Společnost Sony se zabývá výrobou mnoha produktů ve velkém počtu segmentů, ale trhy založené na technologii se mění hodně rychle a každý přešlap nebo zpoždění může znamenat velké ztráty i pro dlouhodobě stabilní společnost.
Nejnovějším produktem od Sony je PlayStation VR neboli systém virtuální reality, která je kompatibilní se stávající herní konzolí PlayStation 4. I když Sony představilo i vylepšené verze konzolí PlayStation 4 Pro a tenčí verzi PlayStation 4 Slim (pokročilejší výroba čipů, nižší spotřeba), největší očekávání jsou právě od PlayStation VR.
Příjmy Sony z jednotlivých segmentů (Zdroj: Statista, BI)
V prvním čtvrtletí tohoto roku to byla právě divize PlayStationu, která generovala 78 % všech zisků Sony. A to je obrovské a z mnoha pohledů nebezpečné číslo. Sony je tak silně závislé na úspěchu v herní oblasti a musí tak „živit“ ostatní segmenty jako je hudba, foto/video, mobilní zařízení a další.
PlayStation VR má jistě slušnou šanci na úspěch, protože celkově se jedná o nejlevnější systém pro virtuální realitu - alespoň pokud budeme brát celkovou cenu všeho potřebného. Pro Sony by to mohl být další nový herní produkt, který umožní zvýšit příjmy i v rámci stávajících zákazníků, kteří zatím neplánují kupovat mírně vylepšené modely PlayStation 4 Pro a Slim.