačí na silnici jeden pirát nebo jenom psychopatický chaotický blb a může dojít k nehodě velmi rychle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2016 21:46

To bude sranda až někdo hackne vůz a zabije posádku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2016 21:28

Já bych autonomní auta vyřešil na principu autodráhy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2016 20:45

Video vyzera super a sam som velky fanusik Tesly, no v tomto pripade je to skor PR video ako nejaka technologicka prezentacia schopnosti. Cele video je viditelne zrychlene. Tym nevravim, ze to auto neslo samo, ale ze tie manevre co tam zvladalo urcite nie je schopne robit pri rychlosti ako to tam bolo prezentovane. A na zaver vidno, ako pri cuvani zjavne neodhadol ako ma vykrutit kolesa, pretoze zadne koleso bolo az pri obrubniku, no pri prepnuti kamery sa auto krasne zaparkovalo bez toho aby na ten obrubnik vyslo. Kazdopadne je to super, takze drzim palce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2016 19:58

Tesla na to ide rozumnejšie ako Google. V biznise totiž platí, že ten, kto plánuje začať predávať svoje výrobky, až budú dokonalé, nebude robiť biznis vôbec. Výnimka potvrdzuje pravidlo - tou bol Steve Jobs.
Aj Henry Ford sa kedysi vyjadril, že ďakuje všetkým svojim zákazníkom, ktorí Fordy kupovali aj v časoch, keď kvalita nebola ešte dobrá...
Tesla robí pokrok vo forme malých krokov a veľkého množstva dát zozbieraných v reálnej prevádzke. Google len testuje a testuje a testuje...
Trochu sa obávam, že táto vetva biznisu bude pre Google ťažko zvládnuteľná, podobne ako je pre Microsoft ťažko zvládnuteľná výroba hardwaru - česť výnimkám ako je Xbox.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 10. 2016 17:54

Můj Rolls Royce jezdí sám, stačí říct řidiči.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
20. 10. 2016 17:04

Neverim, ze omnoho vychytanejsiu verziu uz nema armada, pripravenu pre autonomne tanky, hufnice, lietadla,... . Taketo technologie boli vzdy napred v armade a az potom sa to dostavalo medzi civilov...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2016 16:53

Jasně, až to bude v ostrém provozu a u všech aut (panečku, tu ekologickou zátěž nechci vidět), pak začnu názor podobných "vizionářů" respektovat. Doteď jen plácají* a mají více problémů k řešení (např. efektivní ukládání energie) před sebou než za sebou, ale na nočníčku už je podle nich hotovo.
* Samá eAuta, všude eLetadla, Hyperloop (přitom Švýcaři mají problém i s obyčejným tunelem**), miliony lidí na Marsu (ESA tam nedorazí v celku ani jeden modul), hromada na Europě jasně, vždyť já jim rozumím, jen jsem si na jejich místě dával pozor, aby mi z toho chlastu, něco zbylo z mozku. Drogy (ani nezkusil) jsem nikdy nebral a brát nebudu.
** http://ekonomika.idnes.cz/vlaky-v-gotthardskem-tune... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2016 16:16

Google na Tom maká niekoľko rokov a vraví že ešte pár rokov to potrvá. Tesla ešte ani nezačala (tempomat sa nepočíta) a už sa tým chváli.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (14)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
20. 10. 2016 15:37

tak to je bomba

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor