Stahovači: klidně budeme platit, ale chceme dobré ceny bez DRM

Diskuze čtenářů k článku

11. 05. 2010 09:32

Něco k ceně a prodejům médií (blue-ray, DVD, audio CD, ...)

Myslím, že distributorům "pevných" médií současná situace vyhovuje - je prostě jednodušší prodat méně nosičů za vysoké ceny (a tyto ceny obhajovat pirátským kopírováním), než prodat daleko více nosičů za cenu nižší - jednoduše proto, že v druhém případě rostou logistické a personální náklady.

Jejich cílem je navýšení prodejů za současných cen - tedy čisté navýšení zisků.

Osobně mi přijde jako blbost kupovat DVD či BlueRay za 600-1000Kč, když se na ten film podívám jednou, dvakrát. Osobně bych si představoval cenu za 1 film (třebas digitálně distribuovaný) někde na hladině dvoj až trojnásobku ceny lístku do kina.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 21:15

Takže okolo 400? Proč zdražovat?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 03:10

tiez by som si to nejak predstavoval ako ti australania...v au sa da kupit nove DVD avataru v Kmarte za 19 dolarov a blueray za 24 - super cena na prave vydany film. Pozriem ale na iTunes a tam chcu odomna 24.99, pritom k tomu nie je ziadna pridana hodnota ako obal a medium a este je to aj s ochranou takze to kamosovi nemam sancu pozicat.

Cely tento koncept mi nedava velky zmysel kedze logicky mi vychadza, ze nieco co sedi niekde na serveri nemoze byt drahsie ako podobna vec s menu a roznymi bonusmi, ktoru treba vylisovat a hlavne rozdistribuovat po celom svete. To prve mi pride rozhodne lacnejsie - kupovanie serveru a linky do toho mozme kludne zaratat a aj tak to bude stale lacnejsie...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 23:54

Skutečně.

- Rád bych zaplatil, za stažení filmu bez DRM 50Kč. Nebo paušál 1000 Kč na rok a můžu stahovat a koukat, poslouchát cokoliv pro osobní potřebu.

- Ale zaplatit 600Kč za BlueRay, který ani originální nespustím? No to si dělají srandu! (Viz článek o Avatarovi na Idnes.CZ)

- Kdyby se raděj studia vykašlala na ochranu proti kopírování a udělali cenu takovou, že se nelegální kopírování nevyplatí. Autoři proberte se!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 22:00

je to pekné, že sú aj oficiálne prezentované názory a predajný model. Ale zavedenie nebude najskôr nikdy. Aj keď ak by si zrátali 2+2 zistili by, že možno by sa efekt neukázal behom mesiasa, alebo dvoch, ale v priebehu roka by si ludia navykli a prispôsobili sa. A teda by boli ochotný zaplatiť. Našla by sa aj skupina ktorá by bola verná warezu, ale veľké percento členov by skorej prešlo k legálnej ceste. Myšlienka pekná, ale je to len prianie ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 20:46

Warez vzdy bol a vzdy bude v kazdej krajine to nezmenime.

Ide len o to ze ludia spohodlneli sedia za pc/mac.om a ked chcu film, serial, hudbu, chcu ju okamzite nie o par dni nechcu ist von do dazda a zhanat to. Takisto nechcu objednavat online, nechcu sa zatazovat postovnym. Jedine co chcu je sediet za svojim milacikom dostat na nieco chut - prihlasit sa / spustit program / zapnut tv vybrat kupit a okamzite konzumovat obsah. Doba sa posunula vpred, toto je evolucia treba sa len prisposobit kto to nedokaze ma smolu a nasledne mame smolu aj my. Tak isto vymreli kamenne pozicovne s vhs kazetami. Pokial nieje source nic nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 22:01

kamenné požičovne skončili, lebo prišiel lahší spôsob ako získať multimediálny obsah. ale netreba brať,že je to negatívum a teraz je velké percento nelegálneho obsahu sťahované, Ale treba prísť s predajným modelom, ktorý bude vyhovovať užívateľom a aj spoločnostiam produkujúcich tento obsah.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 23:38

Osobne americanom nepekne zavidim itunes store skoda ze je to to jedine co moze cech alebo slovak robit - zavidiet a dufat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 20:00

Oni se porad divi, ze u nas lidi sosaj filmy z netu, ale kdyz se podivate na ceny filmu u nas a v zahranici tak to je fakt sila. Zrovna vcera jsem koukal na zahranicnim e-shopu na serial NCIS na DVD 1-6 rada (celkem asi 35 DVD) a cena byla necelych 24 $ za tuto cenu by jste u nas nekoupili ani jednu radu. A pak kdo je zlodej........

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufi
10. 05. 2010 21:55

u nás ještě vydavatelé nepochopili že je tržní prostředí. děláš ze mně blbce, tak si trhni a asi si myslí, že lidi neumějí anglicky a s internetem a nenajdou si ceny ve světě.

jinak to NCIS u nás stojí 700 jedna řada, nedabovaná. jinak já to našel za 50 doláčů 39 DVD. ale i tak, vyjde 6 řad 4x levněji když si to někdo objedná z ameriky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 19:24

Já bych si rád nějakou tu hudbu nebo film koupil, bohužel je tu pár bodů, které mi v tom "brání"

1) formát

Nemám doma žádné skladiště na kotoučky a krabičky od DVD a CD obalů. To bych si musel někde pronajmout sklad. Chci mít hudbu v .mp3 a film v nějakém pěkném jednosouborovém formátu (v tom je .avi a jeho kvalitnější kolegové ideální), abych si je mohl dle libosti přenášet do různých zařízení (telefon, mp3 přehrávač, ext disky apod). Btw. CD a DVD podle mých zkušeností z praxe nemají zrovna moc dlouhou životnost. Ač se k nim chovám slušně, po pár letech jsou tam prostě sem tam rýhy... je jen otázkou času, kdy se tam objeví ta rýha fatální.

2) ochrana DRM

Nakoupím si spoustu hudby do mp3 přehrávače nebo na disk... Disk mi vypoví službu a mp3 mi někdo zcizí a já tím přijdu o svou sbírku? Pokud si nebudu moct udělat zálohu, tak né děkuji. Mobilitu souborů s ochranou mezi zařízením netřeba zmiňovat.

3) cena

Je to nějaký ten pátek, co jsem byl v UK a viděl jsem, že cena např. hudebních CD novinek je stejná jako u nás, občas levnější. V průměru u nás 350, u nich 300 po přepočtu... platy v UK jsou dvakrát většinou až třikrát tak vyšší... proč není zohledněna i kupní síla? (nebudu radši ani zmiňovat, jak klesá cena v UK cena CD starších tří měsíců) Skvělým tahem jsou DVD v trafikách za 50 kč, to zas jo... ale to je tak všechno...

Majitel prvního internetového obchodu s cenou alba nebo filmu okolo 50 Kč bez DRM ochrany bude do měsíce milionářem... za takovýhle peníz bude většina lidí líná hledat na RS bo torrentech.

A že uživatelé kradou na internetu... vše v souladu s českými zákony, takže to pavažuji za křivé obvinění. Uživatel se jen brání před lichvářskými cenami českých distribucí, které moc dobře vědí, že u nás to stejně levněji legálně koupit nelze...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 19:31

Hudbu v .mp3? A v dnesni dobe nekdo takove zmrsene formaty skutecne posloucha? Mimochodem, odkdy je .avi formát? Ohledně poškrábání CD/DVD - stačí si ostřihat nehety.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 21:50

ano, MP3 je pro normalniho clovicka naprosto v klidu format.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 00:24

Ano. Poslouchá. Většina lidí nepozná rozdíl. AVI je pro lidi formát. DVD poškrábat nemusím, ale stějně dlouho nevydrží. Hlavně ta pálená. Ta vydrží při dobré vůli tak 5 let. Takže ostříhané nehty moc nepomohou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 08:43

Proc jen pro lidi? Obecne sa avi za format (kontajneru) nepoklada?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 07:55

Já neznám nikoho, kdo je neposlouchá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 18:50

Já nechápu, tak může vůbec česká legislativa být postavená tak, jak je. Vždyť je to naprosto padlé na hlavu, postrádá to veškerou logiku. Zatímco stahování hudby a filmů je legální, iTunes zde fungovat nemůže. Který imbecil má toto na svědomí ? Nechápu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 18:57

Vy skutečně máte stejný nick jako jméno nebo si jenom děláte srandu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 22:12

Skutečně to tak je, máte s tím nějaký problém ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 05:57

Nemám, jen mě zachávitla vlna údivu, protože s takovou situací jsem se asi nikdy v minulosti nepotkal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 19:14

Naopak, je to jeden z mala "digitalnych" zakonov, ktore aspon trocha reflektuju realitu. Keby to tak nebolo, kludne by ste mohli okolo CR postavit stenu a prehlasit ju basou

Tomu, aby u vas iTunes fungoval ziaden zakon nebrani.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 18:36

se mi zdá, že ten kdo zvolil variantu b], tj. že nebude platit i kydby taková alternativa existovala, je buď socka (=něco jako sociální demokrat) nebo prostě obyčejnej zloděj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 18:41

Zavedl bych, že ten kdo nemaká a stahuje, tak by to bylo nemorální, ale ten kdo celej den dře ale dostává bídnej plat, tak by měl dovoleno stahovat bez omezení. A ti co maj plat 60 tisíc+ by platili vše.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 18:46

a co je ten, kdo do vseho taha politiku? SMEJD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufi
10. 05. 2010 17:37

paypal apod. existují roky, už dávno se mohli u nás vydavatelství tomu přizpůsobit. naházet si do košíku skladby co chci a na konci zaplatit. a pochopit, že album se skládá z písniček, že není nutno kupovat celé. za rozumnou cenu si super věci stáhnu v dobrý kvalitě z obchodu, než hledat dobře nagrabovaný věci na warezu apod.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 21:44

az zjisti ze album se sklada z pisnicek tak zaroven zjisti ze 90% te mainstream hudby se neda poslouchat. pro lidi to vyjde nastejno, umelci usetri si praci

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 17:11

JSou tu dva problémy.1) Dostupnost. Něco sehnat je fakt kumšt i na warez fórech, nemluvě o CDčku. A když už tu je něco tak je to mp3 a ještě předražená , např ilegálně. Proč kupovat něco, když zdarma můžeš mít nezkriplenou kvalitu?

2) Kvalita při prodeji. DVDčka a mp3 at si strčí do řiti, kupoval bych 1080p ripy nebo remuxy a FLACy za rozumnou cenu přiměřenou reálnému platu v čr (10 000) , čili tak 1-2 kč za song a 5kč za film

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 17:41

S tou cenou to zas netreba prehanat Ja som ochotny za film zaplatit do 5 € pri kupe a do 2 € pri pozicani, hudba ma nejako netrapi (vela sa jej nenapocuvam), ale dajme tomu lossless track do 0.80 €.

Inak paradoxom je, ze samotne filmy ma az tak netrapia, vacsinu aj tak vidim v kine, ale so serialmi je to ovela horsie. Vacsinou sa k nam dany serial oficialne vobec nedostane, a ak ano, tak je zhovadeny dabingom, cize tu v podstate ani nie je ina moznost ako warez (teda pokial si americke televizie neuvedomia, ze namiesto toho, aby tliachali o piratstve radsej "zarabali" na jednotlivych epizodach/serialoch aj mimo USA).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 19:01

Aha, a rohlík tukový má větší hodnotu než umělecký výtvor? Vzpamatujte se.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 19:17

Castokrat ano

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 19:53

To by me zajimalo, kolik lidi se z "Rohliku tukoveho" nazere :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 20:04

Oproti nějakejm shitům co vychází ano. A rohlík můžeš sníst jen jednou, kdežto písničku nahraješ jednou a pak rozkopíruješ třeba milionkrát a milionkrát prodáš za 2 koruny a máš dva miliony a jseš za vodou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 08:16

Jasně, zvláště když si zpěvák (nebo někdo jiný) řekne o 10 miliónů, tak jseš pak pod vodou

Ale pokud nebudeš remcat, že kvalita je otřesná, když to bude někdo nazpívávat u dřezu s nádobím do mobilu a pak to bude prodávat za 2 kačky, tak klidně proč ne Jenže ona výroba něčeho většinou (upozorňuji většinou) taky něco stojí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 21:40

Větrný, Větrný, místo vysedavani na diskuzich alou se vzdelavat nebo prestehovat za praci jinak budes opravdu cely zivot delat za desitku jak se vsude chlubis...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 21:50

Do školy chodím každý všední den. A jak se mam asi stěhovat za prací, když chodim do školy. :) A těžko bych měl kde bydlet v praze atd... A kdo mi zaručí že po vejšce seženu práci..a to se vyznam v biologii, chemii, literatuře a umim solidně anglicky. I teďka je problém sehnat brigádu bez známých.. problém je , že při shánění brigády se setkávám s tím, že "nehledaj pracvníky", neberou, nemají zájem, neví. a jak jsem psal, hledám denně po inzerátech a ptám se osobně v prodejnách nebo lidí na ulici když mam čas

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tc
10. 05. 2010 16:14

Ono je to v celku normální toto.

člověk chce seriály které u nás snad nikdo nikdy nevysílal a pokud ano tak s dabingem

člověk chce tyhle seriály bez dabingu a pokud možno aspoň v 720p

takové věci se dají sehnat opravdu jenom na warez fórech.

A druhá věc je, že je to většinou to nejrychlejší a nejpohodlnější řešení. Navíc seriály jsou přístupné prakticky okamžitě.

Co se týká v diskuzi zmiňovaných DVD za 50 Kč, tak nutno podotknout, že jejich kvalita je ve většině případů dosti pochybná, obraz 221:100 je většinou zmršen na 4:3 a navíc člověk musí při přehrávání přetrpět reklamy upoutávky a pokud nesnáší placky které jenom zbytečně zavazí ještě ztrávit čas grabováním.

Tohle vše při ztahování filmů z warezu není potřeba, člověk ztáhne film v HD kvalitě, pustí a může koukat.

Až mi někdo nabídne obchod na netu, kde můžu stáhnout seriály v den vydání s titulky v originálním jazyce v HD kvalitě v rozumném formátu a bez ochran s tím, že k zakoupeným filmům a seriálům mám prakticky neomezený přístup vážící se pouze na můj účet (něco jako hry a STEAM), takže když je smažu nic nebrání mi ztáhnout si je zadarmo znova, to vše za přijatelnou cenu, tak mi dejte vědět, určitě to využii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
B36
10. 05. 2010 16:03

Ja osobne vyuziji soucasneho stavu a budu stahovat dokud to pujde. Internet je cim dal mene anonymni a za par let uz tohle asi nebude mozne - casem asi postavi mimo zakon i pouhe stahovani (a mozna i zacnou po techto lidech doopravdy jit) a jakmile se objevi kvalitni a levne legalni streamy pres NET (nebo stahovani), tak lide, kteri vydelavaji, nebudou mit problem si to zaplatit a nezadouci zpusob ziskavani materialu bude i nadale predevsim pro mlade, kteri obvykle nemaji penez nazbyt.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 15:57

tem vysledkum muze verit jenom idiot

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 15:40

Vždyť filmy mají největší zisky z kin a hudebnící z koncertů. Nebo snad ne? A 40 Kč za film, 10 Kč za písničku se vydavatelům zdá málo? Proč platit za film víc, když se na něj ve většině případů podívám jen jednou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 14:38

Vesměs s příspěvky výše souhlasím. Opravdu to chce službu jako je iTunes, která by působila i na českém trhu. Ale podle mě je tu problém v ceně. Rapidshare nám za trapných cca 1400 Kč ročně zprostředkovává přístup ke kvalitnímu a aktuálnímu obsahu. Pokud by u nás vzniklo něco podobného jako iTunes/Rapidshare, nemyslím si, že by to stálo stejně, podle mě by to byl minimálně dvojnásobek. Navíc pokud bude i nadále beztrestné stahovat multimediální obsah, není důvod přecházet od Rapidshare jinam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 15:28

Nejlepší je, že Rapidshare tak vydělává neuvěřitelné částky, které by třeba mohli mít právě ti autoři multimediálních děl. Právě Rapidshare je tou společností která zůročila požadavky jednak stahovačů a také primárních producentů warezu. Kdysi bylo možné stahovat jeden soubor za několik hodin, po tom jak se rozšiřovalo podvědomí o využitelnosti dat z internetu, kupovaly se Premium Accounty a dokonce úplně prodleva odstranila, posléze se do dnešních dnů ustálila na 15 minutách. Jde ale o to jak chytře zametli s torrenty, p2p sítěmi a nakonec i společnostmi typu OSA, aby se obohatili a získali právní důvěryhodnost. Dnes dokonce existují možnosti vydělávání si za stažení souboru. Share servery tedy významně prosperují z "podloudné" činnosti ( některé názory se shodují až na 2/3 obsahu těchto serverů, záleží na oblíbenosti a pravidlech stahování / nahrávání obsahu) i přes ujištění o regulérnosti jejich jednání a kromě obsílek od výše zmíněných organizací pro smazání toho či onoho mají celkem snadné živobytí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 14:10

Problém distributorů je pouze ten, že jsou nedostatečně flexibilní. Dělají špatné obchody nevýhodné pro zákazníky a tak není divu, proč warez tak bují. DRM je sprosťárna toho nejhoršího kalibru. Nejneže lidem podsouvat produkt který má omezenou dobu využitelnosti ale dokonce omezuje práva spotřebitelů, tím že jim nedovolí kopírovat a vypalovat data na vlastní nosiče.

Jsou ochrany na hry, programy, hudbu, filmy a OS. Většina z těchto ochran je dříve či později nějakou crackerskou skupinou překonána.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 14:00

nepopieram som stahovac, mne najviac vyhovuje ako backend rapidshare este k tomu urobit dobry legal frontend a zachovat cenu resp mozno malinko zvysit a za predplatne by clovek mohol stiahnut co chcel samozrejme bez drm a podobnych trestadiel pre poctivcov....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:51

To je opravdu objevny pruzkum. Podobne informace tu behaji nejmene 5 let. Ale bojim se ze je to porad malo na to, aby distribucni dinosauri dokazali zareagovat. Takze jim nejspis nezbyva nez vyhynout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:33

Nejlepší názor na stahování hudby má Jarek Nohavica: "Palte, palte, živý koncert nevypálíte" I přesto jsem si vloni rád koupil jeho dvoudiskové CD/DVD "V Lucerně", které sám vydával i prodával za velmi rozumnou cenu 345 Kč. A ten samý záznam na Blue-Ray prodává za 450 Kč, což je cena jen o něco vyšší než prázdného disku z obchodu..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 15:24

tak tenhle obchodni pocin je asi to nejlepsi co kdyz Udavač z Těšína zplodil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 15:47

Měl byste si vyslechnout i druhou stranu a udělat i svůj názor a ne jen hltat rádoby senzační články zpravodajských webů a pak je papouškovat do okolí: http://www.nohavica.cz/cz/tvorba/archiv/bud_vita... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 08:13

jj přesně tak, stejně zdravý názor má i Roman Holý (JAR, Monkey Biz), ten b¨v nějakém rozhovoru na toto téma řekl, že ho pálení sice moc netěší ale že nemůže lidi soudit, protože většina hudebníků také používá hodně nástrojů z rapidshare

já bych jako celkem schůdnou cestu viděl, kdyby si kapely prodávaly hudbu sami, prostě by si dali na svoje webovky (MS profil) odkaz na stažení hudby + odkaz na PayPal a pak už by bylo na nich do jaké míry by bylo stažení hudby podmíněno tím PP, oni by se uživatelé také jinak ropzhodovali, kdyby věděli, že jejich peníze jdou přímo kapele a ne nějakým příživníkům typu OSA a spol, vždyť i ve fórech s odkazy na stahování často platí nepsané pravidlo, že hudba nezávislých labelů se nesdílí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:30

stále čekám kdo dostane jako první rozum v ČR a vytvoří tady českou verzi třeba iTunes, tedy hudba, filmy, seriály bez otravných ochran a za dobrou cenu, samozřejmě s několika možnostmi platby (a platbu přes SMSky bych ale nějak výrazně nepodporoval, ta má sice stále úspěch jako dobírka, ale operátoři si z ceny SMSky sežerou velkou část)

to by byl konečně pořádný portál .. Facebook by mohl nějaký takový celosvětový server vytvořit

.. a trapné ilegalne.cz kde to mají předražené, omezené a eště s DRM se může jít zahrabat

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:18

Ak by to bolo dostatocne pohodlne a za vhodnu cenu, kludne. Ale nemyslim si, ze sa toho niekedy dockam.

Moj torrent klient v spolupraci s flexgetom a RSSkom jedneho vyhladavaca potrebuje len raz za 3 mesiace nastavit, co asi tak budem pozerat a nasledne sa o *vsetko* stara sam. Ja len pridem domov a na disku najdem pripravene epizody rozpozeranych serialov, samozrejme s titulkami a v kvalite, ktora vacsinou nejde pod 720p...

Ak mi toto niekto ponukne, rad si priplatim. Realita je ale taka, ze je ponukana nizsia kvalita cez menej pohodlne stahovanie a naviac nieje ponukana mne, ale len USA, Britanii a este par krajinam okolo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:45

Nejlepší "obchod" s filmy a hudbou je v současné době bohužel Rapidshare. Byl bych ochoten zaplatit za seriály v dobré kvalitě bez DRM a nejlépe s přibalenými kvalitními titulky nebo nebo Blu-ray rip v MKV.

Ono je docela otrava pořád hledat funkční odkazy, sedící titulky atd. Bohužel žádný takový obchod neznám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:53

Presne tak, film alebo serial v povodnom zneni a teda rovnaky pre kazdeho (cize bez zbytocnych nakladov) v 3 verziach (480p, 720p, 1080p), k tomu srt subory s titulkami na stiahnutie. A ani datove centrum a hlavne konektivita by ich nemusela stat mailand, stacilo by to spravit tak ako to funguje na privatnych torrent trackeroch (obsah by bol ten isty, mohol by sa kludne stahovat od vsetkych, co ho maju a platilo by sa v podstate iba za stiahnutie torrent suboru).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:10

Jen nevim kde by ste takove kvality (480,720,1080) sehnal. Ze by ste napriklad premluvil nejake scene rippery aby zacali ripovat filmy pro firmy? protoze me zkusenosti uz mnohokrat presvedcily, ze jakakoliv vec udelana nejak legalne, nikdy neni tak kvalitni, nez od ruznych zastancu free internetu, ktere takove veci delat proste bavi. A uz jen to ze na scene je nejaky konkurencni boj, tak se kazdy ripper (popr nejaka grupa) snazi vydavat svoje veci co nejkvalitnejsi. tak by me docela zajimal vas postup, jak by ste k takovemu stavu v legalnosti chtel dospet

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:29

Trosku nechapem tuto reakciu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:37

Nevím, proč by měl být problém vytvořit MKV nebo AVI kopii v dobré kvalitě. Myslíš, že filmová studia nebo televizní společnosti nedokážou kvalitně ripnout seriál nebo film?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:48

Ano myslim si ze nedokazou kvalitne udelat vubec nic. Uvedte mi prosim vas jedinou spolecnost, ktera by v dnesni dobe neco delala kvalitne (krome applu samozdrejme ) , muzete si vybrat jakykoliv obor, jakekoliv odvetvi, jakykoliv prumysl. takove firmy se dnes daji spocitat na prstech jedne ruky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 14:09

Napr. Victorinox, Crumpler, Fodera.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 10:48

Victorinox Jo člověk se někdy dost diví, co všechno to vydrží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 16:57

Ty filmy se přece jako H264 nebo MPEG4 už vysílají. Tam jde jenom to dát do nějakého vhodného kontejneru pro offline přehrávání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  10. 05. 2010 13:11

K MKV nemusia byt srt zvlast, daju sa "embednut"

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:24

To ja viem, ale v mojom priklade by to embedovanie titulkov nebolo dobre, lebo obsah by sa menil v pripade, ze pribudnu nove titulky, alebo vznikne nejaka korekcia (torrent, resp. jeho hash by sa zmenil a az by to zbytocne sposoboval problem).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:54

Rapidsharu chybi k dokonalosti jedna vec: moznost pustit si film onlajn. Idealni model by pro mne byl zaplatit nejake rozumne predplatne (zhruba ve vysi poplatku RS) a film nebo serial streamovat prehravat primo do televize. Stahovani a rozbalovani je zbytecne otravne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:44

Já bych si přál, aby si filmová studia našla nový zdroj příjmů a přestala točit filmy, když to nikdo nechce kupovat.

A asi bych se moc a moc smál, až bych viděl některé lidi stát před programy kin kde by byly filmy pro pamětníky a stejně tak i při stahování... byl by konec shánění novinek a byl by klid než by to možná někomu došlo.

A to samé s hudbou - dechovka 1000x jinak do mobilua MP3

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 07:21

A já bych si hrozně přál, aby filmová studia dokázala filmy normálně prodávat lidem, kteří jim chtějí zaplatit rozumnou částku a nedělala z nich zloděje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:42

Od té doby co mám za rohem půjčovnu DVD a spoustu jiných DVD si můžu koupit za 50,- v obchodě už žádné filmy nestahuju, není důvod. I když je zrovna nějaká "pecka" tak stačí si chvíli počkat a ona se objeví legálně za rozumnou cenu - a pokud mi to po těch pár týdnech už nestojí za to půjčit nebo koupit tak to asi až taková pecka nebyla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:51

Amen.

A klidne si i nad tech 50,- priplatim, kdyz si budu moct koupit KDYKOLIV COKOLIV. Ale praktiky distributoru, kdy se po nejake dobe uz film nikde koupit neda, mne neskutecne sss... stve.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 08:04

to není až tolik pravda, například z asijské tvorby se k nám do "legální" disktribuce dostane jen promile filmů, navíc není zas tolik filmů, které bych chtěl a hlavně měl čas vidět vícekrát

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 12:32

Tak rád bych si zaplatil z pohodlí domova nějaký film a následně stáhnul a vypálil na DVD. Opravdu bych to velmi rád udělal. Bohužel prostě není kde!

Koncept iTunes Store je naproste vynikající. A vydělávají na tom všichni. Poskytovatel (Apple), vlastník práv i konečný spotřebitel. Ptám se, kdy konečně někdo vymyslí něco podobného i u nás??? Moc rád bych mu zaplatil za stažení filmu...

Je škoda, že Apple u nás spustil pouze AppStore, i když i za to jsem velmi rád. Bylo by fajn, kdyby tu jelo aspoň iTunes Store s hudbou. Bohužel známe naše zákony, a tak se Applu ani nedivím, že na nás zatím kašle. S filmy a seriály totéž... Nejsem fanoušek USA, ale kvůli takovým věcem občas lituji, že žiju zde...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 12:41

Až na to vypalování (nemám důvod) s Vámi 100% souhlasím. Howgh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 14:09

Zkuste ilegalne.cz -> ízimusic...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 14:16

voe copak na ilegalně a ízimusic jsou filmy?? a pokud vím tak na ilegálně jde koupit jen hudba s nějakým idiotským microsoftím DRM. prodávat hudbu, která nejde nahrát do iPodu nebo iPhone může fakt jenom debil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 15:27

Ano, prodávají jenom hudbu, ne filmy, ale i tak je neprodávají, ale "pronajímají". Formou předplatného (měsíčně cena cca jedna CD) můžete mít jakoukoliv hudbu. Když skončí předplatné, tak jí němáte, ale tímto způsobem můžete mít nejnovější tituly za zlomek ceny...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 16:00

Problém je, že to má DRM a to je opravdu vynález zkázy. I-legalně má jedinou možnost jak přežít bez reklam a to vymlátit DRM a zařídit tagy, jinak sbohem. Poctivý lidi, kteří neví co je DRM potom jen koukají proč jim to nejde. Ať se nedivý, že lidé stahují. A tohle "předplatný" je opravdu ptákovina. Kdyby distributoři hudby udělali servery a tam dali že za 1GB budeš platit tolik a je na tobě zda si koupíš flac nebo MP3 (128). Ale pokud se jedná o cenu obyčejné písně MP3 320, tak tu bych viděl na 5-8Kč cena celého alba by nesměla přesáhnout 50 nebo 80Kč, koukněte na filmy za 50Kč jak jdou na dračku!

+ interpret, který umí zpívat si dokáže vydělat na koncertech.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 05. 2010 07:56

i-legalne.cz IMHO udělalo legálnímu stahování hudby spíše medvědí službu, když už to někdo vyzkoušel zjistil, že musí nejdříve čtvrt hodiny instalovat do počítače kokotiny, pak si to stáhnul, zjistil, že písničky nejsou popsané (otagované), nejdou přehrávat ve vašem oblíbeném přehrávači (sw) o kapesní mp3ce ani nemluvě, pak se nedivím, že si daný zákazník připadal jako by ho i-legálně podvedlo a s pokorou se vrátil k rapidsahre, kde je neomezený výběr žánrů a interpretů, některé věci ve flac, ape a podobných audiofilských formátech, vše pečlivě otagované s covery (obrázky alb) s perfektními popisy o koho, jde, kdy bylo natočeno atd..., a vše bez problémů (až na ty losseless codeky) bez problémů přehrávatelné kdekoliv

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:32

Lenze ono to je vazne jednoduche. Staci aby ponukli jednoduchost, kvalitu a adekvatne ceny a nemam s platenim najmensi problem (uz teraz si vacsina za dany obsah plati, napr. rapidshare konta). Lenze pokial bude pre mna ovela jednoduchsie si obsah stiahnut a to dokonca v lepsej kvalite (HD pri filmoch, FLAC pri hudbe) z ilegalneho zdroja, nemam najmensi dovod tak nerobit. A s tvrdenim, ze ak chcem kvalitu mam si kupovat CD alebo BR disky na mna nechodte, nemam v zaujme doma odkladat uplne zbytocny plastovy odpad. Staci sa pozriet na uspesnost STEAMu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 17:07

Souhlas a vytočí mě, když si koupím DVD a nakonec si ho musím přepálit, aby mě netrefil šlak pokaždé, když ho pouštím. Zaplatit 600+ Kč za DVD, které při každém spuštění přehraje varování, že kopírování je nelegální, znělku nahrávací společnosti, znělku distributora a debilní reklamu; když už konečně naběhne menu a dám přehrát vše, tak znovu varování, že nemám DVD půjčovat a veřejně předvádět - nic z toho nejde přeskočit - to si opravdu připadám jak trouba. DVD pak přepálím bez těch chobotin okolo a půl roku si žádné nekoupím, než zas podlehnu bláhové představě, že koupí přispěju umělci ke skromnému živobytí...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:29

Písničky moc nestahuji, filmy o něco málo víc. Docela bych si dovedl představit stáhnutí filmu za dejme tomu 20-30 kč.

Přijde mi to rozumné, když vezmu, že se prodávají DVD za 50,- a je v tom DVD, obal, distribuce zisk z prodeje, ...

U novinek by to možná mohlo být malinko víc. Ale platit třeba 100,- za Rambo to by asi bylo moc.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:37

Asi takhle :

Někteří čeští umělci už zkrátka pochopili, že v ČR opravdu nikdo není zvědav na průměrnou hudbu za cenu 500 kč.

Takže už zde je nějaká snaha dávat alba volně ke stažení, na koncertech atd. U nás je to nejlepší řešit tím, že fanoušek dostane album např. za návštěvu koncertu či dobrovolný příspěvek přes sms, jako to dělají někteří umělci na T-music. Já už jsem osobně platil za 4 alba přes T-music. A některým kapelám jsem přispěl solidně. Proč ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 13:28

Já stahuju především hudbu a filmy kvůli dostupnosti. Poslouchám hodně Viking a Folk metal, a u této muziky je dost složité jí sehnat v ČR.

Filmy stahuju hlavně kvůli pohodlnosti. Je lepší stáhnout film za 3 minuty, než půl dne běhat po městě a ten film schánět, a pak za něj dát obrovské peníze (nemluvím o filmech v trafikách za 50Kč, ale o novinkách za xxx Kč).

btw A proč bych neměl stahovat filmy a hudbu když si za to platím (například po nákupu DVD, flashdisků, HDD, atp...).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 15:32

Jo, občas si taky poslechnu Viking a Folk metal, takže mi je jasný, že jsou tyhle subkulturní žánry (především ze Skandinávie) celkem nedostupné.

Ale jinak si jedu na alternativní rock celkem dost. A vůbec alternativní scénu jako takovou (alternative, indie, electronica atd.) A v této kategorii se našlo pár dobrých kapel a hlavně labelů...

Např. http://www.myspace.com/xproduction...

Filmy...to je kapitola sama o sobě. Jsem rád, že se tu rozrůstají multikina v poslední době, protože to je asi tak jedinej možnej způsob, jak se podívat na nějaký ten nový film legálně. Je tu pár serverů, kde člověk může zaplatit za film a tahat, ale to se jedná o celkem drahé služby a staré filmy, což je smutné. Já osobně bych rád podpořil občas nějaký nový český film, který se mi líbí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  10. 05. 2010 13:08

100,- za Rambo je este relativne malo, vcera som videl Tomb Raidera za 599,-

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 19:24

Pokud by byly ceny takové jako píšeš, určitý nárůst by tu určitě byl. Problém je v tom, že jsme Češi a i když stojí DVD ve stánku 50,- stejně se to zkopíruje. Než to někde shánět a lítat po městě, nemluvě když jsou z vesnice, půjčí si to u souseda a je to. Ideální případ by byl, kdyby se to dalo hned stahovat. Prostě vydají např. seriál Arabela, tak by měla být možnost to i někde za poplatek stáhnout. Jinak jeden koupí a pět okolo kopíruje. Ne každý na to natrefí a má čas lítat a shánět.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 07:17

Za těch 50 Kč to skutečně nikdo nekopíruje. Nebo zatím jsem to u nikoho neviděl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 08:39

Zle si sa pozeral, ja uz som jedno take dokonca stahoval. V CR (a tym padom i na warez forach) bolo totiz dostupne skor, ako v SR a ja som bol mimoriadne zvedavy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:20

No ale nakonec jste si ho koupil, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:31

Ano, ale viac-menej z ovcieho pudu. Ten film nakoniec nestal za nic

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:20

KOLIK ti australané berou,v kč ?

KOLIK ?

Tímto je článek scestný.Až budou makat za 12 000 kč jako většina národa zde tak je to přejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:30

Většina národa nebere 12 000. I když je fakt, že na tom národ asi nebude o moc lépe...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:42

tohle je trapny argument. sam na sobe vidim(ackoliv teda milionar rozhodne nejsem) ze jedina mozna cesta jak vydelavat na filmech a hudbe je vyhovet lenosti a pohodli uzivatele pri zachovani solidni ceny. ja chci pouzivat SW(mysleno prehravace) dle sveho vyberu a ne byt sikanovan nejakym DRM. Dejte mi moznost rychleho stahovani filmu ktery jsou uz v pujcovne rekneme za 50-100,- zaplaceno z uctu vedenyho u poskytovatele sluzby(moznost dobit sazka, sms a prevod) a ja to budu vyuzivat a 1-2 filmy mesicne si stahnu. vyjde me to stejne jako RS ale prachy pujdou primo majitelum prav. Vazne jsem presvedcen ze dost vyznamna cast populace je predevsim pohodlna a ne socky. Meli by pochopit ze jejim cilem by nemelo byt sikana uzivatele, ale co nejvic distribucnich kanalu. Proste to je stejny jako tzv. globalni oteplovani - zabranit tomu nejde, tak se na to radsi pripravme misto zbytecnyho boje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:56

Nějak nechápu, proč je to trapný argument ? Nechtěl jsi reagovat o příspěvek výše ? Já pouze reagoval na těch 12 000kč. A za tím si stojím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 14:06

Jak to vis? Jsou nekde videt statistiky, z kterych to vyplyva? CSU uvadi vsude jen prumer, prumer a zase prumer...

Uvedomujeme si tady obrovsky rozdil mezi "prumerna mzda" a "nejcastejsi mzda", ze ano?

Ja neprudim, opravdu to nevim, ani nevim, kde to zjistit a osobne bych hadal, ze daleko od pravdy tech 12k nebude, takze nas naved dal, kdyz to vis, prosim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 14:30

Ale ale, když trochu na ČSU zapátráš, jistě najdeš více, než je pouhý průměr. Dají se bez problémů najít data za rok 2008, kde se medián hrubé mzdy pohybuje na cca 22 200Kč/měsíc - což odpovídá mzdě cca 17 500Kč čistého. A protože k poklesů průměrné mzdy nedošlo, budou ta čísla momentálně vyšší. Jen tak pro zajímavost, hodnota 1. kvartilu byla v roce 2008 cca 16 800Kč/měs, což je cca 13 600Kč/měs čistého. Toto přímo vyvrací tvoje tvrzení, neboť tyto hodnoty jasně ukazují, že 3/4 obyvatel bere více jak 13,6tis čistého, polovina bere přes 17,5tis čistého měsíčně. A to je čistá mzda vypočtena bez jakýchkoli úlev (slevy na děti a podobně).

Odkazy se dají najít během 10 vteřin pomocí google.

http://www.czso.cz/csu/2009edicniplan.nsf/t/... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 17:11

Asi reagujes na spatneho cloveka, nebot ja nic netvrdim. :D Jasne pisu, ze to nevim a chtel jsem nekam navest na tu informaci, kde se to da zjistit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 09:19

Jojo, sorry, prsknul jsem to trochu vedle - navedl mě právě tvůj požadavek na zdroj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 15:12

No, tak především předpokládám, že se bavíme o hrubém platě (to je základ, že...)On totiž každý bere jiný čistý plat. To je individuální, že jo...

Já se průměrem neřídím, protože je průměr vždy jen průměrem, i když ten průměr také něco říká vzhledem k tomu, kolik procent tvoří miliardáři a milionáři (věř, že je to minorita).

Každopádně neznám moc lidí (SŠ/VŠ vzdělaných), kteří by pracovali za 12 000 kč hrubého. Dost často dnes lidem nevyhovuje ani těch 12 000 čistého. To je při dnešních cenách tak nájem + velmi skromné stravování.

Takže pokud se bavíme o hrubé mzdě (a já předpokládám, že se bavíme o hrubé mzdě, protože je normální se bavit o té hrubé), tak bych tipoval průměrnou hrubou mzdu tak na těch 17 000. (Aktuální celorepublikový průměr činí 23 598 kč)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 17:17

Kazdy bere jiny i hruby plat, to je snad taky individualni. Ja, kdyz o tom premyslim, tak premyslim samozrejme o cistem platu, stejne jako vetsina normalnich lidi, ze ano... Proste o penezich, ktere dostanou do ruky a maji je k dispozici.

A 12k cisteho je proste vsude kolem me normalni plat (vcetne SS/VS), coz neznamena nic, jasne, proto se ptam, jak je to celkove. Takze primy zdroj na nejaka ta aktualni statisticka data, kde je jasne videt pocet lidi s tim kterym platem, by nebyl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 18:04

Tak přemýšlet si můžeš, o čem chceš, že jo...podstatné je to, abys to také napsal. Já počítal s tím, že myslíš čistý, ale i ten je dost nízký. Každopádně : Pokud se někde mluví (píše) o platech, tak se mluví právě o hrubých platech obvykle, šéfe. Jak už jsem říkal : Výpočet čisté mzdy je individuální podle jedince...Záleží na tom, kolik má dětí atd.Ale to už je věc trochu jiná...Podstatný je vždy ten hrubý plat přeci, pokud chceme porovnávat s ostatními.

A myslím, že ti na tohle poslal link EuGenio výše, pokud se nepletu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 09:08

Ale vsak jo, jasne. Zapomnel jsem to napsat.

Hruby plat je podstatny tak akorat pro ekonomy, politiky a podobna individua. ;)

Pro normalni lidi je proste podstatne, kolik dostanou k dispozici penez. Jdi si nekdy poslechnout delniky v kantyne, jak se bavi o platu. Myslis, ze o hrubem? :D

Ale na tom nesejde, hlavne ze si uz rozumime. Prime podklady na konkretni cisla mi zase nikdo nedal, jestli jsem neco neprehledl, ale budu vam tedy verit, ze je to o trochu vice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 09:25

Hrubý, čistý, to je jedno - ono se to tá plus mínus pár stovek lehce propočítat. Ale jak už jsem psal výše (s odvoláním na statistiky ČSU, máš tam přesný odkaz na zdroj), tak 3/4 lidí bere víc jak 13 600Kč ČISTÉHO měsíčně a polovina více jak 17 000Kč ČISTÉHO měsíčně. A to ještě bez započítání jakýchkoli slevn na dani a odpočitatelných položek.

Takže nelži, že ti nikdo nedal zdroj a svoje argumenty "že 12tis čistého nemá ani polovina národa, protože všichni okolo to říkají" si nech na meetingy levicových stran.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 11:38

Čistý plat je jen pro vymaštěné voliče levice. Jen tupé hovádko nezajíma jaké platí daně. Zdravotní a sociální je daň a ne pojištění. Pro ostatní je tu položka s trapným názvem Superhrubá mzda, které zaměstnavatel říká Mzdové náklady na zaměstnance. Jo to znáš ... jdeš po chodbě a vidíš majitel + 25kKč ... on se mrkne na tebe a vidí pažout - 40kKč.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 12:09

ono je hlavne rozdil kdyz se potkaji dva manici se stejnou hrubou mzdou a ten jeden ma rekneme 3 deti, plati hypoteku, ma zivotni pojistku. hned je cista mzda treba o 5000,- jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 17:18

To je hezký, ale když po vejšce jdeš na pracák, musíš brát cokoliv. Neni novinka, že vysokoškoláci dělaj uklizečky nebo prodávaj v tescu za 8 hrubýho, protože prostě práce neni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 18:00

Tak o tom jsem ještě neslyšel. A že jsem byl na pracáku evidovanej i po střední škole.

Nějak si neumím představit vysokoškoláka, který dostane na ÚP nabídku podřadné práce za 8000 a nesmí jí odmítnout. To už by byla přehnaná byrokracie, nemyslíš ?

Práce není, to máš pravdu. To ti můžu potvrdit, protože žiju v regionu, kde je největší nezaměstnanost v ČR, ale rozhodně na tom nejsou vysokoškoláci tak bídně, že by po studiu museli uklízet v Tescu za 8 táců. Co já vím, tak je v dnešní době o schopné vysokoškoláky zájem. Existuje dost firem, které nabírají dost absolventů VŠ. Některé firmy už nabírají i studenty VŠ, které si při studiu zaškolují. Takže s tímto tvrzením zkrátka nesouhlasím.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 18:20

Se podívej na nabídky práce. Pomalu ani ty uklizečky nejsou. To je furt jen obchodní zástupce, čili máš plat jen za to co prodáš nějakej brak o kterej nemá nikdo zájem. Na vejšku jdu jen proto, abych nějak přečkal tu krizi a poté mohl s vysokou školou snáze sehnat jakoukoliv práci, klidně i za minimální mzdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 19:52

Jo jo, hrozná krize. Proto už přes rok nemůžeme sehnat aspoň trochu schopný lidi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 21:33

souhlas s Wikan. To pred tim jsou jen kecy. Nejaky deleni podle vzdelani a ukoncenych skol je je v realu uplne k nicemu a totalni nesmysl. Lidi se deli vzdy na dve skupiny: schopni - neschopni, chteji delat - nechteji delat atd ( v cemz jsou zapocitany takovy "drobnosti" jako ochota stehovat se za praci, ochota sebevzdelavani, pruraznost, komunikace atd.). sam jsem se za praci stehoval pres pul republiky - a to ani do brna ani do prahy. za tri roky ve firme jsem poznal ze nejvetsi problem je pro firmy sehnat kvalitni zamestnance. ti mlady za 15000,- nastoupit nechteji - presto ze nic neumi, prvni rok jsou defacto pritezi nez se otrkaji, mysli si ze travit polovinu pracovni doby na FB/ICQ je jejich vysostne pravo... kazdy normalne sef kdyz vidi schopnyho, odpovednyho, organizacne zdatnyho cloveka tak mu ihned po prokazani kvalit prida a snazi se ho udrzet aby mu ho nevzala konkurence.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 07:14

Tak to jste toho slyšel hodně málo. Evidentně už jste dlouho na tom pracáku nebyl. Ono co taky s těmi mraky "humanitně" vzdělaných jedinců, které dnes naše školství za rok vychrlí. Bohužel dost z nich neumí po VŠ ani spočítat trojčlenku...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 08:46

no ale kazdy sveho stesti strujcem - skolu si vybrali sami!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 21:34

Hrozná hloupost. Od pracáku nesmí člověk odmítnout (tedy pokud nechce přijít o zdravotní a sociální pojištění) pouze práci, která odpovídá jeho vzdělání. Vysokoškoláci v Tescu dělají, ale spíš ti studující - ostatně co je na tom špatného, někdo třeba nemá ten pravý odstín kůže aby se mu peníze dávaly za nic. Pokud nemůže dlouhodobě sehnat práci absolvent VŠ, tak je třeba se ptát, zda:

a.) chce pracovat?

b.) umí něco?

c.) nečeká nástupák milion?

d.) nestudoval nějakou švindl školu/švindl obor a myslel si, že titul je vše?

Dost přeháníte, kolego.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 15:19

jasne ze to patrilo o jeden vys. myslim ze to bylo dost jasne ze je trapne se vymlouvat na nizke platy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 13:27

Pravda. Průměrná mzda je 25 752 za 4. čtvrtletí roku 2009. I když tuto mzdu 2/3 lidí nemá.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 05. 2010 10:16

Většina národa bere něco přes 17000 hrubého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 12:08

Jen tak dále, hlasujte, počítám, že jde o "Nové protipirátské opatření" a ip adresy těch co hlasovali, že stahujou, budou řádně překontrolovány.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
ex-šéfredaktor Živě.cz | 10. 05. 2010 12:14

Nebojte, nebudou :) A i kdyby, u nás je stahování legální, nesmíte jen sdílet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 12:27

proto je lepší stahovat filmy z rapidu než z nějakým půjčoven (protože stahování windows, které tyto půjčovny uživatele nutí instalovat, již legální není)

jinak si myslím, že uživatelé jsou ochotni si za pohodlé koukání na filmy zaplatit, dosvědčuje to celkem úspěšný model "trafikových DVD, ale multimedia s DRM stahované přes WMP moc pohodlné nejsou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 12:28

Na druhou stranu, kdyby se jednalo o sw, tak by být mohly, že jo ? =)

I když, to je věc druhá. V úvodu je vše správně sděleno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 12:48

Já to stahování bral na p2p, takže i sdílení.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 13:39

Protiřečíte si a zároveň Vaše původní myšlenka není pravdivá - "DoubleFail"

Stahování z p2p sítí není podmíněno uploadováním do sítě Internet.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 15:36

Tj. A pokud je něco na P2P, tak to ještě neznamená, že je to tam ilegálně. To je taky taková fáma, že jsou sítě P2P plné nelegálních věcí. Z uživatelů P2P se rovnou dělají piráti, což je nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
10. 05. 2010 20:36

ani bych neřekl, správný pirát používající p2p nejen, že stahuje, ale i seeduje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
10. 05. 2010 21:53

správný pirát? to jsou mi definice xD

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor