Systém Googlu pro auto bez řidiče si licencují různé automobilky

Systém Googlu pro auto bez řidiče si licencují různé automobilky

Google již dlouhou dobu vyvíjí inteligentní systém Driverless Car (Google Driverless Car System), který je založen na umělé inteligenci a dokáže řídit auto takřka v jakýchkoli podmínkách. Jak ukázaly statistiky, je bezpečnější než člověk. Google totiž oslavil již 300 000 ujetých mil bez nehody.

Theo Valich z BSN* se dostal k exkluzivním zákulisním informacím, které zatím nejsou běžně k dispozici. Dle jeho zdrojů již Google spolupracuje s více než deseti partnery, mezi kterými je i Intel (procesory Atom), Samsung a A-DATA (NAND flash paměti) a dalši. Mezi partnery jsou i známé automobilky.

Klepněte pro větší obrázek
Starý (první) prototyp KARR coby hlavní výpočetní část systému Google Driverless Car System, finální verze je zcela jiná a kompletně integrovaná. Systém jde k certifikaci do konce tohoto roku (Zdroj: BSN)

První prototyp systému s označením KARR měl 10 subsystémů a hlavní počítač byl spojen s nejdůležitějšími senzory pomocí ethernet protokolů CAN a MOST150. S dalšími senzory a systémy je pak propojen pomocí Class A/B/C. Dle předpokladů je také celý systém zabezpečen proti většině problémů, obsahuje i záložní systém.

Klepněte pro větší obrázek
Kromě Toyoty Prius je systém robotického řízení počítačem od Googlu nainstalovaný i v Lexusu RX 450h (Zdroj: Google)

K dispozici je i starší fotografie prototypu DCS s označením, který vypadá ještě hodně amatérsky, ale tak to bylo i s prvními servery Googlu. Teď ale ta zásadnější informace - finální verzi, která je kompletně integrovaná podobně jako mobilní zařízení (ve stylu černé skříňky?), by měla již v říjnu nebo listopadu tohoto roku jít k certifikaci FIA/TUV a NTSB.

Dle odhadů by se měly první automobily s tímto systémem objevit na trhu do tří až pěti let, takže možná již v roce 2015 budeme vozidla bez řidiče potkávat na silnicích. První modely s tímto systémem by měly nabídnout společnosti Toyota a Volkswagen Group (Audi i Škoda), které s Googlem spolupracují.

Témata článku: Google, Technologie, Automobily, Licence, Různé systémy, Toyota Prius, Volkswagen Group, Care, Řidič, Záložní zdroje, Volkswagen, Toyota, Prius, Audi, Integrovaný Google, První automobil, Známé auto

Určitě si přečtěte

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

Velká podzimní aktualizace Windows 10 je tady: Co přináší Fall Creators Update

** Po půl roce je tu další aktualizace Windows ** A opět přináší hlavně hromadu drobných kosmetických vylepšení ** Podívali jsme se na ty nejzajímavější

17.  10.  2017 | Jakub Čížek | 185

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

Budoucností Windows 10 je Fluent Design. Takto bude jednou vypadat celý systém

** Fluent Design je vzhled, do kterého postupně Microsoft převleče celý systém ** Staví na průhlednosti a velkých plochách ** Do Windows 10 se z části dostane už zítra při vydání podzimní aktualizace

16.  10.  2017 | Stanislav Janů | 155

Nejlepší optické iluze: Z toho vám půjde hlava kolem

Nejlepší optické iluze: Z toho vám půjde hlava kolem

** Mozek se nechá snadno ošálit, a to mnoha způsoby ** Podívejte se na několik nejlepších optických iluzí ** Iluze dokazují, že vnímání reality může být značně zkreslené

16.  10.  2017 | Vojtěch Malý

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

Jak funguje největší akumulátor v Česku: podívejte se do elektrárny Dlouhé Stráně

** Přečerpávací vodní elektrárna Dlouhé stráně je obdivuhodné technické dílo ** Stejná turbína vyrábí elektřinu i tlačí vodu zpět do horního jezera ** Strojovna elektrárny je zabudována v podzemí

19.  10.  2017 | David Polesný | 15


Aktuální číslo časopisu Computer

Nový seriál o programování elektroniky

Otestovali jsme 17 bezdrátových sluchátek

Jak na nákup vánočních dárků ze zahraničí

4 tankové tiskárny v přímém souboji