Seznam nakonec dostal strach, ale Facebook ne. Zakáže definitivně reklamu lživým webům

Seznam nakonec dostal strach, ale Facebook ne. Zakáže definitivně reklamu lživým webům

Facebook poslední rok experimentuje se systémem, který by zkomplikoval život provozovatelům dezinformačních webů. To v praxi znamená, že například neumožní pomocí reklamy promovat odkazy vedoucí na stránku, kterou partnerské organizace vyhodnotily jako fake news.

Největší sociální síť světa svůj boj proti dezinformačním webům nyní ještě zesílí a zablokuje jakoukoliv možnost reklamní propagace na své síti těm, kteří budou opakovaně a vědomě sdílet hoaxy.

Nová politika není namířená proti jednotlivcům anebo těm, kteří budou nevědomky sdílet odkazy na pochybné weby, ale proti profesionálním kampaním nejrůznějších dezinformačních skupin.

Nedávno chtěl s fake news zatočit i český Seznam, když zprvu oznámil, že ze svého reklamního systému Sklik vyřadí weby publikující cíleně klamavé zpravodajství. Krátce poté však obrátil a původní plán dementoval.

Podobné praktiky rozdělují společnost na dva tábory. Zatímco jedni volají po co největší otevřenosti internetu, druzí upozorňují, že se kyberprostor už dávno stal bojištěm hybridní války a mnohé cíleně dezinformační weby buď přímo zřizují, nebo podporují nejrůznější režimy.

Hoaxy a fake news jsou fenoménem informačního věku. Jak se k nim postavit?

Diskuze (30) Další článek: Lenovo ideapad 710S - velký a skvělý displej v malém těle

Témata článku: Facebook, Web, Byznys, Sociální sítě, Fake News, Reklama, Hoaxy, Partnerská organizace, Informační věk, Pochybný web, Původní plán, Kyberprostor, DOS, Dezinformační web, Hybridní válka, Seznam, Podobná praktika, News, Reklamní systém, Odkaz, Poslední rok, Nová politika, Strach

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší