SCO dá uživatelům Linuxu ještě dva týdny

Diskuze čtenářů k článku

Jarry  |  18. 10. 2003 18:45

700 alebo 1400 USD poplatok za nejakych par riadkov ktore sa (mozno!) nedopatrenim dostali do linuxoveho kernelu? Su ti ludia normalni? To si fakt myslia ze im niekto za to bude platit tolke peniaze? Ved priblizne tolko stoji licencia na kompletny "velky" unix, napr. HP-UX.

Fakt pekne. Technologicky totalne neschopna firma bez akehokolvek podnikatelskeho planu alebo produktu ktory by bol pre trh zaujimavy chce skratka ryzovat pomocou pravnikou. Nododobi zlatokopi...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
N0b0dy  |  20. 10. 2003 14:06

Bohužel některé velké firmy(někteří BFU tvrdí, že Linux je jenom pro socky ) z USA se už nechaly zastrašit a SCO zaplatili.
Toto je jenom další v řadě důkazů, jak absurdní může být právní řád tak "vyspělé a demokratické země", jakou státy jsou a že vtipy o právnících, jako ten o plném kontejneru na dně moře, mají reálný základ

N0b0dy

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  18. 10. 2003 16:18

Ajé...linuxářům někdo šahá na jejich milované dítko, takže za pár dní budou mít po ptákách. Tak co, prostě se pokorně vrátíte k opravdovému operečnímu systému a na tu vaši náhražku OS jménem Linux pak budete holt jenom vzpomínat.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garalda  |  18. 10. 2003 17:56

Jasne. At zije OS/2 

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  19. 10. 2003 23:09

Dal by se ještě někde OS/2 Warp sehnat? Docela bych ho rád zkusil na dnešních mašinkách ale nemám ho bohužel k dispozici. Jinak to byl skvělý OS už ve své době a asi by i dnes měl co říci.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
garalda  |  20. 10. 2003 07:58

Nabídku OS/2 jsem poslední dobou nikde nezahlédl.

Jeho nástupce lze sehnat třeba tady: http://www.ecomstation.cz/ecs.htm

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Jirka  |  20. 10. 2003 09:38

Jestli chces, tak se ozvi na muj mail a ja ti OS2 poslu, na originalnich CD i s manualem, mam tu jeden kus, ktery je uplne nevyuzity.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
cxl  |  18. 10. 2003 20:14

No, pokud by to nahodou SCO diky blaznivemu pravnimu systemu USA vyslo, muzes si byt jisty ze vzapeti bude zalovat Microsoft :)

Windows toho maji s Unixem spolecneho asi tak stejne jako Linux a SCO, pokud se bude ridit svymi pravidly, tak jim patri veskery software na svete...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  19. 10. 2003 23:10

MS na to narozdíl od "free" Linuxu má peněz dost.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Johny2000  |  18. 10. 2003 22:50

No jasně. Misto systemu si budeme hrat s okynkama............

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vit Kavan  |  19. 10. 2003 12:33

Opravdovy operacni system? Myslis CP/M on Steroids?

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZooM  |  19. 10. 2003 12:58

kdyby mrkvosoft nebyly lemry tak by jim došlo že takhle v pohodě Linux vydrtěj bejt na místě MS tak uzavřu partnerství s SCO a dám klidně miliardu doláčů na jejich podporu v tomhle "boji" 

Business je business...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  19. 10. 2003 17:15

No, problem je akorat v tom, ze Microsoft je "v podmince" kvuli monopolistickemu chovani. Takze si primou podporu soudnich sporu vedle SCO nemohl dovolit. Krome toho to SCO projede, tak co...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Petr II.  |  19. 10. 2003 23:13

Kdo ví kdo stojí za SCO?  Třeba právě MS začal drtit Linux...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tt  |  20. 10. 2003 11:00

Trochu meskas s touto radou. Pred nejakym casom zaplatil MS licencie za UNIX prave SCO... Nemyslim ze by to robila preto, lebo ma uz 10 rokov zaimplementivane rozne "unixove featurky".

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
x  |  19. 10. 2003 21:14

co sakra resis srandisto? SCO tady nekolik mesicu porad blabola kolem dokola o nicem (zadny dukazy, nic konkretni stale jen mlzeni-na objednavku malyhomekyho), tak jaketo po ptakach? Ku.a co tady porad resis, delej neco uzitecne (lokalizuj nejakou duchaplnou utilitu pro windows) a nevotravuj vzduch .

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
anonym  |  19. 10. 2003 22:12

test rh a suse, na konci porovnani vysledku s windows2003:
http://www.ussg.iu.edu/hypermailzive.cz/linux/kernel/0310.2/0414.html

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
ZEr  |  20. 10. 2003 07:40
anonym  |  17. 10. 2003 21:29

http://www.linuxzone.cz/index.phtml?ids=36&idc=833

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  17. 10. 2003 19:19

SCO dostalo financni injekci a uz zase vyskakuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
tomasgn  |  17. 10. 2003 19:19

SCO dostalo financni injekci a uz zase vyskakuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Aleš Tamchyna  |  17. 10. 2003 18:47

Doufám, že tohle nemyslí vážně. Ne že by se o tom nemluvilo už dřív, ale tím v podstatě Linux ztratí jedinou velkou výhodu oproti Windows, která se dotýká normálních lidí - totiž že je zadarmo. SCO na tom stejně moc (skoro nic) asi nezíská, jenom pohřbí poslední (stálou), místy skomírající, ale jinak dravou konurenci Microsoftu. Všichni linuxáci stejně u tohoto systému zůstanou, ale už s ním budou ve stejné pozici jako s Windows - to jako pirátská kopie. Jenže těžko někdo za Linux zaplatí tuhle nehoráznou částku, když může mít Windows, na kterých bez problémů běží všechny dnešní programy apod. Jedině snad velké servery zůstanou u Linuxu, protože jinak by se asi zhroutily...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Mirek  |  17. 10. 2003 18:57

Ale notak. Opravdu velke servery nejedou na Linuxu ale vetsinou na nejake verzi BSD. Napr. FreeBSD nebo OpenBSD. Takze urcite nehrozi ze by se zhroutily.

nopopups();

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
shrek  |  18. 10. 2003 11:42

Temi velkymi servery myslite treba S/390? Ale no tak, to snad ne. Netvrdim, ze *BSD nema svoje vyhody, ale uz me docela unavuje to oblibene vyvysovani BSD nad Linux... A pokud jde o opravdu velke a dulezite servery, tech 1400 dolaru je castka dost smesna. Jeste smesnejsi je ale samotne SCO se svymi nesmyslnymi pozadavky. Myslim, ze je cas na hromadne zaloby proti nim po vzoru Nemecka, aby prestali kalit vodu.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Martin2  |  17. 10. 2003 19:21

Kecy prdy blaboly, srandisto. SCO muze brat vazne jen chudy duchem. Microsoft tu bandu sasku plati, aby kalili vodu, na vic nemaji. SGI uz provedla porovani kodu UNIXu a Linuxu, Linux je cisty. SCO nikdy inkriminovany ukradeny kod neukaze, protoze tento neexistuje. Tot vse.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Vraána  |  17. 10. 2003 18:13

Já dávám SCO ještě tak 2 roky, něž ji někdo koupí za 10 babek nebo sama zbankrotuje a nikdo za ni nedá ani 10c.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  17. 10. 2003 18:30

At se jde cele SCO bodnout. Chtel bych videt toho troubu co by jim zaplatil.. Doufam ze to cele brzo zavrou a pujdo do kytek...

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
m0rph  |  17. 10. 2003 18:43

Bohuzel tem saskum nekdo hodil do klobouku dalsich $50M, takze show pokracuje.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Honza  |  19. 10. 2003 15:42

Dávám bolševikovi jeden, maximálně dva roky...

Nicméně v našem pokřiveném světě teď dávají finanční poradci SCO známku indikující výhodnost nákupu pro investory s agresivnějšími strategiemi. Tak nevím nesoudil bych až tak rychle. Uvidíme až jak dopadne soudní pře s IBM...

Jak doporučuje většina IT poradců - vyčkejte a nic nekupujte. Nikdo vám prachy později nevrátí.

Souhlasím  |  Nesouhlasím  |  Odpovědět
Zasílat názory e-mailem: Zasílat názory Můj názor