Software se neprodává, Corel prohloubil ztrátu na 1,5 milionu dolarů

Diskuze čtenářů k článku

03. 04. 2009 13:25

Delam v grafickem studiu, pouzivam jak Corel tak Illustrator, oba programy dalo by se rict dobre znam (bavim se o vektorovych editorech). Co do komfortu prace, vede jednoznacne Corel. Hlavne prace s krivkami, uzlovymi body (nodes), system vyberu vice objektu, jejich zarovnavani atd. je v Corelu vyreseno mnohem lepe a chytreji, prace jde rychleji od ruky. Illustrator ma na druhou stranu lepsi spravu barev, ale delat v nem delsi dobu je pro mne utrpeni. Muj workflow je ze hlavni cast prace udelam v Corelu, exportnu a v AI uz jenom doladim barvy.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 14:05

Ano souhlas Illustrator byl co se tyka ovladani tezkopadny ve srovnani s Corelem (delal jsem v obou softwarech)... mel jsem i stejny worflow, jenze od verze CS3 je to ale uz srovnatelne a rekl bych ze ma illustrator jiz v ledascem navrh. Proto jsem jiz Corel odboural uplne, pouzivam jej jen kdyz musim... Popravde vetsinou dost skripu zubama kdyz mi prijdou podklady v cdr.viz muj starsi prispevek vyse. Podle me Corel uz jen drzi nad vodou setrvacnost reklamek ktere delaji reklamni polepy atd...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 04. 2009 01:26

Podle me Corel dojel hlavne na to ze nema nic proti indesgnu a nahradu acrobatu, vse ostatni ma v pohode na urovni.

Adobe melo vse pro praci s 2D grafikou a proto vyhralo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
04. 04. 2009 22:11

Indesign - Corel blahej pamati kupil Venturu Publisher, ale po nej akosi skapal pes.. pricom doteraz neexistuje vykonnejsi a rychlejsi nastroj na sazdbu knih (pamatnici si zaspominaju na Xerox Ventura Publisher pod GEM, ktory behal pod DOSom svizne aj na 286..), indesign je vyborny, ale (ako vsetky nove Adobe aplikacie) nenazrany na vykon CPU a RAM..

Samotny CorelDraw (nepoznam, ako je to v poslednych verziach) mal velmi dlho problemy vyrobit/exportovat koser Postscript alebo PDF..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2009 12:42

Jasc a nyní Corel Paint Shop Pro je skutečně dost nedoceněný produkt, z pohledu marketingu je asi holt pozice Photoshopu neotřesitelná a tak to v krizi odnáší ten slabší

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 12:57

Mně se teda PSP od Corelu vůbec nelíbí. Udělali z toho něco úplně jinýho, než byl původní PSP. Beru, že na úpravu fotek je to asi dobrej program, ale za starou dobrou sedmičku bych ho nikdy nevyměnil.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2009 13:04

Je pravda že ho používám nejvíc na fotky, ale i na pixelovou manipulaci nebo vytváření grafiky (pro aplikace, hry, web) se to dá, ovládání mi vyhovuje (to se u produktů Adobe říct nedá). Starší verze Jasc PSP mívaly i dost bugů, takže z tohoto pohledu se taky jedná o zlepšení. Nejsem ale nějaký power user, např. nepoužívám externí pluginy (tam by měla být nějaká kompatibilita s Photoshopem?)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 13:25

nevim jak se lisi externi plugin od normalniho, ale kompatibilata tam je

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2009 13:57

Jo to sluvko externi tam mam trochu navic ;), chtel jsem zduraznit ze jde o cizi pluginy (ne nativni pro PSP), v helpu podporu uvadeji, osobne s nimi zkusenosti nemam. "With Corel Paint Shop Pro Photo, you can use plug-ins that provide compatibility with Adobe Photoshop files. The most common plug-in filename extension is .8B*. You can choose to limit the use of plug-ins to those having the .8B* filename extension, or you can choose to use plug-ins having any filename extension. "

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:28

Osobne som pouzival Corel, ale nejako mi nesedel. Nove verzie X som neskusal, ale ako som cital vyssie, nie je to o nic lepsie. To iste plati aj o Adobe pre amaterskeho uzivatela grafickych editorov, akym som ja.

Skusil som Photoshop CS3, ale nemozem povedat, ze by mi jeho rychlost na mojom notebooku (2GB RAM, C2C 1.83GHz) vyhovovala. A teda k radosti pouzivam Photoshop 7, ktory je rychly a spravim v nom to co potrebujem. Je sice z roku 2002, ale pokial funguje tak ako ma, nemam dovod prejst na nieco nove, co mi vyhovuje o dost menej.

Co sa tyka tychto balickov, je to podobne ako s M$ Office. Co nove sa da vymysliet na textovom editore alebo tabulkovom procesore po 10 rokoch vyvoja ?

Najlepsie by bolo, keby natlacia do jednej verzie uplne vsetko co je mozne, vydaju nejaku medziverziu a vo finalnej to vsetko zoptimalizuju, nech sa to da aj pouzivat. Vznikne tym pomerne rychly balik plny funkcii. O par rokov ked technologia dovoli nieco nove, spravit to iste znova.

Celkovo system vydavania softwareu kazdy rok je podla mna hlupost, pretoze o par rokov narazi na svoje limity. Toto iste caka pravdepodobne M$ Office, AutoCAD, hry NHL ci FIFA ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:28

software se neprodává, software se krade

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:36

Souhlasím ..

Nechápu ty stovky, ba tisíce samozvaných grafiků, kteří "MUSÍ MÍT PHOTOSHOP" a proč? Protože je nejlepší. Ale nejlepší pro koho? Já to samé co většina těchhle amatérů udělá ve Photoshopu, udělám ve dvojici Gimp a Pain.NET taky + semtam vektorový Inkscape. Na běžné úpravy, či grafické úprojekty, kterými se mohou v domácnostech lidi ohánět, ať už se jedná o cokoliv, úplně stačí.

K čemu mi je kráct software za desítky tisíc, když ty samé "obyčejnosti" zvládne i například Gimp. A stěžovat prosím na ovládání toho či onoho programu, si může stěžovat leda tak někdo kdo dělá léta s Photoshopem, nebo jiným komerčním programem, nikoliv lamka, která udělala ve Photoshopu 3 loga a veškeré argumenty má nastudované z diskuzí profesionálních grafiků.

Takže ANO, software se krade. KDyž se podíváte na stahuj.cz nebo jiný software server, trial Photoshopu je zde absolutně nejstahovanějším grafickým programem... proč? Protože i každý obyčejný člověk někde slyšel, že je prostě nejlepší. Ale nepochopí vedlejší fakt, že jim, kteří v něm umí prd, bude sloužit stejně jako kreslení ve windows ......

Respekt všem, kteří ví co dělají ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:49

ale kdyby běžní uživatelé neměli photoshop aj. profi programy tak by nebyli COOL .. a v čem by asi upravovali svoje polonahé fotešky pro lííbko xD .. nad GImpem apod. jenom ohrnou nos že to PRÝ nic neumí ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 14:43

tady bych si dovoli oponovat. Gimp umí skoro vše, ale to ovládání To je to na co si všichni stěžujou. Když vidím krásné přímočaré ovládání PSP tak i Fotokrám se mi zdá na ovládání těžkopádný. Je to něco jako bylo ovládání AmiPro a Word. AmiPro přehledné protože tam bylo menu podle prvku a co s ním, Word nepřehledné protože menu není přiřazeno k prvku. Typicky AP - text- tučný / W - nastavení - vlastnosti textu - písmo - tučné

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 12:01

Paintnet - neni spatny, nevypada spatne, ale zkousel jsem jej nekolikrat a pokazde jsem narazil na nejakou jednoduchou IMHO, ale dost dulezitou vec a bud to tam neni nebo jsem na to neprisel a to je dost problem.

Naposledy co si pamatuju jsem proste nedokazal prechodem vyplnit zadany utvar. bud jsem vyplnil celou plochu nebo nic.

Funkcne se patrne Paintnet neda srovnat s Gimpem (po nekolika pokusech jsem jej take vzdal kvuli ovladani - vyhovuje mi naprosto prave PSP "od" Corelu).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 12:09

Já umím prd, ale Kreslení ve Windows mi rozhodně nestačí. A GIMP mi i po pár týdnech používání vadí. S PhotoShopem jsem v životě nedělal. Cca stejně dlouho skřípu zubama nad Inkscapem. Měl jsem příležitost dělat pár minut s Illustratorem, a ten je úplně jinde - zvykl bych si velice rychle. (Těším se, že si ho jednou dopřeju.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 12:13

Navíc jak dlouho je "latest stable version" 0.46? Pár měsíců to bude. Přitom doplňovat je rozhodně co. Tedy vývoj "poněkud" stagnuje. (Ano, samozřejmě je to tím, že Inkscape žije z dobré vůle a donations, ale to je jiné téma a na výsledku to bohužel nic nemění.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2009 08:01

CorelDRAW Graphics Suite X4 ... 14.174,- Kč s DPH

Corel Painter X ENG ... 8.568,- Kč s DPH

Sbohem, Corel !!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
HTK Pro s.r.o. | 03. 04. 2009 10:08

Kde jste došel na tyto nesmyslné ceny???

CorelDraw X4 jsem nyní kupoval o 3000 Kč levněji na Světsoftware. Mají tam dokonce předchozí verze Corel X3 a 12 do 4000 Kč.

Osobně si myslím, že by Corelu byla škoda, už jenom kvůli konkurečnímu prostředí. Kdyby Adobe získalo monopol na grafický software, pro nás koncové uživatele by to nemusela být zrovna příznivá zpráva. Ikdyž přiznávám, že Adobe je o nějaký kus dál....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:51

Že Corel pro Adobe dávno žádná konkurence není, IMO dokazují ceny Adobe.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 07:37

Kdo jednou zkusi prudukty od Adobe a pochopi jejich workflow uz se k Corelu nevrati... Pokud navic potrebujete kooperovat mezi platformou PC a Mac ci spolupracovat s jinymi programy je Adobe jasna volba od zacatku. Vcera jsem zdrovna dostal podklady pro flashovou prezentaci v Corelu (X3), to co pote nasledovalo bylo vazne utrpeni... dostat nejak funkcne tyto vektory do Flashe, export do kazdeho formatu obsahoval chyby. Nakonec jsem byl nucem slozit vysledek pomoci exportu Ai a SVG z kazdeho vzit cast a znovu dat dohromady. Dekuju nechci, stravil jsem tim skoro 2h.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 07:34

Já si myslím, že problém je hlavně v tom, že uživatelé netouží mít vždy poslední verzi softwaru a kór když se jedná o drahý Adobe nebo Corel. Sám používám CSko 1 a nevidím důvod proč přecházet na CSko 4. To stejný s Corelem - balík co mám mi bohatě stačí a opět žádný důvod k upgradu. Firmy si holt musí zvyknout, že neprodají každou novou verzi a místo třeba stěžováním si na nedostatečný příjem a vinění pirátů a blbých lidí, že jejich produkt nechtějí, by mohli přijít třeba s tím, že budou vydávat více verzí ve formě mírně placených patchů ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 12:50

A.Keberle

Nekomu CS1 staci, ale jde o to, ze s kazdou novou verzi Adobe prichazi hodne zlepseni napriklad pruhlednostech, primem exportu do PDF a celkove hodne zlepseni v problematice PDF, nemluve o novych standardech a verzich. To je totiz velmi dulezita okolnost pro vyber sw pro prepress, proto si firmy koupi radeji Adobe CS4, ktere ma podporu PDF nativni, tudiz proste nejlepsi, co si budeme povidat, Corel pro pouziti v prepressu neni tak pouzitelny jako Adobe CS, a Adobe to vi, proto si muzou dovolit mit tak nadsazenou cenu, parchanti jedni.

Gimp, Inkscape a Scribus rozhodne AdobeCS primo nekonkuruji, protoze by musely byt minimalne stejne dobre, coz bohuzel nejsou, zatim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 04:29

Souhlasím s tím, že Corelu škoda nebude. Byl jsem jeho dlouholetým uživatelem (Draw i Photo-Paint), ale od nějaký doby se (u zmiňovanejch produktů) s každou verzí měnil snad jen odstín ikon a splash-screen.

Přitom když si člověk (jednou za čas) uvědomil, že ho Corel v něčem už nevímkolik verzí nutí drbat se levou nohou za pravým uchem, nedalo se na jejich webu doklikat žádného formu, kudy by se dala poslat připomínka nebo rovnou konkrétní návrh na vylepšení...

Na to, že už takovou dobu bojujou o přežití někde v koutě, to je docela slušný sebevědomí.

Takže Corelu mi líto rozhodně nebude. Oni si to zaslouží.

P.S.: Používám GIMP, ale nadšenej uživatel rozhodně nejsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
jgeo  |  03. 04. 2009 09:30

No, me by ho byla skoda - v Corelu se totiz kresli lepty (photoetching).

Co mi ale hrozne vadi je neustale vydavani novych verzi, ve kterych po pravde nevim co je na nich tak noveho (vsiml jsem si akorat treba funkcniho exportu do AutoCAD - v13 vs. v9). Proste potrebuji dobre fungujici starsi verzi, napr. povedena je 9, ale ta se uz par let neprodava. Dalsi verze jsou tak nenazrane na pamet, ze se to neda rozumne pouzivat (zavrit vsechny ostatni aplikace abych mohl kreslit mi neprijde jako rozumne pouzivani) a take je malinko odlisnejsi ovladani (treba se to da nekde nastavit - ale kolecko na zoom in/out fungujici vyborne v v9 mi ve 13 neslo proste nastavit - plocha divoce skakala akorat in a out a hlavne nahodne do stran - nepouzitelne)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 09:36

já s tím naopak nesouhlasím.

Corel Draw! jsem naposledy aktivně používal ve verzi 5 a v současnosti máme ve firmě X3 pouze k zajištění kompatibility s okolním win světem. Takže bez „Corelu“ by bylo o starost méně, ale přesto si myslím, že má na trhu místo. Protože jeden nejmenovaný moloch s grafickým sotvérem potřebuje konkurenci jako koza drbání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:36

Adobe rozhodně konkurenci potřebuje, bohužel Corel je (dle mého) konkurence dost bezzubá.

GIMP a Inkscape se sice snaží, většinou se v nich člověk výsledku dobere, ale až si to budeme moct dovolit, Adobe od nás nějaký peníze nejspíš dostane. (Opravdu se snažím, ale GIMP ani Inkscape mi zatím k srdci nepřirostly.)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:39

Gimp a Inkscape nepřirostou, když už jsi zkusil dělat v Adobe. Pokud se člověk hned začne zajímat o to pro něj dostupné, zvykne si. Samozřejmě, že když vezmeš tyhle dva produkty a chvilku s nimi po stejný čas budeš dělat, samozřejmě si vybereš Adobe, který je někde jinde :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:49

Ve PhotoShopu jsem nedělal nikdy. (Jsem odkojenej Photo-Paintem.) A v Illustratoru jsem dělal pár minut, ale přijde mi rozhodně přirozenější než Inkscape, se kterým si snažím vystačit posledních pár týdnů až měsíců.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 01:18

Když padne Corel, tak mně osobně to vůbec vadit nebude. Zákazníci přejdou k Adobe a udělají dobře. Jejich produkty jsou beztak lepší. Krize je tu od toho, aby udělala na trhu čisto. Je to jako v přírodě - slabší zahyne a silnější, přežije.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 02:42

Slabsi zahyne a silnejsi prezije ? To je komunismus, nie ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 04:44

To je naopak esence kapitalismu, ty filosofe.

Komunismus by oba znárodnil, majitele vyhodil, sloučil do jednoho národního podniku s nějakým obskurním názvem, uměle udržoval při životě kvůli zachování pracovních míst a za nějakých pět deset let dovedl na softwarovou periferii.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 07:22

Tak to by mi ale vadilo. Protože PaintShopPro je nejlepší editor. Kam se na něj hrabe Photoshop ten je tak 2 generace za ním. A ještě s takovým nesmyslným ovládáním Brrrr. Corel si to ale s tímhle editorem pokakal jednou věcí. Ačkoliv původní editor od Jascu byl z části v Pythonu a používal Gtk a byl ve verzi X připraven na přechod na Linux, Corel tuhle věc nedotáhl a dál se věnoval Windozí verzi. Linuxu totiž chybí pořádný grafický editor a za cenu 1500Kč co se prodává widlová verze, by si ho každej linuxář rád koupil. Takhle musím doma virtualizovat jen kvůli PSP

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
03. 04. 2009 07:45

No jo, kazdy linuxak. Jenze termin "kazdy linuxak" je tak 2% uzivatelu Windows. Takze proste zadny velky trh.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 09:06

Pouzivam ho na XP se starsim E4300, "4G" RAM, ale prijde mi ze by mohl byt rychlejsi, pokud Vam jede pouzielne ve virt. stroji, bud to nevadi Vam nebo proste tak pomaly neni. Nevite, jestli neexistuje nejaky web s tim, jak zrychlit PSP12? Uz jsem neco takoveho hledal, myslim, ze i anglicky, ale niceho jsem se nedobral.

Je skoda, ze dobry sw. jako PSP s velmi prijatelnou cenou neni nijak propagovan a ani mu neni venovana zadna pozornost jak v casopisech, tak na webu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 14:34

Používam ještě verzi X (mám ji koupenou, za ty prachy bych byl hloupej kdybych to neudělal) kdy přecházel Jasc pod křídla Corelu, ta sviští i ve virualizaci. Zkoušel jsem X2 na windows (ne virt) a bylo to dost pomalejší, ale když jsem povypínal různé nápovědy a průvodce a upravil si menu tak už to šlo. Tady mám Corelu zazlé, že vylepšováním toho spíš víc pokazil. Snažím se teď rozhocdit X2 ve wine abych nemusel virtualizovat. Vypadá to že jsem na dobré cestě, tak uvidíme jak to bude chodit tam.

A abych si přidal něco k Adobe, těm nejvíc vytýkám jak pokakali Dreamweaver. Opět vylepšováním spíš víc zkazili (narážím na CS4)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 13:41
03. 04. 2009 14:37

Pixel už je ale 3 roky mrtvej, ne? Pořád slibujou finál a skutek utek Ale stejně pracovat s vektorama a bitmapou jako PSP prostě neumí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 11:29

Nemyslíš, že cenový rozdíl mezi Corelem a produkty Adobe je trošku někde jinde ? .... jediný kdo přejde jsou tak všichni ti, co si tyto programy stahují někde po warezu a vedlejší známnky, jako je cena, podpora atd. jsou jim absolutně u zadní části těla ......

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
03. 04. 2009 23:46

Co je zas tohle za omezený názor?

Kdyby padl Corel, omezí se konkurence >> vaše milované Adobe ještě zdraží své už tak nehorázně drahé produkty a ubude mu další stimul je dál vylepšovat.

A ty generalizující odsudky typu "kdo jednou poznal workflow Adobe, už se ke Corelu nikdy nevátí"! Na to bych mohl napsat třeba: "Kdo se jednou opravdu naučil v Corelu pracovat, nechce v lecčems těžkopádné a omezené nabubřelé produkty Adobe ani vidět".

Každý, ať si používá, co je mu milé. Důležité je, co jste se svým nástrojem schopni vytvořit. Tyhle hloupé odsudky si nechte na pískoviště.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor