Steve Ballmer: Microsoft v Číně zůstane a podřídí se tamním zákonům

Diskuze čtenářů k článku

Anonymizovaný  |  18. 01. 2010 13:55

MS se asi musí podřídit. Narozdíl od Googlu totiž chce být do budoucna) hlavně pro úřady, kterým by rád dodal windows, office atd. Kdežto Google nemá potřebu spolupracovat s komunistickou vládou jen kvuli penězům. Chce oslovit obyčejné občany (reklamou, vyhledáváním, informacemi). A v tom asi bude rozdíl. Kdyby sám sebe cenzuroval (jak to dělal do teď), nebude mít pro běžné číňany žádný smysl. Naopak MS na lidi peče, chce prachy a tak vleze do řiti vládě.

Vemme si, jak bychom se na to dívali někdy v 70. nebo 80.letech u nás. Obrovská firma ze západu by chtěla na náš trh, ale spolčila by se s komunistama a řídila se jejich příkazama. Nám občanům by byla taková firma k ničemu. Nic nového by totiž nepřinesla. My bychom naopak ocenili, kdyby stála za náma (rebelovala proti komunismu) a pokusila se s náma nesmyslný režim plný bezpráví svrhnout.

Samozřejmě zůstává otázka, jestli západní svět je svobodnější než Čína. Kdžy se podívám na USA, mám o tom silné pochyby..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 01. 2010 21:40

Microsoft nikdy moc neznal svobodu. I ve Windows 7 přetrvává nesvobodné jednání vůči těm, co mají na PC i jiný OS. Můj druhý OS při nainstalování přidá do boot loaderu volbu pro Windows, ale když nainstalujete Windows, s již nainstalovaným jiným OS. Nenabídne vám ani při instalaci volbu přidat jiný OS. Což považuji osobně za silné potlačení lidské svobody. Buď se jedná o jejich chybu nebo o silně monopolní jednání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2010 08:39

Je pravdou, že ti Windows "přelíznou" zavaděč. Ale toto dělají od začátku. Tos ještě o nějakým linuxu nevěděl. Ale není to problém. Chce to jenom míň krafat o nesmyslech a něco si to tom přečíst.

viz.

http://en.wikipedia.org/wiki/XOSL...

grub

lilo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 11:34

Teď mě MS mírně zklamal...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 15:47

Proc? Zkuste si na netu najit, co vse MS pro cinu dela (a naopak). Dokonce s nimi spolupracuje vic, nez je potreba podle "cinskeho prava". Mne by naopak velice prekvapilo, kdyby se zachoval jinak....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 22:12

Verim, ze zrovna tohle prohlaseni nikoho neprekvapi. Penize nadevse. Copak je Steve tak zoufaly, ze si mysli, ze tohle jeho prohlaseni zvedne akcie M$? To snad ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 20:24

vzhledem k tomu, ze M$ cine primo pomaha budovat system smirovani a dokonce jejim uradum udava nepohodlne osoby, tak mne to vubec neprekvapuje....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 17:48

Majkrosoft je prodejná ***** které je pojem svoboda těžce u ****

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 18:21

Ty "svobodo" - teď se přiznej, kolik věcí vyrobených v Číně máš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 01. 2010 08:27

Neblbni, on dokáže jenom svobodně krafat. U 99% pindálků končí svoboda kouknutím do peněženky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 17:13

Steve Ballmer by si za niektore svoje ciny zasluzil zavesit do prievanu, ale po precitani tohto clanku vidim, ze k to mu nikdy nedojde. Nie je za co ho tam zavesit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:32

Prachy prachy a zase jenom prachy, blil bych.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 18:20

Každá firma je (dokonce podle zákona) založena za účelem tvorby zisku.

Morální aspekty musí obstarat občané, politici atd.

Když už jsme u té cenzury - u nás taky nemůžete beztrestně publikovat všechno, co chcete.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 18:14

čínsky politici ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 15:30

Nemůžu si pomoci, ale na mě tohle celé od Googlu působí negativně. Vstoupil na tamní trh a cenzuroval (což jim nemám za zlé, jelikož oni nejsou "něco víc" aby mohli rozhodovat co je lepší a co horší). Teď když mají dostatek uživatelů, tak najednou chtějí odejít. Vyvolává to ve mě 2 věci

- chtít výhodnější postavení na trhu, když jim stát povolí necenzurovat

- snaha vyvolat "rozbroje" mezi lidmi a vyvolání nějakého konfliktu (ať už mezinárodního nebo interního jen v Číně)

Podle mě si to měl Google rozmyslet dřív a na jejich podmínky nepřistoupit nikdy. Výmluvy, že se je někdo snaží hacknout mi přijdou krajně mimo. Copak něco takového nečekali? Nebo se snaží udržet si dobré jméno? Copak jim nebylo jasné, že cenzura jim uškodí?

Navíc, kdyby se teď chtěli zachovat, tak aby to vypadalo reálněji (naštvání z hackování), tak měli odejít rovnou. Proč to varování? Proč nějaké snahy domluvit možnost necenzurovat? Měli se sbalit a odejít a počkat až Čína přileze. Takto to jsou zatím jen plané řeči.

Dále pokud se pamatuji, tak Google chtěl s Chrome OS zabojovat hlavně v Číně, kde už měl nějaké dohody o nasazení Chrome OS jako předinstalovaný systém u některých netbooku. Toho se taky vzdá, nebo s Chrome OS z Číny neodejde, jen odejde s vyhledávačem?

Celkově mě to přijde jako snaha navážet se do jiného státu a jeho režimu. Číně evidentně vyhovuje jejich režim, jinak by s tím obyvatelé už dávno něco udělali. Tak proč se snažit něco změnit. Je to jejich problém.

Tak či tak stále lepší než M$, který se ke všemu tomuhle hnusu ještě vesele hlásí. Sice za praktikami Googlu cítím "něco nekalého", ale pokud z Číny odejde, tak si alespoň trochu polepší renomé.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 18:01

Režim ve skutečnosti prostí lide neshodí,věřte že předchozí režim nevyhovoval celé řadě lidí tady v čr a dokud se nezměnily vnější podminky a jine elity nedaly najevo že je čas na změnu tak se nic nedělo.Historicka pamět je veeelmi nízká.Navíc obecně režim není výhodný ani pro tebe osobně a v několika přištích desetiletích to pocítíš,.nerovná soutěž díky níž se snižuje i hodnota tvojí práce nepřimo.Komunistický kapitalismus střihnutý diktaturou kdy podniky dostávají dotace ve formě směšná mzda dělníkům,v připadě statního zájmu podnik napřiklad ma energii zadarmo atd atd.No a i díky tomu jsi v stále horší posici at už jako podnik exporter nebo zaměstnanec výhledově u taové firmy.Paradoxně jediné co pomůže až lidi budou chtít v čině svůj standart ne to jedno procento co dnes ale venkov,dělníci atd.Potom se ta nadopovaná ekonomika otřese.Takže špatně pro ně dobře pro tebe - obraceně to neplatí.Vyrobit cokoliv dokáže i evropa,usa atd,vyrobit cokoliv tak levně nedokáže,takže strkat se jim do zadku je z dlouhodobýho hlediska blbost.At měl motivaci jakoukoliv google udělal dobře a to jediný se počitá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 18:44

"Číně evidentně vyhovuje jejich režim, jinak by s tím obyvatelé už dávno něco udělali."

To myslíš vážně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:10

Jen maličkost,pokud by morálka vedoucích představitelů státu měla být měřítkem pro firmy jestli v zemi působit nebo ne,tak by se musel Google stáhnout i z ČR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 16:06

Cože ? Ona fakt u nás fakt ještě vládne strana nebo jiná diktatura ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 17:56

Tak to zrovna ne,ale u našich politiků je to asi tak,že ti slušnější hledají slovo morálka ve slovníku a těm horším se při vyslovení tohoto slova udělá špatně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 18:54

Myslím, že touhle logikou bys udělal z googlu hotový žebráky ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:01

Aneb,..pro prachy všecko...je vidět, že majkrosoftu prachy opravdu nesmrdí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:05

Je dosť smiešne odsúdiť MS až potom, keď sa "dobrý Google" rozhodol zmeniť to, čo predtým robil celé roky tiež

Googlu začali prachy smrdieť až teraz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:35

Když ti daruji Ferari tak odpovíš taky stylem "tos mi ho nemohl dát dříve?"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 16:04

Ona Čína někomu něco dala, nebo Google dostal Čínu k Vánocům ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 14:41

Spekulaci je plny internet, takze co treba takhle:

* Googli zabijak iPhonu zase tak zabijacky neni a doceni jej spise vyvojari nez bezny franta uzivatel, ktery za podobne hracky utraci zdaleka nejvice. Podobne je to Chrome OS, ze ktereho se vyklubalo 'jen' dalsi linuxove distro (kdo ale cekal neco jineho, ze).

* Opustenim cinskeho trhu prijde o nejake ty miliony nebo - pokud donuti Cinu k ustupkum - nejake miliony ziska a k tomu i znacnou prestiz. Zase takovy risk to neni, protoze Cinani jeho technologie brzy okopiruji do posledniho byte a radku zdrojoveho kodu a podlezavy MS si vyslouzi akorat dalsi pohrdani a v konkurenci drave cinske konkurence nejspise vetsi sanci stejne nema.

* MS totalne propadl a zaspal na poli OS pro mobilni zarizeni a na poli online streamovani a prodeje obsahu.

* Google a MS proste potrebuji, aby se o nich psalo, protoze:

* Apple vychazi, na co sahne... iTunes Store valcuje konkurenci, iPhone a AppStore nuti tradicni lidry trhu prehodnotit sve vize a Nokii privedli na pokraj srdecniho kolapsu Na CES nic nic zvlastniho neudalo a da-li se verit spekulacim, za 'par dni' predstavi Apple tablet(?), ktery - pokud by nasledoval sve iSourozence - muze zasadne zamichat trhem. Treba si za par dni na nejaky CES, iPhone killer nebo velky cinsky firewall na delsi dobu nikdo zase nevzpomene...

PS Mam rad ovecky obecne, ovci syr i ovecku Shauna, ale urcite se nepovazuji za Apple ovci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 12:08

souhlas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:54

Vůbec nechápu jak by mohlo takové mraveniště žít v demokracii. Vždyť by se tam nic nepostavilo a ta populační exploze případně migrační vlna by byla něco hrozného. Jejich mix totalitního uspořádání a dravého kapitalismu jim funguje. Nelze se na všechny systémy dívat prizmatem jediné správné evropské společnosti, která navíc má svých problémů dost (demografická křivka, zadluženost, kamery a odposlechy,autocenzura medii) - Nejde to v případě Číny ani muslimských států.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:38

"Jejich mix totalitního uspořádání a dravého kapitalismu jim funguje."

ještě aby nefungoval, v zemi kde je cca 5000 poprav každý rok se člověk přizpůsobí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:12

Podívejte se, i v 10 milionové ČR se najde recidivista, homosexuální pedofil který zabije a pohodí do trávy malého kluka. Kolik takových či podobných případů se asi stane v miliardové zemi. Podle mě je 5000 poprav ještě málo a jen to dokazuje že jedna z výhod totalitních systémů je relativní pořádek a bezpečnost. Dalším příkladem budiž J.A.R. nyní a za vlády apartheidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 17:30

Kolko cechov dostalo kreslo/dozivotie za to, ze hadzali vajcia po paroubkovi? A kolko z tych 5.000 popravenych cinanov boli vrahovia?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 20:20

člověče vy nejste zrovna lidumil že

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 12:07

Musíte si to přizpůsobit na obyvatele... u ČR by to bylo asi 100x méně lidí, tedy 100x méně poprav. 50 poprav ročně je stále moc, nicméně to již mohou být ti nejhorší vrazi a obyčejného člověka se to snad nedotkne.

Netvrdím, že je to správně, ale Číně vůbec nerozumím, takže nemohu tvrdit, zda je to moc... v zemi, kde každoročně umře milion lidí hlady, mi 5000 poprav ročně oproti tomu připadá jako směšná hodnota.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 19:33

Najdou se země, kde je demokracie (sice s mouchama, ale je) a je jich taky přes miliardu? Nic Vás nenapadá? Co třeba Indie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 21:08

s/Najdou se země/Najde se země

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:39

Já bych si přál, aby z Číny odešly všechny velké firmy (Google, MS, Yahoo a další...). Bylo by to úžasné gesto a čínská vláda by viděla! Sice by to asi ničemu nepomohlo, ale alespoň by to bylo vyjádření jasného nesouhlasu a ukázání dobré morálky. Jestli Google opravdu odejde, tak u mě taky stoupne!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:44

Ale kde by pak objednávali ten úžasně levný HW? Kde by provozovali svá vývojářská a call centra? Přestaňte žít v utopiia postavte se nohama na zem!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:52

A co kdyby Čína se svými výrobky odešla ze všech evropských trhů? To byste teprv viděl :) Už žádný notebooky a televize za deset tisíc...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 14:54

Já to vím... Přijde mi to ale strašně smutný . Taky že jsem psal, že je to stejně nereálný. Osobně bych si klidně připlatil, kdyby to něčemu pomohlo. Ale zákony trhu jsou zákony trhu, takže to jen tak určitě nepůjde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:19

MS v Číně vydělává prodejem, takže si odchod nemůže dovolit. Naproti tomu obchodní model Goolu je zcela odlišný a jeho zisky v Číně nejsou svázány s prodejem. Docela by mě zajímalo, o kolik svým odchodem z Číny Google přijde. Žádná zásadní částka to zřejmě nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:23

myslím, že včera říkal 600 miliónu dolarů

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:23

ročně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 22:18

200 milionu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:25

V jiném článku se píše 300 milionů dolarů za loňský rok, takže žádná zásadní částka no

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 13:15

Můžete mi prosím někdo vysvětlit tuto větu z článku?

"Veškeré servery však Microsoft provozuje mimo území komunistické asijské země. Důvodem jsou právě obavy z různých útoků."

To se jako bojí, že na ně číňani zautočí lopatou a krumpáčem, protože jinak si smysl této věty nedokážu vysvětlit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 22:19

neznalost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 12:03

Moc o těchto poměrech nevím, ale asi to bude mít několik důvodů:

Servery v Číně podléhají Čínským zákonům.

Servery v Číně se mohou hůře spravovat.

Ochrana serveru, který je dále od útočníka, je obecně jednodušší. (S menší pravděpodobností se vám například stane, že by hacker byl správce vaší serverovny, nebo připojen na stejnou páteřní linku.)

Pokud jsou servery mimo, nejsou "čínské", tedy nejsou takovou provokací pro hackery.

To jsou možnosti, které mě napadly. Netvrdím, že to tak bude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 13:12

V očích světu (i mě), teď bude pohled, že Google je firma, které jde více o lidská práva a svobodu více, než o finanční zisk. Naopak Microsoft, jako firma, nezajímají lidská práva, ale více její zisk...

To by země, jako ČR, která je teprve 20 let svobodná neměla tolerovat.

Proto v tomto u mě Microsoft hodně klesl a Google naopak hodně stoup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:16

pokud skutečně z čínského trhu odejdou, tak mě to mile překvapí a google u mě stoupne. bohužel se nedá čekat, že by to s čínskou cenzurou něco udělalo..

na druhou stranu co se teď děje třeba ve francii už také pomalu přestává připomínat svobodný internet, takže aby google brzo neodcházel i z evropy (trochu přeháním )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 13:38

Francie teďka nedávno řekla, že chce aby Google, Facebook, Yahoo, MSN a další velký servery, platili francouzské ose (http://bit.ly/4QuY0C)...

Doporučil bych Googlu a ostatním velkým firmám, aby teda řekli, že dokud to Francie neovolá tak dají Ban na Francouzskou IP... Sarkozy by se pak stal nevolitelným (protože Francie je socialistická, ale ne tolik, jak ČÍNA), ti by se opravdu naštvali. Tohle by pomohlo svobodě internetu v EU, myslím, že by si pak rozmysleli i ten 3x a dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:18

To jsi napsal tak krásně, že mě to dojalo a měl jsem co dělat, aby mi nevyhrkla slza

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
15. 01. 2010 13:50

MS u me neklesl, nema auz kam. Uz ted povazuji MS za nemoralni firmu bez jakychkoli zabran. Coz uz se nejednou potvrdilo.

Google me zase mile prekvapil, to jsem od nej necekal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 16:10

Hledat morálku tam kde se točí miliardy může jenom naivka.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:08

napsané moc hezky... ale poněkud předčasně - kdo ví jestli Google opravdu odejde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 15:48

omg, co je tohle za naivní kecy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 11:56

Přesně takhle Google třeba chce, aby to vypadalo.

Já osobně mám z Google trochu strach. Má kontrolu nad obrovským množstvím informací - Gmail, vyhledávání, Picassa...

To čínské gesto je dle mého názoru pouze kvůli popularitě (jak v Číně, tak v ostatním světě). Následoval po něm útok hackerů na Baidu (Prý Íránští hackeři, ale stejně tak dobře je mohl zaplatit Google). Tedy Google "odchází" z trhu a hlavní jednička Číny byla na 4 hodiny offline... závěr si udělejte sami.

Microsoft se chová už mnoho let stejně, nic nenalhává, chová se jako typická firma, které jde pouze o zisk. Sice podle některým nemorální, ale alespoň si na nic nehraje.

Zato Google dává většinu svých služeb "zdarma", všechna jeho rozhodnutí jsou mířena na popularitu. Kdo nepoužívá Google, není "in". Stačí málo a pokud všech těchto informací Google zneužije, použije svůj vliv správně na uživatele, máme tady obrovskou masu lidí, která se bude podle Google řídit. Pokud se jednoho dne na každé službě Google objeví nápis "nejezte okurky, náš významný výzkum potvrdil, že jsou prudce jedovaté", tak kolik lidí raději přestane jíst okurky?

(Zdržte se prosím komentářů k tomu, že používám jako prohlížeč Chrome.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2010 12:39

Já teda radši budu "IN" protože používám google, než trpět představou, že jsu IN protože používám Apple...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 12:54

Trefné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2010 13:01

Google musi ist po popularite, zivi ho z velkej casti reklama a cim vacsia popularita tym viac reklamy, tym viac penazi.

Tu je zaujimava uvaha na tuto temu http://blog.synopsi.com/2008-02-28/moze-google-sk... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 12:54

MS je tradiční etalon nemorálních a zavrženíhodných praktik. Nic divného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 12:59

zatímco akcionářům google jde především o charitu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:54

Na to se musíte zeptat jich. Všechny korporace se chovají podobně. Jen jsem chtěl říct, že když už se náhodou nějaká korporace pokusí zachovat méně korporátně a více slušně, určitě to nebude Microsoft.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 14:02

Kdyby jim šlo jen o peníze, tak je Google už tři dni bez vedení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:00

To je bohužel pravda. :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:01

budte rad. Pokud by se MS rozhodl z cinskeho trhu opravdu stahnout, byl by to s velkou pravdepodobnosti linux ktery by byl vyuzivany pro porusovani lidskych prav

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 13:17

tady se jedná o web, vyhledávače a relevaci výsledků a ne o operační systémy....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:55

a ten web bezi na cem?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 17:18

A tím web běží na čem čo taká si predstavujete Kefalín?A zkuste rozvest jak by se k porušování lidských prav zneužival linux?Nebo rohlíky s máslem...

Věc je o něčem jinem Google odmítá dobrovolně spolupracovat na cenzuře,pokud se to činanům nebude libit odejde - v současné době nefiltruje výstupy.MS rozumněj firma Microsoft bude plně spolupracovat s činskou vládou v připadě potřeby na cenzuře,ohlašování disidentů - viz kauza Yahoo atd.Stačí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 13:35

Spíše by se dál používali windows. Buď to v anglické verzi, nebo by si udělali nějaký crack, který by jim to převedl do čínštiny. Ale to by bylo dost (zatraceně hodně) složité.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:55

Nechápu souvislosti.

A jen tak rpo vaši informaci, "Linux" se používá pro porušování lidských práv už dnes. Na čem si myslíte, že ta jejich blokovací a bonzační infrastruktura běží. Na Microsoft Serverech asi těžko.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 14:11

to ani nemusite. na vas nesmysl jsem odpovedel mym nesmyslem

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 14:21

V cem spociva muj nesmysl? V konstatování, že Microsoft se nikdy nechoval morálně?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:18

ano, uz kvuli slovu NIKDY nemate pravdu. A pak je samozdrejme otazka, co je moralni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:29

S takovou bychom tu diskuzi mohli zavřít. Jistě máte pravdu, že v logickém smyslu slova nikdy je jeho použití v tomto případě špatné, neboť nepochybně není chování Microsoftu kontinuálně a nepřetržitě amorální. jistě někde přispěli na charitu, a celá moje konstrukce se tímto zbořila

Ale tady nejsme v matematice, tady jsme v diskuzi několika lidí a slova mají různé významy. V kontextu článku hovoříme (tedy alespoň já hovořím) o zásadních rozhodnutích ve fungování firmy či produktech. Celý business MS byl postaven na plagiátu CP/M, který jako DOS vesele prodávali, protlačili do levných IBM/PC a klonů a ovládli tak trh. Když po 20 letech soud v USA potvrdil, že DOS byl plagiátem, jehož skutečným autorem byl Killdal, Byl už Microsoft největší firma na světě. A tyto praktiky se s Microsoftem táhnou po celou dobu jeho existence. Lži, vykrádání, zastrašování a nezákoná likvidace konkurence. V jejich postavení si mohou dovolit prakticky cokoli. Na pokuty mají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:38

uvedl jste jeden priklad kdy pry microsoft (neznam ten pripad a ani ho nehodlam hledat) podvadel. to ale obecne nic neznamena. Prokazte ze strategie MS je postavena na "Lži, vykrádání, zastrašování a nezákoná likvidace konkurence". Jinak se jedna jenom o placani

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:40

viz nize, nebudeme duplikovat vlakno, pokracujte tam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:24

netusim co povazujete u MS za nemoralni chovani, ale MS je firma jejimz cilem je utvaret zisk a na zisku neni obecne nic spatneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:36

1. Podle soudu v USA byl DOS zcizeny plagiat. => Microsoft udělal kariéru na prodávání warezu (DOS-W98)

2. Podle soudu v USA byl NT zcizeny plagiat => Microsoft dodnes prodává warez (2000, XP, Vista, Seven)

3. Podle soudu v USA byla likvidace Netscape bundlováním IE nelegálním zneužitím dominance na trhu

4. Microsoft je velmi aktivním patentovým vyděračem a zastáncem SW patentů, přestože je sám neustále porušuje

5. Microsoft si evidentně zakoupil standardizaci OOXML. Něco takového bez ohledu na autora nemohlo procesem standardizace normálně projít.

...atd...

Celý vtip je v tom, že si mohou dovolit porušovat cokoli chtějí, protože výsledná sankce vždy přichází v době, kdy již vydělali 1000 násobek jakékoli sebevětší pokuty. jistě, soud proběhne, právníci se napakujou, MS si zapltí pokutu a jede se dále pořád dokola. Ale MORÁLNI to rozhodně neni a všechny velké firmy se takto nechovají.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:43

1-2) nebudu komentovat protoze o tom nic nevim a nemam cas to hledat

3) ano, takove kecy jako ze v mem systemu nemuze byt to a to a musi byt neco jineho zboznuju. Kdyby byl IE tak na nic jak nekteri tvrdi tak ho nikdo nepouziva. A nevidim jediny duvod proc by mela by melo byt nejake firme zakazano pridavat ke svemu produktu neco zdarma

4) a taky je za to neustale pokutovan, takze tresty jiz dostal a nema smysl to dal resit

5) nejake dukazy? placani...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:04

Nevím co si mám o tom myslet. Evidentně máte čas hádat se o hovadinách na živě, ale nemáte čas použít google.

Bod 1)

http://www.eetimes.com/news/latest/showArticle.j... ...

Bod 2)

http://www.google.cz/...

Bod 3) Zcela irelevantní a dětinské. Já měl za to, že se bavíme o morálce a právu. Subjekt s dominantním postavením na trhu nemá stejná práva jako ostatní subjekty a podléhá jistým regulatorním opatřením. Stačí se podívat na ČEZ. Že vy nevidíte důvod je váš problém, prakticky všechny demokratické státy na světě s vámi evidentně nesouhlasí, a regulaci dominantních hráčů na trhu mají zavedenu ve svém právním řádu.

bod 4) Děkuji. Zde na celé čáře demonstrujete vaše totální pomatení z diskutovaných pojmů (viz závěr)

bod 5) Doporučuji první link. Tabulka demonstruje zcela názorně, proč je OOXML jako norma úplně absurdní. Na tomto příkladu to pochopí i laik. Nikdy jsem se nesetkal s jakoukoli normou, která by totéž neustále definovala (a to ještě zcela zbytečně) jinak. (viz XLSX vs. DOCX vs. PPTX)

http://www.robweir.com/blog/2008/03/disharmony-o... ...

http://ooxmlisdefectivebydesign.blogspot.com/...

Samozřejmě můžete prolézt slashdot nebo groklaw a dohledat si jak probíhal proces standardizace v jednotlivých zemích. Ve skandinávii například bylo OOXML zamítnuto poměrem 23:2. Následně bylo 22 dlouholetých členů standardizační komise vyhozeno, a OOXML prošlo poměrem 2:1

Chcete další link? Najděte si ho. Nejsem váš sluha. už jsem pro vás udělal dost.

jediné co jste demonstroval je, že podle vás je MORALNI to, když mám tolik peněz, že si mohu dělat co chci. Evidentně vám zcela uniká význam slova MORALNI, jinak by jste nevypustil z huby, že zaplacením pokuty je z moralniho hlediska vše v pořádku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:21

dekuji a blahopreju vam k tomu, ze jste me behem par prispevku takhle odhadl. Google pouzivat umim ale cist si nalez soudu a premyslet nad nim je neco uplne jineho (to co nekdo placne na blog nebo zverejni v nejakych novinach bohuzel nelze pokladat za smerodatne).

Jestli vam muzu doporucit, az priste budete chtit nekomu neco vysvetlit a presvecit ho o necem, vyhnete se pojmum jako "zcela evidentni, naprosto jasne, naprosto absurdni" atp. Nemaji v diskuzi co delat. A urazky protivnika uz vubec ne.

Krast a podvadet se nema, ani MS to nesmi delat, nikdy jsem nic jineho netvrdil.

naschledanou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:23

nějakých novinách a nějakém blogu? Hluboce se vám omlouvám, že jsem vám osobně nedoručil všechny dokumenty s patřičnými razítky, nezpracoval rešerši a neuvařil kávu, nevypral a nepoklidil, abyste to měl v pohodlí a klidu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:27

opet jen urazite, navic mi "vkladate do ust" co jsem nerekl. Opet to nema v diskuzi co delat. Az budu chtit studovat soudni pre s MS, sam si je najdu, nepotrebuju nikoho kdo by mi je hledal. Vy neco tvrdite, ja po vas zadam dukazy (takhle to ma byt), pricemz blog a noviny za dukaz povazovat nelze. Ale nechme toho, zbytecne si kazit patek. Preju pekny vikend.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:31

Jestlize blog a noviny, kde se vyskytuji snadno overitelne informace (co vám brání prolézt si specifikaci OOXML řádek po řádku sám ? ) vám jako doklad nestačí, pak nic vidět a slyšet nechcete. Nemůžu vás vzít osobně k soudu, nemůžu vám doručit autentické dokumenty ani vám osobně přivézt fixem zvýrazněné řádky ze specifikace OOXML v dokumentu přímo z ISO. Nic z toho udělat nemůžu ani kdybych chtěl. A cokoli udělám jiného, vy snižujete jako nedůvěryhodné.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:34

uznejte že jsem pro vás udělal dost. Já nepotřebuju, aby jste mi věřil, já vám pouze podávámpomocnou ruku a vodítko. Jediná cesta je, že si to ověříte sám, tak abyste byl o relevanci získáných informací sám přesvědčem. Ale to zas vás už udělat nemůžu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:38

tak uz opravdu naposled: vy neco tvrdite, je na vas (ne na me) to dokazat. Takhle to v nasi spolecnosti funguje uz od nepameti.

Blog ani clanek v novinach duveryhodny zdroj neni (predstavte si sam sebe pred soudem jak machate nejakym vytisklym clankem z mujblogisek.com)

a uz opravdu koncim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 16:42

co je pro vás relevantní zdroj informace a myslíte si, že jsem schopen vám ho poskytnout?

PS.: Vaše diskuze vychází z mylné domněnky, že vás potřebuji o něčem přesvědčit. Vás to evidentně nezajímá, ale každý další pozorovatel si z našeho rozhovoru a z odkazovaných informací odnese co uzná zavhodné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 08:47

Pokud se jen namatkou zamerim na bod 1.

Microsoft koupil DOS do Tima Patersona za 50 tisic dolaru. Microsoft v tomto pripade nic neukradl, microsoft si koupil operacni system DOS. Ano, tento OS vypadal a choval se podobne jako CP/M, predpokladam ze CP/M nemel k dispozici zdrojove kody, takze jej tezko mohl Tim Paterson ukrast.

Co se plagiatorstvi tyce, nevim presne jake zakony toto osetruji, ale clanek na ktery odkazujes pouze zminuje, ze soud s odkazem na prvni dodatek americke ustavy zamitnul zalobu Tima Patersona kteremu se nelibily urcite formulace od autora jakesi knihy Sira Harolda Evanse, ktery popisoval mimo jine to jak "microsoft k bohatsvi prisel" a akvizice DOSu samozrejme musi byt nedilnou soucasti takoveho pribehu.

Takze co se tyce tveho vyroku "1. Podle soudu v USA byl DOS zcizeny plagiat. => Microsoft udělal kariéru na prodávání warezu (DOS-W98)" - rad bych videl nejaky odkaz ktery toto potvrdi, prece jenom placat v diskuzi muze kazdy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 01. 2010 11:28

naivní a laciný pokus. Vy jste se tzv. "namátkou" zaměřil na první bod proto, že j jediný tímto způsobem napadnutelný, protože soudní pře Klilldal vs. Microsoft nikdy nepobehla. Na charakteru diskuzního vlákna to vůbec nic nezmění. Bod 1 si klidně vyškrtněte, a "namátkou" kritizujte body 2-5

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 11:47

3) na IE se to chce podívat trochu do historie, dnešní problémy Opery a IE s tím nemají nic společného.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 19:48

Nesouhlasím. Protože slovo zcizený = darovaný prodaný. MS nic nedaroval, prostě to odcizil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:04

jj, pěkně to vystihuje toto

„Tak například GPLv2 neznamená žádné limity v použití software. Pokud jste šílený vědec, můžete použít GPLv2 software pro své ďábelské plány ke získání nadvlády nad světem (Žraloci s lasery na hlavách!!) a GPLv2 vám jen přikazuje zveřejnit zdrojové kódy. Podle mě to je v pořádku. Já mám rád žraloky s lasery.“

Linus Torvalds

moje oblíbená :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 12:53

Jasne ze se odtamtud nestahnou. MS by klidne kvuli trhu s 1 mld.+ potencialnimi uzivateli podepsal smlouvu s dablem takze nejaka ta poprava za vysloveni sveho nazoru s nimi preci nehne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 12:57

vy víte z jakého důvodu google prohlašuje to co prohlašuje? až odejde, potom uznám, že mu jde o nějaké zrušení cenzury, takhle to zatím zavání spíše PR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 18:27

To samozřejmě ví asi jenom oni, ale vzhledem k tomu, že zakladatelé Google se takhle podivně chovají v podstatě už od doby, co se spolu potkali na vysoké, tak bych řekl, že to myslí tak, jak to říkají.

Schválně, co chtěla matka Page, aby udělal, když si konečně vydělal ty miliardy dolarů a dostal se do žebříčku nejbohatších lidí na světě? Řekla mu, že by se měl vrátit na vysokou a konečně si dodělat PhD., které kvůli Googlu přerušil. Vzdělání je přece důležitější. Takže bych se ani moc nedivil, kdyby mu na té cenzůře opravdu záleželo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 12:36

Cenzura je svinstvo, to bezpochyby, ale je logické, že když chce zahraniční firma působit v cizí zemi, musí se přizpůsobit tamním zákonům ať se jim to líbí nebo ne. Druhá možnost je, že tam působit nebudou. A jestli mají v Číně cenzuru, my s tím nic nenaděláme, nemáme právo jim do toho mluvit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 12:53

o jakem pravu zde mluvíš? Legálním? Morálním? S totalitou nelze bojovat jinak než porušováním zákonů. Lidé, kteří se postavili totalitě v ČSSR také seděli pořád v kriminále, protož porušili komunistické zákony. V roce 1989 někteří z nich šli z vězení rovnou do vlády, kterou, a to zdůrazňuji, jmenoval komunistický prezident husák.

Takže přizpůsobit se totalitním zákonům sice firma musí, ale správné to není. V tom případě je správné zákony porušovat nebo na trhu nepůsobit. Zákon nikdy nestál nad morálkou, i když se o to různé režimy již mnohokrát snažily.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:18

Moralka je velmi subjektivny pojem. To, co sa nam zda ako vrchol diktatury moze niekto pokladat za to najlepsie pre jeho lud.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:40

Morálka je naopak generalizovaný pojem!!!

Před dvaceti lety tady každý poslouchal Hlas Ameriky, kopíroval si na kazetách zakázaného Kryla a dneska nám káže o neporušování zákonů totalitních zemí? Nevidíte si do huby.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 13:51

I přesto stojí na žebříčku hodnot výše než právo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 14:33

S tym suhlasim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:13

Problem je v tom, ze lide byli ve vezeni, i kdyz zadny zakon neporusovali. jen pro doplneni..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 15:19

V 80 letech asi už ne. Tak či onak, existovala řada nesmyslů typu trestný čin rozvracení republiky, který se asi dal podle potřeby přišít kdekomu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 17:38

Souhlasím. Firmy jsou od toho, aby tvořily zisk a zachovávaly zákony.

Morálními aspekty se mají zabývat politici.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 17:48

Politici si chcu udrzat volicov, nebudu predsa firmam kazit kseft. Kto im potom sponzoroval kampane?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 17:54

Firmy by neměly reprezentovat nějaký obecný morální standard, neboť ten je v každé zemi jiný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 18:11

Suhlasim, ale napriek tomu, kto sa ma potom starat o moralku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 18:37

Firmy? Nebo my, kteří máme doma 80 procent věcí z Číny a udržejeme tak její režim při životě?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 01. 2010 18:59

A da sa nekupovat tovar vyrobeny v Cine? Ja ako obcan-zakaznik vedome nekupujem nic z Ciny, ale ak aj kupim nieco "Made in Slovakia/Czech Republic/UK/Germany/whatever", mozem si byt isty, ze aspon jedna sucast je vyrobena v Cine. Toto mozu zmenit len firmy, neviem si predstavit, co by sa muselo stat, aby politici na zaklade tlaku obcanov zmenili legislativu a uvalili na Cinu embargo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 08:19

A co se stane pokud se na cinu uvali nejake zavaznejsi embargo ktere napr. zamezi obchodu ? Enorme se zdrazi zbozi na zapade, v cine vzniknou nepokoje - lidi nebudou mit praci/penize , rezim to pravdepodobne nesvrhne, spis jej to prinuti pritvrdit, cina se spoji s jinymi nepohodlnymi a budeme tu mit druhou studenou valku.

Nerikam ze porusovani lidskych prav by se melo prehlizet, cinska vlada ci delegace by toto mela mit na taliri pokazde kdy se nekam vypravi, ale uplne odriznuti ciny od zapadu neprospeje nikomu.

Takze moje taktika by byl pozvolny natlak, cina k demokracii dospeje, je to jen otazkou casu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 11:45

Dle mého názoru by z toho nebyla studená válka, ale něco mnohem horšího.

Část států by se rozhodla ignorovat zboží z Číny. Toho by se rozhodli využít jiné státy a zboží z Číny by naopak upřednostňovali. Dejme tomu Japonsko, Afrika, celá Asie. A rázem by tu byla válka mezi státy, které jsou bohaté a mají vysoko postavené ceny a státy, které jsou sice chudé, ale mají obrovský technologický potenciál, nejsou zatíženy ekologickými normami, lidskými právy, tržní ekonomikou a díky fanatickým náboženstvím se zde dají lidi snadno zmanipulovat. Zkuste vysvětlit Afričanovi, jemuž předevčírem zemřele manželka hlady, že má plasty vyhazovat do speciálního konteineru. Naopak ho přemluvíte, aby šel a zabil jednoho Evropana, kterej mu krade jídlo.

Pokud by nedošlo zázrakem k válce, Evropa by stejně umřela hlady. A to vůbec nevíme, k jaké části by se připojily USA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 01. 2010 12:41

Ano, sice som pisal, ze nieco ako embargo nehrozi, ale aj napriek tomu shuhlasim, napisal som blbost

Bola by z toho nakoniec ruska ruleta, vitaz by bol len jeden, nie je jasne kto a nebolo by to nezbolestne

Len problem je presne tam kde pises, nikto to neriesi. Ked bola olympiada v Cine, cosi sa o tom popisalo a povedalo, ale velmi rychlo to zas utichlo. Teraz tuto temu zas otvoril Google a pretoze je to velky Google, tak o tom pisu dokonca aj weby, ktore sa bezne venuju problemom typu, je lady Gaga zena alebo nie.

V kazdom pripade tato kauza utichne, cinsky rezim vyzrebuje vinnikov, ktorych potom popravi a ostane vsetko po starom

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 12:28

nejvyznamnejsi sluzba kterou poskytuji a maji tam penetraci pouze 8 promile obyvatel?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 11:38

No ono z jedné miliardy lidí je 8 promile docela dost

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 01. 2010 12:27

Podřídí, protože vidí, jak dopadnul Google=tudíž i nad ním bude mít navrch-no spíš si to jen myslí, protože Google tam nejspíš taky radši zůstane , od Googlu celkově pokus dobrý, protože cenzura je svinstvo. Stačí, když jste u nějaké trubky na (webu)blogu a on si "Vám" maže komentaře jen kvůli tomu, že se mu nelíbí, že máte odlišný názor

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 01. 2010 11:56

Ty woe co to kecáš cenzura svinstvo? A kde není? Že ti necenzurujou nějaký ty gay stránky a Dr.BIS Čížek/Sedlák and company neznamená, že neni cenzura. Celkem dobrý to maj korejci jak sem koukal. Tam se na internet nedostaneš jenom přes computer do knihovny Kim Ir Sung University a podobný stránky. Na nic jinýho člověk nepotřebuje. Ještě je net good na péčko, ale to asiati moc neradi. Jinak sou pokrokový

ANTI NWO

WAKE UP TurZin http://www.turzin.netau.net/...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor