Server i-legálně.cz začne nabízet stahování hudby za paušální poplatek

Diskuze čtenářů k článku

01. 06. 2008 18:41

Proč je hudba na i-legalne distribuována v proprietárním formátu WMA a ne v MP4, což je uznávaný standard?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2008 21:08

xD tolik penez za podelany pisnicky ? ... to si radsi pustim radio a zbydou mi prachy na uzitecnejsi veci :_P

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  01. 06. 2008 17:23

jo to můžeš ale jen pokud jsi z Prahy a okolí, nebo znáš nějaké jiné rádio, kromě Rádia 1, které by se dalo poslouchat bez duševní újmy?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2008 21:17

Mraky internetových rádií.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 17:06

nechcem nejak obhajovat 'warez', alebo inu 'nelegalnu' cinnost na nete, ale:

-DRM sucks. to proste vieme vsetci, asi nikto nebude chciet o tom diskutovat a vyvolavat flame.

-chcem si to prehrat viac krat, minimalne si to chcem prehrat napriklad (okrem domovskeho pc) v aute, popripade, ked si idem zabehat/zabyciklovat/zahulit do parku ...

-DRM sa da odstranit, ale naco si pridavat pracu navyse? cize, musim si zaplatit a ked to chcem naplno vyuzit, este mam s tym robotu :(

-WMA imho sucks. i ked v podstate sa da povedat, ze wma ma lepsi pomer velkosti a kvality, predsa len mam radsej empetrojky

-globalne stratove hudobne formaty suck :( preco sa hudba nepredava v loosless formatoch (flac/ape.wav). hudbu uz inac ani nestahujem, len v bezstr. formatoch. neviem, aka je priemernay bitrate skladieb z i-legalne, ale ani ma to nezaujima, pretoze pouzivaju stratovy kompresny format

suma sumarum:

legalny postup c.1 - mam subor prehratelny na jednom stroji, s debilnou ochranu, v stratovom kompresnom formate a zaplatil som za neho

-(takmer) legalny postup c.2 -uz to moze zavanat warezom, ale: mam subor prehratelny vsade, bez ochrany, v bezstratovej kompresii a nestalo ma to ani penny. staci malicko zagooglit, navstivit nejake fora ...

ktory postup si asi normalny clovek vyberie? okrem toho, svoju kapelu radsej podporim tym, ze si kupim triko, alebo idem na koncert.

realne sa divim, ze taky server moze vobec existovat a fungovat a dokonca si na seba aj zarobit ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
VfB  |  31. 05. 2008 18:05

ještě jeden detail, nevím, zda se něco nezměnilo, ale když na začátku pár lidí udělalo tu chybu, že si na i-legálně něco koupili, tak zjistili, že ty hudební soubory nejsou ani otagované, takže navíc ani nevíte, co posloucháte, prostě absolutní šmejd

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
01. 06. 2008 14:06

"(takmer) legalny postup c.2" - Prečo "takmer"? Je to plne legálny postup.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
02. 06. 2008 00:01

"takmer" preto, ze by 'bolo vhodne' zaplatit za to aspon nejaku malu ciastku :)

dalsia vec je ale to otagovanie (ako niekto vyssie spomenul) - bez otagovania je masivny komplet hudby nepocuvatelny, resp. pozuvatelny chaoticky, ... a ... len tak zbezne som presiel vyber na tom serveri ... no, ved kazdy pocuva nieco ine, ale ja by som si tam az tak moc ozaj nevybral ... :(

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 16:22

Jedna česká kapela - Ohm Square - použila jiný přístup. Album si vydali sami a za 100 Kč jej prodávají na svých stránkách (nebo 15 Kč za skladbu). MP3 v 320 kbps bez DRM. Neváhal jsem ani minutu. Jen houšť a větší kapky.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 15:29

Kdo neni blbej, umi si pomocí asi dvou kliků ochanu odstanit

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 15:54

a neni to nahodou potom to iste ako si tu skladbu stahnut niekde z p2p?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 22:40

Výborná připomínka

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 11:37

Já si pořád nemůžu pomoci, ale ať počítám, jak počítám, tak velká část alb které jsem na i-legálně prohlížel vychází stejně, nebo někdy i dráž než v eshopech prodávající CD.

Proč tedy budu kupovat hudbu s DRM, která mě extrémně omezuje, když za stejné peníze (a mnohdy i levněji) můžu mít originální CD? Nehledě na to, že sortiment taky není zrovna nejširší...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 14:51

Dobrá otázka... Můžete jim stokrát vysvětlovat, že omezování platícího zákazníka jim zisky ani prodejnost nezvýší, ba naopak - působí kontraproduktivně a oni to stejně ve své zaslepenosti/zabedněnosti nepochopí.

Cituji: "Prosím, vezměte na vědomí, že naše soubory NEPODPORUJÍ přehrávače iPod nebo MP3/WMA přehrávače bez podpory Windows DRM."

A ptám se: pro koho to, proboha, jako má být?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 09:59

Tak dlouho drzeli nenazranci svuj praveky obchodni model az jim prestal fungovat. Nyni zacinaji objevovat internet s krizkem po funuse. Behem sveho nenazraneho postupu prosadili svinstvicko s nazvem "autorsky poplatek" kde z kazdeho cloveka udelali dopredu zlodeje. Ja sam jsem patril k lidem co si kupovali CD/DVD. Od doby co jsem zacal byt druhou stranou povazovan za zlodeje jsem prestal CD kupovat z principu. Stahnout si je z webu je podle zakonu CR legalni (nesmim je pouze sirit).Kdyby byla cena CD primerena (100kc) tak to vetsina lidi neresi a vydavatele jsou na svym. Kdo chce moc nema nic ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 10:00

Jenom hlupak by si kupoval hudbu s DRM. To je jako kdyby ste si koupili auto a prodejce vas nutil jezdit po urcitych silnicich a jeste platit mesicni poplatek za to ze vam v pristim mesici auto nastartuje ... idiocie ..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 10:34

Sice tam je DRM, ale myslím, že není problém se ho zbavit. Pokud jde něco alespoň jednou přehrát, tak snad už z principu není možné nějak zabránit tomu, aby se to dalo zkopírovat. Tím to ale neobhajuji...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2008 12:36

pak bych se na to dival takto: Musim zaplatit a jeste resit, jak se zbavit ochrany

....

nebo to legalne stahnu

....

no myslim, ze vime, co u vetsiny lidi vyhraje :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 13:06

obzvlaste kdyz ma clovek "diky" zlodejskym poplatkum predplaceno koupi temer jakehokoliv pametoveho media

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 10:05

Ale prosimvas, to je prece v poradku, ze se na pametove karte do vaseho fotaku/videokamery prizivi kdejaka mafie. Stejne jako to, ze autorsky poplatek u nekterych produktu bude brzo vetsi nez DPHcko a vzhledem k jeho nastaveni snadno prekona i cenu produktu samotneho...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
snake  |  01. 06. 2008 01:19

Mno, ono to platí u mnohých výrobků už dnes. Pokud dělají poplatky čtvrtinu ceny bez poplatků a daně, pak cena zboží za každou korunu vzroste díky poplatkům na 1,25 a díky DPH o dalších 0,19x1,25=0,2375. Čili daň je 23,75 halířů a poplatky 25 halířů z každé koruny, čili poplatky jsou vyšší. A to pozor, kdyby se DPH počítala jen ze samotné ceny, nikoli ceny po započítání poplatků, stačila by místo čtvrtiny na přelezení téhle hranice již pouhá necelá pětina!

A nějaký příklad, kde dělají autorské poplatky víc než čtvrtinu ceny bez poplatků? Vlezl jsem na alzu a našel například spindl deseti kusů 4rychlostních DVD+RW, cena 129 korun, poplatky 50, DPH 34. A bez těch autorských poplatků by DPH byla pouhých necelých 25! Uznávám, že jsem záměrně hledal extrém, třeba někdo najde ještě šílenější poměr, ale tu 25% hranici, kdy poplatky začnou převažovat nad DPH, jsme přelezli již dávno...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 09:40

až to nebude mít nějakou dementní ochranu a bude to v kvalitě CD, pak rád zaplatím(rozumnou částku mezi 15- 25 kč za skladbu). Do té doby si to tihle i-legální zloději mohou přehrávat ve svojí synagoze.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 10:01

A hlavne az to bude skutecny prodej a ne jakysi "pronajem". Ale chapu, ze je to dobry zpusob, jak si zakaznika privazat na snuru a sat z nej penize dokud to jde..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
avatar
31. 05. 2008 09:09

Oni prodávají skoro každý hodební album za předražených 299 kč. Nevěřím že na tom nevydělávají. Distributoři jsou nenažraní, ale že by shrábli celou částku to je nesmysl.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
31. 05. 2008 10:13

jestli z toho maji 10% marzi, tak jenom sprava IT jim to sezere ...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor