Centrálně řízené to, co a jak uživatelé smějí. Ve Windows se to dělá převážně přes group policy, která se aplikuje při startu na všechny stroje v podnikové doméně.
Namátkou vyberu pár věcí, co může zákazník po správci sítě chtít nastavit:
- zamykání stanice po stanovených minutách nečinnosti (důležité např. v bankách)
- zakázání, aby uživatel nemohl měnit některá nastavení
- vynucené nastavení přístupu přes proxy server
- zásady bezpečnosti hesla
- nastavení Outlooku aby si ho uživatel nemusel konfigurovat na Exchange server, ale aby po zapnutí ihned fungoval
- přenos veškerých uživatelských nastavení během odhlášení na server a během přihlášení ze serveru (tj. uživatel si může sednout k jakémukoliv počítači a má vše nastavené stejně)
- přesměrování složek Dokumentů (a dalších) přímo na server (tj. žádná data nejsou na stanici, vše se přímo bez snahy uživatele ukládá na server)
- chování automatických aktualizací
Prostě cokoliv, co chcete centrálně řídit pro svoje uživatele, co by stálo moc a moc obíhání to nastavit na každé stanici a co by uživatel neměl mít právo sám měnit.
Jinak souhlasím, srovnávat "kdyby" nemá vypovídací hodnotu pro současnost. Přesto pro vizi do budoucna to smysl mít může.