Technologie Lineo Warp 2 spustí Linux za tři sekundy

Diskuze čtenářů k článku

avatar
12. 11. 2008 09:42

"Linux v počtu instalací na osobních počítačích příští rok překoná konkurenčního rivala Windows od Microsoftu."

Ehm... Linuxáci, řeknu Vám to tak nejslušněji jak to jenom ve Vašem případě je možné... Jděte už konečně do p****e a ten Váš p*******j Linux si tam vemte sebou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 09:48

A kdo tohleto okomentuje je ubožák Tak se snažte ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2008 11:05

Přiznávám, jsem ubožák. Ale tobě gratuluji, jsi první a doufám že zároveň jediný diskutující s poněkud zvláštním příspěvkem. Musím konstatovat, že mne nijak nerozšířil znalosti. Asi proto, že jsem na rozdíl od tebe ten ubožák.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 11:09

tak OK, ale uvedom si, ze bez GNU/Linuxu bys nemohl napsat ten svuj ubohy prispevek. Jinak me velice tesi, ze se vztekas, to je jen znamka toho, ze je GNU uspesne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
13. 11. 2008 07:43

uspesne je, o tom zadna... Dokonce je velice dobre, ale svou dokonalost mu kompenzuje linuxova komunita, diky ktere linux pada na uroven 0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2008 23:38

16 MB pamet

ARM

minipidipikolinux

a jeste k tomu probouzeni....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  12. 11. 2008 02:03

Asi tak...

Za tři vteřiny se mi z hibernace probudí moje 6 let stará Toshiba. Možná za 4, ale víc to není, zdaleka ne těch 10 vteřin, o kterých tu mluví ostatní. Book s XP Home kupovaný v USA před 6,5 roky, 256 MB RAM a 20 GB disk. Opravdu nemluvím o suspendu, ten je doslova instantní (pod vteřinu), ale o hibernaci! Book startuje prakticky ihned, nějaké ty BIOS checky trvají sotva vteřinu (dodnes jsem nikde, ani na PC a ani v booku libovolné značky, tak rychlý POST neviděl), a pak už okamžitě naskakuje velmi rychle postupující teploměr odhibernování widlí.

P.S. Zajímavé je, že zahibernování trvá o něco déle než odhibernování. Při tom zahibernovávání se to skoro až k těm 10 vteřinám možná dostává, načítání je ale velmi výrazně rychlejší. Nechápu, čím je to způsobené!? To je zápis na disk tolikrát pomalejší než čtení? Nebo widle ten obraz paměti komprimují, aby se právě rychleji natáhl? Nebo v čem je rozdíl? (mluvím opravdu jen o obou teploměrech, přípravu na hibernaci či naopak POST při startu v tomhle smyslu ignoruji).

P.P.S. Pokud se bavíme o hibernaci, nevím, proč tu, lidi, zmiňujete nějakých 14 dní výdrže. U suspendu není o čem debatovat, ten kvůli udržování refreshe pamětí žere baterky, ale hibernace znamená kompletně vypnutý počítač! Klidně si tu baterii můžete i vyndat! Samozřejmě, pokud tu někdo zaměňuje suspend s hibernací, měl by se probudit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2008 02:25

4 sekundy? To bude ale asi na systemu, kde nic neni, nebezi zadne aplikace a podobne. Kdyz vezmeme v uvahu notebookove disky pred sesti lety, tak kolik toho vlastne stihnete za 4 sekundy precist?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2008 06:23

Rychlost hibernace jak uložení tak obnovení je dáno hlavně velikostí RAM. Pokud máte tedy 256MB tak uložení potažmo obnovení je daleko kratší než uložení/obnovení např 2GB RAM.

Uložení RAM je delší jelikož zápis je pomalejší než čtení a také se provadějí i další akce ohledně budoucího obnovení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2008 18:21

Nevim, jak u vas, ale me se notebook s Vistami x64 probouzi ze spanku asi 1 vterinu (pamet v RAMce), z hibernace asi 10 vterin (pamet na disku). Docela by me prekvapilo, pokud by to u Linuxu bylo do tedka pomalejsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  11. 11. 2008 18:46

Neplet si hrusky a jablka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  11. 11. 2008 18:49

sorry, precetl jsem si jen prvni cas tve vety

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2008 19:04

+1

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2008 19:09

Mě taky tak nějak, probuzení je bleskové (a to mám vlastně jen Vistu x32).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2008 19:20

Mi se powerbook z hybernace dostane cca do 2-3 vteřin a vydrži mi vni několik dni, ale co řikaji lidi co maj note s windowsy a že jim to najiždi par desitek sekund a v hybernaci nevydrži moc dlouho, tak mě to docela zarazilo že to děla tak velky rozdil. Jo a ten linux by sem si i do mobilu narval, jak sem totiž mival Windows Mobile tak to bylo utrpeni a ne botování.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2008 19:32

Na stařičkém FSC s WXPpro používám hibernaci naprosto běžně a to právě kvůli rychlosti startu. Notebook vydrží v tomto stavu klidně i dva týdny mé dovolené a po startu jsem tam, kde jsem ho opustil. Déle jsem to kvůli práci ještě nevyzkoušel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2008 22:34

xpecka jsem teda nikdy 2-3 tydny v kuse jet nevidel Tedy jestli pokud se vubec dalo plynule hybat kurzorem. Na jabkach je hibernace skutecne bleskova a hlavne - spolehliva.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2008 23:38

tak to jsi jeste hodne malo zkuseny a znaly...

XP s hibernaci se porad serou... Visty toto maji vychytane skutecne probuzeni je fakt bleskove z disku se na ciste instalaci Vist 64bit HP bez spusteni aplikaci pri startu jsem se dostal taky tak pod 10 vterin - coz je skutecne pozoruhodne... jak na notebooku tak i na desktopu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 00:10

tak to teda neviem ako si dosiahol ale na mojom PC trva hybernacia viac ako minutu. Prebudenie som nepocital ale to ma az tak nezaujima kedze zapnem PC a este chvilu daco vzdy robim.

Mam Visty32, instalacia ma cca 2 mesiace a pocitac je asi tak rok stary Toshiba notebook, C2D s 2GB pamati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 09:43

Oni si pletou hybernaci s rezimem spanku (ktery na nekterych PC vypada, ze se PC opravdu vypnulo)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2008 20:06

No mně se zdá, že si to pleteš taky. Hibernace = režim spánku. Stačí podívat se na anglický a český windowsy a porovnat, jak je přeložený termín "Hibernate" (ano, je to režim spánku).

Lidi si tady pletou úspornuj režim (neboli suspend to RAM), kdy se vypne spousta zařízení, ale pořád je aktivní a napájená RAMka. Takže počítač žere energii.

Potom tu je režim spánku (alias hibernace), kdy se RAMka zkopíruje na disk a počítač se kompletně vypne. V režimu spánku tedy nespotřebovává vůbec žádnou energii.

A právě o probuzení z režimu spánku se tady jedná. Tady pod 10s žádnej počítač asi nejde. Nikdy jsem aspoň takovej neviděl. U toho Linea by to mělo být dosažený použitim extra rychlý flash paměti místo HDD.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 09:54

Přechod do Hibernace a nebo probuzení z Hibernace? Přechod do jsem nikdy nepočítal. FN+F12, zavřu a schovám do báglu. Ale probuzení 10 - 15 sekund podle počtu spuštěných aplikací. A to mám sakra pomalej HDD v notebooku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 20:32

jo to je sice pěkné, ale kolik uživatelů používá čistý OS bez aplikací? takový notebook je na dvě věci, člověk si tam může jen otvírat a zavírat okýnka XD, ale stačí nainstaloval pár základních aplikací a rychlost bootu widlí je fuč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
13. 11. 2008 11:31

ja mam notas uz rok nainstalovany win xp s IE, FF, Sype, icq, word 2007, excel, powerdesinger, a hibernaci pouzivam vzdy, muj rekord s hibernaci bez restartu byl mesic, dokud jsem nemusel restartoval kvuli nove aktualiyace, mam 2gb ram, a to trva az 15 vterin a v pohode.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 09:41

Hybernace je ulozeni obsahu RAM na disk a vypnuti pocitace. Nevidim tedy duvod, proc by PC v tomto stavu nemelo vydrzet treba i rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 09:42

A na to jsi prisel kde, ze nevydrzi dlouho?

Jak uz jsem psal, Hhbernace je ulozeni obsahu RAM na disk a vypnuti pocitace. Nevidim tedy duvod, proc by PC v tomto stavu nemelo vydrzet treba i rok.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 09:57

Eeee.... znám jeden nejmenovaný notebook, jehož konstrukční vlastností je, že i ve vypnutém stavu vybíjí baterii o cca 5-10% za den. Potvrzeno i konzultací s výrobcem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2008 09:15

o tom to je, že se z hibernace probouzi za 3 vteřiny, ne za 10. Ale problém je, že čém větší RAM, tím déle se bude probouzet. Takže pro pár GB to nakonec bude stejně těch 10 sec. Využitelnost je spíše např. pro Dell Latitude-On.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
12. 11. 2008 09:44

PC se to NEPROBUDI z hibernace za 3 sekundy. Ani omylem. Uz jenom proto, ze se jedna o vypnute PC, ktere proste musi nabootovat (vypisy biosu atd). Mozna jsi ale myslel rezim spanku, coz je jaksi cosi jineho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2008 10:41

čas od doby, kdy skončí výpis biosu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2008 17:54

"Linux v počtu instalací na osobních počítačích příští rok překoná konkurenčního rivala Windows od Microsoftu."

Myslím že ale počítal i ty ExpressGate a podobné minidistribuce v základních deskách. Jinak se obávám hodně přestřelil

Každopádně Lineo Warp by teda mohli hodit do androida, až si mobil s ním koupím tak je fajn mít ho připraven za 3 sekundy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 11. 2008 18:30

Řekl bych, že to neprohlásil úplně vážně (nevím, nečetl jsem), považoval bych to spíš jako takové rýpnutí z dobré nálady. Asi ho pak baví sledovat ty flamewars.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 11. 2008 09:09

prohlásil to celkem vážně, ale prohlásil, že půjde o základní desky s linuxem, atd... Neříkal nic o tom, že linux, jako primární OS, bude na většině nových počítačů.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2008 18:38

No napsane to je tak, ze by to melo byt na desktopech. Ale je otazka co opravdu rekl a co je zde napsano...

Ale mozna ze autora novinky jen bavi flame

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 11. 2008 20:28

To je takovy problem na ten odkaz kliknout?

http://www.linux-foundation.org/weblogs/jzemlin/2008/10/29/linux-to-ship-on-more-desktops-than-windows/

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor