Simusphere HD F-16: vojenský simulátor běžící na 120 PC

Diskuze čtenářů k článku

12. 06. 2009 11:26

Při představě, že se přede mnou, případně i za mnou hýbe obraz takovým způsobem, jako je otáčení o 360° a orgány zpracovávající polohu těla nezaznamenají její změnu se mi zvedá dost nechutně kufr. Fasuje se k tomu Kynedryl?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 22:43

fakt je ze to zobrazeni letadla co je tam videt na jednom screenu je hodne dobry. Akorat teda v tom odkazu na video si nejsem jiste ale rek bych ze rika 140pc's. Ale chtelo by to komplet printscreen, aby bylo jasne v jakem rozliseni se to renderuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 15:53

opravdu jsem se snazil, ale dela mi problem najit alespon 10 rozdilu

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 15:32

Já si lítám v google earthu a ta realističnost mi stačí

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 15:26

To jsem vážně jediný, kterému se nezobrazí po kliknutí na obrázek jeho verze v tom obrovském rozlišení? A nebo po kliknutí na odkaz se dostane na stránku, kde žádné video není?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2009 15:29

Ne, je nás víc :(

Už se kromě mailů na neexistující zboží dostáváme i ke článkům s odkazy na neexistující obsah :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 15:51

A zkoušel jsi po otevření náhledu obrázku v samostatném okně kliknout ještě na nápis (vlevo v horním rohu) "větší obrázek"?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 17:35

Zkousel a vypada to, ze ten velkej obrazek je akorat interpolovanej malej.... fakt nejlepsi je, kdyz na dukaz kvality nekdo pouzije jpeg s co nejvetsi kompresi....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 13:47

"Podobné detaily v MS Flight Simulatoru asi jen tak neuvidíme."

No myslím, že se autor nejspíše upsal.

Nejdál jsou ve vývoji reálné scenérie kluci na Slovensku http://www.fsxslovakia.szm.sk/projektVFR.html... , ale anii v ČR se nezahálí http://www.flightsim.cz/forum_prispevek.php... .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 14:04

I neupsal. Mrkněte na to video. I když má mizernou kvalitu a nebylo tam snad ani vidět žádné objekty (na rozdíl od FSX, kde se válí po zemi domečky, stromy a autíčka), je tam vidět podstatně dál než jen za první dva kopce, a i ten terén je krapátko detailnější. A textury jsou taky uplně jinde :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 14:34

No dobrá, tak sem dám ještě jeden odkaz pro srovnání. Tam je vidět krajina v detailech bez oněch drobností, co se válí po zemi. Jde o screeny z Flight Simulatoru X a jak název uvádí, jde o pohoří Jeseníky.

http://bumper.cz/data/jeseniky_fsx/index.html...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2009 21:38

Promiňte, nechci shazovat FSX komunitu, ale až vymodelujete stejně detailní profil terénu (ne textury), tak se ozvěte. Takhle fešácký údolíčka nemá ani Condor, ani LockOn, natož nejaký FS. Nehledě na to, že tady ten vojenskej sim počítá i poškození budov a podobné ptákovinky. I když jim to usnadňuje skutečnost, že vysavač má FBV, tak tu fyziku musí v reálným čase počítat nejenom většina z těch 120 počítačů, ale i všechny grafiky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 22:05

nerad bych vas zklamal, ale flight simulator (at uz starsi, nebo aktualni) ma uplne stejne udolicka, jakto tento "supersim" ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
12. 06. 2009 10:19

Data popisující terén nejsou dnes žádný problém.

http://simviation.com/fsx_terrainmesh.htm...

To je spíš vlastně základ, aby poté mohly správně fungovat další detailní scenerie letišť, měst, komunikací, řek a vodních ploch.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2009 21:41

Šajze... FBW samozřejmě.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 12:56

Wow, ten pilot vyzerá ako živý.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 19:21

On tak nevypadá.

On je živý

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
11. 06. 2009 12:46

Obávám se, že samotná simulace zaměstnává většinu z těch 120 PC. Grafika poběží tak na 18 kouscích. Pro každý projektor jedno.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 12:52

Na ja, ale kdyby měly většinu práce oddřít procesory, proč by tam pak cpali dvoujádra? Něco málo práce umí grafiky zastat taky při GPGPU výpočtech, a na fyziku (které tam bude hodně), se taková to asi celkem hodí.

Asi to nebude tak, že si každá grafika ukousne svůj čtvereček o rozměrech 50×50 pixelů, ale nějak si taky neumím představit, že by se o takovou grafiku mohlo ve finále starat jen pár běžných karet. Ani na tom jednom monitoru to moc nevypadá, že takovou grafiku dají dvě GTX 285 ve SLI a zbytek je jen problém simulace fyziky a AI.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 13:14

To maj z toho, ze to jedou na PC pod Windows

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Anonymizovaný  |  11. 06. 2009 20:15

To říká někdo kdo jede na Widlích a prohlíží v IE? .. no offense

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
11. 06. 2009 22:55

vypocty pres gpu sou pomerne nova zalezotost, slusne API existuje az posledniho hadam pul roku, a tenhle simulator vypada jako ze na nem pracuji jiz par let, pochybuju ze hned jak se objevilo API na vypocty pres gpu tak ho zacali implementovat.

Jen na ovladani, zpracovavani a zobrazovani informaci v kokpitu budou tak 4pc (hruby odhad) co se renderingu tyce tak to muze byt jeden stroj na jeden projektor a nebo taky dva a nebo 4, protoze dohlednost je skutecne obrovska, a jeste se to da rozdelit tak ze par pc pocita co je ve scene videt a co uz ne a predava dalsim pc hotovou mash pro scenu. A ten zbytek stroju bude pocitat fyziku, ne takovou tu arkadovou fyziku co najdete v N4S, LFS, MSFS, ktera je silne zjednodusena, ale trochu skutecnejsi fyziku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor