Seznam.cz spustil vlastní Jabber server

Diskuze čtenářů k článku

28. 10. 2008 21:57

stejně budu mít pořád radši laifko

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 18:21

Mno, to zase bude zmizlých hesel typu "123456, tomas1..."

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 17:06

Dobrý den,

jen bych chtěl lehce upozornit, že ICQ zdaleka není nejrozšířenější... ještě by se dalo říct že je nejrozšířenější v ČR&SR (jinde nemám přehled) ale určitě není nejrozšířenější na celém světě...

(viz třeba wiki: http://en.wikipedia.org/wiki/Instant_messaging#User_base )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 17:44

ICQ je samozřejmě nejméně rozšířené, protože je úplně naprd, jenže to prostě na seriózním webu nemůžeš publikovat. Jednak kvůli tomu, že musíš zůstat objektivní, a jednak kvůli tomu, že by se našla spousta blbečků tvrdící přesný opak

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 18:07

není uplně nejméně, a není uplně naprd.. prostě je to nedotažený protokol jehož klient se snaží zaujmout akorát tak Frikulíny (Free, Cool & In lidi).

trošku bych čekal že na seriózním webu jako je zive.cz se nebudou zalamovat blbečkama kteří tvrdí opak...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 02:51

co mate porad proti icq?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2008 09:16

Teď zrovna proti němu mám to, že v novince o Jabberu je zmíněno v prvním, tedy nejdůležitějším odstavci... Ale tady na živě je to poměrně běžné, že se začíná "reklamou" na konkurenční produkt a až pak následuje samotná novinka... Autoři by si měli uvědomit, že spousta čtenářů víc než první odstavec nepřečte. Pak se diví, že jim lidi vyčítají pokusy o PR i v seriozních článcích... Já z takovýchto novinek mám taky takový pocit...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 13:12

asi bys mel zkusit psat clanky sam, ale doufam ze to pak s temi strohymi fakty bude vubec ctive

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 18:01

A ono se snad nekde ve clanku pise, ze ICQ je nejrozsirenejsi? Jediny, kdo to zminuje, jste vy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 18:08

cituji první větu článku:

"V Česku není snad nikdo, kdo by neznal nejrozšířenější instant-messagingovou síť ICQ."

... stačí?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 18:24

Zalezi na tom, jak to berety vy a kolega s prispevkem nad vama, nejrozsirenejsi sit to je, ovsem jen u nas, a par zaostalych zemich, ktere sotva vi co slovo internet znamena...pokud vezmeme v potaz celosvetovou rozsirenost protokolu, tak snad ani nema cenu se o siti ICQ zminovat..,nebo se snad pletu?!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 18:45

myslím že vzhledem k obsahu mého prvního příspěvku na který "kolega" reagoval, je zcela jasné jak jsem to myslel. Pravděpodobnost že by můj příspěvek byl pochopen chybně se musí limitně blížit nule..

Zato v článku je jednoznačně napsáno nejrozšířenější, bez jakéhokoliv upřesnění (a takové upřesnění by rapidně změnilo význam věty). Pak to dopadá tak že jedu v MHD a slyším školáky jak si povídají o tom jak mají "to skvělé ICQ který je nejlepší na světě a které maj uplně všichni..." (do věty doplňte vulgární slova různého typu a v různém množství podle místa vašeho bydliště a věku školáků)

Třetí věc je jak lze pochopit příspěvek "kolegy" - nevím jak vy, ale mě to přijde jako že kolega je přesvědčen že slovo "nejrozšířenější" (v globálním i čr/sr lokálním smyslu) se v článku vůbec nevyskytuje..

(pardon že z toho dělám takovou vědu.. prostě mi jen přijde naprosto nepochopitelné, aby, když napíšu malé upozornění na chybu, se objevil někdo kdo musí odporovat..)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 19:40

Přesně, věta "povíme si to na ajsku" ráno v autobuse mně fakt dokáže vytočit :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 19:53

Veta "povieme si to cez džabera" by ti znela lepsie?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 20:26

Mnohem :D

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 23:16

pripadne JabbeR aka džejár :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 19:55

mě osobně ani nevytáčí... spíš se vždy pousměju nad omezeností dotyčných pro které využití počítače začíná a končí hraním her, psaním na icq, a stahováním porna z netu... (výjimečně se objevují lidi kteří počítač využijí i na vypracování nějakého úkolu do školy...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 21:46

/ja se dycky je usmivam nad omezenosti lidi, kteri resi kterej se IM protokol je ten nejlepsi, kdyz po nich stejne posilal jen zpravy, coz funguje vsude uplne stejne :).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 21:49

To si jen myslíš.

Rozdílů je mnoho, např. ICQ zprávy nešifruje, Jabber ano ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 21:54

Co v praxi znamena, ze sa po ich prechode z áisíkju na džabera uz ziaden sused nedozvie, kam sa pojdu ozrat dnes vecer

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 17:56

defaultne se nesifruje, ale je mozno vyuzit pgp

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 22:06

sice většinou posíláš zprávy, ale u některých sítí (a jejich klientů) tě otravují reklamy, jinde je zase sít nestabilní,dřívě některé sítě nezvládaly posílat zprávy na offline kontakty, (všimni si že to vše se jabberu a klientů kteří jej podporují netýká)

Další nevýhoda ICQ (u ostatních sítí nevím) je že posílá hesla nešifrovaně (sice nová verze už umí zašifrovat, ale není to standardně přednastaveno... proč proboha? ... , za 20 minut ve škole stihnu zachytit cca 10 hesel na icq, 3 na maily a 2 na FTP ... vzhledem k tomu že většina lidí kašle na bezpečnost, tak jsem záhy zjistil že v cca 70-ti procentech případů mají stejné heslo i na školní účet v informačním systému, v mailu uvedeném v icq-info, a s troškou pátrání bych jistě další využití našel... ve výsledku prostě bezpečnostní riziko jak blázen.. (ale nikoho to nezajímá.. řeší se pouze co je teoreticky možné hacknout když je člověk špičkový hacker...)

já osobně nepreferuji žádný protokol. Z principu se mi však líbí jabber/xmpp, s jeho decentralizovanou sítí, která i bez zázemí silné společnosti (MS, google, yahoo, mirabilis atd..) může zaručit velmi dobrou stabilitu.. nevýhodou však je velká roztříštěnost verzí na různých serverech, a služeb s nimi spojených

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 23:07

> jinde je zase sít nestabilní,dřívě některé sítě nezvládaly posílat zprávy na offline kontakty, (všimni si že to vše se jabberu a klientů kteří jej podporují netýká)

To prave vubec neni pravda, moje zkusenosti s Jabberem sou takovy, ze je mnohem nestabilnejsi nez ICQ. Sice uz je to par let co sem ho zkousel naposled, ale vypadky serveru trvajici i nekolik dni nebyli vyjimecny. Stejne tak dorucovani zprav byla dycky loterie jestli to dojde nebo ne. A to sem zkousel dva nejproflaklejsi cesky a i nakej americkej. Dalsi problem byl, ze vubec pripojit se k Jabberu z firemni site byl slusnej porod. To uz je na stesti minulost, ale jelikoz mam celkem asi 60 kontaktu a na Jabberu celkem 1 kontakt, kterej ma zaroven i ICQ, tak hadej kterou sit pouzivam.

Holt ja pouzivam veci ktery mi usnadnej praci ne veci, ktery sice mozna sou navrzeny lip, ale sou prakticky nepouzitelny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 23:39

ta nestabilita není způsobena sítí nebo protokolem ale jedním blbým serverem.. výhoda je že těch serverů je více, takže pád jednoho z nich neznamená pád celé sítě... (narozdíl od icq)

samozřejmě je v pořádku používat věci které fungujou.. s tím naprosto souhlasím

ps: hádej na čem je založený GTalk ... jasně.. XMPP (jabber) - prostě google vzal to dobré z tohoto protokolu, vtiskl tam svoji podporu hlasového přenosu a zabalil to do slušivého a hlavně velmi funkčního kabátku s dobrou technickou podporou a zázemím velké společnosti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 00:12

K cemu je mi ze jinej Jabber server jede, kdyz ten na kterej sem prihlasenej ja nejede? Nak tam tu vyhodu nevidim.

Ano, do Gtalku sem vkladal nadeje, ze Google ho prosadi diky sve sile. Bohuzel Jabber je asi prokletej a Google se na nej totalne vyprd. A to i presto, ze GTalk je ve vsech smerech lepsi nez Skype. Teda az na jeden - rozsirenost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 09:13

tady ta výhoda není tak vidět... ale jde o to nezajímat se jen a pouze o sebe... spadne můj server? ... ano spadl, ale spadla jen část systému, a zbytek světa pohodlně komunikuje dál.. Spadnout může cokoliv a kdykoliv, ale líbilo by se vám kdyby ve chvíli kdy spadne jednomu okresu v číně internet, přestal fungovat internet po celém světě? určitě ne ...

s GTalkem mám stejný názor...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 10:30

No ja to beru z pohledu uzivatele, protoze uzivatele sou ti kteri rozhodujou jestli se neco prosadi nebo ne. A z pohledu uzivatele, je lepsi kdyz je jeden centralni server (idealne s backup resenim), kterej je hlidanej 24 hodin denne, nez tisic malejch serveru, ktery kdyz spadnou, tak si toho treba nekdo vsimne az druhej den.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2008 10:40

To je pekna blbost, to jako podle vas je lepsi mit napr. jeden postovni server? Proc se asi tohle dela, ze. Protoze se tim zabranuje totalnimu kolapsu sluzby jako se dost casto stava u icq.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 11:11

Myslim, ze uz k tomu nemam, co dodat. Jen bych se opakoval...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 16:24

pokud by ten server fungoval alespoň na 99,999 procent, tak by to šlo... ale to nedokáže zaručit ani firma která provozuje ICQ servery...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
29. 10. 2008 17:00

To nedokaze ani Skype a to je plne decentralizovany reseni postaveny na P2P siti.

Porad ale plati pro Jabber z tohohle pohledu to samy jako pro ICQ.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 19:38

My to samozřejmě pochopili, ale pro přesnost ICQ userům bych příště v článku prosil "v Česku nejrozšířenější, jinde neznámý", třeba je to přejde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 13:50

Kdo je na GMailu, s tím Jabberuju, kdo je na Seznamu, s tím budu Jabberovat už brzo.

Ikdyž pokud bude seznam Jabber server spolehlivý jako jeho maily, no potěš.. :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 13:14

Nejak jim to nefaka:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 13:19

novej pokus:

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 13:20

tak nic tak takhle...

stream:error

host-unknown xmlns="urn:ietf:params:xml:ns:xmpp-streams" /

/stream:error

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 09:16

Jabber serverů je mraky, to není žádná událost že ho má už konečně taky senzam. Spíš by mě zajímalo jakou přidanou hodnotu bude mít jako např. jedinečný jabbim.cz.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 09:48

Je to událost. Pokud Seznam přidá chatovací rozhraní přímo do webmailu (po vzoru Gmailu), znamená to, že všechny co si držím na ICQ transportu a mají účet na Seznamu, budu moct z transportu smazat a přidat si je jako Jabber kontakty.

Pokud tomu Seznam udělá dostatečnou reklamu, začne penetrace Jabberu v ČR nabírat na obrátkách. A nic s tím neudělá ani ajsko 7, ani Vlastík Waiců, až bude zase blít článek o skvělém Windows Live a MSN.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 09:58

Vyřkl jsi mi to z duše :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 00:38

že za použití se bude platit Smskou,jako za použití jejich tzv.e-mailově schránky.

Zasvěcení ví o co jde.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 02:44

Na jednu stranu kdyby, alespoň nebude Jabber plný dvanáctiletých dětí co ani pořádně nevědí, že počítač není jen na hry, jako je tomu v případě parodie na komunikační protokol - ICQ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 07:09

No jestli mate pocit, ze trema korunama jste si zaplatil pouzivani e-mailu....

Sorry, ale pri teto cene nemohlo jit o nic jineho, nez:

1. Overeni existence majitele uctu

2. fizlovani

3. Oddeleni lidi, kteri opravdu chcou vetsi schranku od vecnych kibicu

4. Preklenuti okamzite financni krize seznamu, pokud jim zrovna v pokladne chybelo na vyplaty poslednim nekolika zamestnancum

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 11:46

1 a 2 je správně, co myslíš, jak jinak by se nejlíp zjstila pravá totožnost pošuků z novinky.cz, seznam.cz, odsud a bůh ví ještě kde jinde to funguje?? a proč myslíš, že na centrum.cz se dá schránka zvětšit taky pomocí sms??

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 16:16

SMS schranka se da na 2MB zvětšít zadarmo, stači se přihlasit tady http://wap.email.cz

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 16:16

2GB samozrejmě :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 19:53

Dík za tip, o zvětšení na 2 000 MB sem uvažoval už dlouho, ale nechtělo se mi posílat tu esemesku.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 10:20

hádanka: kolik si myslíš, že z těchto 3Kč zůstane seznamu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 11:58

necelá koruna :) ... já mam z 10Kč asi 1.5Kč

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 12:03

ta aktivace různých služeb smskou je pouze jednorázová tak newím o co ti jde

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 12:10

a schválně, myslíš, že to telefoní číslo, ze kterého si ji poslal se neeviduje?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 12:25

a co mi je potom jestli se eviduje nebo nee? bez mého svolení mi kredit stahovat nemůžou ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 12:30

kdo mluví o stahování kreditu? vzpomen si jak chytli ty kluky co crackli vysíláni ČT

nápověda: sledovali polohu telefonu ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 15:44

lenze predpokladam ze ich chytala policia ktora ma na svojej strane:

a) technicke zabezpecenie

b) oporu v zakonoch

obycajnej pravnickej osobe je nejake priradovanie telefonneho cisla k menu uplne zbytocne - rozumej: financne nerentabilne, kedze tymi udajmi nemoze generovat zisk (nemoze ti na mobil zaslat spam, nemoze tvoje cislo s menom predat nikomu inemu, ...). Iba ak v rozpore so zakonom a v dnesnej dobe si to nedovolia uz ani garazove firmy.

poznam jeden online chat kde aktivacie uctov prebiehaju tiez zaslanim sms, akurat tam je pointou zabranenie viacnasobnym registraciam a obchadzaniu trestov. Cisla sa v databaze udajne neukladaju v plaintexte ale iba ako zakryptovane hashe. Neviem co je na tom pravdy, ale ma to svoju logiku kedze hash je jednosmerna funkcia a jedno cislo bude mat vzdy len jeden hash. Ak su admini seznamu aspon trochu k svetu, tak to maju zabezpecene nejako podobne aby im tie cisla neunikli

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  28. 10. 2008 23:12

Hehe, tak ukládání telefonních čísel v zahashované podobě mne opravdu pobavilo!

Wo co go? Vzhledem k tomu, že všech čísel není více než miliarda (v ČR jsou všechna 9místná, na Slovensku tomu nebude o mnoho jinak), stačí na rozluštění celé databáze jediný den běhu dnešních průměrných compů. A pokud to zúžím jen na telefonní čísla, jaká mohou mít mobily, půjde alespoň v českém provedení jen o několik málo desítek milionů, což už by se mohlo vejít i do pouhé hodiny... Tož asi potud k neodůvodněné důvěře v jednocestnost padacích dvířek!

P.S. Samotná padací dvířka nezpochybňuji, pokud hash opravdu funguje, což je, když už jsme u toho, docela velký problém, protože postupem času v podstatě padají jeden hash po druhém jako ne-až-zas-tak-úplně-jednocestné, ale je nutné nechat zapadávat rozumné množství bitů. Dnes bych za takové rozumné minimum považoval takových 56 bitů, spíše ale 64 či ještě více. Pokud použije člověk jen čísla jak u telefonu, vychází to na nějaké 3,3 bity na znak, pokud používá i malou anglickou abecedu, vychází to 5,2 bitů na jeden alfanumerický znak. Po přidání i velkých písmen a běžných znaků jakými jsou $%^&!... to bude velmi mírně nad 6 bitů na znak. Suma sumárum, má-li mít jednocestnost smysl, musí být telefonní číslo dlouhé kolem 20 znaků (a to není žádné běžně používané na světě), alfanumerické heslo musí být dlouhé přes 10, spíše ale přes 12 znaků, a tak dále... A teď otázka do pléna: kolik z vás tu má heslo, které by kombinovalo více než 12 náhodných znaků!? A pozor, podtrhuji to náhodných, heslo kockalezedirou sice délkou vyhovuje, nikdo zde ale myslím nepochybuje o tom, že půjde lousknout jen velmi mírně modifikovaným slovníkovým útokem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
29. 10. 2008 09:08

Děkujeme za referát z teorie kryptování... Stejně to nemění nic na tom, že jim je číslo na nic... Leda by ho chtěli někomu prodat, což může udělat kdokoliv, komu jsi ho dal ty osobně. Takže...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
30. 10. 2008 01:54

no to by bolo sice super ale preboha - to je fakt tay problem spravit hash z cisla a nejakej bulharskej konstanty? A vysledny hash cisla a nejakej konstanty zas uplne staci na overenie ci dane cislo uz zahashovane nebolo. Staci len pohnut rozumom a neuspokojit sa prvou myslienkou najlahsieho riesenia

Co sa tyka sily sifier, tak pod 256 bitov dnesne hashovacie funkcie ani nerobia ... a cela teoria zas pada na tom, ze pred cislo pridas pol abecedy a za cislo dalsiu polku. To k comu to ma sluzit to bude sluzit aj nadalej s tym rozdielom ze bruteforce attackom sa k nicomu realnemu nedopracujes

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 12:38

nevim jak u seznamu, ale z pravidla se telefonní číslo vůbec do cíle nedostane

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
28. 10. 2008 22:13

Asi jak kde. Co trebe SMSkove souteze? Jediny zpusob jak kontaktovat. Zrejme zalezi co si dohodnes s jakym provozavatelem techhle sluzeb.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
28. 10. 2008 16:50

zrovinka minulý týden jsem zkoumal, proč mi nechodí testovací emaily na seznam, už jsem měl strach, že nám dali na seznamu banán a spekulovali jsme cos tím udělat, až mi pak administrátor řekl, že mám plnou schránku, zvyklý na gmail, mně taková možnost, že se dá mailbox zaplnit cca 30 maily mně nějak nenapadl, holt kapacita 20 MB je ještě z minulého století a seznam má stěstí, že je ještě dost nevědomých nebo pohodlných uživatelů jinak by jeho freemailnikdo nepoužíval

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor