Šéf Amazonu chce pomoci novinám, koupil deník Washington Post

Šéf Amazonu chce pomoci novinám, koupil deník Washington Post

Tradiční papírové deníky zaznamenávají v posledních letech propady v příjmech a klesající zájem inzerentů. To postihlo i prestižní americký deník The Wahington Post, který začal vycházet již v roce 1877 a proslavil se zejména aférou Watergate. Na internetu se mu však nedaří, proto se rodina Grahamů, která firmu provozující deník vlastní posledních 80 let, rozhodla Washington post prodat. Kupcem se stal zakladatel a šéf Amazonu Jeff Bezos.

Klepněte pro větší obrázek

Deník The Wahington Post má sice velké renomé, ale to k obchodnímu úspěchu nestačí. Internetové aktivity zdaleka nepokryjí ztráty příjmů z tradičních papírových novin. Současní vlastníci připustili, že po několikaletém strmém poklesu příjmů už neví, kudy dál a chtějí dát deníku šanci novému vedení s novými nápady a zkušenostmi. Jeff Bezos by mohl být ideálním člověkem. Z Amazonu vybudoval jednu z největších internetových firem, přináší originální nápady, má bohaté obchodní zkušenosti ze světa internetu a hlavně i dostatek prostředků pro případné investice.

Koupě deníku Wahington Post vyšla Bezose na 250 milionů dolarů. Na investici přitom nešly peníze z Amazonu, použil jiné nezávislé prostředky. Nový majitel prohlásil, že nehodlá zasahovat do novinářské práce redaktorů, ale že bude nutné hned zkraje provést nezbytné změny v provozu firmy. V budoucnu se pak dají očekávat velké inovace internetových aktivit.

Obrázek: Jeff Bezos (CC BY James Duncan Davidson, Wikimedia)

Témata článku: Byznys, Akvizice, Nové vedení, Washington, Klesající zájem, Bezos, Bohatá zkušenost, Obchodní zkušenost, Pomoc, Washington Post, Poslední šance, Šéf Amazonu, Šéf, Deník, James Bond, The Washington Post, Originální nápad, Americký deník, Den, Post

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu