SCO poslalo IBM seznam sporných částí linuxového kódu

Diskuze čtenářů k článku

Vaclav Kabat  |  15. 01. 2004 09:30

to udelali chytreji, lepe nez velka modra a tzv. nevydelecna komunita.. tj. mozno i legalne

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
M  |  15. 01. 2004 10:56

Proč tak okatě ukazujete jaký jste fanatik?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Kabat  |  15. 01. 2004 12:22

proc tak okate musite muj nazor takhle hloupe zdiskreditovat? Fanaticke veci se nepronaseji se slovy jako treba, mozno apod...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  15. 01. 2004 13:45

Ja bych rekl, ze to legalni byt nemuze, protoze nepouzivaji legalni Windows 98.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vaclav Kabat  |  15. 01. 2004 15:00

was?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Balas  |  20. 01. 2004 15:17

A byl by na tu definici nekde odkaz? Rad bych si ji precetl. BTW myslite, ze v one smlouve mezi IBM a SCO je tento termin  nekde pouzity?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ThreePIO  |  14. 01. 2004 23:17

Myslim ze si chlapci v SCO ukousli vetsi kus zvance nez jsou schopni sezvykat. Nejak velke sympatie k IBM nechovam, ale preju SCO aby pomalu vykrvacelo poplatkama za pravniky a skoncilo potupnym bankrotem .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  15. 01. 2004 13:43

Predstavte si, ze je SCO v pravu. Videl nekdo dohody mezi SCO a IBM tykajici se licencovani Unixu? Asi ne. Tak prosim zanechte vasnivych debat. Takhle to vypada, ze se tesite, aby nekdo zemrel hlady, protoze nema na pravnika a vubec vas nezajima, ze muze byt v pravu.

Uvedomte si prosim vas, ze spravedlnost, slusnost ci fair play a pravo jsou odlisne pojmy. Je spousta legalnich veci, i kdyz jsou nespravedlive ci ne fer.

Uvedomte si, ze soudni proces hleda prestoupeni zakonu a nehodnoti, zda je nejake jednani slusne ci neslusne. Navic jsme v dobe, kdy si myslime, ze soudy probihaji podle prava a ne v dobe honu na carodejnice nebo komunistickych honu na rozvracece rezimu, kde se nehledalo pravo, ale zaminika nekoho odstranit ci zabit. Presne tohle vy podporujete. Nemuzete delat vyjimku jen proto, ze se vam neci chovani nelibi.

Btw. Linuxu jako takovemu podle me tenhle spor zas tak neublizi, at dopadne jakkoli. IBM a ostatni firmy, ktere koupily prava na Unix se proste museji chovat podle podminek, ktere kdysi podepsaly. Na tom prece neni nic spatneho.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
PaR  |  15. 01. 2004 14:11

Pokud vim tak SCO tvrdila, ze jsou v linuxovskem kernelu MB kodu z jejich unixu. A nebyla ochotna (nebo schopna ?) ukazat ani 100 radku s tech ,o ktere se jedna. Presto chtela zaplatit silene penize za kazdy pouzivany linux s kernelem 2.4.
Myslim si ze toto neni fair play, a pokud firma s takovimto jednanim zkrachuje, tak je to jen dobre.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
zz  |  15. 01. 2004 14:17

tak som si predstavil ze je SCO v prave co bit nim spravim? zoskupim dokazi ktore su dostatocne nato aby bolo rozhodnutie za par dni a idem na sud. ale to SCO nespravilo.

SCO spravilo: obvinilo kopu ludi a firiem a nieje schopne nic dokazat vsetky dokazy zatlka a ked mu sud nariadi ukazat dokazi tak sa vyhovarsa na dovolenku udrzbara v kotolni.

neviem jak tebe ale men stoho vychadzaju len dve moznosti:

1.) sco nemaju nic a snazia sa vyuzit vlastnosti sudnictva v USA vyrizovat co najviac kym sa este da (taketo sudy sa mozu tahat roky vid MS verzus USA)

2.) SCO su debili ktori nevedia ako to na sude chodi a zastupuje ich maximalny diletant.

myslim si ze moznost 2 je nepravdepodobna uz len preto kolko platia pravnickej firme.

 

ak mas nejaky ini napad sem snim

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  15. 01. 2004 15:34

OK, ja s tebou souhlasim, jen se mi nelibi, jak lidi kopou do mrsiny a jeste se mezi sebou poplacavaj po rameni, jak pekne jim rana sedla. Snazil jsem se ukazat, ze porad existuje moznost, ze SCO vyhraje, takze by se nemeli poplacavat tak okate.

Btw. docela by me zajimalo, kdy nekdo u soudu napadne GNU/GPL. To bude daleko vetsi legrace nez soud mezi SCO a IBM.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
JR  |  15. 01. 2004 18:04

No to se prave deje a aktivity SCO jsou toho jen soucasti.

JR

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  16. 01. 2004 10:37

To si nemyslim. Podle me se oni snazi dokazat, ze IBM porusilo smlouvu, na zaklade ktere ma licencovan Unix. Ostatni lidi prudi proto, ze rikaji, ze v kodu Linuxu jsou casti, napsane lidmi z IBM. Jestli jsem pochopil nektere komentare, tak se IBM melo v te smlouve zavazat, ze bude chranit hodnotu Unixu, coz podle SCO, prispivanim do Linuxu, necini. Dale smlouva o poskytnuti prav k Unixu melo byt, ze veskery kod, kterym kdo prispeje ke kodu Unixu patri vlastnikovi autorskych prav Unixu, coz je ted SCO. Takze IBM ma "svuj" AiX, ale autorska prava vlastni SCO a IBM jej muze pouzivat. Tu smlouvu cetlo asi dost malo lidi, takze nechme soudy fungovat, aby se rozhodlo, pokud mozno, podle prava.

Co se tyce GNU/GPL, slo mi o to, kdy nekdo napadne jeji platnost. Podle komentaru ceskych pravniku je treba v Cesku, minimalne zcasti, neplatna. Treba autor se nemuze vzdat odmeny za pouzivani sveho dila, to je jen jedna z veci. Takze cesi, kteri napisi kod do Linuxu, by meli mit pravo vyzadovat od uzivatelu tohoto kodu primerenou/obvyklou odmenu. Dale by nemelo byt mozne zrici se odpovednosti za dilo.

Je v tehle oblasti dost nejasnych veci, takze by mel nekdo konecne pohnat nejaky pripad k soudu, at se vody procisti.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Balas  |  16. 01. 2004 13:48

Sranda je v tom, že např. IBM vyvinulo nějaký kod, který je obecně použitelný (např. filesystém JFS který se používá jak v AIX tak v OS/2) a SCO to teď interpretuje tak, že práva na JFS jsou jejich a IBM bude muset platit SCO za použití JFS pod OS/2 a Linuxem. To je DOST zajímavý výklad.

A jak moc si představujete, že má IBM chránit hodnotu UNIXu? Třeba tak, že odmítne prodávat mainframe? Vždyť přeci pokud IBM nebude dodávat mainframe, tak si někteří zákazníci koupí UNIX. No a teď si do tohoto odstavce doplňte místo mainframe slovo Linux (Linux NENÍ UNIX jen je s ním do určité míry kompatibilní) a váš názor by se nemél změnit : - ).

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  16. 01. 2004 14:14

Co se tyce JFS, bude muset SCO dokazat, ze kod JFS je zalozen ci vychazi z kodu Unixu ci z jinych intelektualnich vlastnictvi SCO. Pokud se jim to podari, pak ma IBM smulu a bude muset sklopit usi. Podobne je to tusim s architekturou NUMA a jeste s par vecmi.

Nezalezi na mem nazoru, ale na nazoru soudu. Pokud si SCO mysli, ze IBM podporou a prispivanim do Linuxu snizuje hodnotu Unixu, pak je nejlepsi IBM kontaktovat, rict jim at toho nechaji a zaplati odskodne. To take udelali, chteli tusim 1 mld. dolaru a IBM odmitlo. Pak jim nezbyvalo nez IBM zazalovat a domahat se sveho prava u soudu, coz take udelalo. Ted zalezi na kazdem z nich, jak dokazi soud presvedcit o svych pravdach.

Podle meho nazoru, vas primer Linuxu a mainframu kulha na obe nohy, protoze Linux je primy konkurent Unixu, kdezto mainframy ne. IBM podporou a vyvojem Linuxu primo konkuruje svemu AiXu a potazmo snizuje hodnotu Unixu a v tomhle ma podle me SCO naprostou pravdu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Balas  |  16. 01. 2004 19:52

Ad JFS, NUMA, RCU, ... - problem je v tom, ze SCO se (minimalne v tisku) tvari ze nic dokazovat nemusi. Ze JFS bylo zacleneno do AIXu a tim do UNIXu a tim ze je vse dane. A to je IMHO nesmysl.

Linux konkuruje UNIXu, OS/2 konkurovalo UNIXu, Windows konkuruje UNIXu, mainframe konkuruje UNIXu, OS/400 konkuruje UNIXu. Kazda z techto technologii alespon v urcite oblasti primo konkuruje UNIXu. Jak vyberete ktere z techto technologii konkuruji natolik, ze snizuji hodnotu UNIXu? A ktere konkuruji jenom trosku a tak to nevadi? Linux je pouze Posix kompatibilni ale interne nema s UNIXem prilis mnoho spolecneho.

Mimochodem co rikate tomu, ze SCO je puvodem Linuxovy vendor ktery neuspel na trhu (puvodni SCO se dnes jmenuje Tarantella a SCO se drive jmenovalo Caldera a jenom chvili byli slouceni)?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  19. 01. 2004 11:19

Ad konkurence Unixu. - Jde o to, ze Linux je OS unixoveho typu, ostatni vami jmenovane nejsou. Takze bych to videl trosku jinak. IBM podporou OS unixoveho typu snizuje hodnotu Unixu, protoze protoze Linux je "zdarma" pristupny vsem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Balas  |  19. 01. 2004 22:20

Definujte mi co znamena "OS unixoveho typu".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
praktik  |  14. 01. 2004 16:37

Pokud chcete tento pripad sledovat detailne, tak mohu doporucit http://www.groklaw.net .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  14. 01. 2004 16:01

Linus Torvalds nekde na internetu publikuje sve vyjadreni, ze .h hlavicky, ktere videl dodane od SCO do IBM poznal, -ALE !!!- jake sve puvodni komentare ke svym zdrojakum. No problem bude mozna i v tom, ze ani SCO nevi co koupilo od NOVELLaku.

Komu verit?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jarry  |  14. 01. 2004 13:53

Podla mna SCO neslo a nejde o nic ine, len tymto "hype" podvihnut hodnotu svojich umierajucich akcii a dufat, ze ich IBM odkupi a zmetie celu trapnu kauzu zo stola.

Lenze bohuzial, zrejme sa v SCO preratali: V IBM rozhodli, ze sa nenechaju tymto sposobom vydierat, a radsej pojdu kludne na sud. Jednak sance SCO su fakt mizive (navyse sa moze lahko stat, ze bude nasledovat zaloba na SCO pre pouzivanie linuxu v unixovom kode!), a okrem toho SCO na dlhsie trvajucom sudnom spore jednoducho vykrvaca. Nema taky kapital, aby si mohli dovolit dlhodobo davat miliony dolarov na pravne zastupovanie (co zas IBM ano, aj ked ani im neni jedno, ze tolko penazi ide zbytocne von oknom do vreciek pravnikov).

Pokial viem, uz za minuly rok maju dost velku stratu, lebo prijmy SCO (vratane podivnych kapitalovych injekcii od "neznameho" partnera) boli nizsie, ako vydavky (z ktoryc usudzujem aspon 80% pripadalo na tento sudny spor). Takze byt SCO, asi by som velil na ustup. Jedine zeby chceli bojovat do poslednej kvapky krvi, ergo dolara...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Balas  |  14. 01. 2004 19:41

A kouzlo tahu Novellu je v tom, ze nynejsi zalobu muze soudce smest ze stolu, ze se soudi o neco, co zdaleka neni jiste ze je jejich. Pak se muze SCO zacit soudit s Novellem o to, komu patri UNIX a za par let az se to rozhodne, tak muze znova zazalovat IBM. Ze do te doby SCO vykrvaci je vice nez pravdepodobne.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Libor Chocholaty  |  15. 01. 2004 12:07

A co kdyz je pravo na strane SCO? Chovate se dost nemistne. Monopolni chovani jednomu vycitate, druheho za nej chvalite. IBM se, ruku na srdce, chova jako obr jisty si svym kapitalem. Bude soud protahovat tak dlouho az SCO zkrachuje.

V jine diskusi zaznelo, ze pokud v USA nechranite sve ochrane znamky, pak o ne jednoduse prijdete. Co dela SCO jineho, nez ze brani to, co si mysli, ze je jejich?

Pockame si na vysledek soudu.

Kdo je bez viny, at hodi kamanem.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
BoodOk  |  15. 01. 2004 12:35

Je myslel, ze ten z blazince se jmenoval Chocholousek

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr Balas  |  16. 01. 2004 13:37

Nevím jestli je právo na straně SCO. Ale vím, jak se zatím chová. Chová se zcela nemorálně: vyhrožuje zákazníkám používajícím Linux, požaduje od nich poplatky a přitom odmítá říci, co přesně považuje za kradené. A sorry ale to, že SCO neměla čas připravit podklady je prostě směšné - protože pokud nemá podklady dnes, tak to znamená, že je neměli ani před půl rokem a zažalovali IBM naprosto bez důvodu jen s tím, že se snad časem něco objeví. A to považuji za svinstvo.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Eerine  |  14. 01. 2004 13:46

1) Po 10 mesicich od obzaloby, kdy analyza musela byt provedena jeste drive, se najednou vymlouvat na nechopnost dodat kompletni materialy kvuli dovolene nekolika zamestnancu je do oci bijici a do nebe volajici nesmysl, resp. urcite potvrzeni domenky, ze SCO podvodnym a spekulativnim zpusobem zneuziva pravni system USA a snazi se co nejvice oddalit dobrani se skutecnosti a pravde.

2)
"Pondelni(12.1.04) odpoved neobsahovala priklady poruseni copyrightu...". Tak poslalo nebo neposlalo SCO sporne casti kodu ?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  14. 01. 2004 14:11

Poslali nejaky kod, ale nie dovody, preco by ten kod mal porusovat  copyright...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vita  |  14. 01. 2004 18:51

Asi jsi to nepochopil - oni nemuzou dodat materialy protoze ti co meli ty sporne casti kodu napsat jeli na dovolenou ;)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
r  |  14. 01. 2004 13:02

Hlavne ze SCo mlci kolko GPL zdrojovych kodov  ukradli do svojho unixu. hajzi skurveny.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
luckash  |  14. 01. 2004 12:14

Je videt ze se SCO vymlouva na kde co (((tezko posle vetsinu tymu na dovolenou v dobe kdy se jedna o miliony dolaru))),
tak je imho videt ze vedi ze jim tece do bot a zkouseji kde co aby z toho "tak nejak" vybruslili s cistym stitem...

myslim ze na tohle se jim big blue vy*ere a pekne je pozene svinskym krokem...

sem zvedav jak to skonci :)

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  14. 01. 2004 13:46

SCO uz skoncilo vid

http://www.novell.com/licensing/indemnity/legal.html

http://www.novell.com/licensing/indemnity/pdf/10_7_03_n-sco_tla.pdf

To pdf je zhrnutie... Novell - ktory kupuje IBM / ma pravo licencovat Unix pres svojich zakaznikov a dokonca im davat pravo na modifikaciu kodov a redistribuciu kodov..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Bambid  |  14. 01. 2004 21:43

Bozemuj, jak jsi prisel na to, ze IBM kupuje Novell ? IBM ma investovat do Novellu 50 milionu USD nikoliv ho za tak smesnou castku kupuje !

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  15. 01. 2004 07:32

Zle som sa vyjadril IBM kupuje 5% Novell-u a tym ziskava miesto v dozornej rade ako aj v predstavenstve/spravnej rade

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
peto  |  15. 01. 2004 07:35

Zle som sa vyjadril. IBM kupuje 5% Novell-u a tym ziska miesto v dozornej rade ako aj v predstavenstve/spravnej rade..

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  15. 01. 2004 15:11

naopak prubeh akcii celkem roste

kod na burze

SCOX

napriklad na

http://finance.yahoo.com/

spojeni Caldery + SCO = The SCO Group (SCOX)

http://www.caldera.com/company/history.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
regine  |  15. 01. 2004 15:15

http://finance.lycos.com/qc/stocks/quotes.aspx?symbols=NASDAQ:SCOX

***

1 year change: +925.65%

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
trotl  |  14. 01. 2004 19:34

je to skoda, ze konci - tam bych bral pracovat. Tahle kauza se tahne uz skoro pul roku, coz znamena, ze jeji zamestnanci maji i dovolenou minimalne pul roku, kdyz se tam od ty doby neukazali.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor