Snížila se po nákupu cena zboží? Amazon už nebude vracet peníze

Snížila se po nákupu cena zboží? Amazon už nebude vracet peníze

Vrácení peněz pokud se krátce po koupi sníží cena zboží, je vědeckofantastická představa asi u většiny českých eshopů, ale nikoli v případě Amazonu a dalších, hlavně amerických společností. Donedávna poměrně neoficiální záležitost, která jen ukazuje, že místo výdělku byla pro Amazon důležitá spokojenost uživatele.

V tomto směru se samozřejmě chová více společností, hodně známým startupem s maximální snahou udržet zákazníka spokojeného je například Zappos.com.

Amazon nabízel zákazníkům vrácení peněz, pokud si o něj zažádali a pouze když se cena snížila krátce po nákupu. Základ tedy je, že si toho museli zákazníci všimnout. Cena zboží na Amazonu se přitom může měnit nahoru i dolů

Problém ale nastal, že se začaly objevovat startupy (Earny, Paribus), které tohoto přístupu využívaly a po napojení emailu tak automaticky sledovaly ceny zakoupeného zboží. V případě snížení ceny po koupi pak systém automaticky odeslal email na zákaznickou podporu Amazonu s žádostí o vrácení peněz, který vždy udělal „výjimku“ a peníze vrátil.

screen322x572 (1).jpegscreen322x572.jpeg
Ukázky z aplikace Earny

I když to Amazon neprozradil, lze velmi předpokládat, že důvodem omezení vracení peněz jsou právě tyto automatické „hlídače“. V případě zmíněné aplikace Paribus je podporováno více obchodů, mezi kterými nechybí ani Zappos, Wallmart, Newegg, Best Buy, Staples a řada dalších.

 2016-05-26 v 13.51.09.jpg
Problém automatického trackování ceny s žádostí o vrácení se netýká jen Amazonu, aplikace jich umí více

Výhodou pro uživatele je, že po přihlášení už se nemusí o nic starat a pokud běžně nakupuje, můžete dle slibů získat i stovky dolarů ročně zpátky.

Určitě si přečtěte

Články odjinud