Systém Googlu pro auto bez řidiče si licencují různé automobilky

Systém Googlu pro auto bez řidiče si licencují různé automobilky

Google již dlouhou dobu vyvíjí inteligentní systém Driverless Car (Google Driverless Car System), který je založen na umělé inteligenci a dokáže řídit auto takřka v jakýchkoli podmínkách. Jak ukázaly statistiky, je bezpečnější než člověk. Google totiž oslavil již 300 000 ujetých mil bez nehody.

Theo Valich z BSN* se dostal k exkluzivním zákulisním informacím, které zatím nejsou běžně k dispozici. Dle jeho zdrojů již Google spolupracuje s více než deseti partnery, mezi kterými je i Intel (procesory Atom), Samsung a A-DATA (NAND flash paměti) a dalši. Mezi partnery jsou i známé automobilky.

Klepněte pro větší obrázek
Starý (první) prototyp KARR coby hlavní výpočetní část systému Google Driverless Car System, finální verze je zcela jiná a kompletně integrovaná. Systém jde k certifikaci do konce tohoto roku (Zdroj: BSN)

První prototyp systému s označením KARR měl 10 subsystémů a hlavní počítač byl spojen s nejdůležitějšími senzory pomocí ethernet protokolů CAN a MOST150. S dalšími senzory a systémy je pak propojen pomocí Class A/B/C. Dle předpokladů je také celý systém zabezpečen proti většině problémů, obsahuje i záložní systém.

Klepněte pro větší obrázek
Kromě Toyoty Prius je systém robotického řízení počítačem od Googlu nainstalovaný i v Lexusu RX 450h (Zdroj: Google)

K dispozici je i starší fotografie prototypu DCS s označením, který vypadá ještě hodně amatérsky, ale tak to bylo i s prvními servery Googlu. Teď ale ta zásadnější informace - finální verzi, která je kompletně integrovaná podobně jako mobilní zařízení (ve stylu černé skříňky?), by měla již v říjnu nebo listopadu tohoto roku jít k certifikaci FIA/TUV a NTSB.

Dle odhadů by se měly první automobily s tímto systémem objevit na trhu do tří až pěti let, takže možná již v roce 2015 budeme vozidla bez řidiče potkávat na silnicích. První modely s tímto systémem by měly nabídnout společnosti Toyota a Volkswagen Group (Audi i Škoda), které s Googlem spolupracují.

Témata článku: Technologie, Google, Automobily, Licence, Audi, Care, Prius, Toyota, Toyota Prius, Volkswagen, Záložní zdroje, Integrovaný Google, Volkswagen Group, První automobil, Řidič, Různé systémy

77 komentářů

Nejnovější komentáře

  • delcop 17. 8. 2012 22:33:31
    Skynet se pomalu blíží... A všechny nás zajede! :-D
  • Dušan Stráský 17. 8. 2012 9:20:58
    A řidiči z povolání nebudou mít co žrát. :-))
  • JakubL 17. 8. 2012 6:47:54
    Já myslím, že nejdříve přijde nasazení tohohle systému v nákladní dopravě....
Určitě si přečtěte

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

Co je realita a fikce? Brzy to nepoznáme. A.I. ze Stanfordu tvoří fotky z neexistujících měst

** Fotografii každý vnímá jako jednoznačný důkaz ** časem to ale přestane platit ** Strojové učení se totiž neustále zdokonaluje

16.  8.  2017 | Jakub Čížek | 13

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

Nový Skype! Vypadá jinak a je „sociálnější“

18.  8.  2017 | Markéta Mikešová | 40

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

USB zařízení je možné odposlouchávat ze sousedního portu

** Crosstalk byl dřív problém paralelních portů, dnes se ho pokusili prověřit na USB ** Zařízení ze sousedního USB portu může odposlouchávat to vedlejší ** Mohou vznikat záškodnické flašky nebo třeba USB lampičky

14.  8.  2017 | Adam Harmada | 19


Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test NVMe a SATA SSD

Máte slabý signál
Wi-Fi? Poradíme!

Jak umělá inteligence opravuje fotky

Kupujete dron? Ty levné se nevyplatí