Stomegabitový internet od UPC dostává jasnější obrysy

Diskuze čtenářů k článku

28. 04. 2009 10:47

Pokud nedokazou provozovat na cele sve siti internet bez omezovani ve spickach ani na soucasnych rychlostech, tak nevim, co chteji dokazat timhle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 04. 2009 10:51

no neznalym (rozumej novym) zakaznikom chcu dokazat pravy opak - totiz ze to dokazu :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 04. 2009 04:04

Nejradši mám takový kerý pořád vykřikujou že todle a tamto je zbytečný a že to lidi nevyužijou, a k čemu potřebuju comp s takovejma parametrama apod. bláboly.

Kdyby to fungovalo podle nich tak si tu budem diskutovat pomocí korespoďáků protože osobní kompy taky podle odborníků neměli žádný využití, stejně jako myš a já nevim co ještě nám to Vilík Brána z Mrkvosoftu tvrdil o velikosti pamětí atd.

Furt stejně namyšleně zasvěcený žvásty lidí s omezeným rozhledem ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 08:25

Já mám nejradši takový, který ani neví, že 60% lidí by uvítalo spolehlivou 2Mbits linku za 100-200 na měsíc, ovšem takovou službu po kabelu zatím nikdo nenabízí, přestože je už prakticky celá republika dávno zadrátovaná...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  28. 04. 2009 09:45

Já mám nejraději takový, co nechápou, že z pohledu poskytovatele při poskytování řekněme 1/4 rychlosti, než je běžný komerční stnadard pro domácnosti na dlouhodobých nákladech moc neušetří.

A kteří nechápou, že platba 100 - 200 měsíc je prostě příliš nízká a dlouhodobě sotva pokryje administrativní náklady na připojení, ale technické už rozhodně ne.

Čili levný internet bude prostě začínat na třech stovkách, lepší bude stát 500 - 1000 a prémiové nabídky víc. Tak to je a mimo inflaci se to měnit nebude. Měnit se bude jenom rychlost, kterou za to budou domácí zákazníci dostávat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 10:37

Presne tak. Kdyz vezmem treba takovy Klasterec nad Ohri... Tam uz nejaky patek od Kabel1 50 mbit je (10 mbit upload). Nesdileny, bez fup za nejakych 770 s dani. Nejnizsi byl 2 mbit za 330, ktery nakonec za stejnou cenu skocil na 10 mbit. Proste cena za nejnizsi pripojeni pod ty 300 nepujde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 23:19

pánové, něchte si ty moudra od cesty - každý je schopen si zařídit takový internet, jaký potřebuje.

Zde se míchá několik věcí - především neznalost problému uploadu u ADSL - to je časté, stejně tak představa, že ISP musí garantovat rychlost a pak také zavádějící představy o propustnosti sítě v čr.

samozřejmě trh musí jít dál, konkurence je velká a 100Mb je velké marketingové heslo. na druhé straně vývoj musí jít kupředu - třeba v JAP je 100Mb běžnou záležitostí. proto sem prosím nepište známé Gatesovo x.x Xb stačí každému - to je dávno překonané.

i běžný člověk dokáže prosurfovat velké objemy, zejm. pokud sleduje streamované video. názory o využitelnosti internetu pouze pro rapidshare odhalují pouze samotné "odborníky", kteří to sem píší...

občas má člověk potřebu uploadovat data a vyšší rychlost se hodí. nesnáším příspěvky typu Na email stačí 1Mb - každý má jiné potřeby a podle toho volí!

Nevím, proč se tu pokaždé rozjíždí takové nesmyslné flamy!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 23:27

neviem preco tu pleties o ADSL. v tejto diskusii je rec o kabli a ten az tak strasne nesymetricky nie je - zvlast nie vo verzii eurodocsis 3.0

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 07:38

"- každý má jiné potřeby a podle toho volí!"

Jenže to je ten problém, ona ta volba není. Mám na výběr UPC 10 nebo 20Mb. ADSL tuším 8Mb nebo kolik nabízejí a vše pro moje účely naprosto zbytečně naddimenzované a drahé.

Přitom by UPC mohlo bez jakýchkoliv problémů nabízet nějaký základní tarif 2Mb za "pár korun". Jenže do toho nepůjdou, protože by to bylo levé a pomohlo národu. To se v čr netraduje (rozuměj nevyplatí těm co mají rádi zlaťáky)

To že nesnášíte příspěvky že někomu stačí 1Mb na mail je smutné, to víte každý má jiné potřeby, jak ste trefně napsal

Mimochodem měsíčně prosurfuju 1,5GB dat, samotného mě to zajímalo, tak sem to před časem vyzkoušel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  28. 04. 2009 09:51

Ne, UPC by opravdu nemohlo nabízet 2Mbit za pár korun. A vaše bláboly o pomoci národu opravdu nejsou důvod, proč to nenabídne.

Z pohledu provozovatele má každé připojení nějaké fixní náklady, bez ohledu na to, jestli nabízíte 8 Mbit, 10 Mbit, 2 Mbit nebo 64 kbit. A není to pár korun a nikdy nebylo a ještě hodně dlouho nebude.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 12:21

No některým, kteří s matematikou skončili na základní škole, to prostě nevysvětlíš

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 21:29

No super, ale vim sve jak fungujou pripojeni od upc, krom regulace torrentu, sem pocitil i zrejme regulaci poctu spojeni, je to takove strasne rychle internet na www a mail, s podivnyma omezenima o kterych se vseobecne vi, ale upc o nich samozrejme mlci. Jako radsi bych pomalejsi, ale neomezenej internet a kvalitni sluzby. Upc uz nejakou dobu ani neposkytuje pevnou verejnou adresu a tu co sem mel sem jim hodil na hlavu, neb co zavedli ty omezeni nedalo se to poradne pouzivat na jine veci a vubec nevetsim golem je ta jejich podpora zakazniku to je doslova na ranu nekdy, kdo pouzil jiste vi sve. Radsi kdyby dbali vice na kvalitu nez kvantitu a zavedli ipv6.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 21:27

Vždy když čtu zprávy jak bude UPC zrychlovat tak jen kroutím hlavou.

Pro domácího uživatele naprosto zbytečné a nevyužitelné rychlosti, pokud se nejedná o zlodějě co denně stahuje tuny nelegálního softu.

Přitom existuje obrovské procento obyčejných uživatelů co mají internet jen na nějaké to přečtení webů, poslání pošty nebo práci, kterým stačí 1-2Mb. Přitom by všichni ocenili výrazné zlevnění.

Mě je 15Mb nebo kolik to s tarifem Easy vlastně mám k ničemu a vyhozených 570,- taky.

Kdo prosím nabízí v Praze 4, internetové připojení 2Mb, stabilní bez výpadků s pingy do 10ms za 200,- kč ?

Teď mám 15Mb, pingy 20ms a více a výpadky při každém navyšování rychlosti.

Monopol jako prase.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 22:25

No to, že je to nevyužitelné bych netvrdil využití je celkem dost. Nicméně máte pravdu, že je hodně lidí co to stěží využijí, ale nabídka je tvořena poptávkou a česi jsou národ tupého stáda kteří slyší pouze na Mb/s a to, že to nevyužijí je nezajímá hlavně, že májí více Mb/s než soused.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 00:14

UPC je uplna hroza. Paradoxne vzdy po zrychleni rychlosti siel net pomalsie a pomalsie. A hlavne stabilita pripojenia a ping sa rapidne zhorsil, aspon tu na SK. Ale potom sa stal zazrak a Orange prisiel s optikou.

Teraz mam 40/8 Mbit/s a problem je ze ked stahujem tak tych 40 Mbit neda drviva vacsina serverov odkial taham. Up sa zase zide pre vyznavacov P2P. Najrychlejsi program Premium je 70/14 Mbit/s , to uz fakt clovek nevyuzije, zbytocnost priplacat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  28. 04. 2009 10:01

Já kroutím hlavou nad vaší ignorancí. Takže když vy nechápete, jak by domácí uživatel mohl využít vysokou rychlost, tak je to podle vás zloděj?

Prvně musí přijít infrastruktura, potom nastupují služby. Jinak bysme pořád jezdili s volskými spřeženími po blátivých cestách. A CertainDeath by chodil a říkal - kdo kromě zlodějů, co chtějí rychle ujíždět po kvalitních cestách potřebuje víc? Však auta nikdo nevymyslel a pro cesty plné výmolů je ani vymýšlet nebude, tak co?

Ale jinak jste docela zábavný. Chcete velmi kvalitní připojení (připojení s pingy pod 10 ms je kvalitní, bez ohledu na rychlost downloadu), ale jste ochoten platit směšných 200 Kč. A ještě blábolíte o monopolu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 20:13

Bude to zase 50Mbit/s downlink a 300baudu uplink jak je u UPC zvykem ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 21:06

300baudu??..zřejmě si pletete pojmy modulační rychlost a přenosová rychlost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 21:12

ano, on myslel zrejme upload 300Kb/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 04. 2009 21:45

ten si toho plete vic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 19:17

Jestli to fakt udělají 100Mbit tak NETBOX stejně udělá Giga ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 19:36

Tak Netbox zaspí a až půl roku potom srovná rychlost + přihodí větší upload. Hlavně když má stále ve většině baráků half-duplex switche, tak chci vidět ten 100Mbit :)

A tvrdím to proto, že sem u Netboxu od roku 2003 a vím co se děje za bordel v té firmě poslední 2 roky...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 23:21

half duplex switch? co to je za kravinu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 21:17

co giga. TERA!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 18:35

Pak bych se k nim možná vrátil, ale to by museli navíc trochu posílit tu jejich nasrávací linku.

Optika vede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 19:12

Taky přejdu na centrio, jen co to k nám do butovic zavedou ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 18:32

zbytecna rychlost, staci 8Mbit

100Mbit, nejde vyuzit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 19:11

...pokud netahas veci z RS.

Ja plne vyuziju mejch 20Mbps a zpomaluje mi to na tech 18 je WiFI (jsem linej si totiz do ntb strkat kabel ;) horsi to je s uploadem kterej mam pouze 1,5Mbps

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 04. 2009 03:49

zbytečnej si akorát ty

nikdy nevíš na co lidi nepřijdou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B36
27. 04. 2009 18:06

K cemu jsou takove rychlosti,kdyz ve vseobecnych podminkach hrozi snizenim rychlosti pri prekroceni urciteho objemu. A cim vyssi rychlost,tim toho clovek vic nasosa,pac ma vsechno za chvili,tak proc by nestahoval kdejakou blbost. Tohle omezeni je v dnesni dobe uz dost mimo. Navic nikde nepisou,jaky je ten "prehnany" objem dat,coz neni fer.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 18:09

Kde to pisou ? Mozna mi neco uteklo, ale tohle snad UPC zrusilo uz nekdy pred dvema rokama, ne-li driv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 18:25

Kdesi v TV nebo na netu jsem slyšel/četl, že to je sice zrušené, ale UPC si vyhrazuje právo snížit uživateli rychlost, když toho stáhne opravdu hodně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 19:01

Tak to si připadám ohrožený. Za ty 2 měsíce, co mám net

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B36
27. 04. 2009 19:49

Tady je o tom zminka a v tech vseob. podminkach u smlouvy je to napsano take.

http://www.upc.cz/internet/nejcastejsi_dotazy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 17:22

V čele zavádění DOCSIS 3.0 se u UPC drží upc.nl, upc.sk, upc.at. My jsme pouze balíci v balíku.

V ČR vládne v internetu pravěk a novověk. Většina ubožáků 75% se ale nachází v pravěku, kde na stromech nebudou mít internet ani 8mbit/s. Já mám u kabelovky 2Mbity/s. Myslím si, že použití hesel "pravěk a novověk" je výstižné.

Vládě je ale toto rozdělení pravěku a novověku ukradené.

Nyní sledujme zejména UPC.sk, které mnohé napoví.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 08:17

Vláda v čele s dělnickou třídou všechny ty internety brzo zakáže, ješte by tam o ní mohli špatně psát... ;-D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 17:12

1 - k čemu ? Ani stream tv,ani Rapid tolik nejedou

2- kolik zde bude OPRAVDOVÁ rychlost ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 17:21

jj, ja bych rad aspon dwn 10mb/s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 18:00

to 1 :mno co já vím tak z rapid pustí klidně i 22,5 MB/s a to neomezil rapid ale přípojení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 20:07

Na takovéto připojení přece čeká spousta dětí, které si chtějí udělat domácí server pro online hru World of Warcraf - Wrath of the Lich King. Samozřejmě aby jim linka utáhla alespoň 100 hráčů najednou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 23:39

Protože se v budoucnosti budou také zrychlovat? A co to uspíší víc jak popud uživatelů?

Já mám doma mizernou wifi na 2Mbit a vidím, že mám problémy s plynulým přehráváním videí, co jsou v o něco lepší kvalitě než je ta na youtube. A časem to bude pořád horší.

Takže se neboj, i běžní uživatelé to dokážou časem využít. Realtime streamování HD videa a podobně se nám zdá teď směšné, za pár let to bude samozřejmost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 17:09

To by vysvětlovalo, proč UPC kope po půlce Ostravy optiku.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 17:23

joo? sem si nevšiml .. v které části Ostravy at sem v obraze

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 17:26

To vysvětluje to, že všechny kabelovky zavádí DOCSIS 3.0. mezi nima je i UPC.cz.

Ta ostravská optika je úplně někde jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 17:09

autor clanku zabudol napisat o skriplenom uploade, ktory pri 100Mb programe zrejme dosiahne aj 8Mb/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 17:12

A využiješ více než 8Mb/s? Potřebuješ snad streamovat HD video? (Jiná potřeba tak vysoké propustnosti mě nenapadá..). Vždyť taková propustnost ti dost dobře postačí i k provozu vlastního serveru (za předpokladu nepoužití NATu..).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 17:29

No ja bych to naprihlad vyuzil.

Zkus si napriklad dneska (1,5Mbps) uploadnout na Vimeo HD video o velikosti tak 500MB.

Je to celkem utrpeni, ktere se stupnuje kazdym uploadem ;)

Ty to mozna nevyuzijes a pravdepodobne ani vetsina beznych uzivatelu internetu, ale to neomlouva UPC.

Proc to vsude okolo CR mohou nabizet a to vcetne SR a u nas ne? Proc si Slovaci mohou koupit pripojeni od UPC s uploadem az 4Mbps a v CR toto (dosud) neni mozne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 17:38

Protože v SR je konkurence v optice od Orange

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 19:33

Tych konkurentov pri optike je viac, Orange ma akurat najviac zakaznikov a najvacsiu reklamu. Porovnatelny s Orange je ale aj T-com, z mensich poskytovatelov spomeniem napr. Slovanet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 20:15

Svete div se ano, kdyz jdu a nacvakam za odpoledne 50 fotek ktery pak chci dostat na svuj server neminim u toho stravit odpoledne. Apod je to kdyz chce clovek pracovat treba na dokumentech z prace/do prace a jinem ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 04. 2009 21:39

asi by ses mel poohlednout po profi sluzbe a ne nadavat na domaci inet od UPC, ty fotografe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 22:10

to jsi uplne vadnej nebo co? Chapes ze von potrebuje poslat obcas par fotek ? On nepotrebuje 99,9% casu dostupnych 100/100Mbps on potrebuje aby mu to "vetsinou" jelo aspon tech 50Mbps. Ty jsi fakt totalni vymastenec.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 22:20

wtf. Takovou reakci bych nečekal od průměrně vzdělaného člověka. (Pokud je ti <12 promin)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jirka  |  27. 04. 2009 22:21

vymastenec jsi ty, 50Mbps na upload je profi sluzba, ne domaci inet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 04. 2009 07:05

s tímhle zkostnatělým přístupem bychom ještě vytáčeli internet a počítali každou minutu, prober se ty, čím víc tim liíp, všechno závisí na všem, když bude rychlejší a rychlejší internet bude rychlejší vývoj HD a dalších kvalitních a velkých "věcí" ... tvuj hlod "objednej si profi službu" je přístup zatrpklýho důchodce.. Já naopak říkám víc, rychleji a dál... nikdy se nespokojme na 100% s tím co máme, jinak se nerozvineme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
25. 05. 2009 15:04

To není pravda, rychlý upload na území ČR nabízí například Centronet nebo NetBox a stojí to stejně jako UPC 10M, sám jsem připojení obou operátorů využíval.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 08:14

Pár fotek jsou dvě. To není problém poslat. Pokud jich potřebuje posílat víc, taky si taky holt musí víc zaplatit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 08:28

promin jestli se pletu, ale i kdybys delal fotky z nejakeho profi stroje, tak se dostanes na velikost JPEGu kolik, tak 15, 20MB? A v rawu kolik 50MB? Ponechme spekulace nad tim ze na web nepotrebujes davat fotografie v nejvyssim rozlyseni, pokud potrebujes zduraznit nejakej detail fotky, povetsinou postaci vyrez, mozna pokud delas i do tisku a nechavas moznost to s webu stahovat i v tiskove kvalite... ale k veci... tak i tak mas tech 50 fotek velikost 1 respektive 2,5GB. Pri uploadu 1MBit to mas nahrane za 5 hodin a 33 minut. OK to je mozna hodne pro par fotek. Na druhou stranu si uvedom kolik je to dat... a zajimalo by me opravdu jakej mas hosting ze tam mesicne nasypes skoro 0,1TB dat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Flasi  |  28. 04. 2009 10:19

Jenže to je úplně pokřivené uvažování, co jste tady předvedl. Fotky nesmím fotit na plné rozlišení. Musím dělat výřezy. Uploady jsou pomalé, tak se tomu přizpůsobuji. Považuji za normální, že 50 fotek budu nahrávat 5 hodin.

Jde o to, že normální uživatelé dokáží s foťáky či HD kamerami vytvořit hodně dat, která chtějí odesílat. A třeba v nezpracované podobě, že to někdo z domácnosti nasnímá a jiný jinde zpracuje. Nemusí se to skladovat na hostingu. Stačí to protáhnout třeba přes rapid. A nemusí to dělat každý den. Stačí, že to chtějí jednou za týden, nebo i měsíc. Ale nechtějí aby se to nahrávalo kolik hodin.

Jde o to, že uživatelé (někteří zatím ne všichni, ale tak je to ze začátku se vším) najdou využití pro velké uploady, když teď bude technicky a ekonomicky možné jim je nabídnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 17:08

autor clanku zrejme zabudol napiset detaily o skriplemon uploade, ktory pri 100Mb programe dosiahne hadam aj nebodaj 8Mb/s.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2009 21:15

pokud vim tak toto je naprosto zbrusu nová novinka jak víš kolik bude upload ????

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2009 22:13

Mno on to myslel tak, že autor článku to nikde neuvedl..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  27. 04. 2009 21:37

pokud potrebujes 100Mbps/100Mbps mel by sis zaplatit odpovidajici profesionalni sluzbu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 04. 2009 08:14

No nikde sem necetl kolik bude upload, ale doted se operatori vymlouvali na technologii (ADSL a pod.) nyni to ma v nazvu fiber, coz by se chtelo rict ze to mozna pobezi na optickych pripojkach (asi ne az do bytu, ale nekam pobliz), coz takove zarizeni uz uploadem brzdene byt nemusi...

Otazka je, kolik by to operatory stalo zejmena pri zahranicni konektivite, takze i tak lze s nejakym omezenym uploadem oproti downloadu pocitat. Nicmene i kdyby byl upload 8Mbit/s je to velice slusna nabidka, protoze soucasne mate u UPC upload 1MB pri downloadu 20Mbit/s

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor