Spor SCO versus linuxová komunita: Gartner nedoporučuje nasazovat Linux v podnikové sféře

Diskuze čtenářů k článku

petan  |  09. 06. 2003 12:31

Linuxáři, sotva Vám někdo sáhne na Vaši "volnou myšlenku", jste z toho jak urvaní. UNIX je tu od 70.let, Linux je UNIX tak, kde je ta novinka? Je to ta obluzující volnost, pocit svobody nebo co vlastně? Já jsem na UNIXu vystudoval, teď ho přes 10let implementuji, programuji pod ním podnikové aplikace a můžu Vám říct, že to není nic poetického. Spíš naopak. Je to systém mimo dobu a svět. A žádná komunita domácích programátorů-naivků to nezmění.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Borek  |  09. 06. 2003 15:07

Pak si člověk říká proč starší lidi špatně hledají zaměstnání . Jako z učebnice

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Rudidlo  |  09. 06. 2003 08:44

...získala ve svém snažení významnou podobu ...

Sand podporu, ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Yaroukh  |  09. 06. 2003 08:15

Proste z principu, nemuze to byt nikdy jinak.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dld  |  07. 06. 2003 10:22

.... jakoby to bylo primo od MS .... fuuuj.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  06. 06. 2003 16:18

Dovolil bych si tady nabidnout clanek o Gartneru a Linuxu z roku 1999, ktery vysel na CNN:

http://edition.cnn.com/TECH/computing/9910/22/gartner.linux.idg/

Je to poucne cteni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eso  |  06. 06. 2003 16:13

Neni to ta firma, co tvrdila v roce 2000, ze letos budou rozdavat vyrobci dotovane kapesni pocitace zadarmo? :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pereko  |  06. 06. 2003 14:09

Pokud wim taq nemecky soud vydal predbezne opatreni, ze dokud nedojde k rozsudku taq by se nemelo vydavat zadne prohlaseni typu "to je ukradene".
Proc to k sakru nemuze byt i u NAS.
Mimoto SCO vyvyjel linuxy, ale zacal krachovat tak se chyta stebla, nehlede nato ze patent na "unix" ma novell (stoji na strane linuxu).
Je to jen ceska natura hazet spinu jeste pred uzavrenim soudniho sporu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  06. 06. 2003 16:20

Nejspis proto ze na presumpci neviny ktera je v praxi pres 2.000 let se u nas hledi trochu jinak. Jsi obvinen = jsi vinen.

Fascinujici je kolik se najde pitomcu kteri o nicem nic nevi ale jsou schopni vynaset sve vysoce objektivni nazory.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  06. 06. 2003 16:23

Ten druhy odstavec se netyka vas.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jolly  |  06. 06. 2003 13:53

to je jako kdyz nekdo napise ze nejaka banka krachuje. Nezalezi na tom jak je to ve skutecnosti, lidi nabehnou, zacnou vybirat penize a banka zkrachuje ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klok  |  06. 06. 2003 13:15

Ano to je opravdu neco
Gartner je znam svym znacne negativnim postojem k Open source. Takze ti, kteri mu veri, Open source stejne nepouzivaji a ti, kteri mu neveri - no tem je cely Gartner pouze pro smich

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  06. 06. 2003 14:12

Aleee, to je zajimava informace.
Az na to, ze nedavno jste (Linuxari) tady v diskuzich jasali, protoze Gartner prohlasil, ze Linux je mnohem bezpecnejsi a ze jeho dalsi rozvoj behem par let bude super. A najednou ma negativni postoj k OSS....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
board  |  06. 06. 2003 19:06

skvela urban legenda  a jako na potvoru ji nemas nicim podlozenou, vid?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jerry III  |  06. 06. 2003 20:56

Boarde, ty ses naucil novy slovni spojeni co ti zni cool, co? Skoda ze se jako vetsina zastancu Linuxu nezmuzes na vic nez placani nesmyslu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
board  |  06. 06. 2003 23:33

kdyz mne to neda: "skvela urban legenda  a jako na potvoru ji nemas nicim podlozenou, vid?"  ukaz mi JEDINEJ prispevek, kde pisu o tom, jak je linux skvely a jak se ho zastavam. jeden jedinej. prosim. prosim prosim smutne koukam.  sam delam na win jako podkladu, ale jinak se produktum MS vyhybam sec to jde (mozilla, zone alarm, norton antivirus).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AntiTucnak  |  06. 06. 2003 23:43

Troubohlave,

tak si to přečti tady http://research.microsoft.com/collaboration/university/source.aspx

BTW pokud Tě naučili číst tak na seznamu najdeš nejen vysoké školy, na které se nikdy nedostaneš, ale FEL ČVUT (No. 6 zhora) a Západočeskou univerzitu v Plzni (poslední v řadě...).

Proč mám pořád pocit, že čím větší "odborník" na Linux, tak tím prázdnější hlava...

BTW 2 pro komerční zájemce... http://www.microsoft.com/resources/sharedsource/default.mspx

TUČŇÁK JE PAST! KOMUNIZMUS TAKY!!!  

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
board  |  07. 06. 2003 00:40

diky, presne *tohle* jsem cekal (ale J3 nebyl schopen tohle dodat, trubka , vim, ze tohle existuje). odpovim protiotazkou: proc mam porad pocit, ze cim vetsi linuxobijec, tim vic nepratel v kazdem vidi?  viz moje odpoved J3. a taky prosim o odpoved. muj vztah k linuxu: linux jsem sice videl, ale zatim jsem nemel cas se mu venovat. az bude, tak budu (pro zacatek tu mam stahlej knoppix).
ps: a lidska blbost je past nejvetsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bohdan  |  08. 06. 2003 11:58

kdybys byl co pro to, tak si zjistis, jake prerekvizity jsou potreba, aby ses k zdrojakum od woken dostal. Pak bys tuto hovadinu nikdy nenapsal

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  08. 06. 2003 15:04

I kdyby Petr Novak z VUT podepsal kila lejster o tom ze nevynese nic z kodu, nepouzije nic z kodu atd, myslis ze MS zamestnava 2500 lidi, kteri procitaji kody ktere nekdo vlozi do projektu SuperHyperNotepad 0.3 a podpsany je jako tucnacek@atlas.cz?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  09. 06. 2003 09:09

Otazkou zustava, jestli je tam pouzitelneho neco, co by za to stalo a podotykam, ze nemluvim o kodu,m ktery tam byl prenesen odjinud, to by postradalo smysl .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  09. 06. 2003 09:57

Prosím, když už chceš mluvit odborně, rozlišuj co je Linux a co OSS. Pokud se Ti překrývají takové termíny, musíš toho o Linuxu i OpenSource hodně "vědět".

Díky takovým "rozoumkům" to tady vypadá tak jak vydá, nakonec manipulovaný dav (sice nevím o čem to je, ale nemé to rád) vpochoduje do ulic a budeme tu mít další VŘSR.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
klok  |  06. 06. 2003 13:15

Ano to je opravdu neco
Gartner je znam svym znacne negativnim postojem k Open source. Takze ti, kteri mu veri, Open source stejne nepouzivaji a ti, kteri mu neveri - no tem je cely Gartner pouze pro smich

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AntiLinux  |  06. 06. 2003 13:07

Ma uplnu pravdu. Kadejaku zlataninu vzajomne nekompatibilneho kodu by som nikdy nenasadil na klucove servery vo firme. Linux je to zlatanina ukradnuteho kodu zo SCO, BSD-cka a dokonca aj Windows. Plus sa do toho vrta cela armada zakomplexovanych studentikov ktori tam pridavaju nekvalitny, neovereny a neefektivny kod. Cele to potom tak vyzera, ako to vyzera.

Doporucujem radsej prejst na kvalitne systemy, pokial uprednostnujete unixove prostredie, tak jednoznacne SOLARIS, ak ine prostredie, tak Windows 2003 server ktory je mimochodom omnoho bezpecnejsi ako kadejaky zlatany Linux.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
goro  |  06. 06. 2003 13:19

Doporucuji studene obklady, pripadne klimatizaci.
A az se hlava zchladi na prijatelnou teplotu, pak doporucuji studium dostupne literatury a napr. materialu IBM. Clovek nemusi byt zadny fanaticky linuxak, aby nevidel, ze placate hlouposti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
AntiLinux  |  06. 06. 2003 13:24

uz je to tu, prvy tucniakoidny zakomplexovanec. Daj si dole brylky, mas ich zamlzene ...

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
quet  |  06. 06. 2003 13:41

Seš přehřátej, otevř si aspoň Window, ať tě větříček ochladí, teda pokud tvoje window zrovna nehapalo na kritickou výjimku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
admix  |  06. 06. 2003 18:27

Ty ses fakt dobrej debil BTW jedu na Win2000 Proffesional uz nekolik let a Linux bych si sem zatim nedal, pac ho vubec neznam. Kdybych v nem umel dobre, uz je tu jako hlavni OS, takhle ho bootoju z diskety. A jedinej zakomplexovanec ses ty, vole. Proc asi na Linuxu pracujou lidi z celyho sveta? Pac se to chytlo! Jo a co reknes treba na Unix? A jak mohli Linuxaci krast zdrojovej kod Windows? Nasadili agenta do Mrkvosoftu?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  06. 06. 2003 18:42

Treba tak, ze dost lidi co se tocej kolem Linuxu studuje na vysokych skolach a ty maji k dispozici kody Windows.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
board  |  06. 06. 2003 19:04

skvela urban legenda  a jako na potvoru ji nemas nicim podlozenou, vid?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  08. 06. 2003 15:00

Zkus zajit za dekanem vysokeho uceni technickeho. Pak se muzem bavit dal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
vladimir  |  08. 06. 2003 19:47

co s tim ma do cineni dekan? to si snad vyrizuje fakulta, potazmo prislusnej ustav.
...este mi rekni kde na VUT maji zdrojaky windows ty chytraku. na FIT?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
werti  |  09. 06. 2003 10:43

Ale ten pristup k nim tam skutecne je Nevim sice proc zrovna chodit za dekanem, ale kazdopadne ja bych vedel kam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
boardwriter  |  09. 06. 2003 15:08

a znas podminky, za kterych se k tem zdrojakum muze nekdo dostat? nebo je soucasti 'smlouvy' i to, ze nemuzes o te smlouve nic rict?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  07. 06. 2003 12:20

Boze, a tohle ma volebni pravo
Jakpak bys, kouzelniku, napasoval win32API kod do kernelu Linuxu? A jak bys tam narval zastaraly monolitcky kod UNIX System V? I kdyby se o to nekdo pokousem, kod by bylo nutno napasovat pres wrappery, videl jsi v kerenelu Linuxu nejake wrappery na nekompatibilni kod? Chapes uz, co jsi za kus vola?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vojta  |  08. 06. 2003 15:00

Nemusis krast primo kod pomoci copy a paste. Staci si projit kod a dobry napad napsat posvem. Zjistit jak funguje tahle technologie a napsat si vlastni runtime.

Takze opravdu nevim, kdo je vul. Mozna bys misto tech urazek mel jit strcit hlavu pod sprchu, aby ti vychladla a pak se vydat za maminkou, aby ti dala naholou a naucila te chovat se slusne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepe  |  09. 06. 2003 09:17

smim se zeptat, kolik programu jsi uz napsal a jak rozsahle? A co jsi napsal podle kodu z uplne jineho systemu, ty chytraku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepe  |  09. 06. 2003 09:15

Jsem blby, ze jsem si behem studia informatiky ty zdrojaky nestahl. Asi nase skola byla vyjimkou, kdyz jsem je tam nenasel

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  09. 06. 2003 09:51

To, že používáš Windows Tě neomlouvá. Pokud  jsi někdy viděl za jakých podmínek se lze k src. Windows dostat tak bys tak nemluvil.

Nemluvě o tom, že opak je spíše pravdou jelikož Microsoft využívá produktů Open Source a řekl bych, že intenzivně. Např. TCP/IP stack ve Windows, knihovna zlib, nebo GNU prostředí v Interixu. Dokonce legálně

Je evidentní, že něco málo znáš, díky rétorice, kterou ale používáš se musím ptat ne jak moc, ale jak málo to je. Přitom stačí málo, vyjadřovat se bez demagogie a slepé žádostivosti. 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
sklizetch  |  09. 06. 2003 07:37

BTW jedu na Win2000 Proffesional uz nekolik let ....    aspon 8 let ne ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pepe  |  09. 06. 2003 09:13

dej si na logo MS Windows a udelej si dobre.

A pro odpurce linuxu jen upresnim, ze na desktopu jedu 99% casu na win2000 a na serveru linux.

Je jen skoda, ze nemas zdrojaky windows, protoze pak by jsi nam mohl ukazat, jak vypada ten spravny a dobre optimalizovany kod bez chyb

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RAB  |  06. 06. 2003 13:38

Fa SUN se prodává a Micro$oft si musel jako první zakoupit od pofiderní firmy licenci na ukradenou implementaci posixu. Znamená to, že používáte OS s kradeným a do této doby nelegálním kódem!!!  SCO má v Německu zákaz zvracet do médií a bylo by vhodné jim nakopnout ..... i jinde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  06. 06. 2003 14:01

Jak, Sun se prodava? Kdo to kdy rekl, a hlavne kdo kupuje? A co ma za souvislost prodej sunu ve sporu sco vs. linux?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SdaXc  |  06. 06. 2003 14:19

SUN a jeho Solaris a Java konci, prodava se. Ale neni takoveho kdo by je chtel koupit ;))

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  06. 06. 2003 15:07

Nemohu nez konstatovat: Jsi debil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Skyfinger  |  06. 06. 2003 16:14

Taky jsem nekde na netu cetl preklad, kde se hleda pripadny kupce Sunu. Mozna je to blbost, ale to nikoho neopravnuje k tomu, aby oznacil toho druheho za debila. A v tuto chvili jste tomu debilovi blize vy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  06. 06. 2003 17:02

Nevim, jaky clanek jste cetl, ale pokud je to stejny zdroj, jaky jsem cetl ja, tak v nem ani mezi radky nebylo napsano, ze SUN prave ted hleda kupce.

V tom clanku byla rozebirana pouze situace na burze, ktera je ovsem oz dlouho znama, takze tento, i vas zaver byl naprosto chybny. Nema smysl polemizovat o tom, jestli SUN nema zadnou technologii, o kterou by mohl byt zajem, protoze tato polemika ma smysl pouze v pripade lidi, kteri jeho technologie znaji. Neni to jen java a solaris. Kdo si to mysli, mysli si to spatne.

Debil bylo mozna neadekvatni prirovnani, autor toho prispevku je neinformovany arogantni hlupak ktery bez elementarnich znalosti pronasi nesmysly zalozene na sve vlastni nevedomosti. Za svuj vyrok o debilovi se vam i jemu omlouvam a nadale konstatuji jen vyse zminene.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Opss  |  08. 06. 2003 11:14

...no, také je nutné číst samotný článek a nikoliv pouze mezi řádky   To, že někoho nazýváte debil a arogantní hlupák vypovídá, že asi máte na stole Sun Sparc 5 a programujete v jave a co hlavně, nechápete, proč byl příspěvek napsán tak, jak byl. Je nutné se také podívat v jakém kontextu a na co se raguje, nikoliv chápat každý jeden příspěvek, jako samostatný článek. To je ale materiál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  09. 06. 2003 09:07

Sparc 5 nemam, to je uz docela stary kousek .

Prispevek byl napsan v kontextu, ze to, co neznam stoji uplne s prominutim za h.... a nejlepsi na svete je to, co znam a to jsou wokna. Diskutovat s lidmi s timto pristupem nema smysl. Abych se ale nechoval uplne stejne, muzete mi prosim vysvetlit smysl a podstatu myslenky, ktera je schovana v prispevku, na ktery jsem reagoval?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  06. 06. 2003 15:11

Konci jo? A co bude misto toho? Co bude misto Javy? Zase C/C++ nebo modla se jmenem .NET a C#? Pripomina mi to hlasky ktery jsem slysel tak kolem roku 1994 - to se nejak objevily windows NT a taky vsichni tvrdili ze Unix konci - nojo, ale skoro 10 let uplynulo a furt nic, jak to?

BTW s tou koupi Javy, IBM by za Javu dokazalo dat peknej balik penez - IMHO je to pro ne docela dulezita platforma ....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
RAB  |  06. 06. 2003 16:26

1. Mrkni se na zprávu Connect.cz: SUN Microsystems na prodej, kdo dá víc? (http://www.zive.cz/h/Bleskovky/Ar.asp?ARI=111052&CAI=2097 )

2. Všimni si té šipečky na začátku mé reakce a pozorně si přečti článek, na který reaguji. Pokud autor doporučuje na rozdíl od Linuxu Solaris, tak nyní rozhodně ne a to proti němu určitě nic nemám.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
xX  |  06. 06. 2003 17:11

Proc ne Solaris na x86? Nejaky rozumny duvod (krome toho ze Sun je na prodej )?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bedrich  |  06. 06. 2003 15:09

Ty jsi urcite velice kvalitny programator ty blbecku vid?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Milan Křepelka  |  07. 06. 2003 13:37

v Linuxu.. kod z Windows, to jsem este neslysel, mohl by jste prosim napsat, kde jste to vycetl... a hlavne kdo to porovnaval...to asi musel znat kod widows...hmm

"Windows 2003 server ktory je mimochodom omnoho bezpecnejsi ako kadejaky zlatany Linux" - no to je taky perlicka... ten software neni na trhu tak dlouho, aby to vubec mohl i nekdo zkuseny (na rozdil od Vas) tvrdit

 

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zelial  |  06. 06. 2003 12:40

zelial az do vyreseni sporu nedoporucuje ridit se doporucenimi gartnera ;)

je to zvlastni kolik povyku dokaze vyvoval jedna chcipajici firma...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
_  |  06. 06. 2003 13:00

Doteraz fungovalo riadenie sa podla gartnera tak, ze vypocut si co povie a urobit presny opak. Teraz snad nebudu presnejsi

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mr. Jumper  |  06. 06. 2003 16:39

Myslis Gartner, SCO nebo obojí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada  |  06. 06. 2003 16:47

To doporučení muselo někoho stát hodně peněz, ale možná se pletu... Taková prohlášení sledují především lavinovitý efekt aneb: jedna paní povídala.
V téhle věci má MS jasnou výhodu, do jejich kódu nemůže nahlížet kde kdo, možná by se tam našli docela zajímavé kusy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zdenda  |  06. 06. 2003 12:34

Gartner si placa co ho napadne, jejich predpovedi a analyzy situaci jsou v 99% na pikacu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
netm@ster  |  06. 06. 2003 12:39

Promluvil odbornik Klanim se pred tebou pane !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
SdaXc  |  06. 06. 2003 14:11



Živě / Krátké zprávy / Krátké zprávy


Reagujete na

Autor: netm@ster
Titulek: Re: Gartner
Datum vložení: 6.6. 2003 12:39:27

Promluvil odbornik Klanim se pred tebou pane !
Váš přispěvek

Zvolte preferovaný způsob psaní příspěvků DHTML Editor Textové pole




Jméno a příjmení:
Email:
Titulek:


Váš názorTučné písmo Kurzíva Podtržené písmo Barva písma
Colors()
Písmo
FontTypes()
ArialCourierMS Sans SerifTimes New RomanVerdana Velikost
FontSize()
12345 Číslované odrážky Kulaté odrážky Vložit hyperlink vložit smajlík 1 vložit smajlík 2 vložit smajlík 3 vložit smajlík 4 vložit smajlík 5 vložit smajlík 6 vložit smajlík 7 vložit smajlík 8 vložit smajlík 9 vložit smajlík 10 vložit smajlík 11

frames.editor.document.designMode = "On"


  • [Enter] - odřádkování s vytvořením prázdného řádku
  • [Shift] + [Enter] - odřádkování s řádky těsně pod sebou
  • Klávesové zkratky:

  • [CTRL]+[B] - tučné písmo
  • [CTRL]+[I] - kurzíva
  • [CTRL]+[U] - podtržení
  • Upozornit mailem na odpověď

     

    Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
    Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor