„SERVIS 24 byl uzamcen“, podvodníci zkouší další phishingový útok

„SERVIS 24 byl uzamcen“, podvodníci zkouší další phishingový útok

Phishing je jedním z nejsnadnějších a bohužel také nejúčinnějších způsobů, jak z méně zkušených uživatelů dostat přihlašovací údaje do internetového bankovnictví. Aktuálně se týká České Spořitelny, která na svém webu upozornila na nový druh e-mailu.

Doručená zpráva se tváří jako by pocházela z bankovnictví Servis 24. V obsahu stojí, že z důvodu maximálního počtu pokusů o přihlášení byl zákaznický účet uzamčen a pro obnovení funkčnosti je samozřejmě třeba zadat přihlašovací údaje po kliknutí na odkaz. Ten však vede na formulář útočníků, odkud putuje do jejich databáze.

Klepněte pro větší obrázek
Pokud vám ve schránce přistane podobný e-mail, neklikejte na žádný odkaz a už vůbec na otevřené stránce nevyplňujte přihlašovací údaje (zdroj: ČS)

Že se jedná o podvrh, je jasné nejen díky e-mailové adrese, která se neshoduje s Českou Spořitelnou, ale především díky lámané češtině.

Pro hlášení těchto podvodů má ČS zřízenou speciální adresu phishing@csas.cz, na kterou můžete zprávu v případě přijetí přeposlat.

Diskuze (44) | Mladá fronta hledá vývojáře a kodéra. Pojďte k nám pracovat

Témata článku: Bezpečnost, Phishing, Servis, Inet, Nejúčinnější způsob, Podvod

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Zachraňte nefunkční Windows

Jak nakupovat a prodávat kryptoměny

Otestovali jsme konvertibilní notebooky

Velký test 14 herních myší