Byznys | Hudba, filmy, seriály

Spoluzakladatel Netflixu chce za 10 dolarů měsíčně nabídnout všechny nové filmy. Jenže ne na internetu

U hudby už je to jasné – zaplatíte cca 160 Kč měsíčně a můžete poslouchat, co chcete. Na výběr je až na silně okrajové žánry téměř všechno a dostupné jsou i úplné novinky. Stačí si jen vybrat poskytovatele služby. Kdy něco takového půjde i s filmy? Asi ještě dlouho ne, filmovým tvůrcům totiž stále nejvíce vydělávají kina. Spoluzakladatel Netflixu Mitch Lowe na to šel proto z druhé strany - novodobý internetový model chce aplikovat na svět kin.

Jeho připravovaná služba MoviePass chce za 10 dolarů měsíčně (cca 225 Kč) nabídnout možnost sledovat neomezené množství filmových novinek. Jenže ne na internetu, ale v kinech. Za cenu jednoho lístku byste mohli chodit do kina celý měsíc, na co chcete (kromě 3D a speciálních projekcí jako je IMAX apod.), píše Bloomberg

Lowe si od toho slibuje zvýšení návštěvnosti kin a především možnost přesného sledování zvyklostí a vkusu vracejících se návštěvníků. Očekává, že by se vytvořilo několik typických skupin se společnými rysy a těm by se pak dala servírovat účinnější a více zpoplatněná cílená reklama.

Vše má probíhat skrze speciální platební kartu a bude tedy jedno, do kterého kina se divák vydá. Služba MoviePass za uživatele zaplatí kinu plnou cenu lístku a až poté bude řešit návratnost. Proto nyní hledala zajištění potřebných peněz pro začátek a našla investora - analytickou společnost Helios and Matheson Analytics Inc.

Investor si od služby slibuje především sběr cenných informací, které chce následně využít pro marketing. „Není to o nic jiné než Facebook či Google. Čím víc o svých fanoušcích víme, tím lépe na ně můžeme cílit,“ řekl šéf Helios and Matheson Analytics Inc.

MoviePass vznikl už v roce 2011. Tehdy ale jako poměrně drahá služba postavená na předplatném na vícenásobnou návštěvu kina a měla žít z provizí za velkoobjemový prodej lístků. Loni však do čela firmy nastoupil Mitch Lowe a hrubě nastínil novou ideu této služby, která by se měla stát masovou a prostředky získávat jinak. Dnes už ji známe v konkrétních obrysech. Veřejné spuštění služby se chystá na březen příštího roku, pochopitelně jen v USA a dost pravděpodobně jen pro omezené množství prvních uživatelů.

Provozovatelé kin to vítají, jejich návštěvnost tento rok totiž klesá. Služba jim zaplatí plnou cenu za lístek a hodlá žít jen z provizí za reklamy a jiné způsoby cíleného marketingu. Jestli bude něco takového ekonomicky fungovat je otázkou.

Diskuze (56) Další článek: EU chce chránit vaše online soukromí. Doplněk kontroluje účty na sociální sítích a generuje bezpečné e-maily

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , ,