Šuškanda: Windows 8 pro ARM bude rozumět pouze aplikacím pro Metro

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 75

Názory k článku

06. 12. 2011 08:10

Stejně nechápu, proč neudělá Microsoft jeden mobilní systém pro všechny mobilní zařízení a nezruší Windows Phone. Podobně jako to udělal Google s ICS.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
04. 12. 2011 15:28

To tu niekto objavil Ameriku, to ani inak nemoze byt, dodana aplikacia musi byt pre prislusnu platformu. Na ARM tablete by ale mali fungovat napr. aplikacie pre .NET, ak MS doda runtime pre ARM. A ak bude zaujem, nic nebrani tvorcom vydat verziu prelozenu aj pod ARM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 12. 2011 01:53

Co mne jako uživatele s x86 procesorem odpuzuje na Windows 8 ? Metro ;)
Co mi na x86 přinese Metro ? - kompatibilitu s ARMem pro nově napsané aplikace . Nicméně je vidět , že se Microsoft bude snažit prosadit Metro (WM7) díky setrvačnosti stávajících uživatelů Windows . Stejně jako byl virální fenomén sociálních sítí a spojených aplikací , tak se stejným způsobem snaží M$ prosadit mezi uživateli svůj mobilní systém ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2011 23:15

Když tady čtu ty ptákoviny v diskusi, tak ještě jednou: to, že současné x86 ARM verze W8 nespustí se tak nějak předpokládalo (i když MS to ani nepotvrdil ani nevyvrátil), tady jde o to, zda bude/nebude ARM verze W8 podporovat nativně napsané desktopové aplikace pro ARM.Někteří pomalejší (rAD0 a spol.) mají zřejmě problém pochopit rozdíl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 21:00

Ale tak to je přece snad jasný, přece jste nepředpokládali že to bude nějak složitě emulovat aplikace pro X86 (x64) architekturu, vždyť je to Windows, pojede tam tohle + aplikace v metru na čipsetu X86, nebo to bude duální architektura a Plocha pojede se svými aplikacemi na X86 hw, zatímco Metro se bude přepínat na ARM, nebo pojede jenom metro, bez plochy a aplikací na X86, pokud to bude jen tablet s ARM, bez vnitřností X86, všecky tři možnosti už dnes není problém vyrobit, možná poslední případ bude fungovat tak, že Plocha se bude zobrazovat i tak se svými aplikacemi, ale ve skutečnosti to bude jen displej a aplikace s Plochou budou běžet na nějakém hw v cloudu na superpočítačičekají nás zajímavé kombinace netbooků-tabletů-ultrabooků, chcete výkon, tak si nechte zajít chuť s Atomem, chcete výdrž, tak pracujte na Metru

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2011 18:11

Vypadá to, že Jakub Čížek tu větu napsal takovým nešťastným způsobem, že to vyvolalo vášnivou diskuzi. Zvláště je zde vidět lavinový efekt. Jeden řekne a ostatní řeknou totéž.Podstata článku, i zdroje, je o tom, že tablety/netbooky s ARM nebudou podporovat desktopové aplikace, byť kompilované pro ARM. Což zjednodušeně znamená, že tablety nebudou mít Aero, ale pouze Metro.Bylo by to rozumné, pokud si nechtějí udělat ostudu s nekompatibilními desktopovými programy, kdy v ARM nepůjdou spustit programy pro x86 a naopak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 17:19

Kolik těch apklikací co na tom zkoušeli bylo kompilováno pro ARM procesory?Přece na 32bit systému taky nespustíte 64bit aplikaci! Stejně tak na ARM systému nepustíte x86 aplikaci. Pokud by ta aplikace ale byla zkompilována pro ARM, pak to tam poběží. Samozřejmě na prehistorické účto můžete rovnou zapomenout, ale programy které "žijí" a vývojáři je zlepšují, tak ty by se verze pro ARM dočkat mohli. A nemusí se hned jednat o verzi pro METRO.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 16:19

Aké veď to je známe už od septembra, že na W8 pre ARM tablety bude len Metro, že bude len Metro verzia MS Office podobná tej na WP7, že pôjdu len Metro aplikácie, ktoré pôjdu inštalovať len z marketplace, že nebude Flash, že bude MS tlačiť svoje cloud služby atď Na tak malých displejoch aj tak nemá zmysel plnohodnotná práca, len taka povrchná(maily, agenda, jednoduché úpravy dokumentov a fotiek) a konzum (web, IM, knihy, sociál, filmy a jednoduché hry). Na to stačí aj iPad, Honeycomb(v mojom prípade Galaxy Tab) alebo aj to Metro

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 15:23

Mě to příjde jako totální blbost.
Proč teda MS přepisoval celý klasický windows?Když stačilo teda upravit jenom stávající již fungující WP7 a efekt by byl stejný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 14:34

Intel zaloboval?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 12. 2011 14:30

Zdá se mi divné kolik lidi komentuje to že na tom přece x86 aplikace nemužou běžet. To se přece ví odjakživa, ale předpokládalo se že MS ten system přepíše na ARM kompletně a pak budou vycházet ARM verze klasických programů. Pokud nemam pravdu tak mě někdo opravte

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 14:09

To by MS pořádně zadupal do země... jinak bych ten Metro styl nechtěl mít ani v tabletu, pač mi to příjde: 1) moc jednoduché 2) nepřehledné 3) plná reklam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 14:01

vždyť to je úplně jasný, že na ARMu se nespustí x86 binárka. To nejde bez emulace na žádným systému, a emulace je náročná, takže na nějakých ARM tabletech by to vůbec nedávalo smysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 12. 2011 13:57

ARM programy pro x86 podporovat nemůže, i kdyby se všichni výrobci ARM procesorů na hlavu stavěli a ušima se odstrkovali. Pokud bude potřeba mít některou dosavadní x86 aplikaci na ARM, bude ji nutné částečně přepsat a pak rekompilovat. Navíc bych předpokládal, že by se v tom případě necpala do .NET nebo Silverlight, ale pěkně do nativního kódu. Pro malé hračky typu tablet tohle určitě nikdo dělat nebude, to je snad jasné. Pro notebooky na ARMu bych předpokládal, že MS časem Office udělá - když ne, převezme to po něm open source a o to asi stát nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 12. 2011 13:11

Pokud to tak opravdu bude, tak to bude slušný průšvih, který bude horší, než ten s Vistama. Hodně lidí nerozliší x86 a ARM tablet / notebook. Protože ARM bude levnější, tak jej koupí a pak se budou divit, že pro to nebudou například nativní Office a aplikace budou ořezané. Bude veselo. Jinak pokud je to tak, tak ARM notebook je nadbytečný a NVidia se těšila zbytečně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (9)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 12:57

Jinýmy slovy - Microsoft vydá OS pro x86 s Areem a Metrem a v podstatě úplně nový OS pro ARM tablety pouze s Metrem (WP7 optimalizované pro tablety - tedy něco jako iOS pro iPad a iOS pro iPhone/iPod nebo Android 2.X - 3.X) pochopitelně (zatím) bez aplikací třetích stran. Tyto dva OS pak hodí pod jednu značku Windows 8 - čistě z marketingového důvodu.Nebo jsem to snad pochopil špatně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 12:17

Ha, na zive.cz objevili ameriku, tohle vetsina lidi znalych problemu tvrdila uz davno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 12. 2011 12:02

Desktop aplikace = x86, to přece je jasné od počátku. ARM nemá jak utáhnout a spustit současné Wintel desktop apps, leda přes (extrémně pomalý) překlad instrukcí a emulaci x86 světa. Univerzální budou samozřejmě jen x86 tablety, budou mít Metro i Aero, ale ARM jen Metro.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (11)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 11:50

Čížek a ta jeho šuškanda mají několik měsíců zpoždění...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (4)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
02. 12. 2011 11:49

Podle mě to bude tak jak doposud. Na ARM nepoběží pouze aplikace, které se kompilují na určitou architekturu (viz x86) a zbytek jako třeba .NET, Java (s překompilovaným VM) poběží jak mají. Není důvod aby tomu tak nebylo. Jedině, že by to chtěl MS uměle omezit a to si tedy nedokáži představit proč by zrovna toto dělali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
02. 12. 2011 11:34

Celkem by to davalo smysl, pokud by tam mohly bezet jen Metro aplikace v HTML5, Silverlightu a .NETu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
02. 12. 2011 11:31

Windows 8 pro ARM jen Metro - jinými slovy je to de facto Windows Phone operační systém.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor