Sony vyvíjí technologii přenosu dat i napájení po jediném vodiči

Diskuze čtenářů k článku

24. 08. 2010 07:11

Sony objevuje Ameriku?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 08. 2010 18:31

Good clanek takze v jedny zile bude uplne vse ju, plus minus, data, vf data, zem..dobry sadlo to psalo anebo ja jsem ty 4 roky na el. skole dobre prosr.al...ale tak clovek se aspon zasmeje..u tech jednotek:D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 15:14

"Spotřeba řídících čipů se při přenosu pohybuje kolem 10 až 80 mV,"

No..když už píšete článek, tak se prosím zaměřte na správný jednotky. Jak může být spotřeba něčeho ve Voltech?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 13:18

přenos dat i napájení po jediném vodiči? no když připojím mobil k počítači přes USB kabel, taky to dělá obojí :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 13:19

To ano, ale 5ti vodiči

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 13:24

Mezi vodicem a kabelem je trochu rozdil Jinak ale souhlasim s predchozimi diskutery, ze tohle neni zadna novinka. Navic to schema je taky trochu mimo...to je proste standardni prenosovy retezec. Jedine, co tam je asi zajimave budou krabicky "combine" a "separate", o jejichz cinnosti jsme se nic nedozvedeli ani ze schematu, ani z clanku. Jinak sloucit DC napeti se signalem a poslat to po diferencnim vedeni neni zadny problem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 18:30

Podle schematu se zjevne jedna o dvouzilovy stineny kabel, takze o jednom vodici nemuze byt rec kdyz jsou tam celkem tri (stineni je taky vodic). Docela by me zajimalo jestli je vyroba vicezilovych kabelu tak obtizna aby se vyplatilo misto toho vyvijet technologii pro pouzivani dvouzilovych, ale to uz si asi vyresi vyvojari, respektive jejich marketing.

Combine/separate je zjevne mimo to cim se zabyvaji, s privrenyma ocima je to par kondenzatoru ktere oddeli stejnosmernou a stridavou slozku a technicky to neni az takovy problem.

"Sony's unique technology" vypada jako vynalezani nejakeho noveho avi/mkv formatu pro prenos ruznorodych kanalu, podle me vcetne zajisteni ze nic "copyrightovaneho" si neprecte nikdo nepovolany.

A specialita te "joint development" casti vypada taky jen v tom ze musi nejak resit podporu te "unique technology".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 12:40

Nevim jak Vám, ale já jako "jeden vodič" chápu jeden drát.

- Přenos čehokoliv po jednom drátu je asi nesmyl. Myslím, že by měli být dráty minimálně 2 - signál a země. Jinak totiž druhý přístroj nemá jak rozeznat úroveň signálu od země.

- I z obrázku je zřejmé, že ty vodiče jsou dva... (Typl bych kroucená dvoulinka)

- A tu se dostáváme k tomu co už je opravdu vynalezeno... Viz příklad s anténou. Stejnosměrné napětí neruší, střídavé napětí. Proto lze lehce smíchat stejnosměrných + 5V a střídavých (-3V a +3V). Po sloučení to bude (+2V až +8V) Rozdělit to není problém.

- Stejně to může fungovat i se střídavým signálem na více frekvencích. (Viz signál TV a internetu v jednom)

- Tento patent mi přijde dost spornej.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 12:54

ad1- technicky máte sice pravdu, ale pro rovod nulového (-) potenciálu se často používá kostra, kdy už se data přenáší skutečnš pouhým jedním vodičem.

ad3- tady je trochu problém jelikož v číslicové technice se obvykle střídavé signály nepoužívají. Nejčastěji se dnes používají různé frekvenční modulace ss napětí.

ad4-to je uplně něco jiného, jelikož buď přenášíte analogová a digitální data která se dají společnš namodulovat na stejnou nosnou vlnu, nebo je vše digitální a použije se klasicky multiplexor na sloučení a demultiplexor na rozložení.

Je sice pravda že již existuje poměrně dost variací řešící tento problém, ale zatím žádná nebyla dostatečně kompaktní a energeticky nenáročná , než aby se to dalo použít např do telefonu. Proto je zatím výhodnější použít mnohožílové FFC kabely jelikož ve výsledku zaberou méně místa.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 08. 2010 12:16

opět další technologie, ale ptám se proč? nestačilo by dodělat stávající, třeba jako:

http://techman.blog.zive.cz/2010/07/hdmi-vs-hdbaset-b... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
23. 08. 2010 13:22

sory, minul jsem, toto jsem nepatří

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 12:14

Ať se na mě nikdo nezlobí, ale zase taková senzace to není. Kupř. já to používám léta (a ne že bych to vyvíjel, prostě jsem to koupil): Je to má TV anténa se zesilovačem. Také napájení i data (analogová) po jednom vodiči. Nebo další příklad: sběrnice ECO2000, používaná zhruba od roku 1999 v zabezpečovací technice.

Dalších takových příkladů by se našla spousta.

Článek měl zdůraznit, že (možná) bude specifikace pro rychlé datové přenosy po jednom vodiči. Takto je ale jeho informační hodnota takřka nulová.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 13:08

No ale ten proud, po jednom vodici bych chtel videt ) ... zvlaste u mobilu, kde nic neuzemni )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
23. 08. 2010 13:40

Taky jsem byl zmateny, z nadpisu jsem pak dumal, ze ten nutny druhy drat je prenos vzduchem...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor