Šéf reklamy ve Facebooku: Ne, opravdu tajně neposloucháme, o čem se bavíte

Pamatujete si ještě na ty zkazky o tom, že nás Facebook skrze svoji aplikaci poslouchá, a když zachytí nějaké klíčové slovo, začne k němu zobrazovat kontextovou reklamu? Některá videa publikovaná třeba na YouTube něco podobného skutečně demonstrují, i když vlastně není vůbec jisté, kdo přesně poslouchá.

Nemusel by to být vůbec Facebook samotný, ale některý z jeho dodavatelů reklamních technologií, kterých je celá řada. I proto se vám ve Facebooku zobrazuje kontextová reklama na to, co jste krátce před tím na internetu a zdánlivě mimo jeho síť.

Představitelé samotného Facebooku podobné praktiky vícekrát odmítli, přičemž naposledy se tak stalo na sklonku minulého týdne v twitterové odpovědi Roba Goldmana, který zastává pozici produktového viceprezidenta pro reklamu.

V tweetu píše, že se stará ve Facebooku o reklamu a Zuckerbergova služba nepoužívá a ani nikdy nepoužívala mikrofon k reklamním účelům. Podobné zkazky označil za lež.

Diskuze (6) Další článek: Operátoři dělají z LTE pevný internet. Pomůže na venkově a mobilům neublíží

Témata článku: YouTube, Facebook, Sociální sítě, Mobilní aplikace, Mobility, Mobilní telefon, Reklama, Odposlech, Zkazka, Podobná praktika, Kontextová reklama, Šéf, Reklamní účel, Celá řada, Minulý týden, Taj, Klíčové slovo, Stará služba, Reklamní technologie, Mark Zuckerberg, Produktový viceprezident

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

Jak rychlé je nabíjení bez drátů?

Test 11 sluchátek pro hráče

Aplikace, které vám zachrání dovolenou

Kompletní přehled datových tarifů