Samsung ukázal pořádný displej pro virtuální realitu. Rozlišení se blíží k 1 000 PPI

Jedním z největších technologických zádrhelů aktuální generace virtuální reality je rozlišení displejů. Jak HTC Vive, tak Oculus Rift používají 1 080 × 1 200 pro každé oko, což je zkrátka málo – v obrazu snadno rozpoznáte jednotlivé subpixely. To chce nyní změnit Samsung, který na Display Week 2017 ukázal displej s hustotou pixelů 858 PPI. To je téměř dvojnásobek toho, co u Riftu či Vive a pro dostatečně kvalitní obraz to bude stačit.

Se zvětšením rozlišení se však značně zvýší nároky na použitý hardware a pokud by aktuálně někdo vyrobil brýle s těmito displeji, našli bychom v minimálních požadavcích GTX 1080 Ti či Titan Xp. A ani to by nemuselo v některých hrách zaručit plynulý běh.

Samsung pro prezentovaný displej samozřejmě využil svoji technologii AMOLED, který nabízí především vyšší kontrast. Vysoký jas není pro VR třeba a prezentovaný vzorek si tak vystačí s 100 cd/m2. Zároveň ale splňuje další důležitý parametr v dodatečně rychlé obnovovací frekvenci – tady je to 90 Hz.

Ačkoliv jde pouze o technologické demo, jsme si jisti, že další generace virtuální reality bude muset být postavena právě na displejích, jejichž rozlišení se bude pohybovat kolem hodnoty 1 000 PPI.

Témata článku: Technologie, Virtuální realita, Samsung, HTC Vive, Oculus Rift, Virtuální, AMOLED, Použitý hardware, Virtuální realita HTC vive, Minimální požadavek, Reddit, Vzorek, Displej, Kvalitní obraz, Bezdrátové řešení, Vysoký kontrast, Důležitý parametr, Titan Xp, Plynulý běh, Technologické demo, HTC, Vysoký jas, Pořádný displej, Realita, PPI

Určitě si přečtěte


Aktuální číslo časopisu Computer

26 procesorů v důkladném testu

Zhodnotili jsme 18 bezdrátových reproduktorů

Jak fungují cash back služby?

Pohlídejte své děti na internetu