SOS: Český Telecom postupuje ve věci dialerů liknavě

Diskuze čtenářů k článku

Ivo  |  18. 04. 2005 00:34

Především bych nenazýval Telecom "český" ale španělský. Pro zákazníka, kterému jsou mnohé pojmy ze zdejší diskuze španělskou vesnicí je jistě vrchol neserioznosti, když ho poskytovatel služby neupozorní na možnost být legálně okraden. Názor diskutujících, kteří přeneseně říkají, že kdo chce řídit auto musí umět opravit i jeho motor je názor skupiny autoopravářů a ne řidičů. Naštěstí je dial-up mrtvola.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
F_Novak  |  16. 04. 2005 23:01

No ono je reseni celkem trivialni a uplne blbuvzdorne, jen by ho ta banda magoru (vrchni managementu v cele s tim Berdadem / Bedarem) musela chtit realizovat (jenze oni se staraji jen o to, jak se napakovat na previtizaci & o zlate padaky, az je Telefonica - doufejme - kopne pekne rychle do "mista-kam-slunce-nesviti")

Proti dialerum staci mit blokovane ty super drahe predcisli tzv. "by default" (a to prostim GRATIS!, zadne vykutalene poplatky za zablokovani apod., na ktere je Cesky Telecom expertem - stejne jako ruzen banky apod.) a jejich povoleni by probihalo bud na zadost (pisemnou) a nebo - technicky elegantni - zavolanim na servisni linku s 'plechovou hubou', ktera by rekla - zadejte kod predvolby, ktery chcete odblokovat a zadejte PIN - 'by default' nahodne voleny - ktery Vam ted nadiktujeme - samozrejme jen pri volani z te konkretni linky + pokud nema uzivatel navoleny vlastni PIN, ten by pak 'plechova huba' nediktovala...)

A dokud si CTc (ale obecne i dalsi jine firmy, ktere jsou ve fazy monopolu, pseudomonopolu ci oligopolu) tyhle veci neuvedomi, nevykopne komplet vsechny neschopne managery a nezackou se orientovat na zakaznika, tak cely svet (a prebyrokratizovana EU zvlaste) pujde jen a pouze do pr....le

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Christof, Christof  |  17. 04. 2005 10:21

IMHO je zablokování už zdarma, ale nevím, nejsem zákazník ČT
Proč by to mělo být default vypnuté? Drahé je i volání do zahraničí, tak by mělo být taky default zablokované. A drahé je vlastně i dlouhé volání meziměsto, tak by mělo být taky default zablokované. No, a místní volání se taky může prodražit, tak ho taky defaultně zablokujeme. Hmm, a když je všechno zablokované, tak lidi určitě budou volat na tísňové linky, takže budou přetížené, takže volání na ně taky defaultně zablokujeme.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  16. 04. 2005 08:24

Tak mě napadá, jestli toto není náhrada evolučního tlaku. Dřív, když byl někdo totální trotl, tak ho něco sežralo, nebo se mu stalo něco zlého. Protože humánní medicína velice pokročila a je relativně bezpečno, dožívá se v západním světě 99% obyvatelstva vysokého věku a to včetně jasných kandidátů na Darwinovu cenu. Ale on se ten evoluční tlak musí někde projevit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dadko, Dadko  |  15. 04. 2005 20:15

Im nejde o to, ze niekto bol presmerovany. Im ide o to, ze po tych slubovanych 20minutach nebol odpojeny, ale na to akosi vsetci zabudate. Ak sa poskytovatel zabezpecil, ze po 20-tich minutach odpoji, tak to ma dodrziavat a nie na zakaznika kaslat. A tych 20 minut je v podstate zakotvenych v zmluve, a ked je nieco v zmluve musi sa to dodrziavat. Co vy na to mudraci?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  15. 04. 2005 21:01

A co když byli po 20 minutách skutečně odpojeni, ale měli nastavený modem, aby se po výpadku znovu připojil? Při zaujetí prohlíženými stránkami si toho ani nemuseli všimnout.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Dadko, Dadko  |  15. 04. 2005 21:32

V clanku sa ale pise o hovoroch dlhsich ako 20 minut. Coz je mimo tvojej odpovede. Jedna sa o hovory dlhsie ako 20 minut. Znovupripojenie by bolo zase dalsich novych 20 minut, a nie 30-40 minut. Na buduce 2x citaj a raz pis. Popripade si precitaj pred tym, nez to posles co si tam napisal.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  15. 04. 2005 22:59

Tomu mohu věřit, ale když se podívám na tendenčně psané psané články o "obětech", tak nevím. Pravda je, že jsem neviděl ani jeden účet postiženého.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
lapacka, lapacka  |  15. 04. 2005 12:00

Tak se mi zdá, že když někdo telefonuje, tak ví, co dělá - vytočí číslo a dostane nebo nedostane člověka na druhém konci drátu.
U internetu by to mělo být stejné - firmy propagujou internet jako easy věc pro každého - tak ať se taky starají, když pak na internet jde fakt každý, i člověk, kterého lehce převeze nějaký distributor dialerů.
Tak je pro mě zřejmé, že by se ČTc měl maximálně starat o bezpečí svých zákazníků.
Žijeme v době, kdy se člověku nabízí nejrůznější možnosti, ale mají v sobě někdy háčky, který jsou schopný ho připravit i "o střechu nad hlavou". Tak by bylo dobré, být solidární a tlačit na firmy, aby svému byznysu dávaly určité hranice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
martin  |  15. 04. 2005 10:58

Netusite nekdo jak je t s GPRS pripojenim? Hrozi tomuto typu taky tyto dialery? Podle me by teoreticky mohli. Ale nevim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  15. 04. 2005 11:34

hrozi i GPRS

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  15. 04. 2005 09:35

"odškodnění obětí přesměrování", tak tahle věta je perla. Když už SOS pochopí, že poškozenými jsou v drtivé většině honibrci, kteří lezli na pornostránky nebo stahovali nelegální warez.
Představa,že následně bude SOS žalovat Telecom za to, že honibrkovi bylo uříznuto spojení zrovna když byl v nejlepším je docela zábavná.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  15. 04. 2005 10:35

Dovolím si jeden citát:
"Onanoval každý a kdo tvrdí, že ne, tak onanuje dodnes."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ralf  |  15. 04. 2005 10:36

To není už dávno pravidlem. Vzhledem k neskutečnému množství děr v IE, OE apod. produktů společnosti, která bere bezpečnost také na lehkou váhu, není problém v případě defaultních nastaveních chytit bez vlastního přičinění červa, který do stroje následně zanese další odpad včetně zmíněných dialerů. (výjimkou začal SP2, ale bohužel neřeší starší systémy)
Snahou by mělo být v první řadě zabezpečit v defaultu všechny problémové oblasti a to nejen v případě SW, ale i linky tj. ČTc. Mimochodem, pokud se vám v baráku dnes někdo napíchne na linku a protelefnuje tisíce na váš účet, ČTc to nezajímá a budete cálovat. Osobně vám to nepřeji, ale váš názor by to jistě pomohlo poopravit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  15. 04. 2005 11:04

V zásadě souhlas, ale u PC jde skutečně o lamy,  při průměrné počítačové gramotnosti tomu lze zabránit. Zároveň dát požadavek na Telecom, aby mi tyto linky bloknul. Prostě problém Telecomu to není, protože provoláno to bylo a Telcom to poskytovateli zaplatit musí, a proto to chce také vybrat.
Fraudy, kdy se někdo napíchne v baráku na linku, vlastně to samé, vetšinou se volá na linky 900, je to docela dobrý mafiánský business, když se to dělá špatně, tj. točí se na nějaké číslo hodně, tak to Telecom svými systémy odchytí. Když to děláš chytře, tj točíš na jedno číslo málo, odchytí prd, protože se ten provoz moc normálu vymykat nebude, ale zase se to nevyplatí dělat. Těchto případů proto zase tolik není a lze je odchytávat technickými prostředky. Tj. provozovateli zaplatí a logicky chce na to peníze také vybrat. V tomto případě je ta ale na žalobu, ovšem ne na Telecom, ale na neznámého pachatele.. V prvním případě nakonec ale také.
 
V prvním případě lze pachatele dohledat, ale je v zahraničí, v druhém případě ho zřejmě nedohledá nikdo, byť to je v Česku.
 
Prostě je nutné se starat nebo na Internet nelézt.
 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Xighor  |  15. 04. 2005 09:08

Zakaznikovi bych nevratil v tomto pripade nic. Ze si neumi zabezpecit pocitac s pripojenim a to mu nekdo presmeruje, neni preci problem Ceskeho Telecomu. Telecom v tomto pripade nemuze za to, ze zakaznik je ,,lamka,, a neumi si zabezpecit pocitac pred dialerem. A pokud je to nad sily zakaznika si zabezpecit pocitac, tak at si na to nekeho pozve a nebo mu potom zustanou oci pro plac....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  15. 04. 2005 10:24

Takže:
1, Přestal by jsi přispívat na sociální a zdravotní systém, protože když člověk přijde o práci nebo onemocní, má mít našetřeno a v opačném případě je to jeho problém a ať chcípne.
2, Přestal by jsi přispívat na armádu a policajty, protože jsi dobrej s nožem, samopalem a ovládáš bojová umění, takže se nejlíp ohlídáš sám.
3, Přestal by jsi přispívat na různé úředníky a inspekce, protože ty vidíš do každého zboží, které nakoupíš a nepotřebuješ živit nikoho, kdo bude vymáhat jeho reklamovatelnost, zdravotní nezávadnost ...
4, atd., atd.

Od toho si lidé volí vlády, platí úředníky, vojáky, policajty... To všechno proto, že nikdo není odborník na všechno. Úlohou těchto sluhů veřejnosti je pak zajistit, aby veřejnost nebyla např. okrádána. A konkétně v případě ČT a dialerů na to pěkně - z vysoka.

Tyhle tvoje názory a názory tobě podobných jsou prostě na úrovni koně s klapkama na očích. Ten, na rozdíl od tebe, ale drží hubu a nevyřehtává do celého světa, jaký je tupec.

Pokud by jsi měl potřebu se vyjádřit na úrovni, kterou tady mažou, můžeš se realizovat na : mapek(t)cz(z)gmail(t)com

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  15. 04. 2005 10:43

Vážený pane, chci vládu, policii, armádu, školy, lékaře, protože jsou v tomto typu civilizace třeba. Na druhou stranu nechci systém, který by mě hlídal na každém kroku a pořád za mě a za mé činy někdo zodpovídal. "Oběti" nejsou oběti Telecomu, ale jsou to oběti Windows a své vlastní hlouposti. Ti lidé lezli kam neměli a klikali, na co neměli. Pro Telecom to bylo prostě normální volání na nějakou linku. Jak může někdo v Telecomu hlídat, jestli člověk, nebo stroj pracuje správně? Na základě čeho bude rozhodovat? A hlavně: Proč? Vždyť tohle už je třetí vlna "obětí" a nikdo se nepoučil.
P.S. Nesnáším Telecom, dávám si hodně pozor, abych mu náhodou zbytečně nic neplatil a vůbec je na mém osobním blacklistu. Ale lidská blbost je naněm také a to mnohem výš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  15. 04. 2005 12:02

amen

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  15. 04. 2005 12:57

1,"systém, který by mě hlídal na každém kroku" - Stát má ochraňovat občany před jejich vlastní neznalosí v oblastech, které nepatří k trivialiálním součástem života (jako je například nestrkat hřebík do zásuvky). Míra této "ochrany" je na jinou (a širší) debatu.
2,"oběti Windows a své vlastní hlouposti" - Ohledně hlouposti si ji pletete s neznalostí. S Windows (a softwarem obecně) pak s vámi souhlasím v tom smyslu, že prodávat nějaký výrobek, za který nenesu vůbec žádnou zodpovědnost, je podle mne neskutečný ...
3,"tohle už je třetí vlna obětí" - Pokud někdo nebyl připojený modemem v prvních dvou "vlnách", docela dobře ho mohly minout.
Mám zajímavý(doufám) příměr: Několikanásobně více "vln" proběhlo z oblasti aditiv v potravinách (barviva, konzervační látky...) Ty se navíc se železnou pravidelností vrací. Jak jste na tom vy? Kontrolujete složení potravin? (Např. na aditiva E 210 až E 219, která se používají a mohou vyvolávat alergie.) Dovolím si pochybovat. Pro vás je takový běžný Franta uživatel hlupák, protože nic neví o dialerech, zatímco pro něj jste hlupák vy, protože ohrožujete svou neznalostí (vy říkáte hloupostí) sebe, ale i své nejbližší.

Závěrem dodám, že vy máte možná pocit, že znalost počítačů patří v celé naší populaci k oněm hřebíko-zásuvko-idním, ale věřte mi, že tomu tak není.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vasek  |  15. 04. 2005 15:20

Bolsevismus je v cechaccich bohuzel porad zazrany.
"Stát má ochraňovat občany před jejich vlastní neznalosí", kdes to, proboha sebral, nestastniku?
Takze za penize nacpane nigeriskym spammerum muze vlastne provozovatel freemailu, napr. seznam.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  15. 04. 2005 16:26

Soudruhu demagogu. Vytrhávání částí vět z kontextu sluší bulváru. Styď se.

"Takze za penize nacpane nigeriskym spammerum muze vlastne provozovatel freemailu, napr. seznam.cz"
1, Nekritizuji ČT, ale vládu a spol. Tedy "nigerijský spamer - provozovatel freemailu" a "dialer - vláda a spol." mi nepřipadají jako podobné dvojice.
2, Člověk by si měl mít možnost dělat co nejvíce bez toho, aby se mu do toho stát plantal. Pár příkladů:
a,Pokud chce narvat peníze nigerijským spamerům, je to jeho blbost a ze srdce mu přeji, aby si to vyžral, magor (tady se určitě shodneme).
b,Pokud někdo narve své peníze podvodníkovi, který nabízí např. 100% zhodnocení a o peníze přijde, je to jeho blbost a ať si to vyžere, magor.
c,Pokud někdo narve své peníze kampeličce, bance, atd., která nabízí např. 40% zhodnocení a o peníze přijde, je to jeho blbost a ať si to vyžere, magor. Přesto už na této úrovni stát zasáhl a těmto idiotům začal peníze vyplácet (málem jsem to nepřežil).

Jenže tato srovnání zatraceně pokulhávají. Ve výše uvedených případech magoři něco udělali, aby se svých peněz zbavili. V případě dialerů nic udělat nemusí, a přesto o peníze přijdou.
Stačí si koupit obvyklý počítač s obvyklým OS, připojit se obvyklým modemem za pomoci obvyklé služby obvyklého poskytovatele a čekat, až obvyklý červ využije obvyklé chyby OS a natáhne ti na comp nějakého dialera.
Tady stát, podle mého názoru, musí zakročit a najít řešení. S výrobcem OS asi ministr informatiky ČR nehne, všechny tvůrce dialerů asi ministr vnitra ČR nezpacifikuje, takže nejjednoduší řešení je na straně poskytovatele. V tomto případě to pak ČT vyžírá za vládu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vasek  |  15. 04. 2005 17:48

Co to tady, soudruhu, proboha meles?
Zakaznik (resp jeho pocitac) pozadal Telecom o vytoceni spojeni. Telecom toto presne podle smlouvy udelal. Kde vidis, soudruhu, nejake pochybeni na strane telecomu?

Hypoteticka situace, nejaky Mapek vlastni Kuchynske potreby prodava mmj. noze. A jednim z tech nozu kdosi kohosi zapich. A ted budu parafrazovat tvoje blaboly, soudruhu.
"Tady stát, podle mého názoru, musí zakročit a najít řešení. S výrobcem nozu asi ministr pro kuchynske potreby ČR nehne, všechny vrahy asi ministr vnitra ČR nezpacifikuje, takže nejjednoduší řešení je na straně prodejce noze."

Jiny blabol:"Jenže tato srovnání zatraceně pokulhávají. Ve výše uvedených případech magoři něco udělali, aby se svých peněz zbavili."
Oni dialeridioti taky "neco udelali". KOnktertne si nezabezpecili pocitac. Zkus si zajit za pojistovnou, at ti proplati vykradene auto, ktere jsi nechal pres noc odemcene a se stazenymi okenky u hlavniho nadrazi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  18. 04. 2005 07:48

"Kde vidis, soudruhu, nejake pochybeni na strane telecomu?"
Pokud už nevidíš rudě, tak si to v klidu ještě jednou projdi a možná si už proboha konečně všimneš, že telecomu nekritizuji.

S tím nožem je to zajímavý příklad. Celá tato naše diskuze je o míře toho, kdy už má stát zakročit a kdy ne. Takový nůž je všeobecně povolenou zbraní. Ale taková pistole už ne. A o tom to je. Ty tvrdíš, že dialerům stát nemá házet klacky pod nohy a já si myslím, že by to dělat měl.

S tím autem je to jinak. Když si koupíš auto, nemusíš kontrolovat nádrž, jestli nemá tendenci vybuchovat, kontrolovat brzdy, jesli po pár zabrzděních tě nepošlou do kytek, neupadnou ti ve 130 km/h kola protože jsou na prd konstruovaná. Prostě dostaneš bezpečný a funkční výrobek. Když si koupíš počítač a připojíš ho k internetu, tak přesně to je to, co podle tebe každý udělat musí. Neexistuje mnoho druhů výrobků, které se normálně prodávají jako nebezpečné šmejdy, za jejichž funkčnost nikdo neodpovídá. Bohužel všichni na tuto hru přistoupili a dnes už si ani neuvědomí, že tu je něco v nepořádku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zafik  |  15. 04. 2005 20:52

Byla hloupost použít spojení "vlastní hloupost". Měl jsem použít neznalost.

Aditiva nekontroluji a dělám to záměrně. A slibuji, že nebudu organizovat "SOS zezelenalých po pistáciové zmzlině". Prostě jednoduše umřu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  15. 04. 2005 12:48

To je tezky omyl. Cesky telekom neni nic vic nez poskytovatel sluzby zakaznikovi. Pokud si zakaznik nedokaze zabezpecit SVOJE zarizeni tak aby neposkozovalo ZAKAZNIKA je to ciste ZAKAZNIKOVA vec. Nejaky plky o urednicich, vojacich a policistech jsou o nicem protoze ty si platime ze svych dani. Zakaznik vs. Cesky telekom jsou ve smluvnim vztahu a sire poskytovani sluzeb je dana smlouvou, ve ktere imho nic o dialerech neni. Takze jestli chcete nekoho urazet, koukal bych se priste do zrcadla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  15. 04. 2005 13:34

"Nejaky plky o urednicich, vojacich a policistech jsou o nicem protoze ty si platime ze svych dani"
Ano úředníky si platíme. A mimojiné i proto, aby se postarali o ty nejkřiklavější formy zlodějin, které člověka ohrožují.

"Pokud si zakaznik nedokaze zabezpecit SVOJE zarizeni tak aby neposkozovalo ZAKAZNIKA je to ciste ZAKAZNIKOVA vec."
Použiji výše použitý příměr: Stát se taky stará o ZAKAZNIKY, aby si nemohli koupit nebezpečné potraviny, přestože podle vás je to čistě ZAKAZNIKOVA věc. A dělá to proto, že existuje hromada lidí, kteří si toto nebezpečí neuvědomují. Jak jste na tom třeba vy? Víte jaký je rozdíl (zkuste bez googlování) mezi E 200, E 210 a E 624. Přitom jeden se už nepoužívá, druhý se ještě používá a může způsobovat alergie, třetí je neškodný. Podle vás pak, pokud to výrobce plácne na obal, tak je to OK, protože tím, že si to zákazník koupil i s tím obalem, tak je to ZAKAZNIKOVA věc a třeba ať se tím zadusí. To že někdo se v E xxx nevyzná podle vás nepadá na váhu.

"Cesky telekom neni nic vic nez poskytovatel sluzby" - Absolutní souhlas. Já se taky, v podstatě, tentokrát nenavážím ani tak do ČT, jako do vlády, parlamentu, potažmo ČTÚ.

V podstatě bych s vašimi názory na tento konkrétní problém souhlasil, pokud by platilo, že ZABEZPEČIT, je pro každého trivialita a (téměř)každý ví, že se ZABEZPEČIT musí. Já si ale myslím, že existuje hromada lidí, kteří vůbec netuší, že musí. A v tom se asi neshodnem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  15. 04. 2005 14:58

Pokud budu reagovat na "Stát se taky stará o ZAKAZNIKY, aby si nemohli koupit nebezpečné potraviny, ..." tak mě napadají 2 věci:

1. Stát by se měl postarat aby si zákazníci nemohli koupit nebezpečný OS.

2. A stejně je to podle mého názoru pouze příznak naší degenerace. Představte si, že by pračlověk nebyl schopen sám poznat co je k jídlu a čím se otráví. Tak bychom tu nebzli. Bohužel různé komise, úřady atd., které "přemýšlí za nás" co je pro nás nejlepší pouze způsobují ve většině lidí pocit. On se o nás někdo postará, ono se to za nás vyřeší, ...

Ano označování potravin z čeho se skládají. Ne povolování potravin do prodeje, nějakým úředníkem, představte si, že úředník povolí do prodeje chleba z nejedlých substancí a někdo na to umře. Úředník se zaštítí předpisy jiného úředníka a jsou všichni z obliga.

Typický příklad takových to zhovadilostí je na nápis na Ostrém Kečupu: Tento výrobek je pálivý.

Ano: Ostrý kečup na jazyku pálí, komu to nechutná ať ho nejí. Windowsy jsou napadnutelné dialery, kdo nechce platit vysoké účty ať je nepoužívá.

Omlouvám se, tenhle výkřik je poněkud off-topic.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  15. 04. 2005 19:08

ja Vas svym zpusobem chapu, jenom s Vami nesouhlasim, tohle je proste jina doba, dam jiny primer

temer kazdy dospely clovek pouziva auto - jezdi, tankuje - proste uziva ho - a kdyz se auto podela, tak holt musim ho opravit a kdyz to neumim ja, tak si zaplatim nekoho kdo to umi

s pocitacem je to obdobne - pocitac se nerozbije, dokud mu do toho nekdo/neco nepomuze => pocitac si musim chranit, no a kdyz to neumim ja tak si zaplatim nekoho/neco kdo to umi

no a potom presouvat vinu na nekoho, kdo za to nemuze mi neprijde fer, kdyz ja jsem mel neochraneny pocitac, ja za to muzu a ja to taky zacvakam...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  18. 04. 2005 07:59

Když budu analfabet na auto i na počítač a koupím si obé, tak v autě budu jezdit dokud auto bude jezdit. Zato počítač bude sympaticky pracovat furt, ale na internet se mi bude připojovat přes Papuu. To by se u automobilu nazývalo skrytá výrobní vada a za takovou vadu by nesl odpovědnost ten, co mi ten šmejd prodal. U počítače se mi všichni vysmějou do ksichtu a ještě budu poslouchat jaký jsem debil, že si něco koupím a nepočítám s výrobní vadou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  18. 04. 2005 08:54

porad se pokousite hodit zodpovednost ne nekoho komu to neprislusi, i pokud budete analfabet na auto urcite se ho budete snazit zabezpecit tak, aby ne Vam tam jednoduse nikdo nedostal, nechapu ze to nedokazete pochopit i u pocitace

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  18. 04. 2005 10:38

Jenomže, kdyby auto vypadalo jako počítač s předinstalovaným OS, tak nemá dveře, nestartuje se klíčem, ale čudlem, motor ani podvozek nemá vlastní čísla... To všechno by zůstalo na vás.

Navíc, že auto je potřeba zavírat, zamykat dvfeře, řazení atd. ví každý. O tom, že mají řešit nějaké přesměrování, ví lidí podstatně méně.

Pokud to shrnu, tak auto je defaultně zabezpečené, ale počítač na modemu je defaultně nezabezpečený. Přitom kolik lidí tento způsob platby vědomě využívá? Já třeba neznám nikoho. Vy ano? Nemyslíte, že by bylo lepší defaultně přesměrování zakázat a otevřít na požádaní?

Mimochodem pamatujete na to, jak všichni odborníci před SP2 kritizovali, že je ve Win všechno defaultně otevřené a chválili SP2, že se snaží co nejvíc potencionálních děr zabezpečit? Proč se v tomto případě na to většina dívá naopak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  18. 04. 2005 11:58

"Přitom kolik lidí tento způsob platby vědomě využívá?" - na tomhle principu pracuje mnoho systemu 'erotickych' sluzeb-legalnich.

Nemyslíte, že by bylo lepší defaultně přesměrování zakázat a otevřít na požádaní? .. to je otazka do pranice, proc omezivat ty, kteri to chteji pouzivat aby si to museli povolit, i kdyz v ramci vetsiny bych Vam asi dal zapravdu. Nicmene me nejde o defaultni nastaveni, to at si zakaznici dohodnou s CT jak je jim libo. Ja apeluji na to, ze v soucasne situaci je to tak a tak, kazdy podepsal smlouvu s CT, vi co v ni je a zakaznik NEMA PRAVO vyzadovat vraceni penez, nebo jakekoli dalsi sankce vuci CT, protoze je to jenom JEHO blbost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mapek  |  18. 04. 2005 12:56

S tím, co říkáté, já vůbec nepolemizuji.

Já se taky nenavážel do ČT. Původně jsem nereagoval na tento článek, ale pouze na jeden z komentářů. Opakuji (asi po desáté), že se nenavážím do ČT. Tomu jde jenom o zisk a tzv. obchodní morálka padá na váhu pouze v případě, že se mu vyplatí. A tak nějak to asi má být. Já jenom kritizuji, že státní orgány, ve chvíli, kdy nejsou schopny těmto podvodům zabránit ani je trestat, by se měli alespoň postarat, aby na ně doplatilo co nejméně lidí.

Nejjednoduší cestou (a asi jedinou, kterou by naši páni úředníci asi zvládli) je pak ono defaultní zakázání přesměrování. Jenže o toto (nebo jiné řešení) se měli postarat dávno, lidi by byli v klidu a ČT by nenesl nespravedlivý cejch loupežníka (aspoň v tomto případě nespravedlivý) Nic víc ani nic míň netvrdím.

Jenže u nás se to nechá prostě vyhnít,a čeká se dokud tento problém nezanikne sám od sebe. To je to, co mne vytáčí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cicobasket, cicobasket  |  18. 04. 2005 13:23

Ok, takze si vlastne neodporujeme, to je parada :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Lada, Lada  |  16. 04. 2005 17:32

Problém není v tom, jestli zákazník má nebo nemá zabezpečený PC. PC má zabezpečený výhradně přinejmenším poučený zákazník. Jaký je jich počet z celkového počtu použivatelů internetu z domácnosti, nevím, ale žádná velká sláva to nebude. Takový člověk přijde do počítačové firmy, koupí PC „s internetem” a v dobré víře se připojí na internet. Protože jeho odborná zdatnost v oblasti výpočetní techniky je téměř nulová, ani neví, že nějaký dialer existuje nebo jak k němu přijde. Takže dialer mu klidně vypne připojení od ISP, vypne reproduktor modemu a připojí se přes Bahamy a dotyčný o tom nemá tušení.
Problém je v tom, že Telecom toto všechno ví, zná i tato čísla a pro něj (ČTc) není vůbec žádný problém programově ošetřit, aby přesměrování nebylo možné. Jestliže z internetového připojení dojde neprodleně k vytáčení přes drahá předčíslí, je jasné, že něco není v pořádku.Protože toto ČTc pro své zákazníky neudělal, ale naopak sám těchto přesměrování zneužívá k vědomému obohacování se na úkor nic netušících zákazníků, nese za tento stav zodpovědnost, které se podle mne nemůže zbavit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  15. 04. 2005 08:36

Když Vám od špatně udržovaných kamen chytne a shoří barák, tak taky bude chtít náhradu od Uhelných Skladů, že přivezly špatné uhlí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pakozdy  |  15. 04. 2005 08:42

nie spatne, ale horlave
btw.  ale to uhlie nie je horlave s umyslom poskodit,  takze tam bude trocha rozdiel.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  15. 04. 2005 11:40

No vis, to prirovnani vazne. Spis si to predstav tak, ze mas do baraku pripojku plynu a oni ti tam jen tak mimochodem pusti vodik. Dyk plyn jako plyn ze ? Az ti barak vyleti do povetri (a s nim cela obec), tak si urcite reknes "sem to ale vul, mel sem si ten sporak lip zabezpecit", plynarnam zaplatis par mega odebranych kubiku, sousedum novy baraky a kajicne budes pristich 100 let bydlet pod stanem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Christof, Christof  |  15. 04. 2005 11:47

ale ten vodík ti tam nikdo nepustí mimochodem. ten vodík ti tam pustí, když si sám nebo díky nezabezpečenému browseru spustíš program chcivodik.exe

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J  |  15. 04. 2005 15:00

Ale kdepa. Trochu jinak, pro ty mene chapave OK ?

Mas domu trubky od "plynarny". Aby ti do nich neco vubec pustili, musis pekne do plynarny, tam ti reknou kolik te to bude stat a nechaj ti podepsat smlouvu. Pak ti poslou technika, kterej vse zapoji a proveri (odmitnou ti trebas zapojit nezkolaudovanej kotel). Mno a ty mas v ty smlouve trebas povinost 1x za rok delat revizi kotle, kterou musi delat clovek s papirem na revize. Kdyz cirou nahodou pustis ten SW chcivodik.exe, tak zasejc pride technik, odpoji te (to si asi uz vsimnes) a prinese ti smlouvu za novou cenu na vodik. Pak opet nasleduje revize rozvodu, podpis smlouvy ... .

Kdezto telecum pride, vrazi ti do ruky papir, na kterym mas tak maximalne cenu pausalu a odkaz na web (cenik hovorneho). OK, tak ty jakozto poucenej si to prectes, zjistis ze po meste platis 1Kc/min, mezimesto 2Kc/min a paac jinam volat stejne nikdy nebudes, tak to projdes jen orientacne. O cenach na placeny cisla se tam nedoctes ani zbla, paac to by tam musely byt vsechny a u kazdyho zvlast cena. Telecum se te nepta jestli takovou sluzbu vubec chces, neoveri rozvody (v tomhle pripade tvoje znalosti ovladani telefonu), nenarizuje revize. Akorat ti pak posle ucet a ty se nestacis divit.

BTW: Skoda by pravdepodobne byla vymahatelna ma M$ (dira v systemu), dle nasich zakonu se nemuze vzdat zodpovednosti za zpusobene skody. Pokud by takovych zalob bylo dostatek, tak A) prestal by v CZ prodavat widle uplne B) kazdy by musel pred prodejem widli absolvovat skoleni minimalne o instalaci zaplat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vasek  |  15. 04. 2005 15:14

A jakou ze to skodu Telecom zpusobil?
Na pozadani zakaznika (resp jeho pocitace) vytocil spojeni do Bahrajnu a tarifikoval za to standardni cenu.
Ja tu zadne pochybeni Telecomu nevidim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
baraka  |  15. 04. 2005 11:58

nekecej tu hovadiny ty vidláku

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
david  |  15. 04. 2005 13:35

Jak's to poznal? Ó génie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Grovik  |  15. 04. 2005 08:18

Vzdyt z toho ma 50% tak proc by se snazil....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor