Telefónica O2 zrychlí zákazníkům internetové připojení

Diskuze čtenářů k článku

Arthas  |  22. 03. 2007 15:18

nevíte jestli ty nety nechaj z FUP nebo bez FUP?? pač sem stahovač jak svina a mám problém z 3 gb fup a to je na prd já sosam tak 10 gb normálně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  26. 03. 2007 11:52

10GB? To nejsou dohromady ani tri DVD! Jezkovy voci! Co bych delal zitra?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RobbieMan  |  31. 03. 2007 20:03

pod pojmem "stahovac jak svina" si predstavuju svejch 100GB za mesic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doctorX  |  22. 03. 2007 08:19

Internet, ktery nabizi O2 nevyuzivam a vyuzivat ani nebudu, mam lepsi (vlastni).

Co sleduju z reakci ve svem okoli (znami, kolegove, atd atd), tak nekdo je s tim relativne spokojen, ale prevlada dost "nastvanych". Hlavne, co se kvality tyce a pak s pristupem O2.

K rychlostem bych chtel jen rici, ze to neni zase tam spatny. Ale:
Jejich omezovani (FUP) je ale asi tak jako kdyz vam nekdo da do ruky porsche s moznosti libovolneho pouziti, ale jet muzete pouze po kilometrove dalnici.
U uploadu bych to zase prirovnal k tomu, ze to porsche ma nadrz jen na 10l.
Zaver? ... (ten si udelejte sami)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cb  |  22. 03. 2007 07:33

Zkousel jsem www.zrychlujeme.cz a tvrdi mi to, ze moje tel. cislo neni v O2. Proc jim potom kazdy mesic platim?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bc  |  22. 03. 2007 08:53

Nepoužíváš náhodou alternativního operátora Tele2?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  22. 03. 2007 15:17

To se mi stalo taky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  22. 03. 2007 07:07

Muzu se zeptat nejlepe nekoho fundovaneho z T/O2 proc je potreba mit modem s podporou ADSL2, kdyz podle standartu umi ADSL1 rychlost az 8/1Mbit? Co to je za vymysl ? To je nejaka specialita telefoniky ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
biolit  |  22. 03. 2007 06:41

O2=FUP
WI-FI=Neveřejná IP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doctorX  |  22. 03. 2007 08:22

WIFI != neverejna IP
na druhou stranu, potrebujes verejnou IP, nekdo jo, ale 3/4 useru ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radgos  |  22. 03. 2007 09:15

...a jak jsi přišel na to, že WiFi = neveřejná IP? Je úplně jedno jestli máš WiFi, drát nebo sklo. Vždy můžeš mít veřejnou IP.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilemikedotorg, mobilemikedotorg  |  23. 03. 2007 12:07

verejna IP je limitovana jen nabidkou / tvou domluvou s providerem u wifi v nicem jine to neni.muzu mit verejnych treba 10 protoze ISP v tomto vyjde vstric kdyz to ma ok duvod.max.zaplatim za jejich prideleni nejakou stovku jednorazove ale pak uz je mam a o to jde.Jinak verejnou nabizi drtiva vetsina uz v zakladu s tarifem,v horsi verzi je zpoplatnena okolo 100kc mesicne.

MMike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob, goob  |  22. 03. 2007 00:15

Bohužel bývalý Telecom při přebudovávání své sítě použil kabely s menším průměrem, než je ve světě běžné a tak je dost možné, že dnes mají díky tomuto šetřícímu opatření problémy ti lidé, kteří bydlí na vesnicích a jsou dále od ústředny, než lidé ve městech.
Je to škoda, protože to co udělal Telecom od začátku 90. let, tj. úplně kompletní výměnu metalického vedení, to už asi nikdy neudělá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mobilemikedotorg, mobilemikedotorg  |  21. 03. 2007 23:49

stahujte fotky posilejte videa bo tak nejak to je v te reklame...no to aby ty videa meli kvalitu 3GP (176x144 pixelu zvuk mono 8khz bo tak nejak),5 minut takoveho videa ma tak 5MB tak na to to postaci

inu lidi co sou daleko od adsl ustredny maji i tak smolika...budou susit hubu

zlatý wifi,za den mohu sosnout s prehledem 8GB a to sou aplikovany dost solidni limity na tok dat v urcitych hodinach

pokud nekdo chce rozjet flame na toto tema,predem rikam,nepokracuju v nem,rikam jen svuj nazor,nehanim zadny pripojeni.

MMike

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NickRabit  |  22. 03. 2007 00:00

hm ta vzdalenost od ustredny js prave blbba, klidne bych si zaplatil 4mbit ADSL extreme, ale muzu tady mit tak maximalne WIFI 2Mbit za 1700Kc s tim ze pri delsim stahovanim spadne rychlost.......

je podle tebe sance ze se na 5km od ustredny povede rozjet 2Mbit aspon? volny me nabizi 2Mbit a telecom jen 512Kbit, fakt nevim.....no jeste ze na to stahovani chodim do skoly, kde tech 8GB je otazkou rychlosti pevneho disku notebooku a stazeni netrve vic nez 10min :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ext  |  21. 03. 2007 22:58

ctu samy negativa, to uz jste fakt tak mimo, ze navyseni rychlosti 2-4x za stejnou cenu vam prijde samozrejme a ten telekom je vlastne jenom luza? upstream, FUP, agragace - to jsou fajnovky pro fajnovky. bezny uzivatel jako ja to nepozna, zato rozdil mezi 512 a 2M, potazmo 2 a 4 jo. Na rozdil od vas fajnovek mi prijde dobry, ze to udelali a za stejny penize.

pana redaktora prosim o informaci jak je to s vymenou tech modemu, bude nejaka vyhodna nabidka? pisete ze se musi vymenit, ale jak, kdy, kde..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Crusty  |  22. 03. 2007 10:38

Přesně tak. Každej si hraje na frajera, co potřebuje obrovský přenosy dat, ale co znám lidi co to maj doma a předtím měli něco jinýho, tak jenom chválí. Gratuluji všem co mají možnost XMbitu za X00,- Kč. Na venkově to vidět není. Co jsem měl wi-fi, tak to bylo pro pláč, odezva dlouhá, rychlost jak na houpačce. U kyslíku je to stabilní a do práce přes VPN se dostanu krásně (a pokaždé).
FUP bych bral taky větší, ale 12GB není zas tak málo
Pokud potřebujete víc, tak jste buď profík, nebo dobrej pirát a v obou případech máte 500,- navíc na variantu extreme :P
A až kyslík zruší poplatek za stanici (snad 3Q 07) tak budu plně spokojen.
Takže 2x taková rychlost = super.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  22. 03. 2007 13:22

Co prosim pozna "bezny uzivatel" (rekneme web a e-mail) na 2 vs. 4 Mbit, kdyz mu ty stranky nabehnou stejne rychle? Upload, ktery by ho teoreticky mohl taky zajimat (posilani fotek, priloh mailu), se vesmes nemeni naopak se asymetricnost prohlubuje, a pokud s vyssi rychlosti zacne sledovat treba stremovane porady, tak naopak FUP velmi brzy pozna. Ted nejak marne hledam pozitivum, ale treba to vysvetlis?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NickRabit  |  21. 03. 2007 22:55

mel bych asji hodne stupidni dotaz, jsem od ustredny asi 5km a nejvyssi nabizena rychlost O2 byla 512Kbit, jaka je sance, ze by to na tuhle vzdalenost jelo 2Mbit? Da se to nejak testnout pred porizenim? Dalsi vec kterou nechapu, proc me O2 nabidne 512Kbit a Volny me po overeni nabidne 2 Mbit......kdyby to slo, tak bych si 2Mbit Adsl Extreme poridil hned, misto wifiny.....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pupu  |  21. 03. 2007 22:28

Na meil mi prislo odstavka na 2hod. v patek , ze by predelavka na ADSL2+ ? No uvidime radiokomunikace jestli pojedu na 4Mb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin  |  21. 03. 2007 22:27

Jak zjistim jak daleko jsem od ustredny?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Conty  |  21. 03. 2007 23:35

ty sám to nezjistíš, maximálně ti sdělí jakou nejvyšší rychlost můžeš dosáhnout

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
FUP  |  21. 03. 2007 22:01

To fakt zýkazníkum závidím..... pokud jim zvýší rychlost tak spadnou do FUPu o pár dnů dříve.
To si to fakt asi užijí.
Týden s O2 rychlost 4096 / 256 kb/s, cena 721,81,-Kč s DPH .... blahopřeji .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
obrbaz, obrbaz  |  21. 03. 2007 22:39

Anebo měsíc s rychlostí 4Mbit/256 za 1300 bez fupu, alespoň tady je to nejlepší nabídka co mám dostupnou, wifi 700kbps 700kč bez fupu se s touhle nemuže rovna

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
stoural  |  21. 03. 2007 23:20

JE to mrzute. Ja mam treba wifi 3 mbit za 300 Kc mesicne, bez FUPu (alespon jsem to doposud nezjistil) a upload mi casto jede taky 1-3 mbit/s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Amurdja  |  21. 03. 2007 22:00

Na houby takova rychlost s FUP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tommy  |  21. 03. 2007 21:46

FUP FUP FUP FUP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Neni dulezite  |  21. 03. 2007 20:49

Panove, obsah clanku je naprosto zavadejici! Neexistuje zadne rozhodnuti regulatora, ktere stanovuje ze se musi navysit rychlosti. Tudiz veta "na základě regulátorem vynucené úpravy došlo nejen k navýšení velkoobchodní nabídky" je pokud budu slusny minimalne zavadejici ... vrele doporucuji si to proverit a opravit (pripadne se omluvit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
asdf  |  21. 03. 2007 21:43

a co chces od zumpy ceskyho netu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  21. 03. 2007 20:48

Ja mam ted 2048/256 12GB FUP, vic mi kvuli lince nejde, to jako budu mit 2024/128 4GB FUP? Bezte do pice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zemlak  |  21. 03. 2007 22:03

tak toho se taky bojím! jako dokud nebudou mít lepší dráty (nebo radši sklo), tak ať se nesnaží tam nacpat něco co podle fyzikálních zákonů nejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Conty  |  21. 03. 2007 22:15

Bohužel se vzdáleností od ústředny nikdo nic nesvede a ADSL technologie taky ne, určitě Vás nikdo nebude nutit přejít na v současné dobe 512 (po zvýšní až 2048) s nižším limitem FUP - 3GB

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zemlak  |  21. 03. 2007 22:23

Ale nejhorší je že jsem od ústředny cca 2km, ale to vedení je u nás na vesnici na sloupech a je asi v horší kvalitě.. takže si myslím že víc jak 2Mbitps z toho nevymáčknu.. už když jsem měl mít před rokem tři, tak byli problémy, ale to jsem sám od sebe chtěl kvůli ceně jít níž, takže nebyl problém, ale ted už jít níž nechci v žádným případě.. protože 128 upload je fakt krize
A co se tedy stane, když mi tu nebudou 4Mbity chodit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Conty  |  21. 03. 2007 23:01

Víceméně všechno záleží na velikosti upstreamu, podle toho se vlastně zařazuje tvoje linka do skupiny pro max rychlost downloadu...2km není opravdu bůhvíjaká vzdálenost, ale samozřejmě záleží na kvalitě vedení..no zkusil bych si to nechat přeměřit, třeba se provedlo něco s DSLAM na ústředně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zemlak  |  21. 03. 2007 23:08

To je zvláštní protože 2048/256 mi tu chodí a 3076/256 se technikovi ani po měsíci každodenních telefonátů nepovedlo zprovoznit
zatím nic řešit nebudu, třeba mě překvapí a 4Mbity tu pojedou, nebo mechanicky zaútočím na vedení a snad mi natáhnou nové

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Conty  |  22. 03. 2007 06:40

Na tom ale není právě nic zvláštního, upload je totiž uměle snižován, vejdeš se třeba s max upstream do skupiny pro 2Mbit, ale pro 3 už ne....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petryk, Petryk  |  21. 03. 2007 20:45

Cena verze upgradované z 2Mbit na 4Mbit je 712,81 Kč vč. DPH...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mem_, Mem_  |  21. 03. 2007 20:32

Navyšování už jsem zřejmě osobně pocítil, po 3 letech bezproblémového provozu ADSL (nejprve 2Mbit, posléze 3Mbit) mi před 14 dny začal vypadávat synchro signál na lince (v praxi DSL 2 minuty jede, pak vypadne a 40 sekund se reconnectuje), a od té doby jen urguji a nic se neděje. Je mi jedno, co udělali na ústředně, jestli tam něco dodrbali, klidně bych bral i nižší rychlost, jenže bohužel, dokud to jejich technici nevyšetří, tak mám smůlu, resp. můžu si objednat nižší rychlost a zaplatit pokutu 990 Kč a bez záruky, že to něco změní. Doufám, že se něco začne dít až nezaplatím fakturu a začnu reklamaci, protože tohle je opravdu zoufalství, jak na člověka, který jim cpe měsíčně 14 stovek, kašlou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
krakonoš  |  21. 03. 2007 20:40

Každého, kdo si s vodoprdem něco začne, telekomunikační bůh přísně potrestá. Takže rychlost se zvýší, FUP a agregace 1:50), zůstane. Takový internet je na dvě věci a tudíž i zadarmo drahý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  21. 03. 2007 22:12

takové chytráky si dávám k snídani. Až si budeš moci na dědině vybrat mezi Teflonfónikou a poštovními holuby, zajisté zvolíš ty holuby, že?

mám 3Mbit, a současných 20GB nejsme s rodinou (4PC) schopni vyčerpat, agregace se ještě neprojevila (protože agregace v podání O2 se neděje DSL linkách, ale až dál...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vendelín  |  21. 03. 2007 23:52

20 GB vyčerpám za pár dní, běžně stahuji stále nové distribuce Linuxu, demoverze her nebo sleduji online TV. Naučte se u vás pořádně s netem pracovat. K čemu rodina potřebuje 4 PC?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petryk, Petryk  |  22. 03. 2007 06:42

Distribuce Linuxu nestahuju, nemám důvod...
Na demoverze her už dávno nemám čas...
TV sleduju na normální televizi, páč to mikrookýnko, který na obrazovce překáží, nemá úroveň
a 12 GB FUP využiju tak z poloviny

Proc vlastně lidi stahují stále nové a nové distra Linuxu, jakej maj k tomu důvod, to dělají na tom počítači akorát to, že furt zkoušejí 1000x stejnej Gimp pokaždý z jinýho balíku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  22. 03. 2007 08:06

Jestli ono spis nejde o updaty. Pokud pouzivate nejnovejsi balicky pro danou distribuci postahovane treba i z experimentalnich zdroju tak ty se meni v podstate neustale, takze to muze hodit i par set mega ve zmenenych balickach denne. Coz teda pro bezneho uzivatele nema valny smysl, ale kdyz chce nekdo mit opravdu supercerstvy system;).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  23. 03. 2007 19:34

LOL! tož teda tak uhozený argument jsem ještě neslyšel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
doctorX  |  22. 03. 2007 08:18

vis, ono zalezi pokud jen mas "radoby internet" ci zda ho skutecne pouzivas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
touchwood, touchwood  |  22. 03. 2007 07:04

no vidíš, já pracovat s netem umím (taky ho používám už od roku 1993), používám Gentoo, takže nemusím jak osel stahovat gigabajty nepotřebných dat.

A 4 PC? Já mám 2ks (pracovní a testovací), manželka je homeworker a děti+prarodiče mají na hraní svůj vlastní PC

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Golem II  |  22. 03. 2007 07:22

Jenom k tomu limitu, ten limit je pro kazdyho individualni ..., nekomu vpohode staci 6GB mesicne (napr. mne na doma, protoze tam jezdim jenom na vikendy, ale da se ten net vyuzit i podstatne vic (na koleji mi nedela problem stahnout desitky GB z netu ...), ono kdyz se to tak vezme, tak uz jenom kdyz si clovek pusti na hodku denne stream treba ocka (to ocko uvadim z vlastni zkusenosti, na koleji nemam normalni tv, tak sleduju na kompu ...), tak je to skoro 20 GB + nejaky ty aktualizace, maily, sem tam naka kravinka stahnuta z webu, prijata z IM programu a ono se to nascita ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Conty  |  21. 03. 2007 22:17

V praxi rozhodně k takové agregaci nedochází...Pokud nechceš, nikdo tě nenutí - sám jedu taky přes WIFI

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Harry  |  21. 03. 2007 20:30

limity zsutanou asi stejne, spis by me zajimalo na jako rychlost klesne internet pri prekroceni limitu...jestli zustane stavajici 64/64, tak je v mem pripade zrychleni v podstate zbytecne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
maChy  |  21. 03. 2007 20:28

Jevíc se mi líbí rychlost uploadu. 4096:256 -> 16:1 Pakže se to hodí k posílání fotografii .... Jsme zvědavej kdo odešle víc mailů jestli ADSL nebo nějaký srovnatelný tarif od UPC.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Luke  |  21. 03. 2007 20:18

taky tam postrádám info o FUP, ale nejspíš zůstane stejné jako nyní, jen rychlost se zvýší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VAsik  |  22. 03. 2007 08:23

na navýšení rychlosti kašlu (stávající 512/128 mis tačí), ale ať zvednou FUP už teď ho dokážu přešvihnout za jeden den!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VAsik  |  22. 03. 2007 08:23

na navýšení rychlosti kašlu (stávající 512/128 mis tačí), ale ať zvednou FUP už teď ho dokážu přešvihnout za jeden den!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Andreas  |  22. 03. 2007 09:37

za den? a to se ti povede jakou legalni cinnosti? Myslim, ze je velice mala pravdepodobnost, ze prekrocis FUP limit za den, kdyz bys pouzival net na neco legalniho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hellraiser  |  22. 03. 2007 11:14

A co treba poslech radia? Od posuzovani legalnosti nebo nelegalnosti tu je soud a ne O2.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Richard Musil, Richard Musil  |  21. 03. 2007 20:13

Nějak jsem tam nenašel informaci o FUPu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob, goob  |  21. 03. 2007 19:42

Zareaguje nějak konkurence? Např. GTS Novera a další jim podobné firmy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vladik  |  21. 03. 2007 19:48

Asi všichni zareagují až vstoupí v létě na trh nový operátor u-fon pokud to není jiná verze českého snu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Looser  |  21. 03. 2007 20:12

Ufoun? :)

Asi jsem něco přehlednul, nebo neexistuje

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goob, goob  |  22. 03. 2007 00:11

No, podíval jsem se pak na stránky GTS Novery a tam je, že se bude zrychlosvat také. Po čase zrychlí ještě více pro zákazníky, kteří jsou na jejich platformě a to až na 24 Mbit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bertolini  |  21. 03. 2007 19:39

256 nebo 128 upload? V clanku je zmineno oboje. I kdyz ono to je v dusledku stejne asi jedno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vlada  |  21. 03. 2007 19:24

a co tarify Extreme? tady nám nic nezvýší?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Conty  |  21. 03. 2007 22:10

Tarify Extreme - O2 Internet Expres Extreme vychází ze "základních" tarífů O2 Internet Expres, z toho plyne, že rychlosti se budou zvyšovat i u tarifů Extreme...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor