Stane se Linux rájem pro hráče? Valve chystá Steam

Můj názor  |  zobrazit i odpovědi (trvale)  |  řadit od nejstarších Komentáře nyní řadíme od nejnovějších.
Tímto odkazem můžete řazení změnit.
 |  nových názorů: 137

Názory k článku

avatar
27. 04. 2012 14:57

Kdyby šlo na Linux MS Visual Studio, ani bych na ten posranej Windows nepáchl... Je dobře že tak velká firma jako je Valve se pouští do takovéhoto kroku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (7)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 14:53

Nejsem si zcela jist jestli se jim peníze za portaci vrátí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 14:00

Ještě by mohli zprovoznit Valve Store pro ČR a bylo by to perfektní

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 11:49

Bylo by skvělé, kdyby Valve nejdřív vyladil port L4D2 pro Mac, než se začne zabývat dalšíma portama :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 11:30

Source engine je starý osm let. Ale třeba je to první vlaštovka, až jednou skončí sedmičky, doufám že přejdu na Linux a nebudu litovat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 11:29

Psal jsem to už na Rootu. Jsem natěšenej jak malý dítě a pokud by to fakt dotáhli, bylo by to super

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 11:22

Valve chce integrovat. Vertikálně. Tak jako Apple. Už teď jsou jednička v distribuci na PC. Ale na PC se toho moc neprodá. Proto je pro ně nejlepší Steam, SDK kit, který vám umožní vytvořit hru multiplatformě. Dálším logickým krokem je vlastní konzole, ideálně taková, která bez dalších úprav kódu dokáže spustit dannou hru. a ještě v lepším případě (a tam podle mě Valve spěje) Si koupíte hru a pak ji hrajete na svém počítači v pracovně, na svém iPadu na svém MacBooku, v obýváku na Valve konzoli, No prostě příští generace bude mít šíleně zkažené oči. A všichni víme, že k úspěchu konzole stačí třeba i jen jedna dobrá hra. A Valve snad ani špatné hry dělat neumí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2012 11:16

nestane. uzivatelia linuxu s dusevnym zdravim chapu, preco to tak bude a kecy tych ostatnych na veci nic nezmeni.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 10:49

Stal se jim Mac, kdyz ted maji ten Steam?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
27. 04. 2012 10:06

Vzhledem k nedávným krokům MS to vítám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 09:46

Myslím si že problém tohoto všeho jsou linuxový uživatelé, jako takoví. Všechno je free a open a nějak odpadá potřeba platit. Takže když si Value spočte kolik do toho investují a kolik vydělají, jejich nadšení zcela jistě opadne.
A také linuxoví uživatelé nejsou zarputilí pařani.Na druhou stranu bude velice příjemné svoji zakoupenou hru si odnést i do linuxu. Ale bude to běh na dlouhou trať.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (8)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 09:31

Ak by som chcel vytvorit hernu konzolu budem nato potrebovat 3 veci.
1.HW - naco si budem vyvijat nieco nove, pouzijem dostupne od Nvidie, intelu AMD, pojdem do X86
2. OS - . Win by si pytal nekrestanske peniaze a OSX mozme rovno skrtnut.Mozem si vyvijat vlastny OS, ale naco ked tu uz mam linux?
3. Ak chcem predstavit hernu konzolu tak knej musim hned od zaciatku ponuknut nejake hrySteam mozno nechce tvorit vlastnu konzolu,mozno chce len zadat nejake minimlane poziadavky a dodavat tomu obsah.
Zostava s NVIDIA GTX560, i-ckovym procesorom a 4 GB ram sda poskladat vpohode za 400 eur. AK by to ale nejaka firma robila seriovo a vypustila by nepotrebne veci (do konzoly netreba mechaniku, 8 USB a 4x firewire) a stalcila cenu na uroven Xboxov, PS3 tak by to myslim vcelku davalo zmysel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (26)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2012 09:26

To je sice pěkné, ale nejsem si zcela jist, jestli se to uchytí. Většina vývojářů totiž píše hry v DirectX (a pro to mají dobrý důvod) a další hřebíček do rakve tomuto počinu jsou nekvalitní drivery, především od AMD. Čím výkonnější železo je, tím větší je procentuální ztráta výkonu. Na svém NB, kde pařím v pohodě nejnovější hry na medium-hign se mi v Ubuntu seká přetahování oken (a protože jsem v Linuxu poměrně často, tak je to tak trochu problém. Divné je, že Linux ve VirtualBoxu mi jede rychleji než ten na druhé partišně ) a když nahodím drivery od AMD, tak je to ještě horší. Takže pokud se drivery nezlepší, tak nevím jestli budou hráči přecházet na Linux. Obzvlášť, když se na herní sestavě těch pár stovek za OEM licenci Windows ztratí. Ale uvidíme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (5)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 08:19

Ake to ma vyhody? Aky je to prinos pre vyvojarov robit hry pre extremne mensinovu platformu? Pozrite sa na to hlavne z hladiska mainstremu a deti co sa hraju a nepiste tu aky je linux uzasny rpe vasu pracu. Hovorme o beznom uzivatelovi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (60)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 07:51

Hry pisane pod DirectX asi nebude tak jednoduche portovat pod linux, ale hry, ktore bezia pod OpenGL/AL by zasa tak velky problem s tym mat nemusely.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (2)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 06:50

To se Microsoftu líbit nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (3)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
27. 04. 2012 06:50

Dobrá motivace kupovat hry na Steamu. Když budu chtít přejít na Linux, hry si budu moci vzít s sebou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
27. 04. 2012 05:56

To je velmi příjemná zpráva, sice W7 jako primární OS v dohledné době měnit za nic jiného neplánuji, ale až ten den přijde, budu rád za bezplatnou alternativu ve formě Linuxu. Už jsem na nich fungoval několikrát (většinou především pracovně kvůli zadaným projektům pro Linux) a byl jsem vždy nadmíru spokojen, ale nikdy jsem na ně nepřešel permanentně, a chabá podpora her (ať s Wine nebo bez) byla jedním z hlavních důvodů.Nejsem naivní, je mi jasné, že jakmile bude podpora Steamu pro Linux oficiálně vydaná, nebude hned dostupných milion titulů, a ze startu to bude asi celkově drhnout - ale je to začátek, a krok správným směrem. A to jak pro Steam, tak další popularizaci Linuxu.Gejbovi palec nahoru, jako vždy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědi (1)Zavřít odpovědi  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor