Spotify bude lépe doporučovat hudbu, získalo posilu na vylepšení svého algoritmu

Spotify bude lépe doporučovat hudbu, získalo posilu na vylepšení svého algoritmu | Foto: Spotify, Public domain

Jednou ze silných stránek Spotify je jeho doporučovací mechanismus. Každému uživateli je na základě hudby, kterou poslouchá, doporučována hudba nová, která by se mu mohla líbit. Podle hudebních expertů už lidé neobjevují nové písně skrze hitparády, ale právě tyto algoritmy. Spotify je hodlá ještě vylepšit.

Hudebně streamovací služba totiž koupila pařížský startup Niland, který se věnuje právě strojovému učení a jeho využití při doporučování a vyhledávání hudby. „Tým z Nilandu se připojí k našim lidem v New Yorku a bude pomáhat Spotify s vylepšováním a inovováním našich doporučovacích algoritmů. Výsledek by měl pomoci jak posluchačům, tak umělcům,“ píše Spotify v tiskové zprávě.

Spotify již v minulosti několik společností podobného zaměření jako Niland koupilo. Doporučování je totiž na službě skutečně oblíbené a playlist Discover Weekly uživatelé využívají čím dál více. Pokud se podaří algoritmus ještě vylepšit, benefitují z toho všichni – uživatelé, hudebníci, i samotné Spotify.

V Nilandu jsou ze snahy nadšení. „Nejlepší na naší práci je slyšet, jak klienti používají naši API k výrobě inovativních produktů, které dělají lidem radost,“ píše startup.

Témata článku: Software, Byznys, Strojové učení, Startupy, Spotify, API, Startup, Start-up, New York, Playlist, Silná stránka, Podobné zaměření, Streamovací služba, Algoritmus, Nová píseň, Hudba, Vylepšení, Doporučování, Nil, Inovativní produkt, Mechanismus, Posila, Discovery, Uživatelé

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu