Seznam loni utržil 789 miliónů na reklamě

Celkem dvě miliardy českých korun byly v loňském roce investovány do internetové reklamy. Do reklamy celkově přitom přišlo 25,3 miliardy korun. Dnes o tom informoval server České noviny.

Asi pětina veškerých výdělků z internetové reklamy připadla největšímu tuzemskému vyhledávači, Seznamu, a jeho bratrským službám a projektům. Firma Iva Lukačoviče si přišla na celkových 789 miliónů korun, asi o polovinu méně pak vyinkasoval Centrum (434 miliónů korun). Dařilo se i nejčtenějším internetovým novinám v ČR, iDnes.cz (312 miliónů korun).

Veškeré výsledky pocházejí z měření AdMonitoring. Asi polovina veškerých financí v internetové reklamě připadla na poslední období roku, konrétně podzimní a vánoční, kdy mnoho uživatelů dává přednost pohodlnému nákupu vánočních dárků přes internet a inzerenti tak mohou lépe oslovit větší cílenou skupinu potenciálních zákazníků.

Objem financí investovaných do reklamy v tomto roce by se měl podle prvních odhadů pohybovat v částkách velice blízkých těm loňským. Nárůst na úkor ostatních by však měl zaznamenat právě internet, který by mohl narůst o další pětinu.

Celosvětově se v internetové reklamě nejvíce daří Googlu, který vydělává na mnoha svých službách, i když je poskytuje zdarma. Ve Velké Británii se mu například ke konci roku dokonce podařilo předehnat tamní a do té doby na reklamě nejvíce vydělávající médium, komerční televizní stanici ITV1.

Zdroj: České noviny

 

Diskuze (26) Další článek: Sun Microsystems kupují MySQL

Témata článku: Internet, Reklama, Finance, Milión, Miliarda korun

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší