Student koupil na eBay disk s tajnými informacemi německé policie

Diskuze čtenářů k článku

ctrlaltdel  |  08. 04. 2005 18:30

ja som tiez raz kupil disk, a bola na nom prevazne kopa fotiek jednej zenskej z BA, jej frajera, rodinky, ako aj faktury stavebnej firmy jej tatka  jo, Lucia, ak to citas, mam tvoj disk

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lucka  |  08. 04. 2005 19:22



Ty hajzle!!! Hned to smaž, čuně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pjotr, Pjotr  |  08. 04. 2005 15:57

Koupil jsem v Nymburce disk IBM s rozhranim SCSI a o velikosti 203MB. No predstavte si,byly na nem data z nejakeho bankovniho pocitace - same dluhy a cesky popsane vcečtne adres

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vašek  |  08. 04. 2005 10:11

Já jsem zase přímo ve výprodeji Kreditní banky v likvidaci koupil pár Bernoulli disků (předchůdce zipu) se zápisem transakcí a stavů účtů (stačilo undelete)... Takže tady za to mohl přímo pan správce konkurzu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hyperion  |  08. 04. 2005 09:41

člověk co kvůli pár ušmudlanejm stovkám vystaví sebe i zaměstnavatele takovému riziku je....mm...mmm..mmm..mmáágor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
limon  |  08. 04. 2005 10:14

No jenze lidi co se staraji o likvidaci moc nevydelavaji a vetsinou k zamestnavateli nemaji zadny vrely vztah   Takze je jim jedno jestli se nejaka data dostanou ven

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
czbird  |  08. 04. 2005 15:54

kryton rulez

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
mazzi, mazzi  |  08. 04. 2005 08:16

Kdyby se HDD, CD a jiny datovy media likvidovala tak jak maji ... sepise se protokol o FYZICKE LIKVIDACI a medium dostane ranu kladivem = je nepouzitelny. Jenze lidi, kteri toto delaji, si likvidovany predmety nechaji pro sebe a sup s tim nekam na prodejnu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
.Kirja, .Kirja  |  08. 04. 2005 09:22

Ja jsem zase od jednoho smelinare koupil notebook ze Skodovky, kterej mel samozrejme jit na likvidaci. Bylo tam nejaky ucetnictvi a databaze, ale nejak jsem to nestudoval. JJ je to tak, ti lidi co se o to staraji, daji jen cast toho co meli na likvidaci a neco si ulijou pro sebe. No ja bych to taky tak delal :)) Co si budem povidat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JacquesClouseau  |  08. 04. 2005 11:50

Zálěží taky na tom, jestli ten disk pocházel přímo od policie, nebo jestli už si ty data někdo předtím "vypůjčil".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Karel  |  08. 04. 2005 19:49

Data z HD se dají pohodlně zlikvidovat v tzv. magnetické peci. Jinak souhlasím - Eraser je velmi dobrý program.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bobac  |  08. 04. 2005 08:08

Tak to jsme tady u nás napřed. V roce 97 jsem si v bazáči koupil disk s databází policajtů z kraje, včetně těch jejich osobních čísel. Fór byl v tom, že mi to jeden kámoš šlohnul a neměl nic lepšího na práci než se zeptat spolužáka policajta "Tvůj brácha je policajt, podpraporčík, číslo to a to, že jo...?" No druhej den si pro mě jeli
No a můj kamarád zase podobným způsobem přišel ve stejný době k disku s databází plynáren, tam zas byla rodná čísla zákazníků, čísla účtů...
Takže jsme minimálně stejně dobrý jako v Německu Má někdo podobný zkušenosti? Já bych řekl, že jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Baset, Baset  |  08. 04. 2005 07:58

Existuje vůbec nějaká možnost data zrušit standardními nástroji? Myslím tím, co je ve Win?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zajdee, zajdee  |  08. 04. 2005 08:03

Standardnimi nastroji nikdy ne

ale napada me, jak se to tam mohlo dostat... ) nejaky sikovny policista mel doma disk se spatnymi sektory, a tak se ho rozhodl vymenit za ten, co mel v praci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  08. 04. 2005 08:17

Ale jde to smazat, jsou na to programy, které celý disk přepíší stejným číslem. To ostatně můžeš udělat i bez nich nakopírováním nějakého souboru tolikrát na disk až zaplníš obsah celého disku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mark  |  08. 04. 2005 08:46

Tazatel se ovsem ptal, zda to jde nastroji standartne dodavanymi ve windows, ze?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
neregistrovaný - neregistrovaný  |  08. 04. 2005 09:25

Nonevím, ale kopírování souborů není snad standardne dodavané ve windows?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
abyssal  |  08. 04. 2005 10:56

Proti nevybavenym ludom staci prepisat data raz. V skutocnosti (s vhodnymi nastrojmi) je mozne aj po 8 prepisaniach este vydolovat data z disku. Tusim rekord bol vydolovanie dat po 23-nasobnom prepisani.
Programy typu "secure delete" to jednoducho dostatocny pocet krat low level prepisu. To low level je dolezite, pretoze zvycajne OS data nacachuje a zapise fyzicky len raz/dvakrat...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  08. 04. 2005 12:34

Mimochodem pri pouziti specialniho software (a taky trosku hw) lze i takto prepsany disk precist s pomerne dost vysokou uspesnosti). Nejbezpecnejsi je prepis nahodnymi cisly jeste nejlepe nekolikrat za sebou. (doporucovano je 8 krat)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Trashman, Trashman  |  08. 04. 2005 13:19

To asi těžko, protože když budu mít například disk o velikosti 500 MB a přepíši jej celý postupně soubory do velikosti 500 MB, tak bych rád viděl jak bys původní data obnovil. Snad si nemyslíš, že na disku bude ještě původních 500 MB dat? Nebuď naivní !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
huugh  |  08. 04. 2005 13:43

ano bude!
zmagnetizovane useky se neodmagnetizuji uplne, takze urcitymi specialnimi postupy (a specialnimi cteckami s vysoce citlivymi magnety atd atd) jdou ty data pomerne snadno precist

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anywherehome  |  08. 04. 2005 22:31

panjo, tak to bych si takhle moh minimálně zdvojnásobit kapacitu disku! :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin Kalenda  |  08. 04. 2005 13:43

pane jste dost naivni clovek. samozrejme ze to jde. precte te si neco o remanentni indukci a o tom s jakou presnosti navadeni pracuji ty hlavicky na stavajicich discich (obzvlast na starsich nebo na tom 20gb).
poridit vybaveni pro tyto veci neni nijak extremne nakladne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brok  |  08. 04. 2005 09:13

format nestačí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
bačík  |  08. 04. 2005 09:18

A "UNFORMAT" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Howady  |  08. 04. 2005 11:24

Jo tuhle problematiku jsme u nás práci také řešili, náš Manadement a zvlášť "mladí a neklidní" managoři byli skálopevně přesvědčeni, že Formát disku všechno řeší. Stačilo předvést programy "Active@ UNERASER 3.0" a "EasyRecovery Professional 6.0", takhle překvapený kravaťáky není vidět často, zvlášť když se nám na smazaném a naformátovaném disku podařilo objevit "úložiště" pornofilmů a obrázků jednoho z nich ....

Potom jsme museli najít nějaké nenáročné a levné řešení. vyzkoušeli jsme víc programů a nejlíp se nám osvědčili "Active@ KillDisk for DOS", který existuje i ve "Free" verzi pro domácí použití a "PC INSPECTOR™ e-maxx", který má dostatečně volnou licenci i pro použití ve firmách. Oba programy jsou pro DOS na bootovacích disketách.


Active@ Kill Disk FREE 1.1 - http://www.killdisk.com/downloadfree.htm

PC INSPECTOR emaxx 1.0 - http://www.pcinspector.de/emaxx/uk/download.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
d2-mac  |  08. 04. 2005 11:31

Eraser je fre, pracuje pod Windows a je mozne i vygenerovat bootovaci disketu:http://www.heidi.ie/eraser/
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Otakar_Schon, Otakar_Schon  |  08. 04. 2005 09:13

na windows bez specialniho sw (tenje k dispozici i zdarma, zkuste heldat na zive) muzete disk nekolikrat prepsat, tedy nakopirovat na nej nova data nekolikrat za sebou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  09. 04. 2005 14:50

cat /dev/zero > /dev/hda

--nebo--

cat /dev/urandom > /dev/hda (zdlouhavé)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tmiso  |  08. 04. 2005 09:35

format nestaci.
standartnymi nastrojmi vo woknach sa to da takto:
1) zmazat citlive data a vysypat kos
2) nakopirovat lubovolne data (filmy, rip CD,... nie ine citlive data ;) tak, aby zostalo minimum volneho miesta (najlepsie kopirovat az do okamihu kym sa nezobrazi hlaska "disk full")
3) zmazat prave nakopirovane lubovolne data a vysypat kos
4) bod 2 a 3 opakovat podla stupna paranoje niekolko krat. podla moznosti zakazdym s inymi datami, alebo v inom poradi. odporuca sa aspon 2 krat, viac ako 10 krat je uz zbytocne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bigpet  |  08. 04. 2005 10:55

A mezitím ještě provádět defragmentaci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lubos, lubos  |  08. 04. 2005 12:47

Samozrejme, ze to jde. Staci pouzit selsky rozum.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Já na to používm linux  |  08. 04. 2005 12:59

Já na to používam Linux nainstalujete tam Linux (vse co se da) pouzijete samozrejmne na jiny filesystem nez FAT32 nebo NTFS a mate smazano. Myslim ze pro bezne uceli to staci. Pak zaptky naformatovat na FAT32 nebo NTFS a prodat...

Tex

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
fellow  |  08. 04. 2005 07:40

"dokumenty s postupy při specifických incidentů" ??? Zkuste to opravit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
john.Europe  |  08. 04. 2005 07:17

Dobrý, jdu si taky jeden koupit.
Mimochodem v bazáči jsem koupil noťas s daty jedné nejmenované zdravotní pojišťovy.
(Osobní údaje, účty(platby za úkony)). Myslím si že to je dost běžný jev.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor