Sledujte letový provoz nad Evropou v reálném čase

Diskuze čtenářů k článku

17. 04. 2010 09:05

Hezka stranka,

nic zdaleka ne vsechny letadla jsou vybaveny odpovidacem ADS-B a tim padem vidime cca jen 60% provozu.

Mnohem dulezitejsi m i prijde informace ze se NEJEDNA o radarovy snimek. Pouze "dobrovolnici" zachytavaji odpovedi letadel ktere jsou dotazovany sekundarnim radarem. Odpovidac odpovi a pomoci vyce vysilacu dopocitaji polohu letadla.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 04. 2010 09:23

V podstate se jedna o amatersky P3D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2010 22:38

Jsou to určitě zajímavé aplikace navíc teď je tam krásně vidět jak je nad Evropou klid :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 20:36

Právě mi před očima nad Kanadou zmizelo jedno osamocené letadlo. Tak to jsem zvědavý, jestli bude ve zprávách, že se zřítilo letadlo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 04. 2010 00:02

informace na techto strankach nejdou z oficialnich zdroju, ale pochazi od "dobrovolniku", kteri ruzynmi technickymi zpusoby zachycuji informace z nekterych typu odpovidacu letadel (cili nejsou zobrazena vsechna letici letadla, ale pouze ta, ktera tento typ odpovidace maji).

to , proc letadlo zmizelo - muze byt zpusobeno radou duvodu. pocinaje tim, ze dany prijimac byl majitelem vypnut :) az po to, ze letadlo se dostalo mimo dosah pusteneho prijmace.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2010 09:41

Tohle je docela běžné, i pokrytí v ČR je docela žalostné (sleduješ let, ten na 100 km zmizí a pak se objeví třeba až v Rakousku). Navíc ty různé služby mají různou základnu uživatelů, kteří posílají informace, takže na některém webu třeba vidíš prázdné celé Německo a Francii, na druhém webu přitom silný provoz atd.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
16. 04. 2010 16:45

Jako... je mi jasný že ta sopka toho prachu vychrlila miliony tun, ale ty jsou teď rozptýlené na takové ploše a v takovém objemu vzduchu že bych se skoro divil kdyby motor letadla za celou cestu nabral víc prachu než co nabere normálně při startu nebo přistání když trochu fouká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2010 17:47

Sopečný prach je navzdory svýmu rozmělnění tvrdej jako cihla a dokáže poškodit motory letadla během chvilky, párkrát už se to stalo - např. (bylo to v Air Crash Investigation na NatGeo) Jumbo proletělo několik stovek kilometrů od aktivní sopky, vysadily všechny motory popel začal narážet na trup letadla v takový rychlosti, že to jiskřilo a Jumbo svítilo jak vánoční stromeček, začalo padat, a ve chvíli kdy spadlo do dostatečně nízký vejšky, se motory zase nahodili a oni doletěli na letiště Mezitim se propadli asi o 5 km... víc na en.wiki http://en.wikipedia.org/wiki/British_Airways_Flig... ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
17. 04. 2010 10:02

Ještě doplním, pokud by se o to někdo zajímal: http://www.youtube.com/watch...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
redaktor Živě.cz | 16. 04. 2010 17:53

Jak napsal předřečník, není prach jako prach... A za druhé, při přistávání a vzletu nejste s okolním prachem v kontaktu při takové rychlosti jako na běžné letové hladině, kde právě působí ten sopečný prach z Islandu. Proto u nás mohou létat sportovní letadla a vrtulníky, které létají v menší výšce.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
17. 04. 2010 00:00

to ze mohou letat sportovni letadla, a vrtulniky , neni dano tim, v jake vysce letaji, ale typem jejich pohonu (neletaji proudova letadla, letadla s turbovrtulovymi motory atd). sportovni letadla temito motory vybaveny nejsou. vrtulniky uz take neletaji - vcetne stroju LZS apod.

Cele to ani moc nesouvisi s rychlosti. Problemem neni rychlost, ale uz jen ta skutecnost, ze se ten bordel dostane do motoru.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
18. 04. 2010 23:15

Fakt? Já když viděl jak se testujou motory boeing 777 tak sem čuměl házely tam kostky ledu a kuřata

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
18. 04. 2010 23:22

Rozdil mezi zrnky bordelu z te sopky, a mezi kuretem nebo ledem, je v tom, ze zrnicka bordelu z te sopky, jakkoli jsou malinka, tak jsou extremne tvrda... coz se ani o ledu, ani o kureti rict neda.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2010 15:22

No, tak Radarvirtuel hlasi 500 internal server error a flightradar24 se nacita asi pet minut. Takze to vypada, ze pulka Evropy sedi u monitoru a cumi na letadylka na mapce

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2010 16:01

Nad Českem: http://www.aeroklubhb.atlasweb.cz/radarx.shtml...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2010 15:14

Asi jste se trefil do živého tétmatu.

Flightradar24 hlásí: "Due to an extreme amount of visitors at Flightradar24, we have temporarliy suspended the ability to click on aircrafts."

Radarvirtuel projistotu "500 Internal Server Error".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
16. 04. 2010 15:16

Showing: 126 aircrafts of 235 worldwide. (54 %)

Users online: ≈Too many

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor