Server The Next Web přinesl screenshoty chystaného vylepšení e-mailové schránky od Google. Nově bude možné řadit e-maily do několika kategorií: základní (Primary), sociální (Social), nabídky (Promotions), upozornění (Notifications) a fóra (Forums).
V hlavní, tedy té základní, kategorii uživatelé naleznou e-maily od přátel, příbuzných, nebo ty zprávy, které nebude možné zařadit jinam. Pod sociální položkou se pak budou dostupné maily ze sociálních sítí – z Facebooku, Twitteru a samozřejmě také Google+.
V Gmailu nově bude pás kategorií (zdroj: The Next Web)
Do kategorie nabídek pak budou padat veškeré spamy nabídky z různých slevových serverů a ostatních nákupních míst (e-bay, Amazon), kterých chodí denně požehnaně a které beztak nikdo pořádně ani nečte.
Kategorie upozornění pojme e-maily, které jsou velice důležité – totiž ty, které upozorňují na vše, co je potřeba zaplatit, účty, rezervace nebo letenky. Poslední kategorie je nachystána pro zapálené diskutéry, protože pojme veškeré konference či spojení s diskuzními fóry.
Kategorie nebudou funkcí pouze webového rozhraní, ale také v mobilních klientech(zdroj: The Next Web)
Nad seznam e-mailů přibude pás karet, kde bude možné mezi kategoriemi přepínat. Můžeme jen spekulovat, zda bude nová funkce nějakým způsobem propojena se štítky, případně s jejich inteligentní variantou. Je tedy možné, že Google bude automaticky maily rozřazovat do kategorií dle jejich smyslu, nebo je naopak možné, že uživatel si své štítky propojí s kategoriemi dle svého uvážení. Osobně se přikláním spíše k první variantě, je to totiž logický evoluční krok od inteligentních štítků.
Google tyto spekulace nepotvrdil ani nevyvrátil. Mluvčí společnosti pro The Next Web pouze uvedl, že nehodlá komentovat spekulace.