Senátem prošla novela zákona, která mění způsob rozesílání reklamních e-mailů

Senát dnes schválil novelu živnostenského zákona a spolu s ní i změnu zákona o některých službách informační společnosti, konkrétně té jeho části, která upravuje způsob rozesílání reklamy elektronicky.

„Jde o změnu, která reaguje na praktické zkušenosti s aplikací zákona o některých službách informační společnosti a vychází vstříc požadavkům Úřadu pro ochranu osobních údajů, který dbá na dodržování zákona, i samotných podnikatelů,“ uvádí ředitel legislativně právního odboru Ministerstva informatiky Martin Plíšek.

Podle dnes platného zákona může obchodník elektronicky zasílat reklamu na své výrobky nebo služby pouze za předpokladu, že má od adresáta (zákazníka) výslovný souhlas s příjmem takových emailů. Nová úprava rozlišuje mezi stávajícími zákazníky a zákazníky potenciálními.

Stávajícím zákazníkům budou obchodníci moci svoji nabídku elektronicky zasílat i v případě, že nebudou mít jejich výslovný souhlas, ovšem za předpokladu, že budou mít zákazníci možnost zasílání reklamy kdykoli odmítnout. Na vztah mezi firmou a adresátem reklamy, který dosud není jejím zákazníkem, se bude nadále vztahovat přísnější režim, podle kterého bude firma muset získat k rozesílání reklamy na své výrobky nebo služby předchozí souhlas adresáta.

Novela zákona má nabýt účinnosti 1. 8. 2006.

Zdroj: Ministerstvo informatiky

Diskuze (29) Další článek: Procesory Woodcrest, Conroe a Merom již ve třetím čtvrtletí

Témata článku: Reklama, Zákon, Předchozí souhlas, Sen, Stávající zákazník, Novela, Nová úprava, Senát, Způsob, Výslovný souhlas, Novela zákona, REK


Určitě si přečtěte



Aktuální číslo časopisu Computer

Velký test Wi-Fi mesh

Nejlepší hodinky pro všechny aktivity

Důležité aplikace na cesty

Jak streamovat video na Twitch