Podle studie Strategy Analytics se v druhém čtvrtletí letošního roku nejvíce prodávaly tablety od Applu, na druhém místě se nejlépe dařilo platformě Android a pomyslný bronz patří Microsoftu – respektive jeho platformě Windows. Systému QNX (PlayBook od RIMu) patří pak čtvrtá příčka. Páté místo náleží ostatním výrobcům a operačním platformám.
Podobné je tomu u celkových tržních podílů tabletových platforem. Pořadí se nemění – vládne Apple iOS s 61,3 procenty. O své místo pod Sluncem se už ale hlásí i Android a jeho tabletový Honeycomb. Mobilní platforma Googlu drží bezmála třetinu trhu. Před rokem to přitom byla necelá tři procenta.
Prodeje tabletů podle platforem v druhém čtvrtletí roku
Platforma | Q2 2010 (mil. kusů) | Q2 2011 (mil. kusů) |
iOS | 3,3 | 9,3 |
Android | 0,1 | 4,6 |
Windows | 0,0 | 0,7 |
QNX | 0,0 | 0,5 |
ostatní | 0,1 | 0,1 |
celkem | 3,5 | 15,1 |
Tržní podíly platforem v druhém čtvrtletí roku
Platforma | Q2 2010 (procenta) | Q2 2011 (procenta) |
iOS | 94,3 | 61,3 |
Android | 2,9 | 30,1 |
Windows | 0,0 | 4,6 |
QNX | 0,0 | 3,3 |
ostatní | 2,9 | 0,7 |
Při pohledu do tabulky je zřejmé, že sice Apple zůstává nejsilnějším tabletovým hráčem, jeho relativní podíl se ale snižuje a to na úkor Androidu, který meziročně poskočil z tří procent na třicet. O své slovo se hlásí také „zapomenuté“ tablety s Windows 7. Partneři Microsoftu jich v druhém čtvrtletí prodali podle odhadu 700 tisíc, což se na tabletovém trhu podepsalo poskočením na necelých pět procent globálního trhu.