Seznam spustil Sklik Partner, začněte vydělávat na svých webech

Seznam spustil Sklik Partner, začněte vydělávat na svých webech

Po půlročním testování přichází Seznam s oficiální verzí partnerského programu Sklik. Pokud máte web, můžete na něj umístit kontextové reklamy Skliku a začít vydělávat. Seznam tak vytvořil přímou konkurenci ke Google AdSense.

V Česku lze nalézt další dvě partnerské sítě: AdFox a Etarget. Uživatelé si ale stěžují především na malý počet relevantních reklam a z toho plynoucí malé výnosy. Pokud se naplní očekávání, situaci by mohl změnit Sklik Partner.

Protože se jedná o kontextovou reklamu, systém nejprve provede analýzu vašeho webu a poté nabídne reklamy, které se vztahují k obsahu – tedy k tomu, o čem píšete. Díky velkému množství inzerentů lze očekávat, že o relevantní reklamu nebude nouze. Navíc můžete ve zdrojovém kódu svého webu označit část, na kterou se má analýza obsahu zaměřit – je to tedy šance pro zvýšení relevantnosti reklam.

Zařazení vašich webů do partnerské sítě podléhá schválení, které by ale mělo být rychlé a bez zbytečných průtahů. Na každé stránce můžete zobrazovat maximálně tři reklamní bloky, jejich vzhled si můžete libovolně měnit – barvy, typ písma. Rozměry bloků se nijak neliší od klasických formátů. Prozatím se zobrazují pouze textové reklamy. Uvidí se časem, jestli Sklik Seznamu přijde stejně jako Google AdSense s obrázkovými bannery.

V administraci Sklik Partnera jsou dostupné přehledy a kanály, můžete tedy sledovat, jaké reklamní bloky jsou pro návštěvníky vašich webů zajímavé. Přehledy se bohužel nezobrazují v reálném čase, pro daný den jsou dostupné až po půlnoci. Stejně jako u ostatních kontextových systémů, i zde se platí za proklik (klepnutí na reklamu), nikoli za zobrazení reklamy.

Jen je třeba myslet na pravidla používání. Nesmíte klikat na vlastní reklamy, na stránce s reklamou nesmí být žádné porno a jiný závadný obsah. Reklamy můžete umístit pouze na weby s českým obsahem a reklamní bloky nesmíte dodatečně nijak upravovat. Samozřejmě je zakázáno vyzývat uživatele ke klikání na reklamy či je nějak zvýrazňovat (například šipkami či obrázky). Google je v dodržování pravidel obzvláště přísný, bude proto zajímavé sledovat, jak si s vynucováním pravidel bude stát Seznam.

Sklik Partner přichází ve správnou dobu už i proto, že od začátku letošního roku platí novela zákona ohledně DPH. Abyste tedy mohli provozovat Gogle AdSense (pobočka v Irsku), musíte se stát plátcem DPH, což může být pro mnohé podnikatele nevýhodné. V případě Sklik Partnera tato nutnost odpadá.


Aktualizováno 20. 07. 2010 v 17.10:

Pokud se chcete pochlubit s výdělky, tak narozdíl od Google AdSense můžete. „Zveřejnění hrubých zisků není proti pravidlům programu Sklik Partner“, uvedl Jiří Chomát, Product manager senior. Za zprostředkování děkujeme Veronice Rozumkové ze Seznam.cz..

Diskuze (10) Další článek: Nebezpečná díra Windows: zobrazení ikony zástupce spustí kód

Témata článku: Seznam.cz, Web, Byznys, Sklik, Český obsah, Závadný obsah, AdSense, Google AdSense, Zajímavý obsah, Blok, Reklamní blok

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší