Seagate chce pro magnetický zápis dat využívat laser

Diskuze čtenářů k článku

GooS Goosakowicz  |  24. 08. 2002 17:03

Vy si fakt myslite, ze to v dohledne dobe uvidite...?

Jelikoz postupny pomaly vyvoj s sebou nese vydelek, tak nikdo nepujde hned do takove revoluce...

Navic by to polozilo (nebo vyrazne ochudilo) spoustu firem a ty by si pak najali mafii, aby zabila toho vola, co to uvedl na trh...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Nekola  |  23. 08. 2002 16:33

Přesně tak,pořád se to hýbe.Každá mechanická věc je problém.Vždy vzniká tření atd.,atd.Až bude techologie,kdy se to "uvnitř HDD nebude hýbat",tak teprve potom to bude NĚCO OPRAVDU HYPERBOMBASTICKÉHO.Pohyb čehokoliv je prostě problém.Slovo "mechanika" (ať už jakákoliv)=průser.Může to být technologicky dotáhnuto k téměř dokonalému stavu,ale  když se to hýbe,tak se to prostě dříve,či později podělá.Add. Murphyho zákon.

P.S.:Prozačátek by ale tato technologie šla,nebo ne?

Radek N.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Daniel  |  23. 08. 2002 17:03

ja si myslim ze toto by mi stacilo  128..17408MB @ 2,5" a 128..77824 MB @ 3,5" - nejspis to je dost drahe a pouziva to jen armada :)

http://www.bitmicro.com/products_edide_specs.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Nekola  |  23. 08. 2002 17:27

Tak to bude PEKELNĚ drahé,ale chtěl bych TO MÍT DOMA!!!!!!!!

Hned bych to totiž prodal a pak bych si užíval.

Radek N.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  23. 08. 2002 23:04

Pockal bych az budou mit i SERIAL ATA

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
moonlighter  |  24. 08. 2002 22:15

nevim co je na tomto zvláštního. Jen možná to že se jedná o flashky, Jinak pekelně drahý to není, protože vím o firmě co na tom má postavený počítače. Samožrejmě ne všechny. Asi se na to přijdu podívat jak to funguje, je to spolehlivější než disky to ano.Ale kapacitou žádnej zázrak.Myslím si že armáda, jestli má lepší disky, nebo jiný věci, tak to nebude venku k běžné koupi

,Increased High Speed Networking*
Access Time - 250 to 39 usec
I/O Rate - 1,500 to 25,000 IOPS
Operating System Independent

Facilitate Quick Data Transfers*
Sustained Data Rate - 4.5 to 110 MB/sec
Burst Data Rate - 5 to 133 MB/sec

Highest Storage Capacities*
2.5-inch: 128 MB to 34.8 GB
3.5-inch: 128 MB to 155.6 GB

Unparalleled Operating Performance
Solid State/Non-Volatile
1500 Gs Operating Shock
MTBF - 2 Million Hours

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 08. 2002 22:55

HP Surestore E Disk Array XP256

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  25. 08. 2002 01:26

Tedy psal jsem to proto, ze kapacita je 60GB - 11,5TB.
Takze u jednotlivych disku nic moc, ale....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  23. 08. 2002 16:28

Je hezký, že Seagate vyvíjí novou technologii, ale nejdřív by měli popojet se současnými modely! Nová řada (Barracuda ATA 5), která stále ještě není ke koupi, má největší disk 120 GB . To v době, kdy jiní mají 160 a 200 GB, není zrovna mhoho!!!

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bross  |  23. 08. 2002 14:51

S MO diskama to ma spolecnyho leda laser

MO = magnetoopticky, tzn. zapis magneticky a synchronizace pomoci laseru

tohle spis bude MT=magnetickotermicky zaznam

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarda  |  23. 08. 2002 14:27

No vypada to moooc hezky, ale furt to ma jednu nevyhodu - hybe se to..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Locky  |  23. 08. 2002 13:27

No uvidíme, jestli to má hodně s magnetickooptické technologie, tak to bude bomba hlavne co se týče spolehlivosti (jinak MO technologie, tu existuje cca 40let a je stále považována za nejbezpečnější, myslim že HP (nebo IBM) dává na svoje MO média zaruku na !data! 20let (jestli je to míň, tak mě opravte), taky by mě zajímalo, za jak dlouho by jsme ty terabitovy disky mohli videt (+ to musí podporovat desky atd. to bude asi ještě hodně let).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  23. 08. 2002 13:56

...za jak dlouho by jsme ty terabitovy disky mohli videt ...

Podívej se do obchodu, terabitový disky tam maj za pár tisíc

Např. 160 GB * 8 = 1,28 Tb (terabit)

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  23. 08. 2002 14:12

...(+ to musí podporovat desky...

Aktuální řadiče a motherboardy už podporují adresaci disků s kapacitou do 1.44e17 bajtů!! Tj. 144 PB (petabajtu) neboli 144000 terabajtu neboli 144milionu gigabajtu . Myslím, že na disky překračující tento limit si chvíli počkáme .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  24. 08. 2002 16:39

... mno, to ze to podporuje deska je pekna vec, ale taky by to mel podporovat OS.... Pred mesicem sem si dom donesl 80GB hadr a BIOS ho sice nakrasne poznal, ale wir98 mi z neho udelal 15,5GB chudacka..... tak sem musel jit ciste do W2K. Chtel jsem mit w98 na gamesy a W2K na rachotu, takhle mam smulu... NFS4 si nezahraju... a nektere dalsi gamesky taky ne((

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  24. 08. 2002 17:32

Pouzij fdisk z WinME, nebo jinou utilitku na rozdeleni disku.
Stahni a nainstaluj Windows 98 Large IDE Update (jinak Ti  ScanDisk bude hazet chyby na oddile vetsim nez 32GB)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  26. 08. 2002 12:34


window.open=NS_ActualOpen;
Já mám W2K už leta a neměl jsem problém spustit jedinnou hru!! A že už jich bylo

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  27. 08. 2002 09:49

...jo, tak jak ti jede NFS4? Hnedka z fleku te posle do kytek, ze to je na w95(98) ( Nebo Half-Life chce SP3) Kde ho vzit? Porad...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  27. 08. 2002 13:06


window.open=NS_ActualOpen;
Mám dojem, že k NFS4 byl nějakej patch..

SP3 pro W2K je ke stažení už měsíc (127908 KB)¨.

 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit  |  27. 08. 2002 13:42


window.open=NS_ActualOpen;
Sorry, ten SP3 je pro anglický 2Kwokna.. Já je používám, protože počítačové češtině nerozumím .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Adam  |  27. 08. 2002 16:37

... ja si to myslel, ze mas anglicky wokna ... taky bych si je dal, ale jsou doma jeste jini uzivatele, kteri jsou radi, ze napisou nejakej ten doc ci xls... )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
hugis  |  23. 08. 2002 13:16

z toho co je napisane je to identicke s magnetooptickym zaznamom aky sa pouziva v MO mechanikach (napr. aj minidisk), tak aky je rozdiel a v com je to take prevratne? a som zvedavy, ako chcu narvat na ramienko s hlavou v disku cely laser s optikou, to bude teda riadna brzda, podla mna to budu tie disky dost pomale (aspon tie prvej generacie )

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
seagate developer  |  23. 08. 2002 13:21

saaakrys, to nas nenapadlo... tak to rychle zastavime vyvoj tyhle stary technologie... asi jsme nekde zaspali, dekujem za upozorneni

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
MM_tank  |  23. 08. 2002 13:45

bomba bude v té kapacitě, která je teoreticky až 100krát větší takžře buďmě realisti a vynásobmě dnešní kapacity disků třeba 30x pro první vlnu a 60x pro druhou generaci

 

nepředstavuj si laser jako zbraň z hvězdných válek je menší.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
loskutak  |  23. 08. 2002 14:56

Proc si myslíš, že slabý laser potřebuje optiku? Červený laser se dnes celý generuje v křemíku, takže hlava by mohla být miniaturní a lehká.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
pepo  |  23. 08. 2002 15:47

Nevim, ako to funguje pi hdd, ale pri MO to funguje tak, ze vlastne nie je mozne vrstvu zmagnetizovat, pokial nie je nahriata nad teplotu Currieho bodu. Pri tych hdd, podla co sa pise na zive, to skor vyzera tak ze to sice zvysi hustotu, ale neznamena, ze data sa nedaju zmagnetizovat bez zahriatia. Necital som clanok od Seagatu, takze isto to neviem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Radek Nekola  |  23. 08. 2002 12:56

Tohle by bylo více než BOMBA!To by bylo něco úplně nepředstavitelného,jenom by mě zajímalo,s jak velkou časovou vyhlídkou by se to mělo prodávat.

P.S.:To by byla nepředstavitelná kapacita.A ta čtecí/zapisovací rychlost,to by bylo NĚCO!

Radek N.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x-black  |  23. 08. 2002 11:38

tak konecne nekoho napadlo to podstatne.... zmenit technologii zapisu na medium.... tohle az bude v realu v prodeji tak to bude tezka bomba....

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor