Smažte warez, v říjnu vás navštíví BSA

Diskuze čtenářů k článku

15. 09. 2008 23:04

kdo nekrade, okrada rodinu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 19:24

Nás nezastaví už nikdo :D KOTOUČE + VYPALOVAČKA = KRÁSA DOMOVA :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:39

...ja jsem v klidu, ja ten kradeny software pouzivam legalne, takze spadam do tech 61 procent

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 16:33

tady jde spis o to kdo je tech 39% a jak je specifikovano pouzivani ilegalniho sw ..a to je dost podstatne...jestli to mam pro nekomercni ucely a mam snahu se v tom naucit pracovat...a pujde mi to a dany sw se mi bude libit nvm proc by to mel byt nejaky extremni problem...protoze timto stylem se ze me stava potencionalni zakaznik tudiz muzu dane firme nasypat prachy..ovsem za podminek ktere mi budou vyhovovat ze ...pokud je tedy tech 39% skupina ktera vyuziva kradeny sw komercne a tudiz ke svemu vlastnimu obohaceni...tak to uz je pruser a na takove lidi by se melo myslet a jit tvrde proti nim...jo treba 3D programy jsou drahe..priznavam..ale jsou drahe tak ze pokud v nich udelate zakazku...tak se vam pri prvnim zaplaceni prace zaplati..a na to je myslet...jinak k me tezi..do obchodu prece jdete taky s tim ze si vyzkousite nekolik kusu obleceni a pote si zakoupite to nejlepsi co se vam dle vaseho usudku libi...a se sw je to podobne..sice se najdou nekteri kteri danou vec ukradnou...ale drtiva vetsina si danuo vec koupi...protoze s tim tam prece prisli...jinak bylo by dosti komicke kdyby se zjistilo ze treba v hlavni firme apple nebo ms jedou na ilegalnim sw

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 23:49

No tak treba M$ krade, delal na nelegalnim grafickem programu, ukradli knihovny z audio editoru ... dokonce zato byli odsouzeni, protoze ta knihovna proste byla nemodifikovana.

Zaplatili firme odskodne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 23:49

Jinak nejvice nelegalniho SW pouziva Polici CR ) beze strandy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:44

ja si myslim ze az na vyjimky ( ruzne fa. co pouzivaji CAD sw ) jde v podstate fungovat bez nelegalniho softu. Dneska jsou ceny licenci opravdu mirne a neda se to srovnavat s cenama treba pred 10lety. Sice BSA a dalsi bastardy nemam rad uz z principu, ale skutecne se jim da bez problemu vyhnout a mit vse legalni. Horsi je to zajistit u zamestnancu kteri si tam nacpou ruzny shareware a je pomerne obtizne je uhlidat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:25

je totiz okolo toho skutecne rada mytu a blabolu ... v jednom prispevku zaznelo :

"Zajímalo by mne, zda mohu "orgánům" svoje počítače vydat pouze pod podmínkou, že budu osobně přítomen".

Takze pokud by redakce chtela skutecne udelat "neco dobreho" slo by napsat clanek o tom jak TO skutecne probiha ? Jsou stale taci, kteri veri, ze k nim vtrhne "komando" a nebo taci kteri veri ze k nim vrthne COI / BSA / OSA ... a i presto ze jiste informace mam, tak predstava ze ke me nejaky nespokojeny zakaznik posle "cojku s beesa a osou zastitenou komandem" a i presto, ze vse mam legalne tak bude moci nekdo muj majetek, slouzici k me obzive bude "nekde lezet" dobu delsi nez vhodnou a muze timto "lezenim" ohrozit fungovani firmy az v dusledku vest k likvidaci firmy je velice nemile ... takze otazky zni :

Jak skutecne probiha domovni prohlidka v pripade podezrdeni na porusovani autorskych prav ?

Jak cinny organ zajisti nedotknutelnost firemnich a osobnich udaju podezdreleho a jak toto muze podezdrely kontrolovat / overit ?

Jakym zpusobem je mozne provest pripadnou zalohu v prubehu prohlidky pripadne nasledne po zabaveni ?

Jake jsou lhuty na navraceni "predmetu dolicneho" v pripade neprokazani trestneho cinu ani prestupku ?

Jake jsou lhuty na provereni "predmetu dolicneho" ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:31

Jenže když se roznese, že žádná komanda nechodí a že to vlastně všechno probíhá víceméně v klidu, tak se lidi přestanou bát a to je co? To je špatné, ááááno?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 21:11

No, pokud bych bral v potaz "ukázkové" video přímo od BSA (všichni známe) tak mám jasno, jak budu postupovat:

Pokud mi na dveře zabouchá banda maníků od BSA s policí za zády, tak hned u dveří provedu čistku: policie s povolením klidně může dál, zbylý póvl okamžitě vypadne z mého pozemku nebo na ně pustím psy.

Potom pánům od policie ukážu originální média i se zaplacenými fakturami a pokud i potom budou mít nějaké kecy tak další postup pouze s dohledem mého právníka, protože svoje know-how jim určitě nedám na zlatém podnosu aby ho moli střelit konkurenci...

... no a případný ušlý zisk budu vymáhat po BSA, protože kdo zorganizoval "razii"? BSA...

Nic složitého, stačí nemít naděláno v kalhotách pokaždé když se kolem mihne pan příslušník a aspoň trošku se orientovat ve svých právech

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 23:45

no dost pohadek, policie si muze privezt koho chce, tak hovori zakon, na svoji zodpovednost.

Zajisti dukazy, s tim zadny pravnik nic neudela, pokud nic nenajdou, muzete se soudit ... po 10 letech to dotahnete k soudum v EU a vyhrajete, pokud mate dost penez, pokud ne, mate smulu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 23:44

Takze, jako nepodnikajici osoba jste relativne v klidu, pujdou po vas, jenom pokud budou mit echo, ze prodavate nelegalni SW, znam cloveka u ktereho tito lide byli, vyndali disk pripojili ke svemu PC a obnovily vsechny smazane soubory, hledali ceniky, prohledali supliky, vse v klidu, zadne delani bordelu, po 2-3 hod konstaovali jestli ma SW legalne ... ale jenom s usmevem, zdeli mu, ze byl udan (nekdo mu zavidel vypalovacku, protoze kope kamosum palil a pak prestal, nebot se muz vypalovacka zaplatila (uctoval 50kc zz zkopirovani dat na CD)) Policie rekla, ze nenasli zadne inzeraty, zadne velke mnozstvi CD se stejnymy programy a zadny cenik, tudiz zablombovali PC, aby neztratil zaruku a odesly.

Ve firme je to ruzne, zalezi na horlivosti Policie, pomocniky policie musite pustit, ale za jejich ciny plne ruci Policie CR, stalo se casto to, ze zabavili dukazy, vcetne zaloh a faktur, takze firma zustala "prazdna" a i kdyz to udelali spatne, tak PC proste nevratili, zakony jsou hezka vec, mate svoje prava, ale min. doba je jeden rok, pak soud nejak rozhodne a pak dalsi soud o usly zisk ... nejspise je se treba soudit az na uroven EU, protoze cena firmy se nejak pocita a popravde je velice vyhodne nechat si ji zlikvidovat, nebot se pocta prumerny zisk za 5 let a pak je cena cena majetku a licenci + cena znacky 3 roky prumerneho prijmu .... a dostat bez prace ty miliony je velice zajimave.

Pokud dela kontrolu financak, tak pouze zada faktury za OS a SW moc neresi, protoze se v tom nevyzna, delaji jenom hrubou kontrolu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:16

No ja nevim, ale jak vedi, ze CAD/CAM ma nekdo nelegalne, kdyz zadna firma, ktera dela kvalitni CAD/CAM neni u BSA ? ...

V DTP je to trochu jinak, i kdyz Adobe rozhodne neni na spici, jenze profi programy nejsou vzdy tak universalni, takze Adobe narozdil od Autodesku dela hojneji uzivany SW.

Co ja mam zkusenosti, tak 100% grafickych a konstrukcnich pouzivali legalni SW, problem muze byt, ze pouzivaji starsi verze a mezitim obmeni HW, coz je ovsem licencne v poradku, budete se divit, mnohe velke pracoviste jeste pouzivaji CAD/CAM, ktere uz nejsou podporovany, protoze jim staci.

Tam kde nestaci, maji napr 2 verze Catia a v pripade nutnosti prevadeji vykresy.

Jinymi slovy, podle me BSA keca, v grafice photoshop stoji okolo 25.000 coz je cena, ktera se za jednu zakazku zaplati a pri mensich vecech za mesic, napr. licence Catia + support je priblizne 1.000.000 kc /rok ... coz uz je jina castka, ale taky se bohate vrati.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 18:44

AutoCAD není (kvalitní) CAD SW? Přiznám se, že se v tom tolik neorientuji, ale myslím, že se v tomhle trochu mýlíte, protože navíc ty "analýzy" nejsou zcela jistě tvořeny pouze z produktů členských firem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 23:33

AutoCAD je kreslitko, neni to modelar, nema to poradne implementovany vypocty a simulace, neumi to efektivne generovat kod pro CNC.

Kvalitni CADy: E-Deas, Catia, Pro/ENGINEER ... a podobna kategorie, coz je uplne nekde jinde.

Mimochodem konkurent AutoDesku je Bentley Microstation ... alespon mi se v nem delalo mnohem lip, je ale drazsi.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2008 13:05

proc se nedivim ze na netu machruje neuveritelne mnozstvi frajeru ze maji photoshop a autocad

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:10

Oni ale nevědí, že větší machrovina je mít navíc těch 50 nebo 150 tisíc, abych si to mohl koupit Stáhnout si to umí každý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:49

co se všichni čertíte, titulek je pozitivní, máme smažit o život, prostě sedněte a smažte warezovy hry do němoty

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:54

No vidíte, tajné poselství odhaleno Užívejte si warezu, v říjnu se BSA přijde podívat, jak vám to jde (a běda, jestli budete za republikovým průměrem)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:44

Zavřít pana Hlaváče s celou tou jeho bandou

S takovýhlemi organizacemi, co roznáší nesmyslnou propagandu se nikdy nedočkáme lepších časů, co se týče software.

Uvádět vymyšlené statistiky (jinak to ani nejde, když jejich "výpočet" nezohledňuje přechodu na freeware, a používání krabicových licencí - prostě počíátají nové železo, nový soft), a pak buzerovat, nejlépe lidi, kteří si všechno koupili.

Navíc tahle propaganda je to, na co sliší tvůrci softu, a tak se nikdy nezbavíme neúčinných ochran otravujících slušné uživatele (piráti ji jednoduše odstraní...).

Takže k čemu je tu celá BSA? Jen další zbytečná organizace, pro vytvoření nějaké té "práce", která zde spočívá v náhodné buzeraci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:51

Uvádět přechod na freeware v souvislosti s Autodeskem je myslím docela mimo, nicméně se zbytkem souhlasím, OSA a BSA a podobné organizace jsou příživnické instituce, které dosahují přinejmenším rozporuplných výsledků. Za pokles míry pirátství téměř určitě nemůžou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:28

Zajimalo by me, co dela slavna BSA s harddisky sifrovany skrze aes+twofish+serpent

Ale tak treba uz maji kvantove pocitace a sifru umi prolomit.

Aneb kdo bude chtit pouzivat piratsky software a kdo bude chtit stahovat a nabizet filmy, hudbu ci komercni software, ten si cestu vzdycky najde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:35

Tak treba v anglii uz maji zakon, podle ktereho muzes jit za mrize jenom proto, ze neposkytnes policii klice.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:40

Tady by to ovšem jaksi narazilo na ústavu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:41

co neni, muze byt...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:45

Ja jim klidne klic poskytnu, ale k subkontejneru ktery se bude tvarit naprosto andelsky

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:30

Tuzemskemu trhu? Ja bych spis rekl zahranicnim firmam, ktere SW vydavaji. Pouzivejte pokud mozno opensource, at neposilate zbytecne penize do USA.

Kazdopadne nejlepsi ochranou pred tim, aby se mi nekdo vrtal v pocitaci, je truecrypt. Asi zacnu sifrovat i systemovy disk.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:36

Zrovna před policií, která se u tebe zastaví na udání od souseda, tohle není příliš účinný lék. Řeči typu: "tak jim nevydám dešifrovací klíč nebo heslo" si nechte, vydáte jim ho totiž strašně rád, abyste to měl rychle za sebou...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:42

Nechapu proc bych ho mel vydavat. Nemaji zadny legalni prostredek, jak ho ze me dostat. A kdyz budou delat obstrukce, tak se s nimi budu soudit. K mym zaloham se fyzicky nedostanou, takze jsem v klidu. Kdyz mi zabavi zelezo, tak si koupim jine.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:50

Ano, máte pravdu, vydám jim ten šifrovací klíč opravdu rád

Ale jen k "druhému" systému, což je čistý linux používaný občas jen na brouzdání internetem

A policie díky TrueCrypt ani nemá šanci zjistit/dokázat, že ve stejném oddílu mám i "primární" systém, ke kterému je ale potřeba zadat jiný klíč.

A udělám to i přestože jak systém, tak všechnny používané aplikace a hry mám zcela legálně (a že mě to stálo peněz ). Už jen proto aby se mi nikdo nehrabal v soukromých datech (fotky, dokumenty apod.), čemuž se v případě kontroly dá zabránit jen stěží...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:38

Až se u vás jednou zastaví, tak se teprve uvidí, co všechno vydáte a co ne On je každý hrdina, dokud se mu to nestane...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:58

Ono se to da zaridit i tak, aby nemohli ani zjistit, ze mam na PC neco zasifrovane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:05

Já myslím, že na tohle mají taky prostředky U tebe doma to asi nezjistí, ale u nich určitě (disk nebo část disku se přeci nemůže jen tak ztratit).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:11

Kdyz se muze ztratit zasilka ctyricetiosmi tanku, coz se neni tomu moc dlouho stalo, tak proc by se nemohlo ztratit par stovek GB.

A i kdyby prisli na to ze jich shazi nejake stovky GB ... stejne se k tem datum pres dobrou sifru nedostanou

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:20

Když dáte dost peněz, můžou se ztratit třeba i terabyty warezu, to uznávám

Pokud vím, tak jim zákon dává spousty možností, jak si vynutit vydání důkazních materiálů, což šifrovaná data jsou, stejně jako třeba vražedná zbraň nebo podezřelé faktury...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:35

Treba fotografie ktere jsem poridil ja a tudiz jsou mym dilem, nemusim nikomu poskytovat.

Snad jeste mame pravo na nejake soukromi ne ? A co je zasifrovane to jako by nebylo ... bez dat neni dukaz, bez dukazu nejsou data.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:41

Tak řekněme, že nejste vrah, ale máte pistoli. Někdo řekne, že jste s ní zabil souseda, kterého ale zabil jiný soused taky pistolí... Myslíte, že vaše pistole v tomhle případě není důkaz, protože tvrdíte, že jste s ní nikoho nezabil? Myslím, že v takovém případě byste jim tu pistoli ještě strašně rád dal na expertizu, abyste měl pokoj. Nebo byste taky křičel, že pistoli máte zamčenou v šuplíku a klíč od něj nikomu nedáte, protože tam máte i soukromé dokumenty (třeba fotky nahé manželky...)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:53

To mi pripomina citaci na lamerovi ...

a: Proc mam platit nejake poplatky z vypalovacky, kdyz neprovadim zadnou ilegalni cinnost.

b: Protoze mate nastroj.

a: Tak to me zavrete za znasilneni sousedky

b: Vy jste znasilnil sousedku ?

a: Ne, ale mam nastroj.

Ma to uplne stejnou logiku.

Kazdy ma pravo aspon na trochu soukromi, uz tak nas vsude hlidaji kamery, sme sledovani na kazdem kroku a jeste budu napockani rozdavat duverna data ? Pokud funguje presunkce neviny, tak nemam duvod jim poskytovat jakykoliv klic.

Stejne tak s tou pistoli. Pokud jsem si JIST ze jsem souseda nezastrelil, nemam duvod jim poskytnout svoji zbran.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 18:58

Bohužiaľ to, že ty nemáš dôvod neznamená, že si to proste nevezmú.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 22:52

Jak si muzou vzit neco co mam v hlave ? Me budou mucit ? Hypnotizovat ? Pitvat ?

Stale mluvime o sifrovacim klici

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2008 07:39

Kdybyste měl zbrojní průkaz, věděl byste, že zákon ukládá každému držiteli registrované zbraně povinnost předložit ji ke kontrole na výzvu policie. Pokud byste ji měl nelegálně - je to ještě větší průser.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
David  |  16. 09. 2008 07:43

Trochu mimo. Pistoli jim vydam, klice od supliku ne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:20

Kdyby sis něco přečet, jak to funguje, tak bys tohle nenapsal Jasně, že to místo je zabraný, jenže jaksi nejde dokázat, že tam jsou data, volný místo, náhodný smetí, běžně poškozený sektory plný rozsypanýho čaje, zašifrovaná fotka tvojich starejch fuseklí nebo soubor s názvem MSOffice2050alpha.exe, co po otevření stejně ukáže na monitoru velkej "prostředník".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:44

Jde to dokázat tak, že se ten disk pošle na expertizu (a tam za ztrátu dat neručí). Proč si všichni myslí, že policajti jsou nějací tupci, kteří PC nikdy neviděli a nemají tudíž k dispozici stejné technologie, jako kdokoliv jiný (jestli ne lepší...)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:55

Tady je nutne zopakovat: neco si o tom precti. Nerikam, ze policajti jsou tupci, jenom to, ze by na to neprisla ani NASA.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2008 14:09

Sranda tady to "veřejný" mínění o Policii ČR a počítačích.

Víte že tady ty věci se dělají na Linuxu? Víte že si udělají obraz celého HDD a ten pak rozebírají? Myslíte si, že by se někam nedostali? Nemáte ani tuchu, kdo pro ně dělá coby externista.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:12

At si ho rozebiraji treba do skonani veku. Behem doby, co budu na svete si z meho hdd nic neprectou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2008 14:14

Dobrej fór.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:17

Ja na tom nic vtipneho nevidim.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:44

Nech ho. Plácá blbosti, a vůbec neví, o čem mluví. Jako tehdá u jednoho článku někdo psal, že vlády mají univerzální klíč na všechno Sem málem spadnul ze židle.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2008 14:10

A to myslíš NASA a nebo NSA?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:12

To je jedno. Sanci maji stejnou.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ufi
15. 09. 2008 11:29

stačí nenápadně strhnout samolepku o legálních woknech na pár pc, zavolat bsa a majitel firmy má o zábavu postaráno. a prodejci pálenýho šlohlýho softu si vesele budou prodávat dál.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:32

...ale je to samozřejmě nepříjemné. Zajímalo by mne, kdo mi nahradí ušlý zisk, když zavřu firmu, budu lítat celý den kolem policajtů, oni samozřejmě nic nelegálního nenajdou a pravděpodobně prohlásí něco ve smyslu to víte, je to naše práce, nashle. A za půl roku se mě zhrzený exzaměstnanec může pokusit udat znova, co kdyby že jo...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 18:55

To je jednoduché, ušlý zisk ti samozrejme nenahradí nikto.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2008 16:43

To je pravda, ale o to víc lidí nasadí alternativy u kterých se nemusí třást před BSA. např OpenOffice je pro 99% potřeb naprosto vyhovující.

MS se pak může divit, cože to ta BSA dosáhla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:17

To kurňa není nikdo schopen vymyslet nějakou ochranu, aby software spustil jenom ten, kdo si ho koupí? Já mám teda všechno koupený, ale moc nadšený nejsem, až se mi tu nějaký pako bude hrabat v počítači.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:28

Máte volné pole působnosti. Když něco takového vytvoříte, nebudete muset už do konce života nikdy pracovat. Možná by se na to dala využít čtečka otisků prstů, jenže to by za chvíli taky někdo obešel...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:38

Já nejsem programátor, ale dělám DTP. Ale třeba sériové číslo motherboardu, BIOSu nebo něco tak. Nevím, no, v době, kdy skoro dokážeme klonovat lidi, si nikdo s tímto neporadí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:45

Resenim je samozrejme HW klic pro kazdou aplikaci. Kdyz tam bude 512ti bitova kaskadni sifra v HW provedeni a pri chodu aplikace se pres ni budou tlacit data, tak by to slo asi tezko obejit.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:13

To už bylo v 80. a 90. letech - na paralelní port našroubovat průchozí klíč(e) a stejně se to vesele obcházelo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:27

Ja si to dost dobre pamatuju. Kazdopadne si myslim, ze to jde vyresit tak, aby se to obejit "nedalo".(Jiste, obejit se da vsechno, ale jde o to, zda budou naklady na obejit srovnatelne s cenou SW).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:41

Ale crackovacím skupinám přeci nejde o to, aby si ten software nikdo nekoupil. Těm jde čistě o princip a je jim úplně jedno, jestli jsou náklady vyšší nebo nižší, než pořízovací cena produktu. Oni to nedělají pro peníze a za peníze, oni to dělají ve volném čase pro zábavu a pro prestiž -> čím bude obejití ochrany složitější, tím větší lákadlo to pro ně je...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:56

Ja mel na mysli naklady na obejiti ochrany u koncoveho uzivatele.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:14

Tak to potom jo, ale to by musela být hodně sofistikovaná ochrana, aby její objití uživatelem znamenalo náklady vyšší než pár minut hledání na netu a pak ctrl + c, ctrl + v a OK.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:03

Rešením samozřejmně není žádnej HW klíč, ať bude HW klíč sebelepší, stejně to nakonec závisí na softwaru kterej rozhodne o tom jestli se spustí nebo ne. Takže to vypadá asi takhle:

if (hadcore_best_in_the_world_validation_hardware_key.checkValidity() == true)

run_application();

else

quit();

...no a v tomhle místě bude vhodnej crack

si delam legraci, ja nevim jak to funguje, ale zadnej HW klíč ať je sebelepší nemá podle mě šanci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:10

Kdyz budou soubory aplikace zasifrovane a pri spusteni se budou muset prohnat decryptorem na HW klici, tak je to docela bezpecne. Nemusi byt zasifrovane vsechno, jenom pekne po kouskach, at neni mozne sestavit obraz aplikace z pameti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 23:02

No, cosi podobne robi Syncrosoft (pre neznalych - tvorca ochrany pre zname audioaplikacie Cubase atd.), je to USB dongle, na ktory sa stale odkazuje aplikacia a kontroluje autenticnost... Posledne verzie produktov Steinberg nie su 100% cracknute (a teda nie pouzitelne).. zial ma to aj negativny vplyv - ta ochrana zabera vela casu CPU - i ked dnes v case stvorjadier asi nebude problem vyhradit jedno jadro iba na ochranu programu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:29

Jinak, v počítači se vám nikdo hrabat nebude, pokud vás někdo neudá...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:41

A tak jak zjistí, zda nějaký nelegální software nepoužívám?

I když je fakt, že tu jsme 3 zaměstnanci a já mám 3x koupené Adobe CS3, což mohu vytáhnout ze šuplíku originál CD a krabice. A koupených máme přes 1000 fontů. A to k životu DTP studia stačí.

Ale jak tedy kontrola zjistí, zda tu nemám něco navíc?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:43

Kontrola nepřijde jen tak, že se zrovna nudí. Někdo vás musí udat, aby k vám přišli. Bez povolení k prohlídce se vám v ničem hrabat nesmí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2008 14:01

1) Někdo vás bonzne.

2) Orig. CD a krabice jsou vám na nic. V týhle republice musíte mít platný doklad o koupi, jinak legálně nemáte. (Viz logika vánočního dárku: (nadsázka) Babička koupí vnukovi hru do PC. K dárku se cenovky samozřejmě nedávají, takže doklad o zaplacení má babička. Tudíž vnuk je nelegálním uživatelem hry. )

3) To by mě taky zajímalo, jak se budou hrabat v OS X a zjišťovat, co máte nebo nemáte legálně.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2008 07:33

ad 2) To je špatný příklad. Pokud to babička nekoupila na firmu nebo IČO, žádný zákon ji neukládá povinnost doklad schovávat. Policie pak musí u soukromých počítačů prokázat, že se jedná o nelegální SW. Proto BSA soukromým osobám jen vyhrožuje, ale na firmy dává udání.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
? vyznamsene  |  15. 09. 2008 10:52
15. 09. 2008 10:50

"...nelegálně užívá 39 procent kradeného softwaru" je rozhodně zajímavá formulace... Nelegálně užívat kradený software je snad možné jen ze 100 %, ne? Mělo by to vypada spíš takto: "...nelegálně užívá 39 % softwaru" (ale to nezní tak hrůzostrašně) nebo "...užívá 39 % kradeného softwaru" (to je taky moc měkký), takže spíš "...užívá 39 % nelegálního, kradeného softwaru" (bu bu bu).

Poctivé firmy udávají ty nepoctivé? Já bych spíš řekl, že udávají všechny firmy, protože se snaží zbavit nepohodlné konkurence (když má někdo nižší ceny, ještě to zdaleka neznamená, že používá nelegální software, stejnětak jako neznamená, že kdo udává, je poctivý). To nemá s poctivostí nic moc společného... Autodesk trochu přehání...

No prostě BSA zase dělá bububu a stejně to k ničemu nebude...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
J.Urban  |  15. 09. 2008 14:27

Možná se mýlíte a 61% kradeného softwaru je užíváno legálně

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 10:39

Teda jestli mi něco od antipirátů příjde, nebo někdo od antipirátů příjde, tak ho předhodím právníkovi. Windows máme legálně, visual studio legálně, office nemáme, stačí openoffice, místo photoshopu máme Paint shop pro, taky legálně.... Osvěta je sice fajn, ale s náhodná buzerace, to už trochu přehánějí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 10:55

Když nechci platit za Photoshop, prostě si budu muset vystačit s GIMPem. Pokud mám pocit, že je nějaký SW předražený, téměř vždy existují freewarové/opensource klony. Firmy sdružené v BSA by nejraději zakázaly i šifrování disků, ale když vidím jak pracuje Policie ČR, mám vlastně jinou možnost než TreiCrypt/CompuSec? Kde mám jistotu, že kromě prověření legálnosti nainstalovaného software si policajt nezkopíruje i moje data a neprodá je konkurenci? Zajímalo by mne, zda mohu "orgánům" svoje počítače vydat pouze pod podmínkou, že budu fyzicky přítomen při jejich prověřování, nebo alesoň chtít, aby na kameru natáčeli nonstop celou činost s mými PC a zejména s MÝMI daty. Asi ne...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 10:59

Vy už teď počítáte s tím, že bude policie prověřovat vaše počítače na legálnost software? Pokud v nich nemáte nic nelegálně, nemáte se snad čeho bát, ne? Různá videa ukazují, že softwarová policie prověřuje PC na místě přímo před majitelem, pokud samozřejmě nepředpokládá z jeho strany nějaký způsob nespolupráce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:46

No tak to ani nahodou, zabavi PC a hotovo, viz kauza Mironet, pritom papiry o licencich je vubec nezajimaji.

Stejne tak kdyz vybrali trhovce, ktery mel vse od znacek zakoupeno, spalili mu i lejstra o legalnosti znackoveho obleceni ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 12:47

Dva případě ještě neznamenají, že jsou všechny prohlídky stejné... V těhle případech to navíc vypadalo na organizovaný zločin a tam se postupuje poněkud jinak, než v případě firmičky o pěti zaměstanancích, případně domácnosti. Ale zdá se, že to mělo patřičný efekt Lidi jsou z toho vyděšení

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 23:26

Ja z toho nejsem vydeseny, proste je to dukaz, ze neziji v pravnim state, takze jedine pravo je pravo agresivnejsiho, uznavam tudiz jenom osobni zodpovednost, ja mam uctu k pravum jinych, oni budou mit k mym, je mi uplne jedno, kdo to komu dal prikazem, za sve ciny si rucime svym zivotem a kdo si to neuvedomuje, jeho chyba ... dokud mi soudy nebudou odstranovat grazly z cesty, budu to delat sam.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2008 16:29

100% souhlas. ten naivka který si myslí, že policiie postupuje podl zákonů brzy dojede.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:17

Ve svém počítači mám samozřejmě pouze legální SW, ale sotva můžete strčit ruku do ohně za všechny zaměstnace/kolegy (i když jim nedáte administrátorská práva a ještě musí podepsat čestné prohlášení, že nebudou instalovat ani "ň"). Zkoušeli jsme Mrkvosoftí SteadyState (dokonale vyčistí profil po každém restartu), ale pak jsem se zejména z dámské části kolektivu dočkal otravování kvůli každé banalitě - "zmizel mi soubor na ploše", "vždyť předtím to šlo" (...) 100%ně se to asi uhlídat nedá, nicméně pokud jak říkáte policie opravdu prověřuje počítače přímo na místě a nemusím se tedy obávat odcizení citlivých dat, mohu být v podstatě klidný.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 18:14

rad buzerujes ludi co.. IT ma sluzit ludom, s spravovat sa ma v rozumnych hraniciach.. nie krutovlada ako Ty..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 19:05

...jen nechci cálovat pokutu, to je celé. Dej administrátorská práva celému oddělení bez ohledu, že jsou to většitou BFU a za měsíc dva můžeš reinstalovat polovinu stanic. A kdo bude za blbce? Já. Maž po restartu profil a zase budeš za vola. Tak mi dej rozumnou alternativu a já ti zatleskám. Bez ironie.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 19:15

BFU samozřejmě práva Users, víc nic (ovšem mazat profil je skutečně pitomost - snad kromě inet kaváren). Pokročilým uživatelům Power Users.

Pokud se ti nelíbí reinstal, udělej po čistý instalaci hned image, pak ho tam při problému během pár vteřin osmahni nazpátek, nic jednoduššího.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 18:50

Polícia na mieste nič nepreveruje, maximálne si urobí obrazy diskov. Analyzovať dáta môže trvať aj niekoľko týždňov (každá blbosť musí byť zapísaná do protokolu, inak to kdejaký právnik s trochou znalostí o IT zhodí zo stola ako nepoužiteľný dôkaz). Analýzu spravidla robí nejaký znalec, nie polícia. Tá na to jednoducho nemá ľudí.

Takže bohužiaľ nie, úplne kľudný byť nemôžeš.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 10:13

To už tu dlouho nebylo, každých 4-6 měsíců se to opakuje dokola. Jenom by mě zajímalo jestli mají webové magazíny z této reklamy od BSA zaplaceno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2008 10:28

Proc zaplaceno se dohodnou ze je nechaj na pokoji

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Ford  |  15. 09. 2008 10:35

Ano, to zni rozumne :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:23

Ja mam vse legalne, vcetne ET

Toceny salam (RTCW)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 15. 09. 2008 10:51

Pakliže napíšeme o Microsoftu, jsme zaplaceni Microsoftem...

Pakliže napíšeme o Googlu, jsme uplaceni Googlem...

Pakliže napíšeme o BSA, chráníme se před BSA...

Pakliže napíšeme o Firefoxu, dostaneme nadáno, že nepíšeme o Opeře...

Pakliže...

Pakliže...

Pakliže...

Jen mě tak napadá, existuje vůbec nějaké téma, o kterém bychom mohli psát? .

Přeji pěkný zbytek dne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 10:54

Muzete psat i MS i o Google i o BSA, ale bude dobre, kdyz vzdy kdyz tomu tak je uvedete, ze jde o placenou reklamu.

My chapeme, ze z neceho musite zit, ale nemame radi, kdyz nas tahate za nos. Tohle je ocividne tahani za nos.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět

A ako sa s tou paranoiou zije? Nesposobuje to problemy v beznej komunikacii a tak?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 13:25

U linuxaka se to ztrati

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2008 18:23

to poznáte podle autora ne?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:01

tema by se jiste naslo. snad nemusim napovidat, koneckoncu jste za to placen Vy, ne ja.

ale kdyz uz se tu objevi tema s potencialem na kvalitni clanek nebo dokonce serii clanku, zabije to autor odflaknutym paskvilem (napr. clanek Subird vs. Outlook).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
15. 09. 2008 11:15

No jasne, piste o warezu, pak vys nikdo podezrivat nebude

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 09. 2008 09:54

No to teda ne. Ja bych je podezrival, ze je zaplatil nejaky warezak. :)

Btw, pochopili jste, ze jste se pan Cizek doopravdy nepta, o cem maji psat, ze? To byl jen recnicky dotaz. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Brom  |  15. 09. 2008 11:48

Rád bych se už konečně dozvěděl, kdo pak líže...

Všichni to tak rádi používají, ale nikdo mi to ještě neprozradil

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 11:55

Zkuste o cervene karkulce (((:

No, doporucil bych nejaky odlehceny clanek, ve kterem napisete pokud mozno o vsem a co nejzcestneji (:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
15. 09. 2008 14:50

Stačí přestat psát o kravinách

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor