Sunnysoft přichází se solárními nabíječkami pro notebooky a mobily

Diskuze čtenářů k článku

29. 05. 2009 09:29

jako u většiny tzv. eko projektů namísto nejschůdnějšího řešení (vylepšení spotřeby) se volí to nejpracnější a nejméně efektivní. Jestli má solární nabíjení mobilu někde smysl, tak v naprosto extrémních případech (expedice, vysokohorská několikadenní turistika apod.).

No ale na golfovém hřišti s tím samozřejmě také zabodujete ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2009 22:08

No já sem s tim minulý léto bodoval 14 dní na vodě. Celej den mimo elektriku a vecer v nejakym vodackym kempu s jednim stankem nebo ani to ne proste mobil jen tak nedobiješ. Nakonec ode mě sosali energii všichni členové party

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2009 07:19

nepoužitelné...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 16:50

Vzpomínáte si na první "mobilní" telefony? Proč jsem dal slovo mobilní do uvozovek jistě víte. Ale kupovaly se a díky vývoji tady dnes máte vaše chytré mobily co umí úplně všechno i topinky a překapávaný kafe. Tak nebrblejte a dočkejte času. Během několika let si bez soláru nebudete umět představit život.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  29. 05. 2009 04:36

No to sotva, fyziku holt neošálíš, a jak psal Radek Ondrášík nahoře, z metru čtverečního dostaneš za ideálních podmínek 100 W. Čili z panelu o velikosti A3 zhruba 12 W, u A4, který považuji za ještě akceptovatelně velký, pokud se složí napůl (tipuji, že se většina panelů skládá na půl tou světlocitlivou plochou "dovnitř") pak jen nějakých 6 W. A to prosím za ideálních (rozuměj teoretických) podmínek!

Mnohem spíš se udělá nějaký pořádný pokrok ve spotřebě, konec konců to předvedly mobily také, když takové Xenium dokázalo vydržet při běžné váze v pohotovosti celý měsíc, a i hovorový čas má dost nadprůměrný... U booků ukázaly dnešní netbooky, že to jde i tam, a věřím, že v budoucnu se to ještě o dost zlepší.

A pak nebude potíž s nabíjením, protože za normálních okolností zařízení prostě vydrží dostatečně dlouho. A nebude nutné s sebou tahat větrnou či solární elektrárnu za jednak velké prachy, a druhak s váhou převyšující váhu samotného napájeného zařízení...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2009 07:23

No, i přes hlasité proklamace Zelených fyzikální zákony stále platí, a pokud se na poli fotovoltaických článků neobjeví nějaké úplně jiné technologie, bude jejich využití stále velmi neefektivní (zejména v našich klimatických podmínkách).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 15:41

ale ta holka je krasny kus prirody

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 21:36

o jakem si velkem predmetu na ktery clovek potrebuje batoh.... slecna vypada ze unese sama sebe...takze bych bral ji :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 14:43

například pokud připojím přes usb svoje postarší htc (s730) k notebooku a nechám internet sosat nepřetržitě, tak se zařízení pomalu ale jistě vybíjí - usb kabel ho nedokáže v zátěži uživit (běžný usb kabel bez "spešl" htc konektoru). to by mě vážně zajímalo jak ta "solární blbinka" by toto zařízení krmila...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 05. 2009 13:42

Nez s sebou tahat takovou neforemnou blbost, myslim ze by bylo zajimavejsi, kdyby se do mobylu montovali mechanicke vyrobniky energie jake jsou pouzivany v kinetickych hodinkach. Ve kterych se pohybem ruky otaci rotorek, ktery vyrabi elektrinu. Nerikam ze by to stacilo na celodenni provoz, ale urcite by to provoz prodlouzilo. Naklady by nemuseli byt nijak zavratne a do mobilu by se vesli i 2 vyrobniky. A tloustku telefonu by to verim vesvetsilo o vice jak 2mm. A ten kdo chce mit nejtenci mobil sveta tak si holt nacpe do kapsi solarni nabijecku a bude stasny, ze ma tenky mobil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 05. 2009 13:36

Moje zkusenost je naopak velmi pozitivni. Jde o to, jak moc mate pocit, ze ztracite cas nabijenim ze zasuvky nebo ze solaru. Stravil jsem mesic v Kambodzi, kde elektrina vsude k dispozici neni a neni jistota, ze vam ji treba nevypnou. Mel jsem solarni panel natrvalo pripevneny na batohu, kterym jsem dobijel akumulator. Kdyz se mi vybilo GPS, odpojil jsem akumulator od solaru a dobijel PDA. Po nabiti PDA jsem opet akumulator pripevnil k solaru. Naprosto jednoduche, prakticke a funkcni. Jasne, ze doma je mi takova srandicka celkem k nicemu, krome treba jizdy na KOLE!!! Opet stejne reseni, mam pripevneny solar na riditkach a jenom prehazuji kabel u akumulatoru mezi solarem a PDA. Ja si takovou vychytavku nemohu vynachvalit. PDA na plny vykon proste cely den nevydrzi.

Jenom doporucuji .)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 13:22

http://www.solarninabijecky.cz/Powermonkey-eXplorer...

Takze plocha je 0,09*0,045 m = 0,004 m2.

1 kWp system potrebuje cca 10 m2 plochy fotoclanku

nabijecka ma kapacitu baterie cca 2200 mAh

pisou, ze za 6 hodin slunecniho svitu se nabije baterka na 1/3 kapacity cca tedy budeme mit 700 mAh no to na par typu baterek do mobilu bude.

Dalsim faktorem je, ze pro maximalni zisk energie je treba, aby slunecni paprsky dopadaly na nabijecku kolme. Jakykoli odklon vyrazne snizuje efketivitu panelu. Pri odklonu 10-15stupnu, coz v pripade mobilni foto-nabijecky bude jeste fantasticky vysledek bude efektivita tak na 60-70% a to jen pri primem slunci.

Kdyz si vezmeme tedy efektivni plochu, realne podminky apod. tak nabijeni bude tragicky nepouzitelne. Ostatne mel jsem to na vyzkouseni doma :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 06. 2009 22:01

No jestli si to používal zavřený tak to asi moc nefungovalo ;)

plocha kterou uvádíš je plocha zavřených panelů. Celková plocha je tedy dvojnásobek hned prvního řádku jinak tak sofistikovaného výpočtu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 05. 2009 12:58

dobra nabijecka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 05. 2009 16:30

jj pekny kus nabijecky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor