Pamatujete si ještě na ty zkazky o tom, že nás Facebook skrze svoji aplikaci poslouchá, a když zachytí nějaké klíčové slovo, začne k němu zobrazovat kontextovou reklamu? Některá videa publikovaná třeba na YouTube něco podobného skutečně demonstrují, i když vlastně není vůbec jisté, kdo přesně poslouchá.
Nemusel by to být vůbec Facebook samotný, ale některý z jeho dodavatelů reklamních technologií, kterých je celá řada. I proto se vám ve Facebooku zobrazuje kontextová reklama na to, co jste krátce před tím na internetu a zdánlivě mimo jeho síť.
Představitelé samotného Facebooku podobné praktiky vícekrát odmítli, přičemž naposledy se tak stalo na sklonku minulého týdne v twitterové odpovědi Roba Goldmana, který zastává pozici produktového viceprezidenta pro reklamu.
V tweetu píše, že se stará ve Facebooku o reklamu a Zuckerbergova služba nepoužívá a ani nikdy nepoužívala mikrofon k reklamním účelům. Podobné zkazky označil za lež.