Super Bowl lákal Twitter a Foursquare k lámání rekordů

Asi jste zaregistrovali, že se v Americe hrál Super Bowl, tedy finále americké ligy tamního fotbalu. Každoročně nejsledovanější akce přiměla mobilní operátory pokrýt stadion sítí s abnormálně vysokou kapacitou, aby každý mohl sdílet své zážitky z této akce prostřednictvím mobilu. A samozřejmě nezůstalo jen u prostého telefonování, Twitter se pochlubil, že během Super Bowlu padl rekord v množství odeslaných statusů – průměrně to bylo 3 283 zpráv za vteřinu. Do toho se pochopitelně započítává i „twitování“ ve zbytku světa, nicméně Super Bowl pomohl dosti výraznému krátkodobému nárůstu.

Nutno ale podotknout, že tento rekord je pouze v rámci amerických akcí a největší štěbetací hustotu v globálním měřítku nesou minuty krátce po příchodu nového roku v Japonsku, kdy se na Twitteru rodilo 6 939 zpráv za sekundu.

Dallas.jpg
Takových lidí a každý má mobil... Super Bowl se hrál na nejmodernějším stadionu pro americký fotbal Cowboys Stadium v Texasu. Foto: Wikipedia

Na Super Bowlu se ovšem o rekord pokoušeli také „Foursqaristé“, kteří si tu dali velký virtuální sraz. Na stadionu, kde se zápas odehrával, provedlo check-in přes 134 tisíc uživatelů geolokační hry Foursquare. Číslo překvapí především v tom ohledu, že kapacita stadionu čítá maximálně 110 tisíc lidí. Fígl je v tom, že se zde výjimečně mohl zaregistrovat kdokoli kdekoli ze světa, kdo se na Super Bowl díval třeba jen v televizi.

Nejmasovější americká sportovní akce tedy nakonec žádné významné rekordy do sociálních sítí nepřinesla.

Váš názor Další článek: Nový Flash Player 10.2: nechá procesor odpočívat

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , ,