Souboj o první certifikované Vista ovladače vyhrává ATI

Diskuze čtenářů k článku

RadekHulán  |  27. 09. 2006 09:31

Větší problém je, že ATi má ve Windows Vista 20-30% propad výkonu:
http://www.xbitlabs.com/articles/video/display/vista-performance-preview_12.html

Jinak zde jsou ovladače NVIDIA pro Vista:
http://www.nvidia.com/object/winvista_x64_96.33.html (64bit)
http://www.nvidia.com/object/winvista_x86_96.33.html (32bit)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Michal  |  27. 09. 2006 09:40

nvidia sice ovladace ma ale je v nich jen zakladni funkcnost. Pokud chce clovek neco vic tak vetsinou narazi na betonovou zed. Viz treba dualhead. Nepouzitelny. Staci mit treba na jednom monitoru video a na druhem neco, co pouziva 3D na fulscreen. U me to v 50% pripadu znamena totalni rozpad obrazu na sekundarnim monitoru po ukonceni 3d.

Pretaktovat se v tom neda, nove ovladaci panely jsou nepouzitelne... zkratka takovymi ovladaci bych se radeji vubec nechlubil byt nvidii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.C.Linux, M.C.Linux  |  27. 09. 2006 10:33

NVIDIA ovládače pro skutečné OS jsou perfektní. Herní konzole berou v NVIDII jako okrajovou věc.
ATI se na dětské herní konzole (Windows, Xbox) naopak specializuje.
Je-li Vám 15 a méně, poproste maminku, ať Vám koupí Windows, ATI, autíčko na klíček. Dospěláci si pořizují skutečný OS, skutečné auto a NVIDII.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hekrhy  |  27. 09. 2006 11:05

no jeste ze ty uz jsi velky kluk, co ma linux, nVidii a auticko na baterky, ze?:) to ze XGL na ATI nejde, to je lez...zkousel jsem live distribuci kororaa na mem Radeonu 9800Pro a jelo to uplne bez problemu... ale je pravda, ze v ubuntu se mi povedlo grafiku poradne rozchodit jednou a to uplne nahodne, podruhe uz ne, ale to je tim ze jsem v linuxu uplny zacatecnik...a na 60Hz blikajici monitor byl jeden z duvodu, proc jsem tomu dal papa...a papa dam i tobe, jdu si hrat s auticky a ven na piskoviste, tak se mej!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.C.Linux, M.C.Linux  |  27. 09. 2006 11:22

1. Radeon (jakžtakž) možná, ale před 3/4 rokem (překlep) X1400 nikoliv.
2. To je zajímmavé, že když ve Widlích bliká monitor v 60 Hz, může za to výrobce GK. Když totéž v Linuxu, může za to Linux (nebo rovnou Linus Torvalds?). Vyměň kartu za NVIDII a uvidíš.
No, asi bude fakt lepší když si půjdeš hrát na to pískoviště...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hekrhy  |  27. 09. 2006 11:46

kdo rikal, ze ve widlich mi blika monitor na 60Hz? a jen tak mimochodem, zkousel jsem i nejake distro na domacim kompu, ve kterem je GeForce2MX, takhle starou kartu winy podporujou uplne bez problemu, v linuxu jsem vic jak onech 60Hz taky proste nedal...tak kdo za to muze, vyrobce grafiky? linux? nebo urcite lama uzivatel, co?:)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.C.Linux, M.C.Linux  |  27. 09. 2006 12:09

GeForce2 je opravdu velmi prehistorická karta. Tudiž novými ovládači nebude podporována. Musíš použít nějakou hooodně starou verzi ovladače.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Izak  |  27. 09. 2006 14:34

To jeste nic neni, ATI tvrdi, ze podporuje 8500 alais 9200 nebo 9100 ? a rendering OpenGL na ni vypada tak, ze je cerna obrazovak.
Jinak drivery na 2D funguji relativne bez problemu .... ale v X7.x nejak blbnou ..... tak jsem presel na NVIDI a bez problemu, v NB mam ati X1600 a taky bez problemu .... tak nevim, ale ATI nepodporuje kupu veci, dlouho neumela v4l alais XV extensi pro linux, ted uz to ma

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  27. 09. 2006 21:15

Jo, jo, kámoš, mi taky, hlásil, že on má počítač s Procesorem Intel Celeron na frekvenci 1700 MHz, a má 256 MegaBajtů, třeba DDR-RAMky, na frekvenci 400 MHz (Efektivně), a Grafickou Kartu ATI Radeon 7000, a taky, mi hlásil, že mu ty nové ovladače, ATI Catalyst, co jsem mu půjčil, na Cédéčku Computeru, protože, on nemá doma Internet, a byly, to myslím, ovladače Grafických Karet ATI Catalyst 6.8, a má operační systém Microsoft WINDOWS XP Proffesional SP2 CZ, a tyhle ovladače, ATI Catalyst verze 6.8, třeba CZ, mu taky, nešly, nějak, nainstalovat, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
redsnake, redsnake  |  27. 09. 2006 14:56

hehe, tak takhle me uz dlouho nikdo nepobavil nVidia totiz ve skutecnosti ZIJE z toho, ze vyrabi graficke karty na hrani pocitacovych her a nejakych par Linuxaku je ji vicemene ukradenych, na nich moc penez nevydela.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.C.Linux, M.C.Linux  |  27. 09. 2006 15:29

S tou "okrajovou věcí" jsem to samozřejmě nemyslel tak doslova To je mi taky jasné, že nVidia žije z her. Jen jsem trochu zaprovokoval, páč mně naštval názor některých diskutujících i autora článku: ovladače pro Win = ovladače obecně", "ATI má nej ovladače, certifikované MS", "nVidia neumí více monitorů v mé ščotce s W95", a pod pindy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r34ktor  |  27. 09. 2006 09:53

to RH:
Možná by si to chtělo přečít zmiňovaný článek celý, včetně diskuse. Jedná se o testování na Windows Vista Beta 2, přičemž to podle toho pak vypadá. Je to od autorů šlendrián vydat článek v době, kdy již byla dostupná Vista RC1.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ladik  |  27. 09. 2006 10:02

To, se nediv, že tam, je 30%, propad, výkonu, protože, oni přece, psali, že v operačním systému Microsoft WINDOWS Vista RC1 EN, třeba verze 6.00.5728 EN, tak tam třeba psali, že jak má ten operační systém Microsoft WINDOWS Vista RC1 EN, třeba verze 6.00.5728 EN, to rozhraní DirectX10, tak to že to rozhraní DirectX10, není úplně kompatibilní s rozhraním DirectX9c, a že potom, se v těch DirectX 9c, hrách, počítá s tím, že budou, prostě, kvůli nedokonalé kompatibilitě, herniho rezhraní DirectX10, s rozhraním DirectX9c, že tam v těhle hrách, které jsou postaveny na rozhraní DirectX9c, bude asi na rozhraní DirectX10, asi tak nějak myslím, 25%, propad, výkonu, no a už je to tady, no!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
revolta  |  27. 09. 2006 11:32

Tak to jsi trochu mimo misu !!! kdybys vedel jednu zakladni vec a to ze vyssi verze DirctX vzy podporuji spetnou kompabilitu nizsi verze Directu - tak bys netapal takove veci! jinak by taVista nejela na atinach rady X .ano vista je stavena na DX10 ale pojede i na DX9c s tim rozdilem ze bude postradat nektere efekty ktere ale pro normalni komp budou nedulezite! problem bude spis u linuxu tam se to bude liskat horem spodem a potrva nejmene rok kdy to bude stabilni .ten propad vykonu bych taky moc nebral jen si vzpomente na far cry ktere podporovalo shadery 3.0 a paradoxne jela hra rychleji na atinach s shadery 2.0+ - to znamena pokud bude plnohodnotna grafika DX10 pak se muzem bavit o propadu vykonu driv ne-neni podle ceho posuzovat jsou to vsechno jen testovaci verze ale nic oficialniho jak ovladace na DX10 !!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
dta  |  27. 09. 2006 12:35

http://www.cdr.cz/a/15190 :
"Tato verze nebude zpětně kompatibilní s předchozími, bude ji zajišťovat jen jakási prozatím blíže nespecifikovaná softwarová mezivrstva (což samozřejmě bude mít za následek nějaký ten pokles výkonu, ale na dnešních hrách to v budoucnu asi nebude představovat příliš velký problém)."

http://www.pctuning.cz/wgf_nebude_bude_directx_10.html :
"Špatnou budiž to, že již nebude zpětně kompatibilní s předchozími verzemi! Podpora pro minulé verze bude zajištěna speciální softwarovou vrstvou, pravděpodobně jakýmsi wrapperem, který bude přesměrovávat volání na DirectX10 knihovny a tudíž kvůli tomu budou programy nepsané pro DirectX 10 pomalejší."

http://news.softpedia.com/news/DirectX-10-and-so-it-ends-7762.shtml :
"Microsoft has decided that backward compatibly with DirectX 9,8,7 isn't really necessary as there will probably will be even less compatible with Vista.
Even so, dear Microsoft hasn't totally forgotten us. Some sort of “compatibility” will be available through a software layer (probably some emulation) which will have its price in system resources, as it will run much slower."

atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
azazel@email.cz  |  27. 09. 2006 13:44

zpětná kompatibilita je největší brzda pokroku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  27. 09. 2006 17:15

Hmm, proč mám ten velice silný dojem, že OpenGL má zatraceně dobrou zpětnou kompatibilitu a rozhodně to není na úkor pokroku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
LubosD, LubosD  |  27. 09. 2006 17:13

LOOOOOL! ROFL!

Tak tenhle příspěvek navrhuji dát do síně slávy! Má tahle brutální neschopnost psát česká souvětí nějaký název?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hekrhy  |  27. 09. 2006 12:04

2 Hulan: 20-30% propad vykonu? mozna tak v bete2, podivej se jak dopadla RC1... http://www.pctuning.cz/index.php?option=com_content&task=view&id=7588&Itemid=89

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
afk_cz  |  27. 09. 2006 08:33

ale zanedbava praci na ovladacich. jejich podpora v linuxu je hrozna. mozna by se tedy hodilo napsat, ze nezanedbava praci na ovladacich pro Vistu ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.C.Linux, M.C.Linux  |  27. 09. 2006 10:10

Ano, v Linuxu je ATI nejhorší ze všech. Před 1/4 rokem jsem s novým PC koupil ATI, 3D byla nefunkční, ovládač vůbec nexistoval, tak jsem ATI jako nefunkční vrátil a koupil NVIDII. Funguje 3D, OpenGL i XGL.
ATI nedělá karty pro PC, ale výhradně pro herní konzole s rádoby OS. Pokud jste si koupili ATI, pak Vás lituji, protože se Windows nezbavíte.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
erchamion  |  27. 09. 2006 13:24

Rekl bych, ze jste mel proste smulu nebo je chyba mezi klavesnici a zidli. Ja nejsem v Linuxu zadny guru, spise novacek, ale ATI kartu jsem zatim rozbehal ve vsech distrech, ktera jsem zkousel - Mandriva, OpenSUSE, Fedora, Kubuntu. A vetsinou to bylo i celkem jednoduche, s vyjimkou OpenSUSE, kde byla instalace ovladacu ponekud slozitejsi a bez step-by-step navodu bych to asi nedal. Ovsem uznavam, ze u nVidie je o Linux postarano lip.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M.C.Linux, M.C.Linux  |  27. 09. 2006 13:42

Před 3/4 rokem Linuxový ovladač pro X-1400 NEEXISTOVAL. No fakt, čestný pionýrský!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  27. 09. 2006 15:01

Hmm, tak na moje ATI karta(Asus) nedokaze ani sama najit ani LCD na DVI konektoru. Neni to tim ze bych byl neschopnej - jedna se o jeden z nekolika well-knonw bugu. Vzhledem k tomu, ze to ATI odmita opravit a ted dokonce tu kartu prestala podporovat uplne tam mam proste smulu. - Teda nemam uplne smulu - nastesti existuje zpusob jak ty karte modeline pro DVI vystup urcite to neni click'n'run.

PS: ta karta se jeste prodava a ATI uz ji prestava podporovat


Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
erchamion  |  27. 09. 2006 15:09

Jen tak pro zajimavost, co je to presne za typ karty? Ja jsem ATI ovladace nahazoval do Linuxu hlavne prave kvuli LCD a DVI vystupu a fungovalo mi to naprosto v pohode (ATIX800GT od Saphire).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ivan  |  28. 09. 2006 13:56

Je to ASUS 9200.
01:00.0 VGA compatible controller: ATI Technologies Inc RV280 [Radeon 9200 PRO] (rev 01)
Problem je ze u nekterych vendoru ATI ovladace nedokazou spravne precist EDID informace pres DDC. Pod wokanama to samozrejme funguje.

http://www.stanchina.net/~flavio/debian/fglrx-archive/msg00882.html

Resenim je pridat do xorg.conf:
Option "ForceMonitors" "tmds1,auto"
A pro monitor pak musim vnutit vlastni modeline. - tu jsem ziskal tak, ze jsem pouzil ovladac radeon a spustil xvidtune.
Option "NoDDC" - se bohuzel ignoruje

Jo a jeste mi v 64bit modu nefunguje Xv extension, kdyz zapnu Option "VideoOverlay", a pokusim se pres to neco prehrat,
tak mi to okamzite sestreli Xka. Tuhle chybu snad ATI jeste opravi.
http://www.stanchina.net/~flavio/debian/fglrx-archive/msg00838.html

Jo a jeste neco - nesmite mit spusteno vice Xserveru a prepinat mezi nima.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Maxim  |  27. 09. 2006 14:25

Nerozumiem len jednemu ..preco by som sa mal zbavovat Windows? Som s nim spokojny, ci pri praci alebo zabave.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Boogie  |  27. 09. 2006 07:48

Se ani nedivim ze ATI, skousel jsem RC1 64bit a NVidia ovladace a fsechno zmrzlo pri pokusu o instalaci...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Pavel M.  |  27. 09. 2006 08:15

Od té doby co ATI prestala podporovat i fglrx ovladače pro Radeon9250 odmítám akceptovat ATI jako solidní firmu...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  27. 09. 2006 08:25

Souhlas, nepodporovat radeon 9200 zcela, mi prijde celkem nefer. Dalsi karta bude Nvidia

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  27. 09. 2006 22:27

Preco to hovorim
TOP 3 Most Linux firendly hardware vendors
1. IBM
2. HP
3. AMD
http://www.linux-magazine.com/CustomerService/Exclusive/2005_Linux_New_Media_Awards.html

A jedno z vyvojarskych centier AMD na CPU sa zameriava na optimalizaciu AMD CPU pre beh Linux-u a na tvorbu Linux nastrojov pre produkty AMD
http://www.heise.de/english/newsticker/news/72169
kde je sefom exsef vyvojar SUSE
http://www.heise.de/english/newsticker/news/72178
http://www3pub.amd.com/locations/aboutddc.html
A miesta aj aj na tvorbu Linux ovladacov pre AMD-Ati je
http://www.amd-jobs.de/de/einstieg/freiestellen_osrc.php
http://www.amd-jobs.de/de/einstieg/freiestellen_ddc.php


A Znama ja akvizicia Ati AMD
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543~112319,00.html
http://www.ati.com/companyinfo/about/amd-ati.html

na ktoru je suhlas protimonopolov a rozhodnu akcionari Ati v piatok 13.10.2006
http://ir.ati.com/phoenix.zhtml?c=105421&p=irol-newsArticle&ID=905002&highlight=

je zaujimave, ze Centrum vyvoja AMD CPU v Drazdanoch (DDC bolo povodne chipsety)je jedno z troch otvorenych v tomto roku
a jedno zo siestich celkovo
http://www.amd.com/us-en/Corporate/VirtualPressRoom/0,,51_104_543~112927,00.html
http://www.channeltimes.com/channeltimes/jsp/article.jsp?article_id=16698&cat_id=783

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor