Symantec zavede aktivaci svých produktů, přidá se tak k Microsoftu a Adobe

Diskuze čtenářů k článku

Leon  |  28. 08. 2003 09:30

Pokud si Microsoft a jemu podobni mysli, ze aktivaci neco vyresi, tak si naopak myslim, ze to bude mit uplne opacny efekt..znam spoustu lidi, kteri si i presto ze maji koupenou legalni verzi nainstaluji radsi cracklou nez aby podstupovali registracni proceduru..kdo jinemu jamu kopa......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Vana  |  28. 08. 2003 10:35

Podle me muzou aktivaci chtit jen u krabicovych verzi, corporate bude fungovat dal stejne, takze si akorat vetsina lidi stejne jako u xp stahne jinou verzi... A pokud by to chteli zavest i u corporate verze tak by asi rychle dojeli, staci ze zdrazili licencni politiku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Gwamb  |  28. 08. 2003 10:45

Nekde na webu Symantecu (pisu nekde, protoze nejsem zaboha schopnej najit ten link kde) jsem cetl, ze se bude opravdu jednat jen a pouze o krabice. Corporate verze nebudou potrebovat aktivace.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  28. 08. 2003 09:16

"až pět aktivací" bych spíše změnil na "pouze pět aktivací", jestli takhle budou postupovat i další společnosti, začnu asi taky krást (zatim SW kupuju a pěkně mě štve, když MS musím vysvětlovat, že jsem upgradoval PC a potřebuji aktivaci na Win XP). Zanedlouho abych si vzal den volna na aktivace... Btw - stejně se každá ochrana dá obejít

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  28. 08. 2003 09:15

"až pět aktivací" bych spíše změnil na "pouze pět aktivací", jestli takhle budou postupovat i další společnosti, začnu asi taky krást (zatim SW kupuju a pěkně mě štve, když MS musím vysvětlovat, že jsem upgradoval PC a potřebuji aktivaci na Win XP). Zanedlouho abych si vzal den volna na aktivace... Btw - stejně se každá ochrana dá obejít

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JK  |  27. 08. 2003 20:14

Naštěstí existuje několik antivirových programů pro Windows, které jsou zdarma. Ty aktivace jsou něco neskutečného, pokud by se nakonec musel takto registrovat každý program, který je v počítači, byla by každá instalace i reinstalace úplným hororem, už teď obtěžuje zadávání mnoha často nekonečně dlouhých kódů. Nakonec si kvůli tomu budou pořizovat cracky i všichni, co mají legální verze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Demokrat  |  28. 08. 2003 08:32

Tesim se az se tak bude muset aktivovat kazdy komercni program

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  27. 08. 2003 18:57

Zase budou byti legální uživatelé...
To je teda vopičárna.
V případě Adobe mě to docela štve. Acrobata 5 jsem si koupil jen proto, že nevotravuje s nějakýma aktivacema... No ale pokud OpenOffice bude mít dobrý export do PDF. Tak už od nich taky nic nechci.

NAV - to jako budou aktivace i u Corporate edicí? Ať se jdou vycpat... Ten svě je fakt nějakej vysranej...

Asi dopadnu jako u WIN XP Prof, mě šla udělat jen jedna aktivace po internetu a po reinstalaci mi to už nejde, hlásí mi, že jsem překročil nějaký limit, ať si zavolám na hot-line...
To teda odmítám, diktovat nějaké šílené číslo... Lepší je používat cracklou verzi...

Až dozraje Linux na desktop (dneska ještě pár věcí není optimálních) - dávám mu tak dva roky - pak půjdou MS Widlous do /dev/null - na věčné časy a nikdy jinak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  27. 08. 2003 19:23

Ano, jde to po netu je jednou. Pak uz si musis promluvit tak 10 min. s operatorem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sssssssss  |  28. 08. 2003 20:30

to je zajimavy ze ja jsem to preinstaloval uz trikrat a trikrat aktivoval po netu. ty mas asi win98 a jen kecas vid? nebo rikas sve cislo kazdymu na potkani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Web  |  28. 08. 2003 20:57

Je to tak i s Office XP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hrochy  |  27. 08. 2003 19:34

Hele kamos vymyslel takovou dobrou definici Linuxu v anglictine: Linux is as indian teepee, no Windows, no Gates and Apache inside.

Me se to strasne libi a pritom to ma logiku.

Pro ty, co sou liny si to prekladat nebo neumi anglicky: Linux je jako indianske tipi, zadna okna (Windows), zadne brany (no budiz, budou to dvere, jinak je to Gates) a Apač uvnitř.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  27. 08. 2003 19:43

Nic ve zlym, ale nevymyslel. Je to uz hoooodne stare, ale to nic nemeni na tom ze je to dobre

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal Metlička  |  27. 08. 2003 19:46

Dobry den,

nemusite se obavat, aktivace u Adobe produktu se v Cechach zatim nerealizuje. A budeme delat maximum pro to, abychom legalni uzivatele otravovali co nejmene.

S pozdravem

Michal Metlicka
Regional manager
Adobe Systems

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
NEMO  |  27. 08. 2003 20:06

Tak to jsem rád, jen doufám, že tahle zpráva není podvrh...

Aktivace jsou skutečně otravné...
Jen si představte instalaci PC doma:
- WinXP - aktivace
- MS Office XP - aktivace
- NAV - aktivace
A pokud se k tomu přidají další...

To už byli lepší HW klíče... Vím, že se dali cracknout, ale pořád to bylo menší zlo.
I když teď by z nich byl asi pěkný salám na paralelní portu...

Co takhle prodávat SW na ROM chipech? Ochrana ad absurdum...
MS to zkoušel s X-boxem... A jak dopadl...

Všechny problémy jsou otázka stanovení optimální cenové hladiny... Jak SW, HW, tak třeba CD a DVD...
Podnikání je na dlouhou dobu a přemrštěnou cenou nezbohatnou, ba naopak, i když v případě MS to docela nechápu, asi jenom problém u nás v ČR...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohous Michal  |  28. 08. 2003 22:44

No, aspoň 2 aktivace si můžete odpustit:
Místo MS-Office a Acrobata stačí OpenOffice 1.1 - už se dá stáhnout RC4 a zdá se, že celkem funguje. PDF z dokumentu dělá srovnatleně velké s Acrobat Distilerem, kvalita snesitelná. Sice (zatím) neumí nadpisy kapitol dokumentu uložit jako záložky.

A těch antivirů je, tak si vyberte jiný.

Takže zbývají už jen WinXP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xBirkoff  |  28. 08. 2003 22:49

Ono to s tou cenovou hladinou cen u software neni zase tak jednoduche jak to vypada na prvni pohled. Vemte si treba nejaky vetsi program, ktery programuje tym 10 lidi (mala firmicka) treba 1 rok. K tomu je zapotrebi jeste nejakeho sefa, marketing, obchodniky a techniky na podporu. Muze to vylest zhruba k cislu 40 lidi baj oko. Kdyby kazdej z nich bral zhruba 15000-20000 mesicne tak se doatanete za mesic k cifre 700000 a za rok to je neco kolem 8,5 milionu. Pripocte jeste to co musi firma odvest na danich statu a dalsi poplatky za beh firmy apod. No a ted zkusime stanovit cenu software na nejakych 3000 korun tak bychom musely prodat alespon 3500 licenci toho produktu abychom byly sul nul. Pokud vezmeme v potaz ze chceme aby se firma rozvijela a mela penize na dalsi vyvoj a aby se to alespon vyplatilo tak to musi byt sakra dobrej a uspesnej produkt a musi se jich prodat v nasem pripade alespon 7-8 tisic licenci coz neni zase takova prdel. No a kdyz si to cele prevedeme do cisel pro velkou firmu o 1000 a vic zamestnancich tak je to s cenou toho software uplne o necem jinem a cena samozdrejme stoupa. Do tohoto pocitani nebylo zapocitano spoustu jinych faktoru jako reklama, dealeri apod.... Na druhou stranu (strana zakaznika) jsem taky nasranej ze je ten software tak drahej a neni moznost (financni) si jej kupovat jako v jinych zapadnich statech.

XBF

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  27. 08. 2003 23:43

ze by se jeste nasel nekdo, kdo mysli na zakaznika i jinak, nez jen kolik se z nej da vytrast penez? unfuckingbelievable!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eiffel  |  28. 08. 2003 10:44

Rekl bych, ze s tim PDF se to da uspokojive vyresit uz dnes pomoci, Ghostscriptu (interperet postscriptu), GSView (graficky frontend) a dosud volne dostupnych Adobe Universal PS Windows Driveru, jen je nutno v nastaveni tohoto PS tiskarnoveho driveru, Maximum Font Size to Download as Bitmap na nejakou nizkou hodnotu ja mam 1px, to zaruci, ze fonty pujdou do PS vektorove, a vektorove pak taky prolozou do PDF. Pismenka potom nejsou `zubata', taky se vyplati zvysit `pamet' tiskarny na nejakou vetsi hodnotu, kdyz se nevygeneruji vsechny stranky.
Pomoci tohoto postupu vytvarim, rekl bych, slusne PDF soubory, nejsou sice urcite dostupne uplne vsechny featury komercniho acrobatu, ale kdyz clovek nepotrebuje formulare a hyperlinky, tak si myslim, ze to je v pohode.
Necht me pripadne nejaky guru doplni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
phanatic  |  29. 08. 2003 10:54

Docela by mě zajímalo (a píšu to bez jakékoliv přímesi ironie a snahy vyvolávat flamewar) co si představujete pod "dozráním na desktop" ? Osobně používám už cca půl roku výhradně linux s prostředím KDE3.1.x a musím říct, že ve směru komfortu, ergonomie a designu, je to rozdíl nejméně dvou tříd oproti oknům. Připočtu-li k tomu, že nemusím pořád projíždět počítač utilitama co hledají viry a spyware, které se pod oknama snaží nacpat do počítače každá třetí aplikace/email/www stránka ( a po jejichž úspěšném nalezení a sejmutí zůstane systém dost často nakopnutý a zralý na přeinstalaci), je to další nesmírná úspora času a nervů. Navíc se nestane to, že vám systém za poměrně krátkou dobu (u mě to byly řádově měsíce, ale různí gamesníci, co si instalujou každou ptákovinu z CDček z různých časopisů to stihnou prakticky okamžitě) nafoukne a zpomalí a musí se přeinstalovat.

Tedy suma sumárum, není to o sytému, ani o grafickém prostředí. To už je hodně dlouho kvalitativně na daleko vyšší úrovni. Je to maximálně tak o aplikacích, se kterými to ovšem není taky zdaleka tak špatné jak se traduje. Jde jen o to nemyslet si, že v defaultní instlaci každé obskurní distribuce budou z fleku ekvivalenty všech aplikací a utilitek, které si člověk za několik let s oknama navykl používat. Mě třeba stále chybí ekvivalent EACu (cdparanoia je dobrá, ale pořád to není 100% náhrada) a nějakého solidního softu a úpravu synchronizaci titulků. Jinak jsem v poho.





Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel  |  27. 08. 2003 18:28

Vzhledem k tomu že nejde o žádný OEM verze je počet pěti aktivací dost nefér vůči legálním uživatelům. Jestliže si koupím krabicovou verzi, mám právo si ji nainstalovat na libovolný počet počítačů(myšleno vždy pouze na jeden). Nebo snad je v licenci na NA něco jinýho? Pokud to omezili na 5 aktivací tak si akorát podřezávaj vlastní větěv protože kromě zaplacení plné ceny za produkt se u NA platí za update databáze/programu a teď ještě nasadili takovej ubohej limit, kterej snad rozumnej člověk nemůže akceptovat. No jak myslej, já si jejich antivir ani žádný jiný produkt za takových podmínek kupovat nebudu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  27. 08. 2003 23:24

A ze jich mas koupenych :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Loyza  |  28. 08. 2003 19:11

Ja jsem si koupil CA eTrust EZ Antivirus. Zadnou stupidni aktivaci nechce a je predevsim o vice jak polovinu levnejsi nez NA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Hora  |  27. 08. 2003 17:56


postamble();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor