Seznam nakonec dostal strach, ale Facebook ne. Zakáže definitivně reklamu lživým webům

Seznam nakonec dostal strach, ale Facebook ne. Zakáže definitivně reklamu lživým webům

Facebook poslední rok experimentuje se systémem, který by zkomplikoval život provozovatelům dezinformačních webů. To v praxi znamená, že například neumožní pomocí reklamy promovat odkazy vedoucí na stránku, kterou partnerské organizace vyhodnotily jako fake news.

Největší sociální síť světa svůj boj proti dezinformačním webům nyní ještě zesílí a zablokuje jakoukoliv možnost reklamní propagace na své síti těm, kteří budou opakovaně a vědomě sdílet hoaxy.

Nová politika není namířená proti jednotlivcům anebo těm, kteří budou nevědomky sdílet odkazy na pochybné weby, ale proti profesionálním kampaním nejrůznějších dezinformačních skupin.

Nedávno chtěl s fake news zatočit i český Seznam, když zprvu oznámil, že ze svého reklamního systému Sklik vyřadí weby publikující cíleně klamavé zpravodajství. Krátce poté však obrátil a původní plán dementoval.

Podobné praktiky rozdělují společnost na dva tábory. Zatímco jedni volají po co největší otevřenosti internetu, druzí upozorňují, že se kyberprostor už dávno stal bojištěm hybridní války a mnohé cíleně dezinformační weby buď přímo zřizují, nebo podporují nejrůznější režimy.

Hoaxy a fake news jsou fenoménem informačního věku. Jak se k nim postavit?

Diskuze (30) Další článek: Lenovo ideapad 710S - velký a skvělý displej v malém těle

Témata článku: Web, Byznys, Facebook, Sociální sítě, Fake News, Reklama, Hoaxy, Informační věk, Strach, Reklamní systém, Původní plán, Tábor, Poslední rok, Otevřenost, Hybridní válka, Partnerská organizace, Odkaz, Dezinformační web, Podobná praktika, Nová politika, Pochybný web, DOS, Seznam, Kyberprostor, News

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Test 6 odolných telefonů a 22 powerbank

Srovnání technologií QLED a OLED

Měřte své sportovní výkony

Sady pro chytrou domácnost